![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een migrant zijn economische situatie kan enkel en alleen verbeteren als hij/zij de moeite doet om te integreren en de moeite doet om een gedegen opleiding te volgen. Jij draait de zaken om mijn beste. Jij stelt dat we ze moeten bepamperen en dat ze dan vanzelf wel zullen meedraaien in onze maatschappij. De geschiedenis leert ons echter dat niets minder waar is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan er bijna een regel over maken, men neme wat Tavek zegt en draait het volledig om, dan kom je in de buurt van de realiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die jonge gasten die denken dat ze de wereld gaan veranderen, herinner je je dat nog?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een dwaze utopie, en trouwens een ongelofelijke pretentie, om te stellen dat materiele welvaart automatisch Westerse waarden doet aanvaarden. Het was de theorie van de domino van de Bush aanhangers destijds. Fallikant mislukt. Ik heb het nu niet direct ter beschikking, maar ik heb ooit eens een studie gelezen over die hypothese, dat materiele welvaart verondersteld was van westerse waarden doen aan te nemen, en dat dat absoluut niet lukt bij mensen die een andere cultuur hebben die ze waarderen. Het is perfect mogelijk om materiele welvaart te koppelen aan culturen en politieke visies die totaal niet "westers" zijn. Die twee hebben niet veel met elkaar te maken. Kijk trouwens naar Saoudi Arabie: ze leven daar in een materiele welvaart zonder weerga, maar je kan moeilijk zeggen dat de westerse waarden daar hoogtij vieren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eigen gewaande linkse morele superieuriteit. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 september 2019 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen verantwoordelijkheid blijft toch een vuil begrip hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Professor Maddens reageert met een nogal scherpe column in Doorbraak.be op de aankondiging door Theo Francken deze morgen dat het confederalisme terug in de diepvries gaat.
Citaat:
Politicoloog Maddens is duidelijk niet tevreden dat N-VA weer doet -voorspelbaar overigens- wat ze 5 jaar geleden ook heeft gedaan. Arme Maddens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan gaat VB over de 30%. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 september 2019 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele essentie van de samenlevingsproblemen de dag van vandaag zijn niet van culturele aard, maar van ongelijkheid. Ik heb toevallig enkele rijke Arabische kenissen (ik heb een aantal maanden gewerkt voor een Arabisch bedrijf, interim, hier in Geleen). Deze mensen zijn zwaar moslim. Maar voor de rest: bijzonder goed opgeleid, perfect de Engelse taal machtig, goed gekleed, hoffelijk, respectvol en behandelen hun Belgische/Nederlandse medemens goed, en worden ook VEEL beter behandeld dan de straatmarokkaan..... De driver achter de maatschappijproblemen met allochtonen is volgens mij niet cultuureel, maar eerder economisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De driver achter de maatschappijproblemen met allochtonen is volgens mij niet cultuureel, maar eerder economisch.
Natuurlijk, het heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken. Rot toch op ventje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2019 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus heel gemakkelijk: alle allochtonen die minder dan 3000 Euro in de maand verdienen, eruit. Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Frankrijk ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik wel voor uw oplossing te vinden, maar je kan ze dan enkel maar naar de eeuwige jachtvelden sturen he. Waar zou je ze anders heen sturen ? Maar inderdaad, je begint een beetje mijn universele manier om maatschappelijke problemen op te lossen, te ontwaren ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2019 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |