Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2017, 23:23   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Democratie = het recht om je eigen fascisten te kiezen. Populisme = ongeleid projectiel dat tot fascisme kan leiden. Zo ongeveer?! Dat is net zoals in bepaalde instanties, omdat er een paar rotte appels zijn die het voor iedereen bederven wordt de hele mand (volk) gestraft en dat concept noemen wij "democratie". Het is ook de enige bestaansreden van een democratie; wetten opleggen al dan niet met geweld.
... wat dat allemaal met die opmerking te maken heeft is me een raadsel, maar goed ik zal op je post reageren

Ja... helaas daar hebt ge gelijk in over die rotte appels
Als iedereen ( maar dan ook iedereen ) het goed voor zou hebben met een ander dan hoef je maar weinig regels
Dat maakt dat ik je andere post nog minder begrijp want daar stelde je dat Trump paal en perk wou stellen aan de multinationals en dat ik ergens zou suggereren dat er geen regels voor nodig waren

uote]
Wat er "liberaal" aan mijn denken is, is dat hoe minder de "democraten" zich tonen op welke voorgrond dan ook hoe beter. Dat is net zoals in managementfuncties e.d.; je legt de regels uit en wie zich daar niet aan houdt vliegt buiten ; hoe onzichtbaarder de handen die achter de knoppen zitten hoe beter. Net zoals je zou doen met bepaalde vredevolle "islamisten", gewoon buiten gooien.[/quote]
...nog meer wartaal
Ik vermoed dat ge het ergens hebt over 'ongeschreven' ( maar toch door iedereen bekende of logisch te achterhalen natuurrecht )
Want van waar dienen die regels dan te komen als ze niet door democraten in het leven worden geroepen ?

...en weet ge waarom ik je zei dat ik denk dat je geen liberalist zijt ?
Een liberalist erkent de vrijheid van het individu mateloos tot net op de grens waar hij/zij in het vaarwater komt van diezelfde vrijheid van een ander te gaan beperken.
...en zoals ik ( ik kan me vergissen ) je steeds zie afgeven op moslims zie ik je die vrijheid hen alvast niet echt gunnen.
(voor alle duidelijkheid ik heb het over Mohamed en Fatima Modaal hé)
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 23:33   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Veel meer dan het establishment dan Donald Trump kan je niet zijn.

Nooit begrepen hoe hij een aura van anti-establishmentpoliticus heeft verworven.
awel... dat is precies wat ik zei
...dus ik denk dat we het dan moeten houden op een combinatie van totaal onwetendheid, een protest tegen Clinton die nog meer als establishment werd bezien en het ontbreken van een andere serieuze kandidaat aan republikeinse zijde

...maar ja we zitten er nu mee en blijkbaar zien TV-verslaafde etc die gast als een zegen omdat hij alles aan banden wilt leggen behalve zichzelf blijkelijk
( we zijn dus al bij pré-snorremans II geraakt )
Oud 21 augustus 2017, 23:46   #123
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...en weet ge waarom ik je zei dat ik denk dat je geen liberalist zijt ?
Een liberalist erkent de vrijheid van het individu mateloos tot net op de grens waar hij/zij in het vaarwater komt van diezelfde vrijheid van een ander te gaan beperken.
...en zoals ik ( ik kan me vergissen ) je steeds zie afgeven op moslims zie ik je die vrijheid hen alvast niet echt gunnen.
(voor alle duidelijkheid ik heb het over Mohamed en Fatima Modaal hé)
Zoals halal in de scholen? Enclaves in Molenbeek? Kerstmis moet weg? Sinterklaas moet weg? Sponsoring van mensenhandel? Terroristen overal in Europa? Dat is niet vrijheid beperkend? Dan buig je voor de islam. Je komt dan in een strijd tussen culturen. Oorspronkelijk was Europa christelijk en nu staat Europa eigenlijk voor een nihilistische brij. Wat Europa op zich wat zwakker maakt dan andere culturen waar religie centraal staat in het leven. Hier heersen bureaucraten in ivoren torens met rare, onduidelijke wetten over futiliteiten zoals stofzuigers.

Al die "nieuwelingen" tasten eerst de grenzen af van wat mag en niet mag zoals kinderen. Kunnen wij onze Sharia hier opleggen? Is deze cultuur zwak genoeg? enz. Tot ze op een punt komen dat de kindjes niet willen luisteren en dan komt de anti-terreur politie een kogel door je kop jagen, zo simpel is het...

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 21 augustus 2017 om 23:47.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 23:51   #124
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals halal in de scholen? Enclaves in Molenbeek? Kerstmis moet weg? Sinterklaas moet weg? Sponsoring van mensenhandel? Terroristen overal in Europa? Dat is niet vrijheid beperkend? Dan buig je voor de islam. Je komt dan in een strijd tussen culturen. Oorspronkelijk was Europa christelijk en nu staat Europa eigenlijk voor een nihilistische brij. Wat Europa op zich wat zwakker maakt dan andere culturen waar religie centraal staat in het leven. Hier heersen bureaucraten in ivoren torens met rare, onduidelijke wetten over futiliteiten zoals stofzuigers.

Al die "nieuwelingen" tasten eerst de grenzen af van wat mag en niet mag zoals kinderen. Kunnen wij onze Sharia hier opleggen? Is deze cultuur zwak genoeg? enz. Tot ze op een punt komen dat de kindjes niet willen luisteren en dan komt de anti-terreur politie een kogel door je kop jagen, zo simpel is het...
Dus je pleit voor vrijheid tenzij het over één religie gaat. Waarmee je de vrijheid opgeeft.

Mijn stelling is dat de liberale democratie bestand is tegen ondemocratische krachten, al zal dat niet zonder hobbels zijn. Die ondemocratische krachten kunnen van uiterst rechts komen (fascisten, jihadisten), van nationalisme of van extreem links.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 23:51   #125
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
awel... dat is precies wat ik zei
...dus ik denk dat we het dan moeten houden op een combinatie van totaal onwetendheid, een protest tegen Clinton die nog meer als establishment werd bezien en het ontbreken van een andere serieuze kandidaat aan republikeinse zijde

...maar ja we zitten er nu mee en blijkbaar zien TV-verslaafde etc die gast als een zegen omdat hij alles aan banden wilt leggen behalve zichzelf blijkelijk
( we zijn dus al bij pré-snorremans II geraakt )
Ik zie "Trump" niet als een zegen. Ik zie hem als een breekpunt in de Amerikaanse politiek. Niet weer van die nutteloze oorlogen om leugens en geld in zandbakken waar wij niets te zoeken hebben. Alhoewel Trump zich daar ook wel mee bezighoudt om zijn vel te redden. Het is een populist die een stuurloos land heeft geërfd, een zware taak om al die rommel daar op te kuisen.
Oud 21 augustus 2017, 23:55   #126
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je pleit voor vrijheid tenzij het over één religie gaat. Waarmee je de vrijheid opgeeft.

Mijn stelling is dat de liberale democratie bestand is tegen ondemocratische krachten, al zal dat niet zonder hobbels zijn. Die ondemocratische krachten kunnen van uiterst rechts komen (fascisten, jihadisten), van nationalisme of van extreem links.
Ja, het centrum gaf al hun vrijheden af en plooide voor de islamitische normen. (vrijheid om kerstmis, sinterklaas, varkensvlees, haram dit, haram dat.) Nutteloze zever van godsdienstgekken. Terwijl westerlingen heel casual zijn in die vieringen van sinterklaas, kerstmis, enz.
Oud 21 augustus 2017, 23:57   #127
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het centrum gaf al hun vrijheden af en plooide voor de islamitische normen. (vrijheid om kerstmis, sinterklaas, varkensvlees, haram dit, haram dat.) Nutteloze zever van godsdienstgekken. Terwijl westerlingen heel casual zijn in die vieringen van sinterklaas, kerstmis, enz.
Hoezo? Wie kerst, sinterklaas etc wil vieren doet dat toch nog altijd gewoon?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 21 augustus 2017, 23:59   #128
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Wie kerst, sinterklaas etc wil vieren doet dat toch nog altijd gewoon?
Ach, ze willen dat wij "respect" opbrengen voor hun cultuur. Ik heb dan de vrijheid om het sukkels en losers te vinden. Ik heb geen respect voor hun "cultuur", nu duidelijk? En ik wil er ook niet mee lastig gevallen worden met hun Koranzwaaiende zever.
Oud 22 augustus 2017, 00:01   #129
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, ze willen dat wij "respect" opbrengen voor hun cultuur. Ik heb dan de vrijheid om het sukkels en losers te vinden. Ik heb geen respect voor hun "cultuur", nu duidelijk? En ik wil er ook niet mee lastig gevallen worden met hun Koranzwaaiende zever.
Tuurlijk heb je die vrijheid.

Maar kom dan niet lullen over het einde van de democratie.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 22 augustus 2017, 00:04   #130
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk heb je die vrijheid.

Maar kom dan niet lullen over het einde van de democratie.
Dat is deels hysterie van het Westen en deels MOSLIMTERREUR van de moslimzijde om toch hun Koranzwaaiende zever te kunnen opleggen. Fanatici waar je niet mee kan redeneren. Noem een kat een kat; MOSLIMTERREUR!
Oud 22 augustus 2017, 00:09   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals halal in de scholen? Enclaves in Molenbeek? Kerstmis moet weg? Sinterklaas moet weg? Sponsoring van mensenhandel? Terroristen overal in Europa? Dat is niet vrijheid beperkend?
buiten de zaken die dus niet zouden behoren tot Mohamed of Fatima Modaal en die je er toch weer hebt tussen gelapt.... neen

Citaat:
Dan buig je voor de islam. Je komt dan in een strijd tussen culturen. Oorspronkelijk was Europa christelijk en nu staat Europa eigenlijk voor een nihilistische brij. Wat Europa op zich wat zwakker maakt dan andere culturen waar religie centraal staat in het leven. Hier heersen bureaucraten in ivoren torens met rare, onduidelijke wetten over futiliteiten zoals stofzuigers.
Ook dit getuigt van niet al te veel liberalisme
Het zal dat conservatieve tikje zijn dat de overhand neemt

Citaat:
Al die "nieuwelingen" tasten eerst de grenzen af van wat mag en niet mag zoals kinderen. Kunnen wij onze Sharia hier opleggen? Is deze cultuur zwak genoeg? enz.
tjah ... dat maakt ze dan mooi geïntegreerd, niet ?
Iedereen ijvert voor zijn ideeën ...daar op zich is niks mee

...en weet ge ...weer spreekt je niet over M of F maar over die uit Schaarbeek

Citaat:
anti-terreur politie een kogel door je kop jagen, zo simpel is het...
begrijp ik niks van.
Bedoel je nu dat we een afwachtende houding aannemen opdat we ze een kogel door hun hoofd kunnen jagen ?
( maar dan klopt die 'je' niet )
Kan je niet gewoon duidelijk zijn ?

Laatst gewijzigd door praha : 22 augustus 2017 om 00:10.
Oud 22 augustus 2017, 00:12   #132
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoiets ja
Liberalist als het in de kraam past hé anders komen die conservatieve houding weer boven
Oud 22 augustus 2017, 00:18   #133
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

begrijp ik niks van.
Bedoel je nu dat we een afwachtende houding aannemen opdat we ze een kogel door hun hoofd kunnen jagen ?
( maar dan klopt die 'je' niet )
Kan je niet gewoon duidelijk zijn ?
Zelfverdediging tegen moslimterreur; anti-terreurcellen. Wat valt er eigenlijk niet te snappen? En dat over die halal? We mogen toch ook geen hakenkruizen, jodensterren enzovoort aanbrengen in onze scholen? De nazi's hadden ook normen en symbolen. Dan moet je consequent zijn. Hamer en sikkel mogen, hakenkruizen mogen, halal mag? Wat krijg je dan, juist? Een gepolariseerde samenleving; een Weimarrepubliek. Zit jij daar op te wachten?
Oud 22 augustus 2017, 00:20   #134
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie "Trump" niet als een zegen. Ik zie hem als een breekpunt in de Amerikaanse politiek. Niet weer van die nutteloze oorlogen om leugens en geld in zandbakken waar wij niets te zoeken hebben.
tiens ... misschien staan we zelfs op de vooravond van een oorlog net omdat ie een zelfde soort windhaan is als die zot van N-Korea
Maar ja over de zin/onzin kunnen we dan nog hebben

Wat nutteloos geld betreft... de man wilt meer geld voor defensie en de muur & besparen op buitenlandse zaken en milieu
tjah

Citaat:
Alhoewel Trump zich daar ook wel mee bezighoudt om zijn vel te redden. Het is een populist die een stuurloos land heeft geërfd, een zware taak om al die rommel daar op te kuisen.
een stuurloos land ??
Neen hij stelt ( en jij ) dat zo voor dan kan hij lekker de Calimero blijven uithangen en heeft ie een alibi voor al z'n fratsen.

Vertel me eens, in alle eerlijkheid, wat er zo stuurloos was/is aan de VS en wat Trump daar kan aan verhelpen.
Als ik lees 'stuurloos' in jou post denk ik gewoon aan de zaken die recentelijk wijzigden in de VS en waar je het niet mee eens was ... en dat maakt jou 100% conservatief en 0% liberalistisch
Oud 22 augustus 2017, 00:25   #135
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... wat zit ge nu allemaal te zeveren.

Je kan dat allemaal in perfecte vrijheid en de zaken ( zoals die pieten ed ) die ter discussie gekomen zijn zijn slechts de uitslag van een veel langduriger proces waar geen moslim aan diende te pas te komen.
Niettemin mogen en kunnen ze dat wel.... en dat is nu precies wat je in het hele verhaaltje stoort.
Oud 22 augustus 2017, 00:25   #136
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tiens ... misschien staan we zelfs op de vooravond van een oorlog net omdat ie een zelfde soort windhaan is als die zot van N-Korea
Maar ja over de zin/onzin kunnen we dan nog hebben

Wat nutteloos geld betreft... de man wilt meer geld voor defensie en de muur & besparen op buitenlandse zaken en milieu
tjah

een stuurloos land ??
Neen hij stelt ( en jij ) dat zo voor dan kan hij lekker de Calimero blijven uithangen en heeft ie een alibi voor al z'n fratsen.

Vertel me eens, in alle eerlijkheid, wat er zo stuurloos was/is aan de VS en wat Trump daar kan aan verhelpen.
Als ik lees 'stuurloos' in jou post denk ik gewoon aan de zaken die recentelijk wijzigden in de VS en waar je het niet mee eens was ... en dat maakt jou 100% conservatief en 0% liberalistisch
Gepolariseerd is niet stuurloos ofwat? En over dat conservatieve aspect? Het lijkt wel als je voor orde bent dat je gelijk een oerconservatief bent. In mijn woordenboek is conservatief = orde moet er zijn ; progressief = chaos moet er zijn....
Oud 22 augustus 2017, 00:31   #137
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.... wat zit ge nu allemaal te zeveren.

Je kan dat allemaal in perfecte vrijheid en de zaken ( zoals die pieten ed ) die ter discussie gekomen zijn zijn slechts de uitslag van een veel langduriger proces waar geen moslim aan diende te pas te komen.
Niettemin mogen en kunnen ze dat wel.... en dat is nu precies wat je in het hele verhaaltje stoort.
Ja, de uitslag van plat populisme en opportunisme om maar niet tegen de scheentje te schoppen van de lieve islamisten. Been stijf enzo... heeft het westen toch ook niet veel kaas meer van gegeten.
Oud 22 augustus 2017, 00:37   #138
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gepolariseerd is niet stuurloos ofwat?
neen, niet echt

waar zag je die toegenomen ( behalve dan de allerlaatste periode ) polarisatie ?
Die is er al decennialang tussen democraten en republikeinen.

Citaat:
En over dat conservatieve aspect? Het lijkt wel als je voor orde bent dat je gelijk een oerconservatief bent. In mijn woordenboek is conservatief = orde moet er zijn ; progressief = chaos moet er zijn....
Dan kan ik alleen maar zeggen dat gij een barslecht woordenboekje bezit

conservatief = behoudsgezind ( want dat heeft bewezen te werken )
progressief = vernieuwend ( want het kan altijd verbeterd worden )

Dat heeft an sich niks met orde of chaos te maken.
Beiden streven feitelijk orde na door wetgeving en regelgeving

Maar allez wat ik dan weer straf vind is dat volgens uw woordenboekje gij dan eerder wat progressief zijt als zelfverklaard liberalist
Oud 22 augustus 2017, 00:43   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de uitslag van plat populisme en opportunisme om maar niet tegen de scheentje te schoppen van de lieve islamisten. Been stijf enzo... heeft het westen toch ook niet veel kaas meer van gegeten.
hier begrijp ik dus ook weer niet veel van.

De zaken die je hier net kwam op te sommen zijn net de uitslag van het been stijf te houden.
Ik heb soms het vermoeden dat ge de maatschappelijke veranderingen en de politieke weg van de laatste ( pak weg ) 50 �* 60 jaar gemist hebt.
Maar owee als dat toevallig ook in het 'voordeel' zou spelen van moslims of als ze daar gebruik van willen maken dan klinkt het bij jou dat we dat allemaal voor hen zouden gedaan hebben
Oud 22 augustus 2017, 00:46   #140
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, niet echt

waar zag je die toegenomen ( behalve dan de allerlaatste periode ) polarisatie ?
Die is er al decennialang tussen democraten en republikeinen.

Dan kan ik alleen maar zeggen dat gij een barslecht woordenboekje bezit

conservatief = behoudsgezind ( want dat heeft bewezen te werken )
progressief = vernieuwend ( want het kan altijd verbeterd worden )

Dat heeft an sich niks met orde of chaos te maken.
Beiden streven feitelijk orde na door wetgeving en regelgeving

Maar allez wat ik dan weer straf vind is dat volgens uw woordenboekje gij dan eerder wat progressief zijt als zelfverklaard liberalist
Chaotische redeneringen. Ik excuseer mij daarvoor bij u dan.

Progressief in de zin van "speciale" rechten voor alle minderheden. Dat noem ik niet vernieuwend; dat is minderheden speciaal maken en denken dat ze meer speciale rechten hebben dan de zwijgende meerderheid. Als dat progressief is, ben ik maar al te graag een conservatief (zwijgende meerderheid).

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be