![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het word spannend, dat maatschappelijk verval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hetzelfde als drugs, zolang geen hinder, voor mij goed. Maar schade aan de gezondheid door overconsumptie, geen steun van de sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() Ja dan kunde iedereen verplichten om op den buiten te gaan wonen voor de schone lucht.
Als een overheid de verantwoordelijkheid opeist, moet die het voorbeeld geven hoe het moet. Doet die dat? Neen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In de stad leven is per definitie niet ongezonder als men de auto laat staan en meer gebruik maakt van openbaar vervoer. Er moet natuurlijk ook plaats over blijven voor het natuurgroen, dus als we allemaal 'op de buiten' gaan leven, meer auto nodig voor de verplaatsingen, slechter voor de gezondheid en ruimtelijke ordening. "Vraag niet, wat kan het land doen voor mij, maar, wat kan ik doen voor het land". Een zin die in het rode jargon onbekend is. Dus als je buurman in de put springt, doe jij dat ook? En zo gaan we weer off-topic. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog steeds hezelfde. Twee maten en twee gewichten. Het harddrug alcohol (dat jaarlijks enkele honderden doden eist en zeer veel elende meebrengt voor tienduizenden mensen) mag, want het is sociaal aanvaard.
De drugs suiker en vet, ook geen probleem, hoewel het grootste gedeelte van de uitgaven van de ziekteverzekering hier aan besteed worden en er jaarlijks tienduizenden mensen aan sterven. Overgewicht is nog steeds onze grootste doodsoorzaak. Laat me niet lachen hypocrieten.
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 2 december 2004 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien mogen die van agalev mij eens uitleggen dat ze voor schone propere en gezonde lucht zijn, zelfs tegen chokolatte sigaretten, maar dan niet tegen de rook van een joint. Kennen hun longen het verschil?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
sigaretten zijn ongezond, en mensen zouden beter ni smoren. ze zijn echter wel vrij dit te doen. veel mensen beginnen op jonge leeftijd te smoren en geraken er moeilijk vanaf. daarom is het belangrijk om preventie op jonge leeftijd te starten. chocoladesigaretten kunnen bijdragen aan het idee dat kinderen hebben dat sigaretten cool zijn, en daarom is het mss geen slecht idee ze te weren. (pas op, ik zeg niet dat het zo is, maar zou kunnen) jointjes zijn ook niet gezond, maar wederom, een mens moet de vrije keuze hebben dit te gebruiken. met sporadisch gebruik is er trouwens niet echt een probleem, het is pas als er misbruik optreedt, dat er echt problemen ontstaan. met propere lucht is het anders. we moeten allemaal ademenen, en we kunnen niet kiezen tussen gezonde en ongezonde lucht. hier is geen vrije keuze. de overheid moet instaan voor propere lucht voor iedereen. bovenden heeft luchtvervuiling nog een veel grotere impact op ons leefmilieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan nu niet alle geneesmiddelen kopen: sommigen zijn alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar. Ik heb door zelfstudie genoeg kennis van hoe om te gaan ... bla bla ... Waar loopt je redenering mank? Je doet alsof je helemaal alleen solitair op deze wereld staat. Dat is niet zo. Je bent ingewikkeld in het spinneweb van alle aspekten van onze maatschappij. Beschouw mijn verbod op de illegale drugs maar als een soort verzekering die je moet betalen. Ten voordele van je kinderen die je nog moet kunnen opvoeden (nu vrees ik voor het risiko dat 2 procent van de aktuele jonge druggebruikers binnen 10 tot 15 jaar hier niet meer toe in staat zullen zijn: fysische wrakken, vergelijkbaar met alkoholverslaafden. Ja slechts twee procent: maar toch voldoende maatschappelijk belang: we zorgen voor mekaar). Ik vind jouw redenering zeer erg egoïstisch, super en extreem liberaal !! Denk daar maar eens over na !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
er ontstaat inderdaad een probleem als me drugs gaat misbruiken. dat probleem heb je met alcohol en sigaretten ook. moeten we die daarom voor iedereen verbieden? of moeten we uitvissen waarom dit bij sommigen een misbruik vormt, deze misbruiken opsporen, aanpakken, en zelfs proberen vermijden? ik pleit voor deze optie. ik vind namelijk niet dat ons een pleziertje moet ontnomen worden omdat sommigen dit misbruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burger
|
![]() als het is om je zinnen tot zwijgen te brengen is alcohol een veel
zwaardere drug dan cannabis. Hier zijn al heel vreemde dingen gebeurd onder invloed van alcohol |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Burger
|
![]() maatschappelijk belang? we zorgen voor elkaar?
ooh jaa groepsknuffel! heeft iedereen 't warm genoeg? lalalalalala! nou ik geloof niet echt in het beschermen van de zwaksten. daardooor verkloot je het ineens ook voor de sterkeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De vraag is nu natuurlijk wie bepaald wanneer een drug legaal is of illegaal?
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tot je plots aan je bed gekluisterd gaat liggen, ik hoop dat ik niet achter dat moment kom, want duw je deze zin onder je neus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
die psychose is iets helemaal anders, dat al in een andere thread besproken wordt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=25345 . als je daarover wilt debateren, stel ik voor dat daar te doen, ik heb namelijk geen zin mezelf te blijven herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |