![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() ALS. Uw "als" blijkt een waanbeeld te zijn. Splitsingen hebben het milieu en de economie geenszins verbeterd. Ze hebben het beleid alleen maar verstard en veel te duur en ingewikkeld gemaakt zodat de Belgen er vandaag het nut niet meer van inzien.
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien kan je "de federalisingeren" en "de splitsingen" gaan aanklagen? |
|
![]() |
![]() |
#123 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De starheid was dus volledig bij de unitaire diensten. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() U haalt oorzaak en gevolg aan zonder bewijs. U vergeet dat de groene beweging is opgekomen op hetzelfde moment als de splitsing van milieu. Niets zegt dus dat België niet dezelfde inspanningen zou hebben gedaan.
Bovendien blijkt uit heel wat andere rapporten dat het milieu van Noord-België een catastrofe is en dat alleen de Ardennen de balans voor België nog ietwat aanvaardbaar maken. Ik heb juist gelezen dat een nieuw rapport zegt dat er in het Vlaams Gewest veel te veel kleine stofdeeltjes in de lucht hangen. Het gaat om totaal onaanvaardbare proporties. Niet meteen een glorieus resultaat. Maar u mag de waarheid natuurlijk blijven ontkennen. Dat is uw recht. |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen is kwa luchtpollutie een ramp, samen met de randstad. Ik wacht op de eerste bouwprojecten die in vlaanderen niet door kunnen gaan omwille van deze problemen....europese regelgeving speelt hier namelijk mee.
En toch doet de vlaamse regering er bitter weinig aan..... |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse regering moet dan ook onverwijld verdampen.
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bewering dat de Vlaamse overheid daar niets aan doet, kan alleen gesteld worden door mensen die niet op de hoogte zijn van het beleid noch van de maatregelen die al in voege zijn. Het Vlaams Gewest biedt bedrijven bepaalde premies aan om bijvoorbeeld bijkomende roetfilters te plaatsen. Maar een van de grotere vervuilers kan de Vlaamse regering niet aanpakken, daar het niet haar bevoegdheid is: de auto en vrachtwagens. Dat is nog altijd federale materie. |
|
![]() |
![]() |
#131 | ||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enigste wat de B.U.B. eist, is media-aandacht op de (met belastingen gefinancierde) openbare televisiezenders. Dat is dan ook niet meer dan normaal. Citaat:
U bent een ordinaire fascist. Citaat:
Of zoals u zelf zei: niet bijster weinig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De RTBF is eveneens voor de geschillencommissie gedaagd ja. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Oliedom noem ik dit. Er wordt een klacht neergelegd met daarin een voorstel tot oplossing van het probleem. In dit geval eist de B.U.B. meer zendtijd op de openbare omroep. Dan is het aan de rechter in de eerste plaats om te oordelen of de klacht gegrond is. Zo ja, dan zal er deels of volledig toegegeven worden aan de eis van de klager. In het algemeen worden de eisen hoog gesteld, omdat er dan het meeste kans is op slagen. Vb.: eis je 100 Euro, dan krijg je er 50, eis je er 50, dan krijg je er maar 25... Wat zou jij eisen? Bovendien is er geen sprake van chantage of afpersing, daar de stappen die ondernomen worden, volkomen legaal zijn.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar gaat het over? Roet- en stofdeeltjes. Wie of wat is de grootste oorzaak hiervan? Het verkeer (uitstoot vooral door voertuigen die met diesel rijden). Kan de Vlaamse Regering hier iets aan verhelpen? Neen, de technische reglementering en premies tot sanering van het wagenpark zijn nog steeds federale bevoegdheden. Conclusie? Hans I le Grand weet eens te meer niet waarover het gaat. |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() En fabrieken zijn volgens VDB natuurlijk niet verantwoordelijk. Milieu is trouwens sinds 1980 een gewestbevoegdheid, ook de emissienormen !
Bovendien kunnen er in uw geliefde federale structuur toch samenwerkingsakkoorden worden gesloten? Waar zijn de initiatieven daartoe van de Vlaemsche excellenties? Bovendien heeft de Vlaamse regering wél de bevoegdheid om bijkomende premies toe te kennen voor schone auto's. U zit er dus weer naast, VDB. Eigenlijk kaart u hier gewoon de absurditeit van de splitsingen aan. |
![]() |
![]() |
#135 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Twee; over dat ongeciviliseerde. Hoe noem je een partij waar lid x oproept om flaminganten af te slaan en de daders hiervaan "eeuwig te gedenken" en ex-collaborateurs te vermoorden met een 9mm? Hoe noem je een partij waar lid y trots met extreem-linkse sovjet-tshirts poseert? Hoe noem je een partij waar lid z oproept tot het met geweld uitroeien van het vlaams-nationalisme? Hoe noemt met een partij die meteen het VB en de NVA, samen de grootste kiezersfractie in België, te verbieden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Lezers kunnen deze thread en de discussie daarop hier nalezen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=31854 Hier nogmaals alle opties op een rijtje: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan U nu eindelijk eens voor de dag komen met studies die wetenschappelijk aantonen wat je hier dagelijks uitkraamt. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |||||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
13 000 kiezers is niet gelijk aan nul. Bijgevolg verdienen we media-aandacht op de openbare zenders, al is het een paar minuten. Dat is heel wat anders dan uw fascistische ingesteldheid dat wij er totaal geen recht op zouden hebben. Citaat:
En bovendien heeft het al dan niet toekennen van overheidsgeld niets te maken met het recht op mediabelangstelling op een openbare zender. Dat sleept u er maar bij, om uw 'argumentatie' kracht bij te zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lid y mag kiezen hoe hij zich kleedt. Lid z heeft dat nooit gedaan. U bent aan het kakelen. Citaat:
- "...ik ben pro België..." - "later zal ik pro het onafhankelijk Vlaanderen zijn". U verdraait de enquêtes in uw eigen belang. Waarom vindt u het Middeleeuwse separatisme anno 2005 onrealistisch, en in 2030 bijvoorbeeld niet meer? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Mogen wij geen honderden berichten plaatsen? Wat is de definitie van een goeie forumsfeer, een forum waar enkel flaminganten toegelaten worden? Citaat:
Als u mijn mening wilt weten: ik ben overtuigd dat het flamingantisme op termijn zal imploderen. Het bestaat immers al meer dan honderd jaar, en het heeft haar doel nog steeds niet verwezenlijkt. En als ik, als Belg, een handje kan helpen om die verderfelijke ideologie te verketteren, dan sta ik eerst in rij! ![]() Citaat:
Citaat:
En dan zitten we nog met het probleem dat de flaminganten over het algemeen, zoals zelfs Dhr. Platel opmerkte, schuchtere individuën zijn, die geen tip van hun identiteit wensen vrij te geven, en posten onder nicknames. Zo had Knuppel in de betreffende forumsessie een topic geopend, waar zij Platel vragen stelde over zijn nieuw boek. Op zijn antwoord reageerde ze dat ze dat boek onmiddellijk ging aanschaffen, en als ze hem ooit tegen het lijf zou lopen, of hij dat boek wenste te signeren. Ze zou zich bekend maken als ... "Knuppel". Dit is zo'n schrijnend voorbeeld van de laffe houding van de flaminganten. Ze leven in de anonimiteit en vanuit hun luie zetel uiten ze kritiek op ons land. Daarom dat het verstandig is om die mensen, die zich openlijk als flamingant manifesteren, te seinen bij de Staatsveiligheid. Zo wordt het flamingantisme in kaart gebracht, en kan men anticiperen op mogelijke terroristische acties. Ik ben een realist. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() U maakt zich on-ster-fe-lijk belachelijk! Volgens uw redenering zijn dus 99,999999 % van de eisen die via gerechtelijke weg worden afgedwongen een vorm van chantage. ![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 27 april 2005 om 20:32. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#138 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens: wat valt er zoal de lachen met flaminganten? Dat ze procentueel de meeste kiezers vertegenwoordigen? Ja, als belziekist zou ik daar veel mee lachen, groen dan ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk "vergeet" u er een akkoord bestaat over de emissienormen, nl. dat die tussen de gewesten geharmoniseerd moeten worden. Welnu, het Vlaams als het Brussels Gewest hebben dit al gedaan. 't Blijft echter wachten op het Waals Gewest... dat blijkbaar niet veel zin heeft de strengere Vlaams en Brusselse normen zich eigen te maken. |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |