Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2023, 05:54   #121
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hadden die mensen al een diepvrieskast ?
Allicht, want een diepvriezer is geen luxe, het laat U toe om geld te besparen door eten dat je zelf in grote hoeveelheden maakt in te vriezen.
Oud 11 juli 2023, 06:14   #122
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mooi dat het nog bestaat.
Ze bestaan nog zeker. Maar het is wel elke euro 2 keer omdraaien voor er iets mee gedaan wordt. Maar die mensen komen ook verder in het leven. Die kunnen nog iets verwerven.

Maar een 1 verdienend gezin met maar 1 of 2 kinderen, en een niet sociaal huurhuis.... Dan zal de verdiener toch groot geld moeten binnenrijven, of het gaat maar minimalistische luxe zijn.
Oud 11 juli 2023, 06:15   #123
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Allicht, want een diepvriezer is geen luxe, het laat U toe om geld te besparen door eten dat je zelf in grote hoeveelheden maakt in te vriezen.
Tenzij het de diepvriezer van moemoe is, die werkt misschien nog wel om die dozen diepvriespizza in te steken, maar werkt eigenlijk beter als kamerverwarming.
Oud 11 juli 2023, 08:44   #124
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als steuntrekker denk ik dat het beter zou zijn uit een zekere kiesheid om woorden zoals 'een loon' of 'werken' te vermijden... Het is nooit intelligent om de spot te drijven met diegenen die je win-for-life luilekkerland financieren.
Waar u grote voorstander van bent. Dus niet hypocriet beginnen doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 09:15   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze bestaan nog zeker. Maar het is wel elke euro 2 keer omdraaien voor er iets mee gedaan wordt. Maar die mensen komen ook verder in het leven. Die kunnen nog iets verwerven.

Maar een 1 verdienend gezin met maar 1 of 2 kinderen, en een niet sociaal huurhuis.... Dan zal de verdiener toch groot geld moeten binnenrijven, of het gaat maar minimalistische luxe zijn.
Het gaat mij niet over luxe maar de simpele basis.
Een basis waarvan de kwaliteit afneemt, maar de prijs toeneemt.

Zouden wij niet eerst de politiek hervormen alvorens deze opperen iets anders te hervormen? Ik vind niet dat je als politicus op pensioen mag gaan en de fakkel veel vroeger moet doorgeven. We hebben nu 1 corrupten nest die ons naar een NWO leiden op eigen kosten. We zijn krankjorum alsn we dit tolereren.
Oud 11 juli 2023, 10:02   #126
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Again pls read wat ik reeds aan patrickve antwoordde:

Met hard te werken komt men er niet. Zoals Eberhard zei: erfenis en/of een dikke envelop v thuis.

Sparen?
Ok maar waarde huis stijgt mee.

Exit #advocadotoast & coffee's on the go &... &.....

Die multinationals dragen nog altijd bij. Soms erg weinig, maar ze dragen bij.

Werkonwilligen consumeren enkel belastinggeld.

Hello lunchbox & duimen maar for the future
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:03   #127
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met hard te werken komt men er niet. Zoals Eberhard zei: erfenis en/of een dikke envelop v thuis.

Sparen?

:
Mijn vrouw en ik hebben niets van hulp gekregen voor de aankoop van ons huis. Allemaal met zelf gespaard geld.

Wel enkele jaren zeer hard gewerkt.
Oud 11 juli 2023, 10:11   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. De flux geld die naar "sociale uitgaven" vloeit is GIGANTISCH GROTER dan die die naar "rijke bankrekeningen" vloeit. En die enorme flux is precies wat maakt dat werken niet echt meer loont. Je draagt ongeveer 2/3 van wat je verdient af, om een flink deel van de niet-werkende bevolking mee te onderhouden. Dat wil zeggen dat als je 3 keer meer waarde produceert dan wat uitkeringsgerechtigden krijgen (en dat is heel wat: voedsel, woonst, scholing, verzorging en zelfs vermaak tot op zekere hoogte) dan heb je EXACT DEZELFDE LEVENSSTANDAARD. Gewoon omdat je van die 3 keer meer, het overschot moet afgeven.

Het is pas als je 6 keer meer verdient dan wat een uitkeringsgerechtigde binnenhaalt, je twee keer zoveel koopkracht hebt.

Dat komt niet door "multinationals", maar door die ganse meute uitkeringsgerechtigden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:16   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn vrouw en ik hebben niets van hulp gekregen voor de aankoop van ons huis. Allemaal met zelf gespaard geld.

Inderdaad, hier van 't zelfde. Voor de aankoop van onze eerste woonst heb ik 25 000 Euro gekregen van mijn pa, en dat was het.

En nu merk ik dat bijvoorbeeld alle dingen die voor mij gewoon onrendabel zijn, zoals 35 000 Euro ophoesten voor een externe isolatie van mijn woonst en zo, gratis ende voor niet gedaan wordt voor uitkeringsgerechtigden. Ongeveer alles waar ik zodanig de volle pot moet voor betalen dat het de moeite niet is, woord gratis of voor een symbolisch prijsje gedaan voor uitkeringsgerechtigden. In het flatgebouw tegenover mij, die sociale woningen zijn vol Turken en dergelijke, worden enorm veel werken voor niks gedaan die voor mij gewoon te duur zijn en de moeite niet want onrendabel.
Een van die Turken met Franse nationaliteit komt geregeld aan mijn vrouw vragen van een brief in het Frans te schrijven want hij spreekt laat staan schrijft bijna geen woord Frans, en die heeft in totaal 4500 Euro uitkeringen, valse pensioenen en wat weet ik nog allemaal in de maand. Hij is eigenaar van een van die sociale appartementen en is helemaal "in 't nieuw" gezet op kosten van de belastingsbetaler.

Ik vraag mij trouwens zelfs af of ik niet 1 jaar zonder loon zou pakken om gewoon gigantisch veel werken "voor niks" te laten uitvoeren omdat ik dan een uitkeringsgerechtigde zou zijn, maar ik ben er zeker van dat zoiets niet zou pakken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:22   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, hier van 't zelfde. Voor de aankoop van onze eerste woonst heb ik 25 000 Euro gekregen van mijn pa, en dat was het.

En nu merk ik dat bijvoorbeeld alle dingen die voor mij gewoon onrendabel zijn, zoals 35 000 Euro ophoesten voor een externe isolatie van mijn woonst en zo, gratis ende voor niet gedaan wordt voor uitkeringsgerechtigden. Ongeveer alles waar ik zodanig de volle pot moet voor betalen dat het de moeite niet is, woord gratis of voor een symbolisch prijsje gedaan voor uitkeringsgerechtigden. In het flatgebouw tegenover mij, die sociale woningen zijn vol Turken en dergelijke, worden enorm veel werken voor niks gedaan die voor mij gewoon te duur zijn en de moeite niet want onrendabel.
Een van die Turken met Franse nationaliteit komt geregeld aan mijn vrouw vragen van een brief in het Frans te schrijven want hij spreekt laat staan schrijft bijna geen woord Frans, en die heeft in totaal 4500 Euro uitkeringen, valse pensioenen en wat weet ik nog allemaal in de maand. Hij is eigenaar van een van die sociale appartementen en is helemaal "in 't nieuw" gezet op kosten van de belastingsbetaler.

Ik vraag mij trouwens zelfs af of ik niet 1 jaar zonder loon zou pakken om gewoon gigantisch veel werken "voor niks" te laten uitvoeren omdat ik dan een uitkeringsgerechtigde zou zijn, maar ik ben er zeker van dat zoiets niet zou pakken.
Ik denk dat men kijkt naar het laatste aanslagbiljet.

Als je in 2024 niet zou werken, ga je in juli 2025 daarvoor de belastingaangifte doen. Het aanslagbiljet zal eind 2025 - begin 2026 worden toegestuurd. Dus je zal dan wel pas 2 jaar later je werken kunnen doen.

Misschien moet ik mezelf ook eens een jaar lang een minimum bedrijfsleiderbezoldiging toekennen vanuit mijn vennootschap. Maar ik vermoed dat men hier wel iets op zal hebben gevonden. Zou iets te simpel zijn.
Oud 11 juli 2023, 10:23   #131
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heu? Heb niets meegekregen van thuis en single gebleven in BE en toch heb ik daar een huis dat nu verhuurd is. Geen erfenis of geen lotto allemaal zelf verwezenlijkt zonder hulp. Dus fuck off met die bullshit. Je mag 'geluk' hebben dat je een erfenis hebt. En sommigen winnen de lotto. That's life.

En ik woon waar ik wens te wonen... dit integenstelling tot zagemensen die maar blijven zagen over waar ze wonen en hoe oneerlijk het allemaal is.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:24   #132
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er moeten ongeveer 400K extra Walen aan de slag. Veel mensen beseffen blijkbaar niet over wat voor bedragen we hier spreken. 400K mensen die netto bijdrager moeten worden in plaats van netto ontvanger. 20 miljard in de kering. Maar de PS houdt hen bewust aan het staatsinfuus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:40   #133
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat varieerde, maar vooral Center Parks haha. Wat echter niet goedkoop was hoor.
Wel dat is het, mijn statuut was arbeider en ik moest een periode zelfs een full met een part time combineren om aan iets minder dan 3K netto te komen.
Toen ik dan ergens terecht kwam waar ik dat met 1 loon en veel overuren kon verdienen, hielden ze constant geld achter.
Dan ben ik verhuisd en betaalde enkele interims mijn overuren via dopdagen uit in recuup, terwijl ik expliciet aangaf enkel voor geld en geen recuup te werken.

Ik ben zeer blij van de arbeidsmarkt verwijderd te zijn. Xou heel graag terug werken, maar dan als zelfstandige en in wat ik graag doe. Tragisch is dat hier geen realiteit en mogen ze t9t mijn dood invaliditeit betalen omdat ik echt zot geworden ben van al dat bovenstaande gedoe.
Maar Center Parks is nog steeds goedkoper dan naar het andere einde van de wereld te reizen. Of zelfs maar naar het andere einde van het continent. Ge bevestigt dus wat fred vanhove al schreef.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:55   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij het de diepvriezer van moemoe is, die werkt misschien nog wel om die dozen diepvriespizza in te steken, maar werkt eigenlijk beter als kamerverwarming.
af en toe smijt de colruyt zijn vriezers buiten als ge daar ene van op de kop kunt tikken, altijd beter dan die van moemoe met bouwjaar ergens begin jaren 80.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 10:55   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er moeten ongeveer 400K extra Walen aan de slag. Veel mensen beseffen blijkbaar niet over wat voor bedragen we hier spreken. 400K mensen die netto bijdrager moeten worden in plaats van netto ontvanger. 20 miljard in de kering. Maar de PS houdt hen bewust aan het staatsinfuus.
de Vlamingen betalen toch he, .
Oud 11 juli 2023, 11:01   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is voor mij idem, Vlaamse renovatie lening, ... jaja bruto verdient ge te veel natuurlijk waarna ze u 52 % belasten en gij de renvoatie lening financiert van al wat te tam is om te werken.

met als gevolg dat ge zelf kunt doodvallen , allee ja liefst niet zolang ge afdraagt natuurlijk.
Oud 11 juli 2023, 11:14   #137
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idem dito voor onze grond en bouw van de woning.

Het voordeel was dan wel dat geen van beide kanten ouders zich er mee kwam moeien.
Oud 11 juli 2023, 11:25   #138
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar Center Parks is nog steeds goedkoper dan naar het andere einde van de wereld te reizen. Of zelfs maar naar het andere einde van het continent. Ge bevestigt dus wat fred vanhove al schreef.
Dat hangt er van af, 8 dagen all in in Turkije ofzo, zo net na het seizoen, dan zit je in dezelfde prijsklasse, maar mag je alle dagen de voedsel-loterij gaan spelen. Racekak of geen racekak....
Oud 11 juli 2023, 12:22   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt er van af, 8 dagen all in in Turkije ofzo, zo net na het seizoen, dan zit je in dezelfde prijsklasse, maar mag je alle dagen de voedsel-loterij gaan spelen. Racekak of geen racekak....
of 14 dagen Egypte, wel te boeken na een recente aanslag
Oud 11 juli 2023, 15:32   #140
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
oorspronkelijk geplaatst door bembem

Again pls read wat ik reeds aan patrickve antwoordde:

Sparen?

Exit #advocadotoast & coffee's on the go &... &.....

Die multinationals dragen nog altijd bij. Soms erg weinig, maar ze dragen bij.

Werkonwilligen consumeren enkel belastinggeld.

Hello lunchbox & duimen maar for the future
Mijn quote niet aanpassen por favor.
I did not write the thing in purple.

Laatst gewijzigd door bembem : 11 juli 2023 om 15:33.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be