Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2004, 15:10   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Het woord teruggaan is provocerend. Ik ben iemand die in België is geboren en getogen. Ik ben degene die het mag beslissen. Ik zal "TeRuGkErEn" wanneer het in Turkije goed is. Daar beslis is ik over. Nu je het beleefd hebt gevraagd zal ik ook mijn mening zeggen.

Ik ben van plan om 10 a 20 kindjes (niet allemaal van dezelfde vrouw wel te verstaan, draagmoederkes) op aarde te brengen. Ze allemaal hier in België te installeren en dan pas als het natuurlijk het goed is in Turkije, naar daar gaan.
M.a.w. uw verblijf in ons land beperkt zich tot profiteren om vervolgens de hier opgedane welvaart en bezittingen naar uw eigenlijke moederland te verslepen. Uw hart ligt duidelijk niet bij ons. Het mooiste voorbeeld dat u hier eigenlijk niet thuishoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:11   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
De Grieken kwamen ook uit het oosten Griekenland binnen, waarna ze steeds westelijker gingen. Er woonde in kleine aantallen een ander volk.
Hahahaha. Heel de Klein-Aziatische kust was van oudsher door Grieken bewoont. In het binnenland woonden er volkeren uit de Oudheid die sedert de hellenistische periode diep vergriekst waren.

Turken waren er in die tijd nog in geen kilometers te zien...
Oud 19 december 2004, 15:12   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije heeft geen kolonie maar vasteland op Europees
grondgebied.
Dat kleine strookje land maakt het niet tot een Europees land, anders is Spanje ook een Afrikaans land (zelfde logica even toegepast).
Oud 19 december 2004, 15:13   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet uit mijn duim gezogen. Maar heb het uit de mond van Erdogan gehoord. Dat was B-plan van Turkije. Maar nu ze datum hebben gekregen mag dat voor zo'n 10 �* 15 jaar de boom in. Alhoewel, ik zie geen reden waarom Rusland Turkije niet mag helpen met bouwen van kerncentrales.
Jajaja, Erdogan is het u persoonlijk komen vertellen!

Geef eens een nieuwsbron die hierover bericht!
Oud 19 december 2004, 15:15   #125
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
U moet lezen wat ik schrijf. Cultuur-historisch is het gewoon een feit dat Bosnië-Herzegovina inderdaad deel uitmaakt van onze Europese beschaving. En politiek gezien is het volkomen aan Europa gebonden.
Het feit dat er in Bosnië-Herzegovina momenteel geen stabiliteit heerst, dat de economie er een puinhoop is, enz. maken een toetreding tot de EU op dit moment uiteraard onmogelijk. Ongetwijfeld is er daar nog een zeer lange weg af te leggen (minimun 15-20 jaar zou ik denken, als alles goed gaat). Maar als het er ooit stabiel wordt dan moet toetreding tot de EU mogelijk zijn. Zelfde geldt trouwens ook voor andere Balkan-landen (Albanië, Servië-Montenegro, FYROM). Croatië zal sneller lid worden, waarschijnlijk al over 5-10 jaar.
Bosnië heeft inderdaad deel uitgemaakt van het Romeinse rijk maar maar maakte eeuwen deel uit van achtereenvolgens het Byzantijnse (Byzantium was de originele naam van Istanbul btw en het rijk strekte zich vooral uit naar het zuiden en het oosten), het Hongaarse, het Ottomaanse (+- 4 eeuwen lang) en het Oostenrijks Hongaarse rijk (sinds 1878). Ik zou dus m.a.w. de "cutuur-historische" invloed van het Oosten op die regio niet onderschatten.
Oud 19 december 2004, 15:15   #126
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle (of toch bijna alle) volkeren migreerden ooit. De Griekse migratie situeert zich echter eerder in de tijd. Overigens kwamen de Grieken in Klein-Azi¨aan vanuit het Westen (m.n. het huidige Griekenland) en niet vanuit het Oosten.
Ze kwamen uit het oosten. Ooit van mijn lerares Grieks gehoord.
Waarom denk je dat de (oorspronkelijk) griekse steden napels(Italië: Neapolis)
en andere in de Middelandse Zee, later zijn gesticht dan bijvoorbeeld, Troje of Athene.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 december 2004 om 15:16.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:18   #127
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
In het binnenland woonden er volkeren uit de Oudheid die sedert de hellenistische periode diep vergriekst waren.
De hellenistische periode was daarna toen de Grieken /Macedonen (eigenlijk terug) naar Perzië gingen en dat veroverden. Er vond en vermenging(van cultuur) plaats met de Perzen zo ontstond het hellenisme.
Oud 19 december 2004, 15:19   #128
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ
... en het Oostenrijks Hongaarse rijk (sinds 1878)...
Dat is dus 1878... Klotesmilies
Oud 19 december 2004, 15:24   #129
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
M.a.w. uw verblijf in ons land beperkt zich tot profiteren om vervolgens de hier opgedane welvaart en bezittingen naar uw eigenlijke moederland te verslepen. Uw hart ligt duidelijk niet bij ons. Het mooiste voorbeeld dat u hier eigenlijk niet thuishoort.
Dat heeft niets mee te maken. Ik wil mijn leven hier voortzetten. Ik houd erg veel van kindjes. Wanneer ik te oud ben om het leven in harde business te verderzetten zou ik graag in een Turkse dorp waar men ouders zijn geboren met leven verdergaan.
U hart ligt duidelijk niet met ons.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:28   #130
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets mee te maken. Ik wil mijn leven hier voortzetten. Ik houd erg veel van kindjes. Wanneer ik te oud ben om het leven in harde business te verderzetten zou ik graag in een Turkse dorp waar men ouders zijn geboren met leven verdergaan.

Dat betekent dus, dat hij hier gaat werken, dus de hij gaat de meehelpen met het betalen van Pensioenen aan de ouderen van nu. Later als hij recht heeft op een pensioen gaat hij in Turkije wonen. Net als veel Nederlanders dat doen in Spanje, Turkije etc.

Ik moest het even uitleggen aan Jan,
Misschien ziet hij het niet goed met zijn rare bril.
Oud 19 december 2004, 15:28   #131
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Jajaja, Erdogan is het u persoonlijk komen vertellen!

Geef eens een nieuwsbron die hierover bericht!
Neen, maar ik heb niet enkel de westerse pers in mijn bereik.

Erodgan heeft het meerdere malen gezegd bij zijn uitspraken. Klaar en duidelijk zelfs. Hij zei wel dat ze verder moesten gaan met democratisering van het land maar aansluiting moest zoeken bij Iran, Rusland en sommige arabische landen.

+ Als je Turks begrijpt, wat mij zeker niet zou verbazen kan ik jou sites geven. Ik denk zelfs dat jij die correspondent was op PKK-kampen in Noord-Irak. Met zijn half-Turks vroeg hij aan terroristen wat ze van Turkse Special Forces vonden. Iets anders verwacht je niet van VRT éh. Met hun eenzijdige nieuws.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 19 december 2004 om 15:30.
Oud 19 december 2004, 15:29   #132
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betekent dus, dat hij hier gaat werken, dus de hij gaat de meehelpen met het betalen van Pensioenen aan de ouderen van nu. Later als hij recht heeft op een pensioen gaat hij in Turkije wonen. Net als veel Nederlanders dat doen in Spanje, Turkije etc.

Ik moest het even uitleggen aan Jan,
Misschien ziet hij het niet goed met zijn rare bril.
Oud 19 december 2004, 15:32   #133
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een "annexatie" van een land dat over enkele decennia het grootste zal zijn van de EU??? Dit land zal uiteindelijk politiek (naar beslissingsmacht in EP, Commissie en Ministerraad) op dezelfde hoogte staan als Duitsland, of er zelfs boven uit tornen. Annexatie is dus zeker niet het woord, wel komende dominantie.
Je moet Turkije niet vergelijken met afzonderlijke lidstaten maar met het collectief van de lidstaten. Turkije kan niet dominant zijn. Turkije is kleiner dan Duitsland + Italie. Of Engeland + Frankrijk. Of ...
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:32   #134
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik te oud ben om het leven in harde business te verderzetten zou ik graag in een Turkse dorp waar men ouders zijn geboren met leven verdergaan.
Net zoals vele oudjes naar Benidorm gaan om daar te wonen. Of mensen die huizen in Toscane kopen om daar te gaan onthaasten...

Net zoals sinan123 dacht ik dat het best was het even aan Jan VDB uit te leggen. Hij heeft geen rare bril op maar oogkleppen.
Oud 19 december 2004, 15:37   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik heb niet enkel de westerse pers in mijn bereik.

Erodgan heeft het meerdere malen gezegd bij zijn uitspraken. Klaar en duidelijk zelfs. Hij zei wel dat ze verder moesten gaan met democratisering van het land maar aansluiting moest zoeken bij Iran, Rusland en sommige arabische landen.

+ Als je Turks begrijpt, wat mij zeker niet zou verbazen kan ik jou sites geven. Ik denk zelfs dat jij die correspondent was op PKK-kampen in Noord-Irak. Met zijn half-Turks vroeg hij aan terroristen wat ze van Turkse Special Forces vonden. Iets anders verwacht je niet van VRT éh. Met hun eenzijdige nieuws.
U mag me gerust die Turkse webstekken geven. Op school hebben we onze Turkse "knuffelmigrant" aan wie ik wel een vertaling zal vragen.
Oud 19 december 2004, 15:39   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kwamen uit het oosten. Ooit van mijn lerares Grieks gehoord.
Waarom denk je dat de (oorspronkelijk) griekse steden napels(Italië: Neapolis)
en andere in de Middelandse Zee, later zijn gesticht dan bijvoorbeeld, Troje of Athene.
Neen, de Doriërs bijvoorbeeld kwamen uit het noorden Griekenland binnen. Niet uit het oosten.

Napels en andere steden van het Grootgriekenland zijn het resultaat van een veel latere kolonisatie. Niet van de eerste Griekse volksverhuizingen.
Oud 19 december 2004, 15:40   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Je moet Turkije niet vergelijken met afzonderlijke lidstaten maar met het collectief van de lidstaten. Turkije kan niet dominant zijn. Turkije is kleiner dan Duitsland + Italie. Of Engeland + Frankrijk. Of ...
Om als EU-land te domineren speelt oppervlakte geen enkele rol, wel het bevolkingsaantal. Nu zijn de twee dominerende landen Duitsland en Frankrijk die wel eens de motor in de EU worden genoemd. Niet verwonderlijk dan ook dat de staatshoofden van die twee landen elkaar heel vaak ontmoeten voor er grote beslissingen worden genomen op Europees vlak.
Oud 19 december 2004, 15:41   #138
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Napels en andere steden van het Grootgriekenland zijn het resultaat van een veel latere kolonisatie. Niet van de eerste Griekse volksverhuizingen.
Dat zeg ik ook later, dus nadat ze Griekenland binnenkwamen.
Oud 19 december 2004, 15:42   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hart ligt duidelijk niet met ons.
Ik hou ook van kinderen, maar wat dit nu juist met de discussie te maken heeft is me volkomen onduidelijk.

Feit is dat uw hart niet bij ons ligt, maar wel in Turkije. Hiermee maakt u duidelijk dat u eigenlijk niet echt geïntegreerd is en dat waarschijnlijk niet wil zijn. Van enige lotsverbondenheid van ons volk wil u niets weten.
Oud 19 december 2004, 15:43   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook later, dus nadat ze Griekenland binnenkwamen.
Maar dat gebruikt u om uw foutieve stelling bij te lichten als zouden de Grieken uit het oosten gekomen zijn. Dat klopt evenwel niet, daar de Grieke kolonisatie in twee richtingen geven: westelijk (Sicilië, de kusten van Zuid-Frankrijk en delen van Spanje) alsook oostelijk (de Krim, Trebizonde).
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be