Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2021, 17:52   #121
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Deze avond om 19h is er blijkbaar een debat tussen Maarten Boudry & Michael Verstraeten via ZOOM en met de mogelijkheid om vragen te stellen via chat.
Voor de geïnteresseerden:
https://www.viruswaanzin.be/post/cor...en-debat-waard
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 17:57   #122
Victor Magnus
Schepen

Standaard

En de Ranzige mag weer volop gaan genieten van het BV'schap:

https://www.hln.be/binnenland/marc-v...rden~af888077/

Hoera, we zijn weer vertrokken...!
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 18:44   #123
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Tuurlijk. Stel je voor dat we eindelijk iets zouden doen dat echt helpt. Dan zouden de virologen opnieuw anoniem in hun labootje zitten, en de politici terug gewoon moeten besturen. The horror!
Ja , dat is idd 'to the point'.
Oud 11 november 2021, 20:39   #124
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
(...)
Het land overweegt al langer dergelijke maatregelen voor ongevaccineerden. Bij een IC-bezetting met coronapatiënten van 30 procent treden de lockdownregels voor ongevaccineerden in werking. De bezetting is nu 20 procent, maar stijgt snel.(...)
Ge ziet toch zo dat die ongevaccineerden dan lock-down-feestjes gaan organiseren waardoor de bezetting nog harder zal stijgen eh..?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 23:30   #125
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Volgens onze "GROTE GELEERDEN" ligt de recente stijging "NIET" aan de fuiven, voetbal, grote evenementen, reizen, massaal winkelen zonder masker enz; maar ...................aan de 65 plussers........ Foei 65 plussers. ZO DE BEEST UITHANGEN DAT HET GANSE LAND IN GEVAAR KOMT;;;;...
Ik heb de indruk dat ze de schuld bij de min 12 jarigen willen zetten. Vandaar mondmaskers.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 03:13   #126
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat ze de schuld bij de min 12 jarigen willen zetten. Vandaar mondmaskers.
Vandenbroucke viseert nu ook al de zesjarigen: https://www.hln.be/binnenland/vanden...ropa~af238f50/

Daarna de borelingen? Daarna de huisdieren? Dan de boerderijdieren? De vaccin massaproductie mag natuurlijk nooit meer tot stilstand komen...

"Het dansfeest" moet non-stop kunnen voortduren... Nietwaar Ranzige?
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Oud 12 november 2021, 16:02   #127
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Deze avond om 19h is er blijkbaar een debat tussen Maarten Boudry & Michael Verstraeten via ZOOM en met de mogelijkheid om vragen te stellen via chat.
Voor de geïnteresseerden:
https://www.viruswaanzin.be/post/cor...en-debat-waard
Enig idee of dat ergens te bekijken is ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 20:24   #128
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Net telefoon gehad van ene bij ons op het werk, dat hij ziek was en zich had laten testen en hij was positief. Weer een dubbel gevaccineerde die ik bij op het lijstje kan zetten. Ik vind dat wel straf want de meesten van mijn leeftijd hebben pas in Augustus hun 2de spuit gehad en ik ken nu wel echt meer besmetten en zieken dan vorig jaar zonder vaccin.

Enkel een klein probleempje, die kerel is redelijk veel bij mij op de bureau geweest. Wie weet krijg ik het dus nu ook, maar ironisch genoeg zou ik het dan krijgen van ene met een groen pasje.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 21:08   #129
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Net telefoon gehad van ene bij ons op het werk, dat hij ziek was en zich had laten testen en hij was positief. Weer een dubbel gevaccineerde die ik bij op het lijstje kan zetten. Ik vind dat wel straf want de meesten van mijn leeftijd hebben pas in Augustus hun 2de spuit gehad en ik ken nu wel echt meer besmetten en zieken dan vorig jaar zonder vaccin.

Enkel een klein probleempje, die kerel is redelijk veel bij mij op de bureau geweest. Wie weet krijg ik het dus nu ook, maar ironisch genoeg zou ik het dan krijgen van ene met een groen pasje.
Soms vraag ik me toch af of deze mRNA spuiten iets triggeren. Weet je nog de discussie over "overleden door of met covid"? Mensen stierven door onderliggende aandoeningen. Wat doen deze spuiten eigenlijk met het imuunsysteem in het algemeen ? Wie zijn de ongevaccineerden in het ziekenhuis en waarom liggen ze daar ? Waarom zoveel gevaccineerden en welke leeftijd? Zoveel vragen.
Oud 13 november 2021, 02:21   #130
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Hoezo? Worden jullie nu echt achterdochtig? Zo opeens, na twee jaar...?
Oud 13 november 2021, 17:33   #131
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de periode van 25 oktober tot en met 7 november 2021 werden in België in totaal 2.285 mensen opgenomen in het ziekenhuis voor COVID-19. Onder hen waren er 670 niet-gevaccineerd, 31 gedeeltelijk, 1.289 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd voor 295 van hen. De gegevens staan in het laatste weekrapport van Sciensano.

De niet-gevaccineerden maken net geen 30 procent uit van het totaal. Aangezien er heel wat doorbraakinfecties zijn bij de gevaccineerde 65-plussers, zien we dat fenomeen ook in de grafiek hieronder (de donkergroene balk rechts).

Door de toenemende besmettingen en de afnemende bescherming van de vaccins, zullen de hospitalisatie in deze groep gevaccineerde 65-plussers nog toenemen.
https://pnws.be/wp-content/uploads/2...Capture-68.png

https://pnws.be/sciensano-3-op-10-ni...uis-met-covid/
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 17:36   #132
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Hoezo? Worden jullie nu echt achterdochtig? Zo opeens, na twee jaar...?
Sorry Victor, ik ben al heel lang achterdochtig, maar wil niet onmiddellijk allerlei complottheoriën gaan spuien. Ik luister liever naar wetensch inzichten van echte onafhankelijke kenners hier op het forum.
Oud 13 november 2021, 19:26   #133
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier ook in de familie, 24 jaar en dubbel gespoten. Iedereen die half in contact was mag zich nu laten testen, de eerste negatieve zijn binnen. Mijn gezin moet voorlopig nog niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 19:39   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet krijg ik het dus nu ook, maar ironisch genoeg zou ik het dan krijgen van ene met een groen pasje.
Daar is niks ironisch aan. Dat is de meest courante besmettingswijze.

Kijk in Frankrijk:

https://www.gouvernement.fr/info-cor..._non_vaccinees

Dat zijn de incidenties bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden. We zien een factor 3 ongeveer. Aangezien er veel meer gevaccineerden rondlopen, en aangezien gevaccineerden zich veel minder moeten testen (enkel als ze symptomen hebben en goesting om zich te laten testen, want zij kunnen geen contact persoon zijn per definitie, haha) wil dat dus zeggen dat de echte incidentie waarschijnlijk dezelfde is, en er dus veel en veel meer besmettingen van gevaccineerden (door gevaccineerden) gebeuren, dan van ongevaccineerden door ongevaccineerden.

Kortom, het smoesje van "gevaccineerden zijn zelden besmettelijk" waarvan we al sinds begin deze zomer WETEN dat het verkeerd is, is nu totaal niet meer vol te houden. Het punt is dat dat niet erg is. Gevaccineerden mogen best besmet rondlopen, ze zullen niet anders kunnen. We moeten ophouden met besmettingen willen tegen te houden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 november 2021 om 19:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 20:26   #135
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

en dus stelt Vandenbroucke voor om kinderen terroriseren om dezelfde risicopatienten als vorig jaar, "te beschermen"

tijd voor een omgekeerde lockdown. Alle bejaarden worden thuis verplicht opgesloten, en de rest van de samenleving kan verder met zijn leven
Oud 13 november 2021, 20:32   #136
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en dus stelt Vandenbroucke voor om kinderen terroriseren om dezelfde risicopatienten als vorig jaar, "te beschermen"

tijd voor een omgekeerde lockdown. Alle bejaarden worden thuis verplicht opgesloten, en de rest van de samenleving kan verder met zijn leven
Alleen vrijwillig, de meeste willen niet afgezonderd worden van hun familie, ook niet voor hun eigen gezondheid.
Oud 13 november 2021, 20:35   #137
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Alleen vrijwillig, de meeste willen niet afgezonderd worden van hun familie, ook niet voor hun eigen gezondheid.
geen genade, na anderhalf jaar van dit gezever wordt het tijd dat het stopt
Oud 13 november 2021, 20:40   #138
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Dat komt uit het laatste weekrapport van Sciensano. Het vorige toonde een negatieve effectiviteit van de vaccins voor 65+ers:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het laatste rapport eveneens:

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 20:44   #139
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
geen genade, na anderhalf jaar van dit gezever wordt het tijd dat het stopt
Ze vragen er niet zelf achter in de rusthuizen, wel die actieve oude eikels die pleiten voor lockdowns zolang ze zelf maar op reis kunnen.
Oud 13 november 2021, 20:53   #140
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb nog steeds alle vertrouwen. Heb vandaag mijn uitnodiging voor de Pfizer booster van 20/11 laten verplaatsen naar 24/11. New York, here we come!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be