![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig, hoe centrum-rechts twee dagen na het verslagen van de Vichy partij al zit te zagen aan de poten van de stoel waarop Mélenchon zit.
Ik denk dat het fair is om over Macron te stellen dat : 'the reports of his demise are greatly exaggerated'. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Centrumrechts betaalt nu de prijs voor zijn keuzes. Terwijl links heel vlot samenwerkt met extreemlinks, zet rechts zich af tegen extreemrechts, zodat links de bovenhand krijgt. Alsof dat nog niet genoeg is, blijkt Macrons eigenste centrum uit elkaar te vallen. Buiten een chaotisch politiek landschap heeft Rotschildts bankier toch niet bijzonder veel voor elkaar gekregen, zo blijkt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juli 2024 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor communisten en groenen ligt dat voor de hand. Voor centrumrechts niet, zoals de afscheuring van de LR aantoont. Net zoals de afstand tussen links en extreemlinks flou werd, zal ook de barricade tussen rechts en extreemrechts niet standhouden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juli 2024 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles is beter dan de rechts extremisten aan de macht helpen. De Fransen hebben historisch besef en daarom hebben ze zo gekozen om FR buiten de macht te houden. De collaboranten van toen met Hitler-Duitsland, zijn de collaboranten van nu met Poetin-Rusland.De Fransen weten dat. Om die reden is ook in België N-VA groter geworden dan het VB. In Nederland is dat anders. Hier wordt de collaboratie in WOII glad gestreken. Daarom is de PVV ook de grootste partij geworden . Nederlanders hebben weinig historisch besef. Racisme en slavernij worden in Nederland altijd door veel mensen gebagatelliseerd Laatst gewijzigd door cato : 9 juli 2024 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles? Ook de communisten aan de macht helpen?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer onwaarschijnlijk. Dat er één kakkebroek-politicus plots de deur had opengezet voor extreem-rechts is zeker geen trend. Zijn eigen partij wees er hem de deur voor. En terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Extreem-rechts weghouden van de macht primeert op alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De commies claimen nog altijd dat zij Europa bevrijd hebben in '45, terwijl zij enkel Hitler kwamen vervangen door Stalin.
Daarom nog altijd "nen dikke merci" aan de USA.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 9 juli 2024 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LES RÉPUBLICAINS (CANAL HISTORIQUE) 39 sièges LES RÉPUBLICAINS (CANAL CIOTTI) / UNION DE L'EXTRÊME DROITE 17 sièges https://www.20minutes.fr/politique/a...initifs-connus Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juli 2024 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een soort oorlog over het gebruik van adjectieven. Het Front National van Le Pen versus La France Insoumise van Mélenchon. Wie is het meest extreem. "Kies maar..."
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo brengt centrumrechts extreemlinks aan de macht (en blijft extreemrechts groeien tot er geen centrumrechts meer is).
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juli 2024 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Vraag je nu daadwerkelijk aan een communist of het goed is als communisten aan de macht zijn?
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cato is imho geen communist.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
de NVA kan dat doen, zonder toenadering te zoeken bij het VB, door het VB als "blank-links" te betitelen, en zélf op te schuiven naar "individualistisch-rechts."
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Waarom verkoopt hij dan niets dan communistische praat?
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 juli 2024 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht u het ontgaan, hier leest en hoort u van wie die woorden komen: https://www.bfmtv.com/politique/mari...406050905.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Tegen oorlog zijn is collaboreren met mensen, met individuen die moeders en vaders en zonen en dochters hebben. Of die moeders en vaders en zonen en dochters oekraïners of russen zijn is irrelevant. Maar als volleerd en geïndoctrineerd communist, regeert bij U de dwanggedachte. De "do as I say, not as I do" instelling. Keep on killin'
![]() |