![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
Ga je zeker op doctoreren. ![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Driewerf
Had ik ooit beweerd te willen doctoreren? Of om een wetenschappelijk-historische argumentatie te geven? Ga een paar pagina's terug en je ziet meteen waarop ik reageer (toegegeven, met een partijtje jennen... soms geniet ik van die sport). Daartegen is geen wetenschappelijk-historische argumentatie opgewassen...
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toekomstige breuklijn kan enkel nog lopen tussen enerzijds gemeenschap en anderzijds individu. Tussen enerzijds communautarisme en anderzijds individualisme, tussen enerzijds sociale controle en sociale bescherming en anderzijds egalitaristische monaden die naast elkaar leven. Tussen enerzijds gedeelde collectieve/individuele identiteit en anderzijds het "alle mensen zijn gelijk"-dogma. Er is totaal geen nood meer aan modernistische ideologieën die vergeven zijn van dogma's. Niet in staat tot zelfvernieuwing, onmachtig ook en gefrustreerd door de mislukking van zijn onderneming, heeft het ondergaande moderne denken allengs de vorm aangenomen van een ware denkpolitie, die zich tot taak stelt iedereen in de ban te doen die zich van de dogma's van de heersende ideologie vervreemdt. De oude revolutionaire 'spijtoptanten' hebben zich binnen het systeem genesteld, maar toch nog hun oude voorliefde overgehouden voor zuiveringen en banvloeken. Deze nieuwe vorm van verraad door de intellectuelen van de macht steunt op de dictatuur van een openbare meningsvorming die door de media wordt gekneed tot de hysterie van zuiveringen, tot sentimentele overgevoeligheid of tot selectieve verontwaardiging. In plaats van proberen te begrijpen wat de 21ste eeuw ons brengt herkauwt men verouderde probleemstellingen en draait men in een kringetje van argumenten en beweringen die slechts middel zijn tot uitsluiting en verdachtmaking. Dat de politiek wordt teruggebracht tot het zo goed mogelijk managen van een al maar meer problematisch wordende groei ontneemt trouwens de keuze voor een radicale maatschappijverandering of zelfs eenvoudigweg de mogelijkheid om openlijk van gedachten te wisselen over het einddoel van gemeenschappelijk handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Heel simpel hoe je 'ze' kan pijn doen, maar dit zeg ik niet op een openbaar forum.
Verder nog een 'leuke' afsluiter: vrouw moét zich prostitueren. Onlangs nog zei een eminente hoogleraar aan een nog eminentere Amerikaanse universiteit aan zijn studentes wetenschappen : je zou beter voor stripper leren, die zijn zeker van een job en verdienen gemiddeld 6 keer meer dan jullie later ( 300.000 US $ / jaar ) Het kapitalisme ontspoort ... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Wat zijn kapitalisten anders dan een klasse volgens jou? En als ze een klasse zijn, welke klasse staat er tegeover hen ?
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Idem, als ik teveel fouten maak op mijn werk krijg ik mijn C4 (overigens terecht), als het management teveel fouten maakt, krijgen er 250 arbeiders hun C4, en mag het management rustig aanblijven.
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |