![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet of ik een "goeroe" ben he, maar ik heb niet echt een optimistische kijk op de toekomst voor de mensheid als dusdanig. Wat mij verveelt is dat de dingen die ik voorzag, veel en veel sneller komen, dan ik hoopte. Ik had namelijk willen sterven met het idee dat ik de "beste" generatie meegemaakt had, en dat het voor mij, en na mij, stukken sneuer ging zijn, maar ik begin te vrezen dat ik al in de generatie "erna" zit. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van de dood als probleem-oplossend denken, en ja, zelfmoord is uiteraard een totale probleemoplosser. Ik zou zelfs zeggen dat andermans zelfmoord dat nog veel meer is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die oorlog in Oekraine heeft wel gezorgd dat de corona waanzin verdampt is, en dat het totalitaire zoals in China plots deels opzij werd gezet, omdat men een andere "nous sommes en guerre" had. Vladimir heeft met zijn zotte streken Europa wakker geschud. Maar je kan hetzelfde zeggen van het nazisme he. Er waren er die voorspelden dat het nazisme hell en havoc zou betekenen, en kijk, na amper 5 jaartjes oorlog was het al voorbij, dus al die doemdenkers over nazi's en zo zater er ferm naast, niewaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe de maatschappij totaal ontwricht zou zijn mochten we die ziekte laten waaien. Hoe het NODIG was om de oorlog tegen het virus te winnen (die we verloren hebben he). Citaat:
Denk je nu echt dat al die kamp overlevers dat niet meer zullen herinneren ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 05:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zit overigens wat met hetzelfde 'probleem'. Zoals je weet, kan de mens in mijn visie niet overleven zonder hetzij religie (offer, taboes en mythen) als "interface" tussen het eigen geweld en het geweld van de ander, hetzij een rationele ethiek die het mimetisme vruchtbaar aanwendt met indijking van de ermee verbonden risico's. Vandaag zien we de desintegratie van de oude structuren en een dreigende terugkeer naar geweld, al wordt die terugkeer zo lang mogelijk uitgesteld met alle mogelijke sublimaties (waaronder wat nog rest van de economie) en manieren van paaien (vandaar een krankzinnige emotionalisering die echter de desintegratie nog bespoedigt). Maar ik had ook voor mezelf gehoopt dat ik al oud zou zijn, vooraleer het echt tot uitbarsting zou komen (incl. alle manieren om zulke dingen via oorlog af te leiden etc.), terwijl het er niet naar uitziet dat we snel nog terugkeren naar iets wat lijkt op (althans aan de oppervlakte, want die processen waren natuurlijk al lang gaande) "de wereld van 2019".
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 februari 2023 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Ja, zo van die sufferds die 'vele miljoenen corona-doden' voorspelden, en dan maar een 'oorlog tegen het virus' startten. 2) Dat klopt. Er zijn zelfs toen er nog geen enkel vaccin beschikbaar was en 'maatregelen & mondkapjes' duidelijk niet veel uithaalden, alleszins véél minder 'corona-doden' gevallen dan verwacht.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Forumgenoot "patrickve" verschaft mij alvast véél plezier met z'n ietwat baldadige humor, z'n logisch denkvermogen & z'n wetenschappelijkheid. Het zou nogal incoherent/inconsistent zijn van hem een "goeroe" te maken, hé. De échte "goeroe's" die ik ken - ondermeer maar niet uitsluitend die van op 't forum - komen af met haatzaaierij, leugens, mythes, onzin, verzuring en een blijkbaar niet te stelpen behoefte aan schietschijf & zondebok.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar is Greta Thunberg maar klein bier tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overname door machines, van het biologische leven. Ik had dingen zoals ChatGPT (hoewel "rudimentair") pas binnen 20 of 30 jaar verwacht. Denk even na wat zoiets binnen 50 jaar impliceert... De Turing test is dus grotendeels gehaald he. Enfin, omgekeerd faalt die misschien: je hebt in een discussie met ChatGPT nogal rap door dat aan de andere kant van de lijn geen "normale" mens zit, maar gewoon een "humanist" waar zelfs Da Vinci een puntje kon aan zuigen. En dit is nog maar het equivalent van het digitale fotoapparaat met 256 op 196 pixels.
Of mijn ideaal: het uitsterven van het gros van de mensheid, om nog eens het paleolithicum kunnen over te doen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk eens aan de vermindering van uw CO2 voetafdruk telkens je iemand kan vermoorden. Vooral kinderen ! Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel me met een lichte dosis leedvermaak voor de UGent censors vragen te zien beantwoorden over hun al dan niet rechtstreekse collusion met big pharma om hun eigen wetenschappers het zwijgen op te leggen...
Op de wijze dat de twitter censors ervan langs krijgen: https://m.youtube.com/watch?v=gy7mto...ature=youtu.be Hopelijk is het meer dan een show. Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2023 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen zijn fantasietjes. Ik hield het bij de E-40 als Via Appia met bengelende lijken aan de lantaarnpalen de hele rit lang...
|
![]() |
![]() |