![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja... helaas daar hebt ge gelijk in over die rotte appels Als iedereen ( maar dan ook iedereen ) het goed voor zou hebben met een ander dan hoef je maar weinig regels Dat maakt dat ik je andere post nog minder begrijp want daar stelde je dat Trump paal en perk wou stellen aan de multinationals en dat ik ergens zou suggereren dat er geen regels voor nodig waren uote] Wat er "liberaal" aan mijn denken is, is dat hoe minder de "democraten" zich tonen op welke voorgrond dan ook hoe beter. Dat is net zoals in managementfuncties e.d.; je legt de regels uit en wie zich daar niet aan houdt vliegt buiten ; hoe onzichtbaarder de handen die achter de knoppen zitten hoe beter. Net zoals je zou doen met bepaalde vredevolle "islamisten", gewoon buiten gooien.[/quote] ...nog meer wartaal Ik vermoed dat ge het ergens hebt over 'ongeschreven' ( maar toch door iedereen bekende of logisch te achterhalen natuurrecht ) Want van waar dienen die regels dan te komen als ze niet door democraten in het leven worden geroepen ? ...en weet ge waarom ik je zei dat ik denk dat je geen liberalist zijt ? Een liberalist erkent de vrijheid van het individu mateloos tot net op de grens waar hij/zij in het vaarwater komt van diezelfde vrijheid van een ander te gaan beperken. ...en zoals ik ( ik kan me vergissen ) je steeds zie afgeven op moslims zie ik je die vrijheid hen alvast niet echt gunnen. (voor alle duidelijkheid ik heb het over Mohamed en Fatima Modaal hé) |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...dus ik denk dat we het dan moeten houden op een combinatie van totaal onwetendheid, een protest tegen Clinton die nog meer als establishment werd bezien en het ontbreken van een andere serieuze kandidaat aan republikeinse zijde ...maar ja we zitten er nu mee en blijkbaar zien TV-verslaafde etc die gast als een zegen omdat hij alles aan banden wilt leggen behalve zichzelf blijkelijk ( we zijn dus al bij pré-snorremans II geraakt ) |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die "nieuwelingen" tasten eerst de grenzen af van wat mag en niet mag zoals kinderen. Kunnen wij onze Sharia hier opleggen? Is deze cultuur zwak genoeg? enz. Tot ze op een punt komen dat de kindjes niet willen luisteren en dan komt de anti-terreur politie een kogel door je kop jagen, zo simpel is het...
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 21 augustus 2017 om 23:47. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn stelling is dat de liberale democratie bestand is tegen ondemocratische krachten, al zal dat niet zonder hobbels zijn. Die ondemocratische krachten kunnen van uiterst rechts komen (fascisten, jihadisten), van nationalisme of van extreem links.
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach, ze willen dat wij "respect" opbrengen voor hun cultuur. Ik heb dan de vrijheid om het sukkels en losers te vinden. Ik heb geen respect voor hun "cultuur", nu duidelijk? En ik wil er ook niet mee lastig gevallen worden met hun Koranzwaaiende zever.
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom dan niet lullen over het einde van de democratie.
|
|
|
|
#130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is deels hysterie van het Westen en deels MOSLIMTERREUR van de moslimzijde om toch hun Koranzwaaiende zever te kunnen opleggen. Fanatici waar je niet mee kan redeneren. Noem een kat een kat; MOSLIMTERREUR!
|
|
|
#131 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het zal dat conservatieve tikje zijn dat de overhand neemt Citaat:
Iedereen ijvert voor zijn ideeën ...daar op zich is niks mee ...en weet ge ...weer spreekt je niet over M of F maar over die uit Schaarbeek Citaat:
Bedoel je nu dat we een afwachtende houding aannemen opdat we ze een kogel door hun hoofd kunnen jagen ? ( maar dan klopt die 'je' niet ) Kan je niet gewoon duidelijk zijn ? Laatst gewijzigd door praha : 22 augustus 2017 om 00:10. |
||||
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfverdediging tegen moslimterreur; anti-terreurcellen. Wat valt er eigenlijk niet te snappen? En dat over die halal? We mogen toch ook geen hakenkruizen, jodensterren enzovoort aanbrengen in onze scholen? De nazi's hadden ook normen en symbolen. Dan moet je consequent zijn. Hamer en sikkel mogen, hakenkruizen mogen, halal mag? Wat krijg je dan, juist? Een gepolariseerde samenleving; een Weimarrepubliek. Zit jij daar op te wachten?
|
|
|
#134 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ja over de zin/onzin kunnen we dan nog hebben Wat nutteloos geld betreft... de man wilt meer geld voor defensie en de muur & besparen op buitenlandse zaken en milieu tjah Citaat:
Neen hij stelt ( en jij ) dat zo voor dan kan hij lekker de Calimero blijven uithangen en heeft ie een alibi voor al z'n fratsen. Vertel me eens, in alle eerlijkheid, wat er zo stuurloos was/is aan de VS en wat Trump daar kan aan verhelpen. Als ik lees 'stuurloos' in jou post denk ik gewoon aan de zaken die recentelijk wijzigden in de VS en waar je het niet mee eens was ... en dat maakt jou 100% conservatief en 0% liberalistisch |
||
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan dat allemaal in perfecte vrijheid en de zaken ( zoals die pieten ed ) die ter discussie gekomen zijn zijn slechts de uitslag van een veel langduriger proces waar geen moslim aan diende te pas te komen. Niettemin mogen en kunnen ze dat wel.... en dat is nu precies wat je in het hele verhaaltje stoort. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, niet echt
waar zag je die toegenomen ( behalve dan de allerlaatste periode ) polarisatie ? Die is er al decennialang tussen democraten en republikeinen. Citaat:
conservatief = behoudsgezind ( want dat heeft bewezen te werken ) progressief = vernieuwend ( want het kan altijd verbeterd worden ) Dat heeft an sich niks met orde of chaos te maken. Beiden streven feitelijk orde na door wetgeving en regelgeving Maar allez wat ik dan weer straf vind is dat volgens uw woordenboekje gij dan eerder wat progressief zijt als zelfverklaard liberalist |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De zaken die je hier net kwam op te sommen zijn net de uitslag van het been stijf te houden. Ik heb soms het vermoeden dat ge de maatschappelijke veranderingen en de politieke weg van de laatste ( pak weg ) 50 �* 60 jaar gemist hebt. Maar owee als dat toevallig ook in het 'voordeel' zou spelen van moslims of als ze daar gebruik van willen maken dan klinkt het bij jou dat we dat allemaal voor hen zouden gedaan hebben |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Progressief in de zin van "speciale" rechten voor alle minderheden. Dat noem ik niet vernieuwend; dat is minderheden speciaal maken en denken dat ze meer speciale rechten hebben dan de zwijgende meerderheid. Als dat progressief is, ben ik maar al te graag een conservatief (zwijgende meerderheid).
|
|