![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wetenschap heeft een hogere morele plicht dan politiek. Maar we hebben de laatste jaren gezien dat wetenschapsfraude aan de top geen uitzondering is. Bijzonder schokkend is dat. En dan klagen experten dat ze niet meer zo gerespecteerd worden dan vroeger. Welnu, dat soort respect moet je verdienen. Laatst gewijzigd door discuz : 2 maart 2020 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Je zou je beter realiseren dat wat de overheid 'paniek vermijden' noemt is dat ze de economie geen schade willen berokkenen. Dat is begrijpelijk.
Ik denk niet dat we hier in Vlaanderen ziekenhuizen gaan in brand steken zoals in sommige landen in het Midden-Oosten en dat de overheid zou laten begaan. Maar jij schat je medeburgers misschien lager in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corona of iets anders, de overheid is nooit, maar dan ook nooit te vertrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() Zes nieuwe gevallen — en opmerkelijk: België geeft geen aanwijzing van waar de patiënten vandaan komen (Maggie wil geen "jacht op de coronazieken"
Ook opmerkelijk: doktoren Herman "we moeten de testcriteria uitbreiden" Goossens (UIA) en Marc "alles is perfect geregeld" Van Ranst (KUL) spreken mekaar totaal tegen. Alleen Van Ranst zit constant in de TV studio's. . Laatst gewijzigd door Tempest : 2 maart 2020 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat we hier nog eens aan denken als binnen een paar weken gewone mensen die beademing nodig hebben opgevangen moeten worden op veldbedjes in een sporthal. Scholen een week sluiten was een unieke kans om hier het virus te vertragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De struisvogelpolitiek gaat door. Citaat:
Wij gaan hier exact dezelfde situatie hebben binnen een paar dagen, dat ziet toch iedereen. Door proberen geheim te houden waar de gevallen precies zijn gelokaliseerd, maakt De Block het allemaal veel erger. Ze is helemaal niet bang voor corona-hunting. Waar ze bang voor is, is dat burgemeesters niet wachten op Brussel en zelf nu hun verantwoordelijkheid nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Zelfde playbook in Ierland:
Citaat:
Nu verstoppen zich achter patient privacy maar anders willen ze wel onze patientdata verzamelen en 'geanonymiseerd' kunnen gebruiken? Walgelijk Laatst gewijzigd door discuz : 2 maart 2020 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
22 januari 2020: https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...irus~b9fbedc9/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Block mag nog 1000 keer zeggen dat er geen reden is tot paniek, angsthazen zijn vorige week al over gegaan tot hamsteren: 300kg gehakt in de vriezer en allerhande niet bederfbare voedingswaren in de berging, de rolluiken dicht en de deuren op dubbel slot.
De Block zal natuurlijk blijven zeggen dat er niks aan de hand is tot ze dat niet meer kan zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkele coronapatiënten uit Spanje en Luxemburg zijn ook in België geweest. Het is niet duidelijk of zij de ziekte naar België hebben gebracht, ofwel dat zij het nieuwe coronavirus hier hebben opgelopen. De media vraagt er niets over en Maggie heeft ook niets te melden op haar dagelijkse persconferenties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zie je die drie press releases met updates van februari en maart? Kijk naar de locatie - drie keer Antwerpen. Om maar te zeggen dat minuscule stukjes data soms heel veel info kunnen bevatten ![]() En voor wie niet zo goed ziet, zijn tweets (met foto) staan er naast ![]() Laatst gewijzigd door discuz : 2 maart 2020 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() De onzinnige Hysterie is erger dan het virus ooit zou kunnen zijn.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zit zelf ook in een leeftijdsgroep die niet zoveel te vrezen heeft, dus ik maak me persoonlijk ook niet zoveel zorgen. Maar ik denk dan even aan de anderen, die wel een veel hoger risico lopen. Het is voor mij geen probleem dat jij die onder de bus gooit. Maar wees dan eerlijk over je motivatie. Want de held uithangen als je niks te vrezen hebt kan je niet echt moedig noemen, toch? Het is plat egoïsme. Kom daar dan ook voor uit, aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Do as we say, not as we do", zoals altijd bij die leugenachtige zakkenvullers. Laatst gewijzigd door discuz : 2 maart 2020 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |