![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie een paar rare en mogelijk onzindelijke reken-suggesties in deze draad langskomen.
Weg-geef/gooi-geld wordt ten eerste niet opgebracht door uitkeringstrekkers maar door het relatief kleine werkende deel van de bevolking. Daarbij nog: "netto" want de kosten van "winning", overhead, ambtenaren enzovoort zijn reeds afgehouden en dat zal niet beter liggen dan bij de organisaties voor "goede doelen" waarvan iedereen weet dat er hooguit 10% van de inkomsten ten goede van de feitelijke doelen komt.
![]() |
#123 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De dames en heren die deze organisatie vertegenwoordigen zijn, zoals VN-, Nato- en EU-ambtenaren, vrijgesteld van belastingen, genieten van dikke wedden en voordelen allerhande en resideren op kosten van hun organisatie in dure verblijven. Ik heb nog met een zoon van de Unicef-consul in Belgie op college gezeten. Het ventje werd in een ellenlange limo naar school gebracht en het gezin woonde in een kast van een huis op de Tervurenlaan in Brussel. Moeten wij daarvoor betalen? Idem voor het Rode Kruis met overbetaald uilskuiken Astrid aan het hoofd: geen cent!
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn eerste post schreef ik dit: Citaat:
Je moet al vrij blind zijn om daar het stukje was/is uit weg te denken, die was/is duidt op het feit dat ik niet wist of men het nu nog zo gebruikte. Het woordje aanvankelijk had het waarschijnlijk allemaal wat duidelijker gemaakt. Ik wou alleen maar aangeven dat er heel wat verwarring heerst omtrent dit begrip zoals ook blijkt uit het volgende stukje dat komt van de website waar jij je bericht vandaan plukte maar wat je natuurlijk naliet te vermelden: Citaat:
Mijn volgende post was de deze: Citaat:
Waar zit hier de tegenspraak? Een verduidelijking noem ik zoiets. Of je het nu leuk vindt of niet, er is nog steeds onduidelijkheid over dit woord, en dat is wat ik wou aantonen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Leuk geprobeerd, d�*t moet ik je nageven... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door illwill : 2 januari 2005 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De amerikanen zetten momenteel ook een vliegdekschip in. Neruda die altijd nieuws heeft over de amerikanen ziet dergelijke positieve dingen over de amerikanen altijd over het hoofd. Gek é.
Wat kost het niet om dergelijk schip opperationeel te houden? Per week veel meer allesinds als heel de 30 miljoen euro van europa. Zit er olie in de Thaise ondergrond? Volgens sommigen doen de amerikanen toch enkel iets in eigen voordeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ben ik blijkbaar niet de enige die zoveel last met u heeft als ik de topics eens doorneem waar u in post, ik kreeg al schrik dat het aan mij lag. Laatst gewijzigd door alpina : 2 januari 2005 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daar staat toch duidelijk dat de Engelsen(de inwoners van de UK dus, ik probeer volledig te zijn anders ga je me weer op mijn voorden pakken) iets anders bedoelen dan de Amerikanen(inwoners van de US) met Billion!! Ik was niet zeker of ze het Amerikaanse Billion gedeeltelijk ook gebruiken, maar dat doet ook weinig ter zake. Feit is dat het woord Billion voor verwarring zorgt. Mijn persoonlijke opmerkingen doen wel degelijk ter zake. U probeert mij hier op mijn woorden te pakken terwijl het in een forum toch meer gaat over het overbrengen van ideeen. Als ik dan bovendien nog merk dat u constant overhoop ligt met heel wat medeforummers dan weet ik ook genoeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Maddox,
Jouw scenarios doen niet terzake, tenzij om de schuld op arme landen te schuiven. Wat we weten is dat de US de financiële capaciteit hadden om een "early warningsystem" uit te bouwen om hun militaire basissen te beschermen en dat deden. (Waarom hebben ze daar trouwens militaire basissen?) Indonesië ea Z-O Aziatische landen hadden en hebben die financiële capaciteit NIET. We stellen wél vast dat de US er als de kippen bij zijn om zich te mengen in de politiek van gelijk welk land, Indonesië inbegrepen, maar hen toegang verlenen tot hun "Early warning system", structureel of anders, is duidelijk niet gebeurd, alsof d�*t de USA echt veel gekost zou hebben... (in elk geval maar een fractie van de bedragen die nu voor hulp worden uitgetrokken t.o.v. de internationale opinie) Maar ja, het EWS is schijnbaar in handen van het US-Army(te verifiëren!!), en het is trouwens zéér wel mogelijk dat het State Department nog niet eens wist dat het bestond, of maar een vermoeden had, voor deze "maritieme aardbeving", (Het US-Army houdt niet zo van pottekijkers, zelfs geen amerikaanse) Daar draait het om! Niet over het feit of die landen ginds al dan niet een goed georganizeerde staatsstructuur hebben. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2005 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb je toch zoveel sympathie voor, of ben je van opinie veranderd? Dan kan ik dat enkel toejuichen en je feliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja Filosoof, als jij denk dat de regeringsleiders van landen zoals Indonesië of India maar 1 minuut gaan wakker liggen omdat er een paar 100 000 zijn weggespoeld, dan ben je stevig mis.
Het krantenbericht dat interne communicatie in India , vanuit de militaire-dus beter georganiseerde- hoek naar de burgerkant al zo hard misloopt is wel van toepassing. Zelfs al zouden de "Amerikanen" hun militair potentieel enigzins burgergericht inkleden, dan nog is er het ego en de zelfzuchtigheid van bureacraten en politici zo dat men liever een hoop mensen kwijt geraakt dan maar 1 vingerbreedte toe te geven dat ze niet de besten zijn. Wat erop neer komt dat mijn scenario nog te vriendelijk is. maar ja, als de politici eens alle militaire budgetten zouden gebruiken om de levensstandaard te verhogen van alle mensen op aarde...
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Billion / biljoen" heeft meerdere waarden in verschillende talen / landen; er staat mij vaag iets bij van een waarde "75.000" in Oud-België?
![]() |
#138 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Europa en Amerika zijn twee grote machtsblokken vandaag de dag, en het is algemeen geweten dat Washington niet wild enthousiast is over de nieuwe Europese Grondwet bvb (want een Europa dat eens écht als een eengemaakt Europa zou kunnen handelen is minder makkelijk te manipuleren), laat staan over initiatieven die er vanuit Europa komen zonder eerst het Witte Huis te consulteren. U zal even goed als ik gemerkt hebben dat het initiatief van Bush er kwam NA dat "onze" Louis Michel financiële hulp had toegezegd en had opgeroepen tot het houden van een donorconferentie en dat Europa opvallend géén deel uitmaakt van zijn "pact"... We kunnen dit dus zeer duidelijk interpreteren als een tegenzet van Bush, die zijn invloed in het gebied van de Indische Oceaan graag wil behouden na de snelle reactie van Europa... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |