Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2005, 18:43   #121
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
niemand gaat hier af. Enkel gij op het muntplein met uwe Portici. Enfin, weet dat je niet rap ernstig zult genomen worden, en je gefrustreerde tirade tegen het KVHV is volgens mij enkel te wijten aan een schrijnend gebrek aan eigen leden en militanten..
Vandaar uw verzuurde reactie zeker?
Oud 8 september 2005, 18:44   #122
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als het KVHV dan toch zo'n gigantische organisatie is, waarom gingen ze dan af?
kijk, de tijd van de actieve participatie van burgers aan massabewegingen is door macro-maatschappelijke evoluties, zoals bijvoorbeeld de ontzuiling, voorbij. Vroeger speelden grote facetten van het persoonlijk leven van elke burger zich in een politieke, filosofische of ideologische context af. Dit is nu niet langer het geval en dat heeft een invloed op de grootte van naar politieke, filosofische of ideologische krachtlijnen onderscheiden organisaties.

Zodoende, moet men geen appels met peren vergelijken. Het KVHV in Gent bijvoorbeeld dient men niet te vergelijken met het KVHV anno 1956 (of iets dergelijks), maar wel met zijn werking, struktuur, relatieve mobilisatiekracht, en impact. Vergelijken we met gelijk welke andere politieke of filosofische vereniging in het Gentse, dan kan ik enkel vaststellen dat het KVHV aldaar zowel naar struktuur, ledenaantal als werking op eenzame hoogten staat. Dat is geen opinie, maar een feit. Het KVHV verzamelt wekelijks zo'n 50 studenten overigens.

Nu goed, volgens mij moet u een zeer interessant leven hebben gezien uw 8.221 berichten op dit internet-forum. Veel succes nog met uw partij die ongetwijfeld gigantische verkiezingssuccessen staat te wachten, maar ik ga er mijn tijd niet aan verdoen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by grossfaz on 08-09-2005 at 19:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
kijk, de tijd van de actieve participatie van burgers aan massabewegingen is door macro-maatschappelijke evoluties, zoals bijvoorbeeld de ontzuiling, voorbij. Vroeger speelden grote facetten van het persoonlijk leven van elke burger zich in een politieke, filosofische of ideologische context af. Dit is nu niet langer het geval en dat heeft een invloed op de grootte van naar politieke, filosofische of ideologische krachtlijnen onderscheiden organisaties.

Zodoende, moet men geen appels met peren vergelijken. Het KVHV in Gent bijvoorbeeld dient men niet te vergelijken met het KVHV anno 1956 (of iets dergelijks), maar wel met zijn werking, struktuur, relatieve mobilisatiekracht, en impact. Vergelijken we met gelijk welke andere politieke of filosofische vereniging in het Gentse, dan kan ik enkel vaststellen dat het KVHV aldaar zowel naar struktuur, ledenaantal als werking op eenzame hoogten staat. Dat is geen opinie, maar een feit. Het KVHV verzamelt wekelijks zo'n 50 studenten overigens.

Nu goed, volgens mij moet u een zeer interessant leven hebben gezien uw 8.221 berichten op dit internet-forum. Veel succes nog met uw partij die ongetwijfeld gigantische verkiezingssuccessen staat te wachten, maar ik ga er mijn tijd niet aan verdoen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zodoende, moet men geen appels met peren vergelijken. Het KVHV in Gent bijvoorbeeld dient men niet te vergelijken met het KVHV anno 1956 (of iets dergelijks), maar wel met zijn werking, struktuur, relatieve mobilisatiekracht, en impact. Vergelijken we met gelijk welke andere politieke of filosofische vereniging in het Gentse, dan kan ik enkel vaststellen dat het KVHV aldaar zowel naar struktuur, ledenaantal als werking op eenzame hoogten staat. Dat is geen opinie, maar een feit.

Nu goed, volgens mij moet u een zeer interessant leven hebben gezien uw 8.221 berichten op dit internet-forum. Veel succes nog met uw partij die ongetwijfeld gigantische verkiezingssuccessen staat te wachten, maar ik ga er mijn tijd niet aan verdoen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door grossfaz : 8 september 2005 om 18:45.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 18:45   #123
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vandaar uw verzuurde reactie zeker?
verzuurd?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 18:46   #124
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Veel succes nog met uw partij die ongetwijfeld gigantische verkiezingssuccessen staat te wachten, maar ik ga er mijn tijd niet aan verdoen.
uiteraard

RUIM BAAN DE BUB KOMT ERAAN
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 20:03   #125
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Wat een hoop gezever voor een simpel probleem: het KVHV krijgt slechts 25 man bijeen voor de IJzerwake.

Citaat:
Zodoende, moet men geen appels met peren vergelijken. Het KVHV in Gent bijvoorbeeld dient men niet te vergelijken met het KVHV anno 1956 (of iets dergelijks), maar wel met zijn werking, struktuur, relatieve mobilisatiekracht, en impact.
Hoezo impact? Welke impact?

U geeft hier gewoon toe dat het Vlaams-nationalisme sinds 56 er op achteruit gegaan is.

Citaat:
Vergelijken we met gelijk welke andere politieke of filosofische vereniging in het Gentse, dan kan ik enkel vaststellen dat het KVHV aldaar zowel naar struktuur, ledenaantal als werking op eenzame hoogten staat. Dat is geen opinie, maar een feit. Het KVHV verzamelt wekelijks zo'n 50 studenten overigens.
Ik vermoed dan ook dat u kan aantonen dat het ledenaantal van het KVHV in Gent het hoogste is?

Citaat:
Nu goed, volgens mij moet u een zeer interessant leven hebben gezien uw 8.221 berichten op dit internet-forum.
Inderdaad.

Citaat:
Veel succes nog met uw partij die ongetwijfeld gigantische verkiezingssuccessen staat te wachten, maar ik ga er mijn tijd niet aan verdoen.
Bedankt.
Oud 8 september 2005, 21:12   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een hoop gezever voor een simpel probleem: het KVHV krijgt slechts 25 man bijeen voor de IJzerwake.
De titel die u zelf gegeven heeft, gaat over iets anders, nl. "Vlaams-nationale studentenbeweging KVHV ten dode opgeschreven". Hiermee zegt u dus dat er blijkbaar geen toekomst is, wat dus veronderstelt dat er geen of nauwelijks leden zijn.

Daarom - nu reeds voor de derde maal - dezelfde vraag aan u richten: mogen we eens de ledencijfers zien waarop u zich hiervoor baseert?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 07:12   #127
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Hoezo impact? Welke impact?

U geeft hier gewoon toe dat het Vlaams-nationalisme sinds 56 er op achteruit gegaan is.

Ik vermoed dan ook dat u kan aantonen dat het ledenaantal van het KVHV in Gent het hoogste is?

Inderdaad.

Bedankt.

quod erat demonstrandum.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 08:32   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De titel die u zelf gegeven heeft, gaat over iets anders, nl. "Vlaams-nationale studentenbeweging KVHV ten dode opgeschreven". Hiermee zegt u dus dat er blijkbaar geen toekomst is, wat dus veronderstelt dat er geen of nauwelijks leden zijn.

Daarom - nu reeds voor de derde maal - dezelfde vraag aan u richten: mogen we eens de ledencijfers zien waarop u zich hiervoor baseert?
Ik baseer mij niet op de ledencijfers Jan, ik baseer mij op de opkomst van HET KVHV op de IJzerwake.
Oud 9 september 2005, 08:44   #129
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Mna, ik heb hetzelfde gevoel maar ik ben te dom om weg te gaan.

Het niveau is eerder van dit genre hoor

En we weten hoe dit afliep
Gaan we met prentjes beginnen?

Dominique Thomas aka Tantist. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 09-09-2005 at 09:45
Reason:

Citaat:

Dominique Thomas aka Tantist. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dominique Thomas aka Tantist.

Bron: Wikipedia[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 9 september 2005 om 08:45.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 13:12   #130
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik baseer mij niet op de ledencijfers Jan, ik baseer mij op de opkomst van HET KVHV op de IJzerwake.
Volgens mij zijn de ledencijfers belangrijk, maar kom... BUB en logica: het blijft iets vreemd.
Oud 9 september 2005, 13:40   #131
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u het bestaan van een zwarte codex?
Ja, die bestaat al lang:

Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 16:38   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja, waarom niet?

Om te weten hoe succesvol de bub is richt ik me toch ook op hun opkomst op de IJzerwake: twee.
Oud 9 september 2005, 16:40   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt echter niets over zijn toekomst als studentenvereniging. En juist dat liet u uitschijnen in de door u geplaatste titel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 18:59   #134
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dominique Thomas aka Tantist.
Yann zinkt tot een nieuwe laagte.
Als uw argumentatie daarvan moet komen, is het nog erger met u gesteld dan ik gedacht had.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 22:32   #135
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens mijn voorzitterschap ging ik dus een stapje verder, en verbood de leden ook de Vlaamse Leeuw mee te zingen op andere cantussen.
Yann, ik weet niet hoe oud je bent, en misschien herinner je het niet meer, maar zelfs Zijne Majesteit Koning Albert II, Koning der Belgen, Vader des Vaderlands, heeft de Vlaamse Leeuw meegezongen (na een Guldensporenmarathon)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 11:43   #136
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ja, die bestaat al lang:

Guderian is wel een lolbroek.
Oud 10 september 2005, 11:46   #137
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Yann, ik weet niet hoe oud je bent, en misschien herinner je het niet meer, maar zelfs Zijne Majesteit Koning Albert II, Koning der Belgen, Vader des Vaderlands, heeft de Vlaamse Leeuw meegezongen (na een Guldensporenmarathon)
Dan was er sprake van lichte dwang. Schandalig dat men Zijne Majesteit Koning Albert II, Koning der Belgen, Vader des Vaderlands, op die manier in een lastig parket heeft gebracht.
Oud 10 september 2005, 12:07   #138
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan was er sprake van lichte dwang. Schandalig dat men Zijne Majesteit Koning Albert II, Koning der Belgen, Vader des Vaderlands, op die manier in een lastig parket heeft gebracht.
Lichte dwang? Die stoute nazi-flaminganten die met een geladen pistool in 's Konings rug stonden noem jij lichte dwang?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 13:30   #139
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar is de tijd dat vooraanstaande Vlaams-nationalisten nog in het bestuur van het KVHV zetelden? Als we het vandaag bekijken, dan is het zeer triestig gesteld met deze studentenbeweging. Leest u even mee:

Bron: www.kvhvgent.tk

Ik ben al dikwijls verwonderd geweest van de flaminganten, maar toen ik dit las viel ik bijna van mijn stoel. Dit is het KVHV dat dit schrijft, het K - V - H - V!!!! Het KVHV dat het Rodenbachlied (en niet Rodenbachslied!!!!!) niet kent!!!!! Kennen ze de Vlaamse Leeuw wel???

Het KVHV van heel Vlaanderen dat slechts 25 man kan optrommelen voor de grootste Vlaams-nationale bijeenkomst van het jaar!

Laat dit een mooi voorteken zijn voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen.
Herexamens; die Vlaamse knappe koppen toch

Op kamp; Overtuigde mannen zeg, ze gaan liever op reis dan hun ideologie getrouw naar de Ijzer te trekken. Straf
Op reis; Overtuigde mannen zeg, ze gaan liever op reis dan hun ideologie getrouw naar de Ijzer te trekken. Straf

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 13:44   #140
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Herexamens; die Vlaamse knappe koppen toch
Die Vlaamse knappe koppen geloven slimmer te zijn dan die 'domme Belgicisten' terwijl ondergetekende wel 'slechts' onderscheiding behaalde.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be