Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2020, 12:11   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. 3 miljoen levensjaren vernield. Tegen dan, 4 miljoen levensjaren vernield.

En denk jij nu echt dat er iets anders zal zijn binnen 4 maanden ?

Dan is het toch veel beter om alle potentiele covid doden nu al af te maken, nee ? Dan zijn er minder levensjaren verloren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 12:12   #122
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs al ben ik zelf een oude zak, de titel van deze draad doet me kwijlen naar een "tegen"draad, met als titel:

jonge snaak maakt zich kwaad op oudere mensen, want hij wil alles, nu direct, gratis en voor niks, zonder enige moeite of respect voor een ander.
Als "oude zak" moet je toch wel eens terugdenken aan je eigen jeugdjaren vind ik, vooral toen de hormonen overkookten ...
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 12:18   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. 3 miljoen levensjaren vernield. Tegen dan, 4 miljoen levensjaren vernield.

Dan is het toch veel beter om alle potentiele covid doden nu al af te maken, nee ? Dan zijn er minder levensjaren verloren.
Daar vreesde ik al voor. Mensen die opteren om alle "oude zakken" af te maken om het leven van de jongeren die efkes wat moeten inbinden, ongestoord hun gang te kunnen laten gaan.
Het klinkt degoutant.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 12:19   #124
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We kunnen er eens mee (grim)lachen, maar het discours van Patrickve roept toch wel echo's op van hetgeen meer dan 75 jaar geleden "bon ton" was bij onze Oosterburen.
Oud 24 december 2020, 12:31   #125
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We kunnen er eens mee (grim)lachen, maar het discours van Patrickve roept toch wel echo's op van hetgeen meer dan 75 jaar geleden "bon ton" was bij onze Oosterburen.
Ik heb er ook een slecht gevoel bij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:28   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs al ben ik zelf een oude zak, de titel van deze draad doet me kwijlen naar een "tegen"draad, met als titel:

jonge snaak maakt zich kwaad op oudere mensen, want hij wil alles, nu direct, gratis en voor niks, zonder enige moeite of respect voor een ander.

Dit is nu eens een stroman van formaat, zie.

Hoed af, of, speciaal voor u: chapeau!

Hebt u tijdens de lock down rap rap een hangar laten bouwen om hem in op te bergen, of stond die al langer klaar?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 december 2020 om 13:54.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:32   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kom, het was toch een onnozele reactie?

Dadeemelee heeft het over 'in groep zuipen en feesten' om zo de indruk te willen geven dat mensen per se grootschalige braspartijen willen houden.

Veel mensen willen gewoon gezellig samen kunnen eten met de familie. Dat klinkt natuurlijk veel minder spectaculair en 'crimineel' dan 'in groep zuipen en feesten'.

Q: Hoe heette die techniek ook alweer?

A: Euh, 'framing'?

Q: En wie deed & doet dat graag, en is er daardoor heel goed in geworden?

A: Ha ja, de 'fascisten'.

EDIT:

ook interessant om te zien wie méé op de band wagon jumpen, trouwens, en op welke manier ze dat doen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor al degenen die graag in groep zuipen en feesten: koop een groot huis en ga als een commune leven.
De kolchoze bubbel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En ze moeten vooral niet vergeten de waterpijp mee te nemen.
Citaat:
Shisha!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 december 2020 om 13:36.
Oud 24 december 2020, 13:36   #128
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nochtans is het het precieze tegendeel: de nazi's volgden het principe "het doel heiligt de middelen".
Dat is nu met de huidige nazi's precies terug zo.
Een dorp platwalsen om een huis te redden.
Een dorp tegen de muur zetten en fusilleren om een verzetslid te straffen.
Een betonblok midden op de baan zetten om een snelheidsmaniak te hinderen.
Een heel ras naar uitroeiingskampen transporteren om een club geldmanipulators te doden. Die dan nog die dans ontvluchtten dankzij.. nazi meelopers.
Zoek de contradicties.
Dat "slecht gevoel", heb je dat opgepikt uit de soapscene?

Verwijt de ander wat je zelf doet.
Geef het volk een gemeenschappelijke vyand.
Vertel een leugen zo kolossaal dat niemand zelfs maar kan denken dat het niet waar is.

Dat is wat nu gebeurt, met aanhangers hier op 't forum.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 december 2020 om 13:41.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 13:51   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Echo's zijn reëel, en kunnen met behulp van de nodige apparatuur worden gemeten. Ze worden eigenlijk nooit opgeroepen, maar al dan niet met behulp van apparatuur opgewekt. In zeldzame gevallen komen ze 'spontaan' tot stand, bijvoorbeeld tijdens een onweer in de bergen.

Reminiscenties daarentegen worden wél opgeroepen, en worden vooral bepaald door de herseninhoud van diegene(n) bij wie ze tot stand komen. Er kan (/kon) uiteraard ook bewust op worden aangestuurd door diegene die ze veroorzaakt(e).

We zouden het "patrickve" eens moeten vragen.

Wat diens 'discours' - en enkel het zijne, niet dat van die debielen van de jaren dertig - betreft:

het werd tot nu toe nergens ter wereld in maatregelen/reglementen/wetten/... omgezet, en staat nog steeds ter discussie.

Er is niet de minste reden tot angst voor represailles bij het in twijfel trekken (van elementen) ervan, integendeel zelfs.
Het heeft evenmin al tot oversterfte geleid.

Kunnen we hetzelfde zeggen van het 'discours' van de 'experten' dat wél in échte "bon ton" en bijgevolg ook maatregelen/reglementen/wetten/... werd omgezet?

Laatst gewijzigd door djimi : 24 december 2020 om 13:55.
Oud 24 december 2020, 13:56   #130
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

We moeten er geen generatie probleem van maken.
Het zijn niet de bewoners van de woon zorgcentra die vragen om heel de wereld in lockdown te plaatsen dat doen de virologen en de ziekenhuizen.
Het feit dat vooral 70+ sterven aan covid doet wat dat betreft niet ter zaken. Zij vragen niet om die maatregelen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:01   #131
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft groot gelijk. Mensen zijn verwend tot en met. Ze kunnen niet meer doorbijten en vinden het toch zóóó erg want zij kunnen een tijdje niet meer op skivakantie , naar de costa’s , of de beest uithangen tijdens het weekend.

Niet te geloven.
Natuurlijk kunnen mensen doorbijten. Ik heb geen enkel probleem om bepaalde dingen te laten. Maar als ik doorbijt dan staat daar wel iets tegenover, dan heeft dat een reden en een bepaald doel. Studeren is voor mij ook vaak doorbijten geweest maar dat was niet echt een probleem omdat er een doel was. Mensen opsluiten die niks op hun kerfstok hebben, dat heeft geen doel of nut, tenzij het doel de maatschappij om zeep helpen is, maar dat is dan een doel waar ik niet achter sta.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:01   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar vreesde ik al voor. Mensen die opteren om alle "oude zakken" af te maken om het leven van de jongeren die efkes wat moeten inbinden, ongestoord hun gang te kunnen laten gaan.
Het klinkt degoutant.
Neen, alleen 'potentiële civid-doden'.

Het allergrootste risico is klaarblijkelijk gereserveerd voor diegenen die nu in een WZC op 'vaccin' liggen te wachten, en op 'verzorging'.

Ik vraag me af hoe blij dié zich nu voelen met 'het beleid'.

Oud 24 december 2020, 14:07   #133
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het zijn niet de bewoners van de woon zorgcentra die vragen om heel de wereld in lockdown te plaatsen dat doen de virologen en de ziekenhuizen.
Het feit dat vooral 70+ sterven aan covid doet wat dat betreft niet ter zaken. Zij vragen niet om die maatregelen.

Dat is inderdaad nergens goed voor, maar ik begin langzamerhand te vrezen dat we beter naar de maan kunnen beginnen te huilen. Hopelijk vergis ik mij extreem-grondig.

Oud 24 december 2020, 14:12   #134
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
de overheid zet groepen tegen elkander op om zich belangrijk te voelen

drama verkoopt
Oud 24 december 2020, 14:17   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oude zak van 84 maakt zich kwaad op het jonge grut die vrijheid terug wil omdat het in de oorlog erger was.

Als voorbeeld haalt hij dan zaken aan die toen ook tegen de regels waren, eten uitdelen, bij de buren gaan, samenscholen op straat. Als hij als jongere de Duitse regels toen al niet volgde waarom zouden ze dat nu wel moeten doen? Wat een logica

Nee, volgens hem moet de jeugd 1 of meer jaar van hun actieve leven afgeven zodat hij misschien geen corona gaat krijgen om voor de TV te zitten, misschien. Goeie ruil toch?

https://www.ad.nl/zutphen/bruno-84-s...down~a3ac0e52/

Bruno (84) schrijft stevige brief: ‘Stel je toch niet aan, wij zaten vijf jaar in lockdown’
Eén kerst, één oud en nieuw die anders is dan je zou willen. Is dat nou zo erg? De ogen van Bruno de Vries(84) uit Eerbeek vlammen op. Afgelopen zaterdag stond zijn ingezonden brief in de Stentor. ,,Al dat geklaag van jongeren die van alles niet meer kunnen. Zeur niet zo!”

Hij begrijpt niet dat mensen nu zo moeilijk doen over het naleven van de regels. Waarom jongeren niet snappen dat het gewoon even luisteren is nu. ,,Het is alleen maar ikke ikke, terwijl we dit virus samen moeten weg zien te krijgen.” In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.”

De angst zit nog in zijn systeem. Vooral door die dag ergens in ‘45, toen er een groep van zeven jongens van rond de twintig toch samenschoolde bij een brug.

.
Ik heb zelfs verschillende malen in oorloggebieden verbleven, zowel als militair en als burger.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat er ooit ergens de horeca werd gesloten.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat er een verbod was om je familie te bezoeken.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat de toegang tot medische verzorging werd ontzegd.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat non-food winkels werden gesloten.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat scholen werden gesloten.
Ik kan het echter nergens terugvinden dat je zelfs geen sokken of onderbroek meer mocht kopen in de winkels.

Tijdens WWII draaide de horeca op volle toeren in Europa.
De horeca kende in die periode zelfs hoogdagen.
Want veel gewonde Duitse soldaten kwamen in de west Europese steden herstellen.
Veel Duitse soldaten kwamen in de west Europese steden bekomen van hun periode aan het Oost-front.

Na de bevrijding werden veel jonge vrouwen zal behandeld als landverraders om dat ze samen met de Duitsers feestjes hadden gevierd.
Café's werden vernield omdat ze Duitsers hadden bediend.

Citaat:
In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.”
En dit is en grote leugen.
Men deelde geen geransoeneerde producten en deed niet aan ruilhandel.
Dat was niet winstgeven. Men verkocht ze op de zwarte markt in de steden en vergaarde rijkdom om de rug van hen die geen tuin hadden.

Citaat:
De angst zit nog in zijn systeem. Vooral door die dag ergens in ‘45, toen er een groep van zeven jongens van rond de twintig toch samenschoolde bij een brug.
't Ja, dan moet je gewoon de website van Brummen/Eerbeek even gaan bezoeken.

Citaat:
De Tweede Wereldoorlog in onze gemeente

Aanvankelijk leek de Duitse bezetting nog mee te vallen. Was dat nu oorlog? Zelfs de aanvankelijk zo gevreesde strijd om de IJssellinie was met een sisser afgelopen. En in de gemeenteraad werd in 1941 nog gezapig gediscussieerd over klachten van dorpelingen, zoals het verzoek van grootgrondbezitter Van Marle “om de takken der eikenbomen aan de Engelenburgerlaan die over mijn roggeveld hangen, te doen snoeien”. Duitse militairen zag men in de eerste jaren van de oorlog hier vrijwel niet. Wel werden spoedig alle particuliere auto’s gevorderd. Ook op de doorgaande wegen was het verkeer bijna verdwenen; op de Arnhemsestraatweg in Leuvenheim groeide het gras tussen de betonstenen. In 1941 kwam ook het verenigingsleven tot stilstand, een ingreep door de bezetter. Er ontstond voedselschaarste, maar honger is in onze gemeente niet geleden, ook al omdat op grote schaal volkstuinen tot bloei kwamen. De eerste echt ernstige gevolgen van de oorlog kwamen door de jodenvervolging.

De oorlog in het dorp Brummen

In Brummen woonden twee families Meijers, die eerst nog probeerden onder te duiken, maar later toch werden gepakt, deels door verraad. Aanvankelijk waren er alleen pesterijen, bijvoorbeeld dat de joodse caféhouder Meijers in Leuvenheim voor zijn bedrijf het bord ‘Verboden voor Joden’ moest ophangen, een gotspe zullen ze in zijn kringen hebben gezegd. In Voorstonden waren tien Joodse jonge mannen bij boer Visschers ondergedoken, waarvan zeven het er niet goed afbrachten.

In 1944 werd de oorlog nog meer merkbaar; bij het postkantoor in Brummen vond op 23 september een bloedige schietpartij plaats. Zes Engelse krijgsgevangenen van de Slag om Arnhem werden neergeschoten, naast een Duitse soldaat. Twee dagen voor het einde van de oorlog vond in Brummen nog een gruwelijk drama plaats. Op Groot Engelenburg werden acht mannen uit het dorp gefusilleerd. Het monument bij het gemeentehuis herinnert hier nog aan.

Het waren de Canadezen die met een tiental brandcarriers op 15 april 1945 het dorp bevrijdden. Ze bezorgden de bewoners een onvergetelijke dag; op het marktplein werd door iedereen gedanst en gehost, ook al kende men elkaar niet.
https://www.brummen.nl/inwoner-en-on...-gemeente.html

De bejaardenbond moet dus maar gewoon stoppen met zagen en met hun leugens dat zij het nog moeilijker hadden tijdens WWII.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:29   #136
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
de overheid zet groepen tegen elkander op om zich belangrijk te voelen

drama verkoopt
L'union fait la farce...

Divida et impera is de nieuwe leuze.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:43   #137
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze generatie die zulke voorstellen doet zouden ze beter een pikhouweel ? en een zware hamer ???? in hun pollen stoppen, dan zouden ze nog iets nuttigs doen inplaats van hele dagen van s'morgens tot s'avonds het forum vol te spammen met hun onozele praat.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 14:58   #138
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nieuwe hype op dit forum? Draden openen met exact hetzelfde onderwerp maar met een andere titel?
Hoezo nieuw? Dat gebeurt toch al jaren?
Oud 24 december 2020, 15:05   #139
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oude zak van 84 maakt zich kwaad op het jonge grut die vrijheid terug wil omdat het in de oorlog erger was.

Als voorbeeld haalt hij dan zaken aan die toen ook tegen de regels waren, eten uitdelen, bij de buren gaan, samenscholen op straat. Als hij als jongere de Duitse regels toen al niet volgde waarom zouden ze dat nu wel moeten doen? Wat een logica

Nee, volgens hem moet de jeugd 1 of meer jaar van hun actieve leven afgeven zodat hij misschien geen corona gaat krijgen om voor de TV te zitten, misschien. Goeie ruil toch?

https://www.ad.nl/zutphen/bruno-84-s...down~a3ac0e52/

Bruno (84) schrijft stevige brief: ‘Stel je toch niet aan, wij zaten vijf jaar in lockdown’
Eén kerst, één oud en nieuw die anders is dan je zou willen. Is dat nou zo erg? De ogen van Bruno de Vries(84) uit Eerbeek vlammen op. Afgelopen zaterdag stond zijn ingezonden brief in de Stentor. ,,Al dat geklaag van jongeren die van alles niet meer kunnen. Zeur niet zo!”

Hij begrijpt niet dat mensen nu zo moeilijk doen over het naleven van de regels. Waarom jongeren niet snappen dat het gewoon even luisteren is nu. ,,Het is alleen maar ikke ikke, terwijl we dit virus samen moeten weg zien te krijgen.” In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.”

En dan, wat kan jou die mens zijn opinie schelen ?

Ik voel me niet aangesproken, en ik gun die mens zijn mening.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 15:06   #140
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

kerstrapport: Uitstekende cijfers voor wiskunde. Gebuisd voor ethiek.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be