Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 17:03   #121
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Je hebt daar gelijk in maar anderzijds hebben we de Walen wel nodig op weg naar onafhankelijkheid. Dus constant inhakken op de Walen heeft een tegenovergesteld effect.
Men moet niet op hen inhakken,maar hun duidelijk maken dat we evengoed als zij voet bij stek kunnen houden.
Non is Non en Neen is Neen.
Respect voor mekaar hebben en voor mekaars mening kan toch niet zo moeilijk zijn.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:08   #122
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Men moet niet op hen inhakken,maar hun duidelijk maken dat we evengoed als zij voet bij stek kunnen houden.
Respect voor mekaar hebben en voor mekaars mening kan toch niet zo moeilijk zijn.
We moeten hen vooral duidelijk proberen te maken dat het ook voor hen beter is om te scheiden. Door hen voor te stellen als criminelen en profiteurs zullen ze niet in onze goede bedoelingen geloven en zullen ze tegen elke staatshervorming non zeggen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:13   #123
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Normaal gezien behoor ik tot het Eigen Volk en moet ik helemaal niet naar ergens oprotten, maar zoals algemeen bekend is die slogan is maar een lapzwans van het VB en moet je dat anders interpreteren: Alleen VB-leden Hebben Gelijke Rechten.
Niet juist piano. U bent de man die de Vlaams Belangers hun rechten ontneemt.
Iedereen mag van U een partij stichten of hebben, als het maar geen Vlaams Belangers zijn.
U onzegt 1 milj kiezers het recht om een partij te hebben!
Ik weet niet of U tot ons volk behoort, maar U gedraagd er zich zeker niet naar.
(ben tevreden dat ge terug zijt, het word weer wat plezanter!)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:19   #124
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Niet juist piano. U bent de man die de Vlaams Belangers hun rechten ontneemt.
Iedereen mag van U een partij stichten of hebben, als het maar geen Vlaams Belangers zijn.
U onzegt 1 milj kiezers het recht om een partij te hebben!
Ik weet niet of U tot ons volk behoort, maar U gedraagd er zich zeker niet naar.
ik vraag mij eigenlijk af wat iedereen zo tegen The Piano heeft? altijd maar schieten naar hem
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:20   #125
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel dat de VB-ers niet begrepen hebben dat voor een staatshervorming de Walen nodig zijn. Enkel de Vlaamse partijen is niet genoeg. Waarom legt het VB dat eens niet uit aan hun kiezers, zoals Fernand.
Als ze dat moeten uitleggen zullen ze er ook moeten bij zeggen dat het inderdaad niet zonder de Walen (èn de Brusselaars) kan. Maar de waarheid verkopen lukt niet zo best, duizend leugens is toch ooo zoooveel gemakkelijker.
Oud 23 januari 2005, 17:23   #126
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Als ze dat moeten uitleggen zullen ze er ook moeten bij zeggen dat het inderdaad niet zonder de Walen (èn de Brusselaars) kan. Maar de waarheid verkopen lukt niet zo best, duizend leugens is toch ooo zoooveel gemakkelijker.
Ik zou het stillaan beginne geloven dat vb alleen maar leugens kan verkopen
Oud 23 januari 2005, 17:24   #127
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel dat de VB-ers niet begrepen hebben dat voor een staatshervorming de Walen nodig zijn. Enkel de Vlaamse partijen is niet genoeg. Waarom legt het VB dat eens niet uit aan hun kiezers, zoals Fernand.
Waar haalt U dat ik stel, dat de Walen nodig zijn voor een splitsing?????????????
Geen geld meer aan de Walen, en zij splitsen het boelke hier!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:28   #128
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wallonie is nu eenmaal een economisch kerkhof, die niet op zichzelf kunnen bestaan. Het cement van Belgie zijn nu eenmaal de transfers. En zolang de transfers bestaan gaan de Walen nooit bereid zijn tot een verdere staatshervorming. En in Vlaanderen zit nu eenmaal een (extreem)links front (pvda, groen, spa) waarvoor deze transfers gewoon onbespreekbaar zijn (trouwens de verdere staatshervorming ook). En plaats daarbij nog de koningsgezinde liberalen, en barons van welke strekking ook... Het zijn niet alleen de Walen die de staatshervorming tegenhouden, ook een flink gedeelte van Vlaanderen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 17:29   #129
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Ik heb geen gram respect voor iemand die alle dagen tegen mij en de mijnen zegt dat ik m'n kop moet houden of oprotten. Capice?
Oud 23 januari 2005, 17:29   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg liever eens waarom de spa geen verdere staatshervorming wil.
Oud 23 januari 2005, 17:30   #131
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Waar haalt U dat ik stel, dat de Walen nodig zijn voor een splitsing?????????????
Geen geld meer aan de Walen, en zij splitsen het boelke hier!
En hoe ga je dat doen, geen geld meer geven ? Nieuwe wetten stemmen ? Wie moet er meestemmen denk je ?
Oud 23 januari 2005, 17:30   #132
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen gram respect voor iemand die alle dagen tegen mij en de mijnen zegt dat ik m'n kop moet houden of oprotten. Capice?
Dat zal dan wel de reden zijn waarom ik voor u geen gram respect heb
Oud 23 januari 2005, 17:31   #133
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik schrijf alvast minder taalfouten dan jij. Misschien moet dat volk waar jij toe behoort nog wel uitgevonden worden?
Oud 23 januari 2005, 17:31   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe ga je dat doen, geen geld meer geven ? Nieuwe wetten stemmen ? Wie moet er meestemmen denk je ?
Denk dat veel van die dinges kunnen met een eenvoudige meerderheid.
Oud 23 januari 2005, 17:33   #135
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dat zal dan wel de reden zijn waarom ik voor u geen gram respect heb
Je bent niet anders dan de andere extremisten: VB'rs hebben alleen maar respect voor hun Eigen Leden [size=1](ik had bijna Eigen Volk geschreven...abuus), [/size][size=2]dus?[/size]
Oud 23 januari 2005, 17:34   #136
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Welk Vlaams Blok?
Dat van vóór 2001 of erna?

Daarenboven: heb jij effectief die knoert van meer dan 500 blz doorvrochten beste vriend?
Jawadde! Mijn respect ondanks uw foute gevolgtrekking.
ik krijg genoeg blaadjes thuis van vb en ik neem die altijd door en hun punten kunde ook lezen op de site e vriend
Oud 23 januari 2005, 17:35   #137
thePiano

Standaard

Citaat:
Zeg liever eens waarom de spa geen verdere staatshervorming wil.
Geen idee, ik ben wel SP.a-lid maar nie fanatiek en niet actief (nooit geweest). Schrijf eens een briefje naar het HQ van de SP.a, je krijgt altijd antwoord (maar wel soms zes maanden wachten dan)
Oud 23 januari 2005, 17:37   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent niet anders dan de andere extremisten: VB'rs hebben alleen maar respect voor hun Eigen Leden [size=1](ik had bijna Eigen Volk geschreven...abuus), [/size][size=2]dus?[/size]
Allé, terug naar de vraag waarom de spa tegen verdere staatshervorming is ?
Oud 23 januari 2005, 17:38   #139
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Wallonie is nu eenmaal een economisch kerkhof, die niet op zichzelf kunnen bestaan. Het cement van Belgie zijn nu eenmaal de transfers. En zolang de transfers bestaan gaan de Walen nooit bereid zijn tot een verdere staatshervorming. En in Vlaanderen zit nu eenmaal een (extreem)links front (pvda, groen, spa) waarvoor deze transfers gewoon onbespreekbaar zijn (trouwens de verdere staatshervorming ook). En plaats daarbij nog de koningsgezinde liberalen, en barons van welke strekking ook... Het zijn niet alleen de Walen die de staatshervorming tegenhouden, ook een flink gedeelte van Vlaanderen.
Door telkens tegen de Walen te zeggen dat ze een economisch kerkhof zijn gaan ze't op den duur zelf geloven. Het is dus beter om hen duidelijk te maken dat ze een schitterend volk zijn, met veel potentieel die beter af zijn zonder Vlaanderen. Als je hen natuurlijk blijft zeggen dat ze alleen geen bestaansmogelijkheid hebben, dan willen ze natuurlijk niet scheiden. Wijs hen op hun goeie kanten, zeg er eventueel bij dat we in hun land willen investeren en ze zullen ipv non af en toe oui zeggen.
Trouwens, het VB zou toch moeten weten dat hoe harder je inhakt op iets, hoe groter het wordt. Zo zijn ze zelf groot geworden.
Oud 23 januari 2005, 17:41   #140
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Denk dat veel van die dinges kunnen met een eenvoudige meerderheid.
Van die 'dinges' ongetwijfeld. Maar een staatshervorming.....?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be