![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ergens wel Ja
Tenzij ge een essentieel verschil zou kunnen aantonen waardoor een ongelijke behandeling te verantwoorden zou zijn. Nu ik weet meteen dat het dan iets gaat worden van 1) het is bij wet verboden -> dat kan steeds veranderd worden cfr. homoseksualiteit 2) het zogenaamd overlast zou geven etc -> dat is hetgeen er nu net ter discussie staat, dacht ik dus 1 en 2 zijn dan al uitgesloten. Nog ietske ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kip of ei? Doet het ontstaan van schizofrenie ( meestal krijg je die diagnose in de vroege adolescentiejaren) je al op jongere leeftijd middelen gebruiken zoals drugs in brede zin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verafschuw u zelfs. Al aan een rechtzetting of excuses gedacht? Of blijf je erbij dat ik een voorstander van verkrachting ben? En je gezeik over die studie die je ging weerleggen... Ik heb je er eentje gegeven, je bent gewoon met je broek op je enkels gaan lopen in die draad.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 oktober 2018 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Muskusratten zijn zeer lieve, intelligente en sociale dieren. Ik begrijp uw standpunt volkomen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 oktober 2018 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent daarna gewoon gaan lopen. Dit is wel straf. Eerst leg je me dingen in de mond die ik nooit gezegd heb en weiger je nadien pertinent om dat (al dan niet met excuses) recht te zetten. Nu ga je dingen die ik wel gezegd heb ontkennen. Met jou valt echt geen normale discussie op te zetten.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het homohuwelijk is voor niemand nadelig. Trouwens, wie beweerde dat het gebruik niet zou stijgen omdat het legaal is? Blijkbaar kan het aanbod de vraag niet volgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tijde dat het verbod zijn oorsprong kende was er immers voldoende criminaliteit om een repressief apparaat te verantwoorden, daar had men cannabis echt niet voor nodig. Het waren vooral financiële motieven die speelden toen het verbod werd ingesteld. Oorspronkelijk in de USA maar Belgie volgde al snel.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste geeft het je een aangename roes, zonder nadelige effecten achteraf (kater). Ten tweede heeft (goeie) cannabis een lekkere smaak. Ten derde werkt het ontspannend. Ten vierde versterkt het je zintuigen. Ten vijfde is het een roesmiddel dat de gebruiker nagenoeg gratis zelf kan kweken. ...
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer maar doorhakken dat mijn argumentatie enkel en alleen ingegeven is door persoonlijke motieven? Terwijl dat helemaal niet zo is en ik dat al meermaals aangehaald en aangetoond heb? En sinds wanneer is iemand die 1 bepaald product wil legaliseren niet consequent zolang hij dan ook niet voorstander is van alle producten te legaliseren? Als ik voor de legalisatie van cannabis ben moet ik tegelijk ook voor de legalisatie van wapens zijn of ik ben niet consequent? Wat is dat nu weer voor onzin? En jij bent een goeie om dat te zeggen. Jij bent toch ook voor legale alcohol maar tegen legale cannabis?
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voornamelijk omdat tegenstanders van legalisatie hameren op het feit dat het 'wel kwaad kan'. Ik ben ook van mening dat een overheid zich niet heeft te moeien met wat ik met mijn lichaam doe, zolang ik anderen er geen kwaad door berokken. Dat is mijn voornaamste argument. Maar als de overheid dan zegt dat het verbod er is omdat cannabis slecht is voor mijn lichaam is een bijkomend argument van mij dat dat niet zo is. Of toch minstens minder slecht dan andere dingen die wel legaal zijn.
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Ge maakt weer dezelfde denkfout. Het is 'voor u'.
Citaat:
Citaat:
en de kosten zijn voor de belastingbetaler. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Gij als cannabis gebruiker, welke uitzondering? RARARA! WAT EEN TOEVAL!! Het is CANNABIS!!!!!!!!!!! ![]() wie had dat gedacht! Nergens heb ik hier beweerd dat ik voor legale alcohol ben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevolking van Canada nu ze ongestraft een jointje mogen roken.
![]() Geert had ze nog zo gewaarschuwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde er enkel maar op wijzen dat het argument 'het is in x landen ook zo' geen argument is. Elk nieuw fenomeen start klein. Ik maakte geen enkele inhoudelijke vergelijking tussen de fenomenen. |
|
![]() |
![]() |