![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben de studenten. Tot 2034 voorspellen de meeste dat het gaat blijven duren.
Ik moet ze straks nog gelijk geven ook. Ze doen er alles voor om ons het volgende decennium ter plaatse te laten trappelen. Ik zou zeggen doe zo voort er kunnen nog wel een paar jaartjes bij. Maar ik weet het het zijn niet alleen de studenten. Ook Jan Modaal die het niet kan laten om die betonnen zeedijk voor de tienduizendste keer te gaan op en neer slenteren van zo gauw er een sliertje zon is voorspeld. https://www.demorgen.be/nieuws/honde...ijft~bb61121d/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() 't is net omgekeerd natuurlijk. Hoe sneller iedereen besmet is hoe sneller we er van verlost zijn. Ik kan die studenten enkel aanmoedigen! Zij zijn ook diegene die er nauwelijks fysieke last van hebben dus dat is de meest efficiënte approach. Beter dat zij het virus opvangen dan de oudjes in de rusthuizen (zoals het vorig jaar met de lockdowns is verlopen: het virus richting de meest zwakken sturen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() De jeugd past zich toch gewoon aan. Eerlijk, ik ga zelfs niet meer naar de horeca als ze heropenen, op straat en in de tuin is de sfeer gewoon losser en gemoedelijker. En je mag toch geen nieuwe mensen leren kennen op café, dus waarom nog daar naartoe gaan als dat elders wel kan.
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 25 februari 2021 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als BV trekt hij zonder moeite grote aantallen mensen aan. Hij heeft nu een leuke, goed verdienende bijbaan als sandwich man voor een brouwerij.
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ga ik je aan herinneren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje als uw been afzetten. Ideaal zet ge het niet af. Maar eens men halverwege is met het zagen, wilt ge dan dat men HEEL TRAAG zaagt, of met een bijl de rest doorkapt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Fred zegt het al langer ....wie niet horen wil zal voelen.....spijtig genoeg niet meer van deze tijd ik weet het ![]() https://www.hln.be/gent/burgemeester...ger~ac24908a8/ Maar mij niet gelaten ik kijk ernaar en.....tralalire tralala ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar is het nu best leefbaar of verwoest het je leven want dat is toch redelijk verschillend ? Nog niet zo lang geleden schreef je ; Een beetje geduld? Nog een jaar van ons leven laten verwoesten? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Was het zo eenvoudig maar. Een hele batterij aan voorwaarden, die ook nog eens handenvol geld kosten aan uitbaters. Weer een nieuwe wortel voor de snuit van het publiek! En waar zijn Unizo en Voka om hun leden en hun broodwinning te verdedigen? Die hebben we al een heel jaar niet gezien of gehoord. Citaat:
Er zal geen kat komen opdagen met die flauwekul, behalve de schaapjes. Overigens kennen we dat riedeltje al: bij de evaluaties komen ze dan weer met valse cijfertjes van stijgingen door zogenaamde besmettingen met varianten en dan gaat de horeca weer opnieuw DICHT en begint het heel spel van voren af aan. Zo blijven ze met onze voeten rammelen.
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() de horeca wil open en legt zichzelf daar strikte voorwaarden voor op. Liever dat dan niks alhoewel we ALLEMAAL weten dat MINSTENS 50 % van de regels TOTAAL geen nut hebben...
Zo is er de vorige keer 0,0 keer gebruikt gemaakt van de aanwezigheidslijsten om aan 'contact' tracing te doen... de studenten , ze doen maar, het enige wat nu telt is de vaccinatiesnelheid Laatst gewijzigd door edwinp : 25 februari 2021 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met een CO2-meter kent men de verzadiging aan CO2 in het lokaal maar als men bij het overschrijden van de grenswaarde niet verlucht of de lucht zuivert, heeft dat geen effect. Men gaat er vanuit dat er dan (lente en/of zomer) nog een avondklok geldt! Een lek mondmasker op als men naar het toilet moet. Dat is onnodig in een gezuiverde lucht. En weer die 1,5 meter afstand wat 0,0 effect heeft door aerogene karakter van de viruswolken. Er gelden toch al beperkingen qua decibels. En dan weer contactgegevens, die dan nooit opgehaald werden enige maanden terug. Het virus is aerogeen (aerosol) men kan daardoor eigenlijk geen 'track en trace' doen. Een onoordeelkundig zwaktebod!
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 25 februari 2021 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het eerste geval zullen wel wat maatregelen worden genomen en grotendeels opgevolgd in dat tweede soort zaken is dat dikke zever. Ik heb in de zomer genoeg gezien zonder me uit te spreken over de zin of de onzin maar van die strikte voorwaarden blijft na 2 Duvels niet veel overeind Ga nu maar eens uit nieuwsgierigheid al eens kijken hoe het er in de grote steden aan toegaat in die goedkope kapsalonnetjes....Weet me te zeggen hoe ze daar de voorwaarden respecteren ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerdaags mag men in de wzc's terug aan de duvel in het cafetaria, dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo zijn er nog wel honderden voorbeelden. Geen enkele marginale kroeg heeft zich aan enige regel gehouden....geen enkele. Niet verwonderlijk allemaal want sommigen zijn na 2 Duvels al superman en niet weinig vrouwen na 2 rosé' al supergirls. Trouwens moesten de meeste mensen een beetje hun verstand gebruiken waren er zelfs geen maatregelen nodig geweest. Maar ja mensen moeten altijd overdrijven en ja de massa is heel lomp en dom. Daar hebben we gisteren nog voorbeelden genoeg van gezien.... Maar goed waarschijnlijk zullen we dankzij onze studenten nu ook al niet veel moeten verwachten voor April en Mei. Ze waren nochtans verwittigd. Maar blijkbaar vinden ze de situatie zoals nu heel leuk. https://www.hln.be/binnenland/een-op...ator~adb9b4f0/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk dat uw kennis van kroegen in het algemeen zich beperkt tot wat u in online artikels ziet passeren, ik denk dat de horeca sowieso failliet zou gaan als uw slag de enige clandizie was |
|
![]() |
![]() |