Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2003, 18:33   #121
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ]V[06
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem
Ah, dus kleine Marokkaantjes zijn wel goed, leuk om te weten, dank u voor deze informatie, we zullen ze onthouden!

Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 18:33   #122
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de goei zijn met veel. sowieso

Maar wat ik niet begrijp, is dat deze groep die minderheid crimineeltjes niet krachtdadig op hun plaats zet. Integendeel...soms nemen men ze zelfs in bescherming (zoals in het ster incident bvb.,....de politie zijn de racisten blijkbaar). Zo werkt men de veralgemening toch in de hand.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:11   #123
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Citaat:

Maar wat ik niet begrijp, is dat deze groep die minderheid crimineeltjes niet krachtdadig op hun plaats zet. Integendeel...soms nemen men ze zelfs in bescherming (zoals in het ster incident bvb.,....de politie zijn de racisten blijkbaar). Zo werkt men de veralgemening toch in de hand.
Het is waarschijnlijk weer een minderheid (AEL ed) die die mannen in bescherming neemt (en dat ze die mannen in bescherming nemen is spectaculair nieuws => belachelijk veel media aandacht).
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 22:48   #124
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een verfrissing!

Citaat:
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.

Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.

En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.
Al zelf eens over nagedacht?

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 04:03   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Citaat:

Het is waarschijnlijk weer een minderheid (AEL ed) die die mannen in bescherming neemt (en dat ze die mannen in bescherming nemen is spectaculair nieuws => belachelijk veel media aandacht).
Citaat:
Toch even aan herinneren dat degene die in De Ster een messteek kreeg een Marokkaan was, en de dader NIET...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 14:03   #126
parcival
Burger

parcival's schermafbeelding

Standaard

Dat is het selectief voorstellen van de feiten het laten lijken alsof die messteek geen voorgeschiedenis had.
diefstal gsm, woordenwisseling, handgemeen, trekken van een mes, verlies mes aan de tegenpartij, messteek.

Een heel ander verhaal als een simpel marokkaan wordt neergestoken.

Maja onder sjaria mag een niet moslim onder geen enkel voorwaarde een moslim aanvallen, ook niet om zich te verdedigen.
parcival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 13:41   #127
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

[size=6]Tijd voor een verfrissing![/size]
Citaat:

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.

Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.
Al zelf eens over nagedacht?

Oud 14 januari 2004, 08:10   #128
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

of niet?
Oud 15 januari 2004, 13:55   #129
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.
Ik ken persoonlijk een aantal Vlaams Blokkers die actief zijn binnen die partij en die hebben mij die zever ook al proberen wijs te maken van dat het Blok niet racistisch is enzo. Alleen valt het wel op dat als er toevallig iemand die nog maar lijkt van vreemde origine te zijn in hun zicht komt dat het toch wel de Blokkers zijn die direct achterbaks beginnen te doen...
"Laten ze die bruin mannen hier nu ook al binnen." en "Daar zal wel iets mee zijn." e.d. zijn dan veel gebruikte uitspraken.
Als ze een paar pinten te veel op hebben, durven ze al eens iets meer vertellen over hun echte sympathiën... je weet wel zo van met dat kruisje...

Ik ga nu ook niet de fout maken om te veralgemenen, maar grotendeels is het Vlaams-Blok een neo-nazistische/fascistische/rascistische/nationalistische mish-mash.

Wat we in de toekomst nodig hebben zijn mensen die terug durven "denken". En ik vind dat Chill dat zeker gedaan heeft.
Het is niet de fout van de Islam en de linkse comploteerders (of whatever) dat zijn portefeuille gepikt is, maar van 3 onozelaars die de wet overtreden hebben. Of ze nu bruin, wit, groen, oranje of paars zijn, doet niets ter zake.

Een kleine tip voor de gefrustreerde VB-er : Denk na!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 14:33   #130
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.
Ik ken persoonlijk een aantal Vlaams Blokkers die actief zijn binnen die partij en die hebben mij die zever ook al proberen wijs te maken van dat het Blok niet racistisch is enzo. Alleen valt het wel op dat als er toevallig iemand die nog maar lijkt van vreemde origine te zijn in hun zicht komt dat het toch wel de Blokkers zijn die direct achterbaks beginnen te doen...
"Laten ze die bruin mannen hier nu ook al binnen." en "Daar zal wel iets mee zijn." e.d. zijn dan veel gebruikte uitspraken.
Als ze een paar pinten te veel op hebben, durven ze al eens iets meer vertellen over hun echte sympathiën... je weet wel zo van met dat kruisje...

Ik ga nu ook niet de fout maken om te veralgemenen, maar grotendeels is het Vlaams-Blok een neo-nazistische/fascistische/rascistische/nationalistische mish-mash.

Wat we in de toekomst nodig hebben zijn mensen die terug durven "denken". En ik vind dat Chill dat zeker gedaan heeft.
Het is niet de fout van de Islam en de linkse comploteerders (of whatever) dat zijn portefeuille gepikt is, maar van 3 onozelaars die de wet overtreden hebben. Of ze nu bruin, wit, groen, oranje of paars zijn, doet niets ter zake.

Een kleine tip voor de gefrustreerde VB-er : Denk na!
Merci!

Je hebt er zelf ook goed bij stilgestaan!
Oud 15 januari 2004, 16:28   #131
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Merci!

kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.
Oud 15 januari 2004, 20:52   #132
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Merci!

kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.
Ik vind ook: links, rechts flauwe zever!
Er is geen mens die smorgens opstaat en zich lekker links of rechts voelt...
Oud 16 januari 2004, 13:16   #133
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook: links, rechts flauwe zever!
Er is geen mens die smorgens opstaat en zich lekker links of rechts voelt...
behalve idioten
Oud 16 januari 2004, 15:52   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Merci!

Het gaat er bij misschien 70% van de vb stemmers helemaal niet om of het nu een rascistische partij is of niet, men stemt erop omdat alle andere partijen de niets doet aan het grote aantal brutale criminaliteit van de migrante gemeenschap. Waarom zou men anders denk je op het vb stemmen, waarom zou uberhaupt het vb bestaan in dit land? Belgen zijn toch niet zomaar zonder reden op 20 jaar tijd rascisten geworden ofwel?
Geef mij trouwens eens duidelijk een paar punten waarom het vb echt rascistisch tov 1 groep mensen? Ik ken nm hun programma niet, en geef me nu niet het adres van hun website geef me effectief een rascistische uitspraak.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 19:18   #135
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Het gaat er bij misschien 70% van de vb stemmers helemaal niet om of het nu een rascistische partij is of niet, men stemt erop omdat alle andere partijen de niets doet aan het grote aantal brutale criminaliteit van de migrante gemeenschap. Waarom zou men anders denk je op het vb stemmen, waarom zou uberhaupt het vb bestaan in dit land? Belgen zijn toch niet zomaar zonder reden op 20 jaar tijd rascisten geworden ofwel?
Geef mij trouwens eens duidelijk een paar punten waarom het vb echt rascistisch tov 1 groep mensen? Ik ken nm hun programma niet, en geef me nu niet het adres van hun website geef me effectief een rascistische uitspraak.
Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
Je kan hier nog veel meer lezen!
Oud 16 januari 2004, 19:59   #136
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:

ik ben trots op je dat je weet dat er beiden zijn. maar dat van pas komen .... is dat niet profiteren enal?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 21:59   #137
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?
Oud 18 januari 2004, 22:02   #138
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

Voldoende, toch?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?
Waarom zou dit niet kunnen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 22:08   #139
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

wel, als het echt een neo-nazistische racistische partij is, lijkt het me wel straf dat zo'n mensen zich daar thuis kunnen voelen..
Oud 19 januari 2004, 09:53   #140
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

Voldoende, toch?

Oeioei, ze moeten weer direct in defentie gaan...
Zo'n straffe dingen heb ik ook al gelezen en gehoord van het Vlaams Blok op oa. de website, programma-bladjes en interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste )

Het valt wel op dat telkens als er een stevig argument tegen het VB naar voren gebracht wordt, dat de pro-VB'ers altijd om perfecte bewijzen beginnen zaniken, precies of al de niet VB-ers zijn leugenaars. Maar hun eigen argumenten zitten wel altijd vol ingekleurde halve waarheden, vooroordelen, subjectieve enquetes en statistieken en noncentiale zwart-wit logica.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be