![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. In geen enkele Vlaamse gemeente heeft NVA met het Blok samengewerkt. Nul komma nul. De waarneembare realiteit is dat NVA net zoals de andere democratische/traditionele partijen het Blok op de meest absolute manier uitkotst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een zekere Zeeuw zit hier nu mateloos te lachen hoe hij ons tegen mekaar kan uitspelen ..... Gedenk "Eendracht maakt macht" staat in ons vaandel.
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk inderdaad dat die aan het lachen is, maar niet met slechte intensies. Zo zijn Nederlanders ook jegens elkaar. Men tilt minder zwaar aan emotionaliteit over ideeën.
Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De ganse wereld is hier op betaald verlof en loopt op straat terwijl de Belg hard moet werken om dat allemaal te blijven betalen..
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En altijd op je strepen staan, zeker jegens Nederlanders. Ik heb ook uit fouten geleerd hieromtrent. Ze zitten zo in elkaar, maar het zijn geen slechte mensen verder. Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"eendracht"... ![]() Wij zijn geen homogene groep. Ik sterf nog liever dan dat ik enige empathie met een Blokker zou voelen. Ik heb meer eendracht met een groep keizerpinguins dan met PhDW zijn sekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan zit je goed vandaag met deze regering ......
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zeker niet. Ik ben deze discussie gestart omdat ik mezelf serieus afvraag hoe het kan dat er Vlamingen zijn die het hoofd buigen voor de Belgische driekleur. Is dit omdat ze historisch niet goed onderlegd zijn (dus uit onwetendheid), of omdat zij lijden aan het Stockholmsyndroom? Serieus onderwerp, serieuze vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk voor de Belgicisten mag een goede Vlaming niet bezig zijn met de politiek zodat hij zijn minderwaardig taalkundig lot geduldig blijft ondergaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Opzich kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar toch, wetende wat u weet over de ontstaansgeschiedenis van België, over de Franstalige gezagsdragers uit die tijd, over de schandelijke apartheidspolitiek, over de bijna twee eeuwen aan taal- en cultuurassimilatie, dit alles moet u toch een onprettig gevoel geven bij het zien van de Belgische driekleur of het horen van de Brabançonne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben persoonlijk helemaal gewonnen voor een nauw samengaan met Nederland. Maar dan in een wel overwogen samenwerkingsverband. Naar mijn bescheiden mening is een Nederlands-Vlaamse Confederatie de meest aangewezen vorm. Als dan, na x decennia, blijkt dat de geesten er rijp voor zijn kan een voor een federale staatsvorm gekozen worden.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overdrijf toch niet! Ik ken genoeg Franstaligen die in Vlaanderen wonen en die zich totaal aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is zeker waar. Maar aan de andere kant: wat zouden uw voorouders ervan gevonden hebben dat u nu het hoofd buigt voor de vlag die voor hen symbool stond voor onderdrukking en apartheidspolitiek? Stelt u uzelf die vraag weleens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()