Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 januari 2005, 13:11   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ouders waren vroeger actief in de lokale poitiek, en dit was schering en inslag bij alle partijen
Intussen zijn ze, uiteraard, geraakt waar ze wilden dat zijzelf en hun toenmalige partij geraakten. Nu verwijten ze anderen wat ze ooit zelf deden in omstandigheden die nog vrij waren van sanitaire en andere cordons om de tegenstanders uit te schakelen.
Oud 26 januari 2005, 13:45   #122
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Heb je daar bewijzen van wat je hier schrijft?
Zeg Gertj3, denkt ge nu werkelijk dat de secretaris van 'die' bepaalde partij mij haar lijsten gaat overdragen voor publicatie op internet? Wanneer ik personen in mijn gemeente aanspreek, dan blijken sommigen over een partijkaart te beschikken, alhoewel ze er nooit voor betaalden. Wie heeft dan wel betaald?

...En als dat bij die 'enkele' personen gebeurd is, dan kan men zich vragen stellen over het 'ganse' ledenbestand.
Jean-Pierre is offline  
Oud 26 januari 2005, 13:51   #123
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Een deel van de leden van de klassieke partij waren lid van die partijen omwat je de 'oude politieke cultuur' kan noemen, met andere woorden dat er iets geregeld kon worden. Als we vandaag moeten vaststellen dat de klassieke partij een deel van hun leden verliezen dan is dat zeker ook omdat die 'oude politieke cultuur' de laatste tien jaar sterk geminderd is (laat ons elkaar geen mietje noemen, volledig verdwenen is hij zeker nog niet).

Het dalende ledenaantal is gedeeltelijk een symptoon van een op zich positieve evolutie.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline  
Oud 26 januari 2005, 15:30   #124
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
wat noem je exclusiviteit ?
je hebt geen vakbond nodig om aan een uitkering te geraken..
het is wel stukken gemakkelijker en veiliger

niettemin, als dat verhaal waar is vind ik het eerlijk gezegd schandalig
eender je standpunten, eender hoe 'ondemocratisch' , 'onsociaal' , .... weet ik veel
het kiezen van een vakbond staat los van de politieke keuze

al vind ik het wel vreemd dat je nog überhaupt voor een vakbond zou kiezen als je VB-lid bent
Een vakbond is een verreniging van arbeiders. Een partij is een politieke vereniging.
En ik ben een van de uitgeslotenen van de rode (abvv) vakbond. waar ik reeds 30 jaar bij aangesloten was, waarvan een 15 tal jaren als afgevaardigde!
fernand is offline  
Oud 26 januari 2005, 17:22   #125
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Heb hier ook geen "bewijzen" van, maar weet toch ook van deze situaties !
Vaak werden lidkaarten betaald door iemand die bv kandidaat was om in een lokaal bestuur te komen. Wanneer het dan bestuursverkiezingen waren trommelde die kandidaat zijn vriendjes op om voor hem te gaan stemmen en zodoen sneller carriere te kunnen binnen die partij. Mijn ouders waren vroeger actief in de lokale poitiek, en dit was schering en inslag bij alle partijen (destijds).
Maar hebte daar zwart op wit bewijzen van?
Gertj3 is offline  
Oud 26 januari 2005, 17:23   #126
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Een vakbond is een verreniging van arbeiders. Een partij is een politieke vereniging.
En ik ben een van de uitgeslotenen van de rode (abvv) vakbond. waar ik reeds 30 jaar bij aangesloten was, waarvan een 15 tal jaren als afgevaardigde!
ik ben voorstandard om vb leden in de vakbond te houden maar ik ben maar een kleine man
Gertj3 is offline  
Oud 26 januari 2005, 17:32   #127
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik ben voorstandard om vb leden in de vakbond te houden maar ik ben maar een kleine man
Zoals U stelde, wat heeft een vakbond met een politieke partij te maken.
Moesten alle Vlaams Belang leden, er zelf uit stappen, hoeveel zouden er nog zijn in de vakbond.
Maar ze zijn zo laf geweest in de vakBONDEN, om alleen degenen aan te pakken welke op de kiezerslijsten voorkwamen.
Ook zijn ze zo laf geweest om degene die ze hadden verwijdert uit hun vakbond, deze namen ook door te spelen aan de andere vakbonden. zowel abvv, acv en de blauwe.
Na enkele procesvoeringen hebben ze een veroordeling gekregen van de rechtbank. Maar dat is geen enkele krant, TV of radioprogramma geweest.
fernand is offline  
Oud 26 januari 2005, 17:36   #128
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Moesten alle Vlaams Belang leden, er zelf uit stappen, hoeveel zouden er nog zijn in de vakbond.
Maar ze zijn zo laf geweest in de vakBONDEN, om alleen degenen aan te pakken welke op de kiezerslijsten voorkwamen.
Ook zijn ze zo laf geweest om degene die ze hadden verwijdert uit hun vakbond, deze namen ook door te spelen aan de andere vakbonden. zowel abvv, acv en de blauwe.
Na enkele procesvoeringen hebben ze een veroordeling gekregen van de rechtbank. Maar dat is geen enkele krant, TV of radioprogramma geweest.
je kunt toch nog altijd naar de onafhankelijke?

of moogde daar ook al nie meer binne?
Gertj3 is offline  
Oud 26 januari 2005, 18:48   #129
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
je kunt toch nog altijd naar de onafhankelijke?

of moogde daar ook al nie meer binne?
Onafhankelijke vakbond??

Wil U mij eens uitleggen wat, wie of waar die gevestigd is.

Volgens mijn weten is er geen onafhankelijke vakbond, of alleen die van de poltiediensten. Maar die zijn dan alleen voor politiemensen, DENK ik! (dit weet ik niet met zekerheid)

U bedoeld zeker de HulpKas voor Werkloosheid?

Wanneer u dit bedoelt is het alleen voor werklozenuitkering. Dus de rechtstreekse betaler van de STAAT.
fernand is offline  
Oud 26 januari 2005, 19:12   #130
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Onafhankelijke vakbond??

Wil U mij eens uitleggen wat, wie of waar die gevestigd is.

Volgens mijn weten is er geen onafhankelijke vakbond, of alleen die van de poltiediensten. Maar die zijn dan alleen voor politiemensen, DENK ik! (dit weet ik niet met zekerheid)

U bedoeld zeker de HulpKas voor Werkloosheid?

Wanneer u dit bedoelt is het alleen voor werklozenuitkering. Dus de rechtstreekse betaler van de STAAT.
ok je hebt gelijk ik heb mij vergist sorry
Gertj3 is offline  
Oud 26 januari 2005, 19:19   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was al verbaasd waarom ze een zekere Danny Cuypers (nog) niet bij het ACV hebben durven buitengooien...
Oud 26 januari 2005, 19:25   #132
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch blijf ik me afvragen wat ze daar komen doen, tenzij het boeltje parallelliseren en saboteren. Het VB is tegen vakbonden in het algemeen. Hun slogan van een aantal jaren terug "Werken baat, staken schaad" is anders veelzeggend genoeg.
Oud 26 januari 2005, 19:30   #133
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toch blijf ik me afvragen wat ze daar komen doen, tenzij het boeltje parallelliseren en saboteren. Het VB is tegen vakbonden in het algemeen. Hun slogan van een aantal jaren terug "Werken baat, staken schaad" is anders veelzeggend genoeg.
Terug een kleine leugen. Het Vlaams Blok is nooit tegen de vakbond geweest.
MAAAAAAAAAAAAR ze wilden de vakbond een rechtspersoonlijkheid geven.
Verstaat ge? Dan kan men vragen waar de centjes naartoe gaan.
Dan kan men vragen wat ze onder de balie aan hun werknemers betalen.
Dan kan men vragen wat ze zoal op kosten van de betalers eten. Zo kan men, blijven doorgaan.
En daar maken de manipulators, ala piano van. Het Vlaams Blok (Belang) is tegen de vakbond.
Maar het is zo iets als met alle andere zaken die U stelt. Halve waarheden, en grote leugens.
fernand is offline  
Oud 26 januari 2005, 19:39   #134
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Juist! Doe je best, Piano en ga met je volle gewicht op het deksel zitten want anders gaat dat stinkende potje open!
Oud 27 januari 2005, 08:16   #135
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard bewijzen

Citaat:
Maar hebte daar zwart op wit bewijzen van?
Hoe kan je daar nu bewijzen van hebben ? Is ook geen crimineel feit, hé !
Wil enkel maar bevestigen dat een flink aantal lidmaatschappen bij partijen die politieke macht hebben 'fake' is... Wil je dat niet aannemen zonder 'bewijzen'
dan kan ik je hier niet bij helpen...
Ericmagnus is offline  
Oud 27 januari 2005, 08:20   #136
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard foute conclusie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Intussen zijn ze, uiteraard, geraakt waar ze wilden dat zijzelf en hun toenmalige partij geraakten. Nu verwijten ze anderen wat ze ooit zelf deden in omstandigheden die nog vrij waren van sanitaire en andere cordons om de tegenstanders uit te schakelen.
Wil enkel aantonen dat een hoop lidmaatschappen bij politieke partijen 'fake' zijn. Bepaalde mensen maken graag 'carriere', en dat kan op gemeentelijk of nationaal niveau zijn. En sommige kopen dan ook lidmaatschappen voor vrienden, kennissen, famile van een bepaalde politieke partij ... wanneer er dan interne verkiezingen zijn trommelen ze deze op om voor hen te gaan kiezen...
Ericmagnus is offline  
Oud 27 januari 2005, 08:29   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Precies.
Niks is gratis, ondanks wat SS ons probeert wijs te maken.
Oud 27 januari 2005, 11:31   #138
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Wil enkel aantonen dat een hoop lidmaatschappen bij politieke partijen 'fake' zijn. Bepaalde mensen maken graag 'carriere', en dat kan op gemeentelijk of nationaal niveau zijn. En sommige kopen dan ook lidmaatschappen voor vrienden, kennissen, famile van een bepaalde politieke partij ... wanneer er dan interne verkiezingen zijn trommelen ze deze op om voor hen te gaan kiezen...
Bij alle partijen dan?
Gertj3 is offline  
Oud 27 januari 2005, 11:50   #139
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard fake lidmaatschappen

Citaat:
Bij alle partijen dan?
Uiteraard bij alle partijen maar... deze 'misbruiken' zijn natuurlijk groter bij partijen waar meer 'macht' de vergaren / verdelen valt... deze partijen trekken meer figuren aan die uit zijn op een of andere carriere ... een partij als het VB zal veel minder van zulke mensen aantrekken omwille van het cordon sanitaire...
Ericmagnus is offline  
Oud 27 januari 2005, 12:17   #140
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Bij alle partijen dan?
Bij alle "democratische" partijen!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be