Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2005, 20:35   #121
armoedevakbond
Partijlid

armoedevakbond's schermafbeelding

Standaard Nog aantal vragen om jou te begrijpen

Om jou nog beter te begrijpen heb ik een aantal vragen voor jou
King

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
als hij amper rond komt dan is hij overduidelijk arm he. Eender hoe weet ik als armoedeexpert na een half uur wat voor vlees ik in de kuip heb. Ik weet dan mss niet de exacte financiele situatie maar ik weet dan wel of er tegenover mij iemand zit die ook echt ervaring heeft of heeft gehad met armoede. De andere armoedeexperten van vws kunnen dit bovendien even accuraat als ik bepalen. En ook jij kan dat - daar ben ik 100 percent zeker van.

Maar wat is die persoon dan hij heeft eigedom , is dat een arme of als hij zijn woning zal verkopen zal hij wel geld hebben om rond te komen .
Niet dat we daar voor stander van zijn graag jou mening hier over
Maar je gaat dat hier niet toegeven omdat het nu niet in je politieke kraam past. Ons proberen afschilderen als vb ers omdat we het fascisme niet letterlijk afzweren in de visietekst past wel in je vuile politiek correcte oubollige klein linkse kraam ! We zweren in onze visietekst ook kinderverkrachting niet expliciet af - gaat je anti -kobaf - propagandamachine ons nu morgen als pedofielen afschilderen ?

het is overduidelijk dat je selectief leest ( begrijp je wel wat dat betekent selectief lezen ? ) - ook bij al je contacten heb je hetzelfde gedaan - bij het netwerk - bij je vuile politiek correcte "achterban" ( die niet eens democratische gekozen werd maar door papa stevaert werd gekoopteerd ( wss weer een woord dat je zal moeten opzoeken in het woordenboek )
Wat heeft dat er weer mee te maken .
maar ik zal nog even een stukje herhalen uit onze visietekst
en het fascisme is dat totalitair ?

ja het fascisme is absoluut een totalitair systeem waarin de vrijheid en de soevereiniteit van het individu nagenoeg onbestaande is. Door te zeggen dat we uitgesproken antiautoritair zijn hebben we dus in feite meteen het fascisme afgezworen. Net zoals we met het onderschrijven van het internationaal verdrag voor de rechten van het kind kinderverkrachting hebben veroordeeld.
Het blok herkend ook de rechten van de mens,

Ps met deze antiautoritaire stellingname wijzen we natuurlijk meteen ook jouw oubollig stalinisme af want dat is idd ook een verwerpelijk totalitair systeem. En dat is het nu net wat een paar oude stalinisten diep steekt. En dat het maar diep steekt - ze zullen er zich toch bij moeten neerleggen en het enige dat ze zullen kunnen doen is vanop hun zinkende en brandende in het ruime sop wegzinkende klein linkse schuit toekijken hoe ons wel lukt wat hen omwille van hun dogmatisme al jaren lang niet is gelukt.
je mond loopt altijd over van het AVA en dat we terug moeten keren naar de geest van het AVA maar je bent helaas te dom om het AVA te begrijpen.
Leg gij ééns het ava uit ,wat was de werk wijze er van .hoeveel groepen hebben meegewerkt hier aan , wat was de opdracht van europa .
Kan zijn dat ik het niet begrijp daarom jou ik het willen vragen om uitleg hier in tekregen .Opbasis van de vragen hierboven .
Het AVA zegt in feite immers maw dat de visie van de arme belangrijker is in het armoededebat dan die van de niet-arme ( omdat die bij gebrek aan ervaring onmogelijk een visie kan vormen. ) ik zal daarom nog eens expliciet zijn. In overeenstemming met het AVA beschouwt het vws de meningen van de andersarmen ( ook dit woord begrijp je blijkbaar niet want dat is gewoon een ander woord van mij voor niet - armen ) idd als inferieur, ondergeschikt en minderwaardig als je wilt. ( dat wil echter niet zeggen dat we de mensen die een in dit debat infereure mening hebben als minderwaardig beschouwen. )Wat bedoel je dan wel juist ?

De inzet van niet-armen kan belangrijk zijn maar ze moeten leren om zich in het echte debat discreet ter zijde te stellen zodat de armen sereen kunnen overleggen. Mag ik u vragen hoe het algemeenverslag armoede dan tot stand gekomen is .In het vws zijn reeds een vijftal niet- armen betrokken. Zij begrijpen dit volkomen en hebben er geen probleem mee zich niet te bemoeien met datgene wat in feite alleen de armen aangaat.
nogmaals het indelen van mensen aan de hand van criteria is eigen aan de cultuur van bemoeizieke vuile andersarmen die zonder de armoedebusiness zelf kansarm zouden zijn. Als je criteria wilt hebben ga die dan vragen aan je moeke ( lut goossens ) en jacinta de PC-trut zal je er vast ook wel aan de lopende band kunnen leveren. Dat begrijp ik weer niet wat bedoel je hier weer mee .
Is dit als woordvoerd van de vws of in jou naam .

Bij vws hebben we een eigen visie ontwikkeld en we hebben geen duiding nodig van bemoeizieke andersarmen die de andersrijken willen misbruiken om zelf carriere te maken. En als je dan toch een criterium wilt dan is ervaringsdeskundigheid het enige criterium dat we hanteren. Ervaringsdeskundigheid die je alleen kan bekomen uit ervaring en niet dmv een opleiding-behandeling van vuile andersarmen !
armoedevakbond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:42   #122
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoedevakbond
voordat ik nog vraagjes van jouw beantwoord zou ik graag van jouw op vraagjes van mij af en toe eens wat antwoord krijgen. Zo zou ik graag jouw reactie hierop willen kennen bvb.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf wat eerder in deze thread
Als het netwerk democratisch zou zijn dan zouden we er geen probleem mee hebben er lid van te zijn. hoewel ook weer niet perse ? nu vragen we alleen maar lidmaatschap aan omdat we daarmee aantonen dat het vlaams netwerk wel degelijk niet openstaat voor alle armen én om ook aan een minimum aan informatie te geraken zonder armoedevakbond en lutifer the brave.

Info mag in alle geval geen basis zijn van een machtspositie tussen ons armen onderling. We geven daarmee de macht namelijk aan de vuile andersarmen om onze woordvoerders en onderhandelaars te kiezen. Zij bepalen wie er info krijgt - eigenlijk geven ze je wat worsten en die mag je dan gaan uitdelen onder andere achter inspraak hunkerende armen.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 21:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
voordat ik nog vraagjes van jouw beantwoord zou ik graag van jouw op vraagjes van mij af en toe eens wat antwoord krijgen. Zo zou ik graag jouw reactie hierop willen kennen bvb.
Citaat:
Als het netwerk democratisch zou zijn dan zouden we er geen probleem mee hebben er lid van te zijn. hoewel ook weer niet perse ? nu vragen we alleen maar lidmaatschap aan omdat we daarmee aantonen dat het vlaams netwerk wel degelijk niet openstaat voor alle armen én om ook aan een minimum aan informatie te geraken zonder armoedevakbond en lutifer the brave.

Info mag in alle geval geen basis zijn van een machtspositie tussen ons armen onderling. We geven daarmee de macht namelijk aan de vuile andersarmen om onze woordvoerders en onderhandelaars te kiezen. Zij bepalen wie er info krijgt - eigenlijk geven ze je wat worsten en die mag je dan gaan uitdelen onder andere achter inspraak hunkerende armen.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:

[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2005 om 20:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 20:45   #123

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik weer niet wat bedoel je hier weer mee .
en hier zal ik toch al op antwoorden - dat je dit niet begrijpt verbaast me niks en ja het was in naam van vws. We vinden jacinta de roeck allemaal een achterlijke PC -trut en we willen dat ze stopt met ongevraagd en zonder een mandaat van de kiezer onze belangen te behartigen.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 21:49
Reason:

Citaat:
en hier zal ik toch al op antwoorden - dat je dit niet begrijpt verbaast me niks en ja het was in naam van vws. We vinden jacinta de roeck allemaal een achterlijke PC -trut en we willen dat ze stopt met ongevraagd en zonder een mandaat van de kiezer onze belangen te behartigen.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 21:46
Reason:

Citaat:
en hier zal ik toch al op antwoorden - dat je dit niet begrijpt verbaast me niks en ja het was in naam van vws. We vinden jacinta de roeck allemaal een achterlijke PC -trut en we willen dat ze stopt met ongevraagd en zonder een mandaat van de kiezer onze belangen behartigd.[/size]

Citaat:
dat je dit niet begrijpt verbaast me niks en ja het was in naam van vws.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2005 om 20:49.
Oud 11 oktober 2005, 21:04   #124
armoedevakbond
Partijlid

Standaard antwoord op de leeuw

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
MIjn persoonlijke politieke visies uit het verleden (en soms ook het heden) zijn niet 100 % conform de visietekst. De visietekst is een algemene tekst, voor amendering vatbaar natuurlijk, die een groter publiek van armen moet aanspreken.Als ik jou goed begrijp dan is het wat massabedrog , en de inhoud telt niet . Het grootste deel van die armen zijn niet bekend met ideeën als trotskisme en marxisme-leninisme.
Als ik bijvoorbeeld vind dat LSP tot nog toe het meest gelijk heeft, maar dat er in Sta Op eerlijke syndicalisten zitten, dat Geneeskunde voor het Volk een goed initiatief is, dat SAP-militanten heel actief hebben meegedaan in onze strijd tegen de Europese Grondwet en dat Meervoud waardevolle dingen zegt over de vlaamse politiek en cultuur, betekent dat dan dat de visietekst volledig geconformeerd moet worden aan MIJN visie ? Nee dit klop maar het is toch de inhoud dat telt en de inhoud is de europese grondwet .Ik denk dat dat niet mogelijk zou zijn, helaas. En waarom zijn die 15000 opgehaald inspraak het recht tot stemen tegen of voor .

Dan zou ik pas een dictator zijn. OF een Messias ???

Waarom vist het Dak uit Antwerpen (en ook de rest van het Platform) niet verder in de marxistische vijver dan ? En waarom vissen jullie niet uit de sprit . Indien alle marxisten het eens zouden zijn met de visie van het Platform, waarom zag ik in Herent dan geen rode vlaggen ?je heb niet goed gekeken er was toch rode wijn . Juist ja, omdat jullie ook proberen om breder te mikken dan dat.Maar wat we niet doen is massabedrog en één leider boven iedereen die dan zijn kwaadheid niet kan in houden en denk aan een goede samenwerking ,je kan dit toch niet ontkenen.Dit persoonlijk aanvallen je heb in het verleden daar altijd iets aan willen doen . En evenzeer omdat jullie onderlinge strijd en zware politieke discussies liever vermijden.Ik denk dat je dan de tekst van flip niet goed gelezen van volvox En dat is een goede zaak, toch ? Anders zullen de armen alleen maar weglopen omdat ze het niet meer weten wie er gelijk heeft.We willen de mensen het recht op juist info geven en daar meewerken zoals op het weekend daar staanpunt uithalen ,kende jullie het decreet armoede , vorming juist vorming is belangrijk zodat mensen in debat kunnen gaan .tot nu toe heb ik dat nog niet gezien ,alleen persoonlijk aanvalen En dan sta je weer even ver.

Denk je dat een grondige politieke discussie over marxisme-leninisme in het bijzijn van LSP, ALS of Comac de ronduit reformistische handelwijze van het Platform zou legitimeren ? Ik betwijfel dat ten zeerste. Mee maar we hebben we een samenwerking met attac in brussel doen we samen een debat rond armoedeen sociale uitsluiting morgen .
je ben welkom .

Ik heb niks tegen jou persoonlijk, Armoedevakbond, maar ik was verontwaardigd over de wijze waarop er weer werd uitgepakt in de laatste communicaties die onder mijn ogen zijn gekomen. als de aktie wil bekijk dan zijn hier 3 uitnodingen .omdat we geen vertrouwen hebben in de vws zijn jullie ook niet op de hoogde gebracht er van en die onkosten is voor mensen wel belangrijk zeker als ze van ver komen ,en willen in debat gaan met wie dan ook of hebben ze dat recht niet er word meer dan 105 mil oude bfr gegeven aan het netwerk .Hebben ze dan geen recht op hun vervoor terug te vragen het is hun geld en op basis van de 5 critra moeten ze het betalen . Ik ben ook een drietal dagen in Brussel geweest verleden week en daar heb ik mijn mails niet kunnen nakijken. Geen van mijn vrienden in St.-Joost heeft er een computer. Ik hoop daar in de toekomst iets aan te doen, maar momenteel hebben we in Limburg nog armen genoeg die we kunnen proberen online te helpen in de nabije toekomst. Ik kijk na de lijst en wat zie ik dat in limbrug nuiet vel gedaan word dan alleen feesten als armoede feesten is en jullie met en sterk afdeling zijn , dan moet er toch iets gedaan worden .kracht verhouding heel belangrijk .
Toen ik terugkwam heb ik alles vluchtig bekeken, waardoor het wellicht aan mijn aandacht ontsnapte. Maar in ieder geval ben ik bij het herlezen van alles alleen nog maar meer van mening dat ik jullie aanpak niet echt goed vind.
tot later
Oud 11 oktober 2005, 21:27   #125
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het netwerk is een koeppel die al van 2001 bestaat daarvoor het forum in dit koeppel zitten 72 groepen over heel vlaanderen en brussel .
Daar zijn verkiezingen om de 2 jaar ,je stond zelf op de lijst ,maar door je weglopen in de av heb je u ook niet kunnen laten verkiezen, wat was het antwoord van het netwerk als je was blijven zitten was je verkozen geweest .door je aktie heb je ook mensen de kans ontnommen om de arme hun belang te verdedigen zie het verslag .
het netwerk is een overleg orgaan als je eerlijk ben heb je het netwerk ook gehoord hoe verveeld ze zijn met de belang groepen die er in zitten .het is goed dat er een tegen stem is .

Oud 11 oktober 2005, 22:08   #126

Standaard

armoedevakbond

je hebt in deze thread overduidelijk gezien dat er in vws geen ene grote leider is
je hebt gezien dat de actieve leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.

en wat betreft je onderwerping aan het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord in de mond wordt gelegd betreft

en vooral mijn kandidatuur voor de raad v bestuur daarin

weet dan dat ik zowieso nooit zou verkozen willen geweest zijn door het vuile stelletje bemoeizieke andersarmen die zonder de armen en de armoedebusines zelf kansarm zouden geweest zijn

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat. En dit alleen maar omdat het vierde wereld syndicaat gewoon eerlijke verkiezingen eist.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:13
Reason:

armoedevakbond

je hebt in deze thread overduidelijk gezien dat er in vws geen ene grote leider is
je hebt gezien dat de actieve leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.

en wat betreft je onderwerping aan het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord in de mond wordt gelegd betreft

weet dan dat ik zowieso nooit zou verkozen willen geweest zijn door het vuile stelletje bemoeizieke andersarmen die zonder de armen en de armoedebusines zelf kansarm zouden geweest zijn

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat. En dit alleen maar omdat het vierde wereld syndicaat gewoon eerlijke verkiezingen eist.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:12
Reason:

armoedevakbond

je hebt gezien dat de actiebe leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat. En dit alleen maar omdat het vierde wereld syndicaat gewoon eerlijke verkiezingen eist.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:11
Reason:

armoedevakbond

je hebt gezien dat ieder actief leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:10
Reason:

armoedevakbond

je hebt gezien dat ieder actief leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:09
Reason:

armoedevakbond

weet dan dat ik zowieso nooit zou verkozen willen geweest zijn door het vuile stelletje bemoeizieke andersarmen die zonder de armen zelf kansarm zouden geweest zijn

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat.[/size]

armoedevakbond

je hebt gezien dat ieder actief lid van vws in staat is om voor zichzelf te spreken.

weet dan dat ik zowieso nooit zou verkozen willen geweest zijn door het vuile stelletje bemoeizieke andersarmen die zonder de armen zelf kansarm zouden geweest zijn

[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2005 om 22:13.
Oud 11 oktober 2005, 22:15   #127
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Waarom kom je niet te zaken , altijd ruzie maken ik wil horen warom je zo kwaad ben.en dat andersdenker voor jou altijd verraders zijn
Oud 11 oktober 2005, 22:22   #128

Standaard

Citaat:
Waarom kom je niet te zaken , altijd ruzie maken ik wil horen warom je zo kwaad ben.en dat andersdenker voor jou altijd verraders zijn
idem dito ik zou graag willen weten wat een platform tegen armoede en sociale uitsluiting voorstelt waarvan de woordvoerder meent het recht te hebben zg te kritische armen ( maar wat het platform betreft eigenlijk niet - oubollig marxistische armen ) uit te sluiten net zoals in het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarvan de woordvoerder bovendien zelf aangesteld blijkt te zijn door datzelfde vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarom dat dat seuten platform zo tegen de niet meer dan redelijke eis is van vws voor volwaardige inspraak van de armen zelf in dat zelfde seutennetwerk ![edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:28
Reason:

Citaat:
idem dito ik zou graag willen weten wat een platform tegen armoede en sociale uitsluiting voorstelt waarvan de woordvoerder meent het recht te hebben zg te kritische armen ( maar wat het platform betreft eigenlijk niet - oubollig marxistische armen ) uit te sluiten net zoals in het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarvan de woordvoerder bovendien zelf aangesteld blijkt te zijn door datzelfde vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarom dat dat seuten platform zo tegen de niet meer dan redelijke eis is van vws voor volwaardige inspraak van de armen zelf in dat zelfde seutennetwerk ![/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:27
Reason:

Citaat:
idem dito ik zou graag willen weten wat een platform tegen armoede en sociale uitsluiting voorstelt waarvan de woordvoerder meent het recht te hebben zg te kritische armen ( maar wat het platform betreft eigenlijk niet - oubollig marxistische armen ) uit te sluiten net zoals het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarom dat dat seuten platform zo tegen de niet meer dan redelijke eis is van vws voor volwaardige inspraak van de armen zelf in dat zelfde seutennetwerk ![/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:26
Reason:

Citaat:
idem dito ik zou graag willen weten wat een platform tegen armoede en sociale uitsluiting voorstelt waarvan de woordvoerder meent het recht te hebben zg te kritische armen ( maar wat het platform betreft eigenlijk niet - oubollig marxistische armen ) uit te sluiten net zoals het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?

en waarom dat dat seuten platform zo tegen de niet meer dan redelijke eis is van vws voor volwaardige inspraak van de armen zelf[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:24
Reason:

Citaat:

en waarvan de woordvoerder bovendien zelf aangesteld blijkt te zijn door datzelfde vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-10-2005 at 23:23
Reason:

Citaat:

en waarvan de woordvoerder bovendien zelf aangeteld blijkt te zijn door datzelfde vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?[/size]

Citaat:
idem dito ik zou graag willen weten wat een platform tegen armoede en sociale uitsluiting voorstelt waarvan de woordvoerder meent het recht te hebben zg te kritische armen ( maar wat het platform betreft eigenlijk niet - oubollig marxistische armen ) uit te sluiten net zoals het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2005 om 22:28.
Oud 11 oktober 2005, 22:55   #129
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Citaat:
armoedevakbond

je hebt gezien dat de actieve leden van vws in staat zijn om voor zichzelf zowel als voor de hele groep te spreken.Ja dat klop één iemand of 2 waar zijn de rest .

Je liegd je weet wat het antwoord was op jou vraag ,maar altijd die slachtoffer rol spelen , we zien die ook bij een partij .
We hebben we waren neit alleen op dat gesprek

als ik al verkozen zou willen zijn dan zou het moeten zijn dat ik door de armen zelf werd verkozen en niet door de vuile paternalistische honden die jouw nu steunen omdat ze een panische angst hebben van het vierde wereld syndicaat. En dit alleen maar omdat het vierde wereld syndicaat gewoon eerlijke verkiezingen eist.
Watzal je dan doen je ben maar één van de 10 mensen die verkozen zijn dan .
leg het ééns uit .
Oud 11 oktober 2005, 23:02   #130

Standaard

pffff er zijn idd armen die moeten leren spreken via een behandeling door lut goossens ( en die het dan nog niet kunnen ) maar niet allemaal ![edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 12-10-2005 at 00:21
Reason:

pffff er zijn idd armen die moeten leren spreken via een behandeling door lut goossens ( en die het dan nog niet kunnen ) maar niet allemaal ![/size]

er zijn idd armen die moeten leren spreken via een behandeling door lut goossens ( en die het dan nog niet kunnen ) maar niet allemaal ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2005 om 23:21.
Oud 12 oktober 2005, 04:30   #131
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard Aan armoedevakbond

Citaat:
Als ik jou goed begrijp dan is het wat massabedrog , en de inhoud telt niet
De inhoud is belangrijk, maar nog belangrijker is dat mensen zich erin kunnen vinden. Eigenlijk zou een kortere visietekst die eenvoudiger verwoord is misschien nog beter zijn. Het is niet omdat wij allemaal discussiëren als belezen en gestudeerde mensen, dat alle armen hetzelfde zouden kunnen of willen doen. Indien je een grote groep mensen wil meekrijgen zal het allemaal wat minder hooggegrepen moeten zijn. In de disussies, zoals op het laatste kamp bij Leuven bijvoorbeeld, gaat het allemaal over afkortingen van verenigingen en nog allerlei andere teksten en decreten enz. Niet iedereen is in staat om dat te volgen als hij of zij niet al heel lang bekend is met de binnenkant van het armoedewereldje. Ik vind dat het naar andere armen toe een zéér elitaire indruk geeft, ook al is dat helemaal niet jullie bedoeling, en sommige mensen worden daardoor echt wel afgeschrikt.

Het bevestigt hen alleen in een minderwaardigheidsgevoel van niet slim genoeg te zijn, niks te weten enzovoorts. Ik heb er mij nu al een tijdje in verdiept, maar mijn ongekendheid met de hopeloos ingewikkelde structren en instanties, verenigingen, overkoepelingen en netwerken en de namen van mensen die daarachter schuilen maakten het voor mij bijvoorbeeld onmogelijk om een adequate vertaling in het frans te geven van ieders boodschap. Daarom heb ik het bijna halverwege opgegeven, omdat het praktisch niet te doen was om de namen van die verenigingen en instanties allemaal uit de losse hand te vertalen. Anders had ik het wel gedaan. Nochtans zie ik mezelf niet als een 'domme arme' wat dat betreft. Dus ik denk dat het voor de meesten wat hoog gegrepen is.
Ik weet dat het zeker niet jouw schuld is, maar dat is een ding dat in de toekomst wellicht beter zou kunnen, als je tenminste niet te elitair wil overkomen bij de armen zelf. Het moet ook een beetje verstanbaar blijven voor de geïnteresseerden. Die vallen zowiezo al niet bij bosjes uit de lucht.

Ik heb niet de indruk dat VWS probeert de mensen te bedriegen, integendeel, we moeten eraan werken om de boodschap en de inhoud, die natuurlijk nog veel tekortkomingskes kent, over te brengen bij mensen die over al die zaken niks weten, die niet beseffen dat er zoiets bestaat als het Daklozenfront, de Stadskaai, Het Dak, het Platform van Armoedevakbond tegen uitsluiting en armoede, het VWS, S.D.F., Solidarités Nouvelles,.....er zijn talloze verenigingen van de armen zelf. Daarbij komen dan nog eens alle instanties en koepels en de koepels die die koepels nog eens overkoepelen zoals Dynamo, RIMO, Vlaams Netwerk, enz.... Tegen de tijd dat ik dat aan de armen heb uitgelegd zijn ze in slaap gevallen of weggelopen en stemmen ze heel hun leven VB. We zijn nog een beetje op zoek en je kunt niet verlangen dat VWS van begin af aan alles perfect zou doen waar de anderen in geen twintig jaar of langer in geslaagd zijn.

Citaat:
Nee dit klopt maar het is toch de inhoud dat telt en de inhoud is de europese grondwet
Ik begrijp niet goed wat je hier eigenlijk bedoelt. Ik denk dat je wilde zeggen: dat de EU-Grondwet het doel was van de petitie, de inhoud als het ware. Maar daar is weer hetzlfde aan de hand. Weet je hoe lang ik heb moeten praten om misschien 200 handtekeningen op te halen ? Weet je wat de mensen me allemaal gevraagd hebben ? Nog maar een chance dat ik die EU-Grondwet goed gelezen had en wist wat erin stond. Maar dan moet je alweer presteren op een niveau dat boven dat van de meeste parlementairen ligt die ze klakkeloos en zonder lezen hebben goedgekeurd. Dat is de hele contradictie in die zaak.

Citaat:
En waarom zijn die 15000 opgehaald inspraak het recht tot stemmen tegen of voor.
Het zou een aanloop kunnen zijn naar een referendum met bindende kracht. Maar daarover heb ik vandaag nog een en ander gepost bij 'Europa' geloof ik. Daarbij was ook de voornaamste eis dat de EU-Grondwet op een serieuze en niet op populistische wijze in de media gebracht moet worden, niet als een propagandashow voor de Grondwet, maar als een kritisch debat tussen voor-en tegenstanders.

Ik betwijfel echter of dat nog veel gaat uithalen. Het voornaamste is dat we misschien 100.000 mensen aangesproken hebben met onze boodschap en we mogen blij zijn dat er 15.000 uiteindelijk getekend hebben. En dat ook zij niet meteen weggelopen zijn of in hun broek deden als ze de uitspraak 'Europese Grondwet' of 'bindend referendum' of 'parlementaire commissie' hoorden. En je gelooft nooit wat ze me allemaal gevraagd en verteld hebben, zowel de voor- als de tegenstanders. Opvallend was wel dat de meeste voorstanders elk debat uit de weg gingen. Bang om af te gaan op inhoudelijke aspecten natuurlijk.

Citaat:
En waarom vissen jullie niet uit de sprit
Duistere uitspraak. Vereist enige toelichting.

Citaat:
je heb niet goed gekeken er was toch rode wijn
Dat bedoel ik niet en dat weet je. Trouwens, drank is niet mijn bekommernis meer, al jaren niet meer.

Citaat:
Maar wat we niet doen is massabedrog en één leider boven iedereen die dan zijn kwaadheid niet kan in houden en denk aan een goede samenwerking ,je kan dit toch niet ontkenen.Dit persoonlijk aanvallen je heb in het verleden daar altijd iets aan willen doen .
Zonder het te beseffen doen jullie in onze ogen hetzelfde. Daarbij heeft kobaf veel pogingen ondernomen om wat minder heftig te zijn en in ons bijzijn is hij daar toch heel goed in geslaagd vind ik. Toch wel frappant dat het zogezegd altijd verkeerd loopt als hij met jullie alleen is. Misschien provoceren jullie dan ook wat harder ?
We zijn eruit gestapt omdat het volledige VWS zijn vertrouwen in Kobaf heeft bevestigd, ook hier in Limburg. ZELFS al had ik iets anders gewild, dan ben ik gehouden de wil van mijn militanten te respecteren. Dat is basisdemocratie, en niks anders. Kunt het anders eens vragen aan de anderen en zien wat zij je zeggen.
Het feit dat de rel nu weer volop in gang is geslagen is eigenlijk een beetje mijn 'schuld'. Ik had moeten zwijgen over al die rottigheid, hè. Maar dat kon ik niet. Mensen hebben recht op de waarheid, ook als die iemand niet aanstaat.

Citaat:
Ik denk dat je dan de tekst van flip niet goed gelezen van volvox
Is het echt nodig dat ik de 'philippe' zijn pennevruchten hier ook nog eens ga publiceren en uit elkaar rafelen ? Je zegt het maar, ik wil het gerust wel doen voor je. Ik denk dat VWS dan nog veel meer leden zal krijgen.
Ik kan trouwens vrij goed lezen, ook in het Nederlands.

Citaat:
We willen de mensen het recht op juiste info geven en daaraan meewerken en zoals op het weekend daar standpunten uithalen, kenden jullie het decreet armoede , vorming, juist vorming is belangrijk zodat mensen in debat kunnen gaan .tot nu toe heb ik dat nog niet gezien ,alleen persoonlijke aanvallen
De info is in zoverre juist...als de mate waarin ik het als arme kan begrijpen.

Begrijp je wat ik wil zeggen ? Het Armoededecreet, het AVA, de actieplannen van de overheid, enz..., en daarbij nog heel wat websites en dossiers en verslagen en plannen en de 27 mailkes van U en de evenzovele van Lut, Debo en alle anderen slorpen al mijn tijd op. Vooral als ik ze dan ook nog iedere dag zou moeten nalezen om op de hoogte te blijven van alle debatjes, bijeenkomstjes, acties en voorbereidingen, manipulaties en afspraakjes en beschuldigingskes aan elkaars adres en aan het adres van het Vlaams Netwerk en de politiek benoemden die daarin verblijven. En dan ben ik misschien klaar om op politics te kijken en alle aantijgingen en misverstanden en insinuaties nog maar weer eens te gaan beantwoorden. En dan zijn er nog mensen die beweren dat ik niks onderneem of erger nog, die komen klagen en janken dat ik kobaf, die even hard zweet als ik, geen mes in de rug wil steken.

Dossierkennis is belangrijk, maar het is bijna niet doenbaar om al die troep te lezen en er heldere analyses van te maken die voor de armen verstaanbaar zijn. Ik zou dus nog even tijd willen, misschien lukt het me dan wel. Ik zou willen kijken op welke manier de ervaringen die opgeslagen zitten in het AVA kunnen bijdragen tot een humaner en op mensenmaat gevoerd armoedebeleid. Waarin de armoede bestreden wordt, en niet de armen. Geen praatjes voor de vaak over zes criteria die door armen zijn opgesteld, maar door de overheid en de professionelen verkeerd geïnterpreteerd worden en gebruikt worden als excuus om de echte armen en hun zelforganisaties van subsidiëring uit te sluiten. Dan denk ik helemaal niet aan mij, maar vooral aan jou en aan je vrienden (Patje en Rita en Daniël en Lieven, als dat je vrienden tenminste zijn...) en ik probeer me een wereld voor te stellen die voor hen leefbaarder zou zijn als deze. Een wereld die niet bestaat uit criteria en uitsluitingsmechanismes, maar een wereld met een uitvoerbaar werk en een doorzichtiger beleid. Want in de huidige wirwar van structuren en verenigingen en instanties waar schimmige figuren en bureaucraten in het verborgene machtsspelletjes spelen, daar zou een kat haar jongen nog niet meer vinden. Dat is al een eerste ding dat volledig moet veranderen.

Nog belangrijker vind ik de dagelijkse omgang met andere mensen, vooral andere armen om hen te doordringen van de noodzaak in actie te treden. Maar ik heb de indruk dat er te weinig uren in een dag zijn. Gelukkig geldt criterium 6 (armen blijven zoeken) niet voor ons, want de armen zoeken mij vanzelf op, ik vind ze vanzelf. Dat is al een teken dat onze aanpak in Limburg en ook elders zeker niet helemaal verkeerd is.

Citaat:
Mee maar we hebben we een samenwerking met attac in brussel doen we samen een debat rond armoedeen sociale uitsluiting morgen .
je ben welkom .
Morgen ? Met Attac ? Ik heb me gisterenavond laten vertellen dat het binnen Attac al net zo'n soep is als in het Armoedewereldje. Ik heb alle respect voor Attac en de economische analyses die zij maakten (ook wel weer zwaar technisch en hard te pruimen), al gaat het soms boven mijn petje eerlijk gezegd (het vakbondswereldje is ook al zo ingewikkeld gemaakt als al de rest, zodat je er jaren in moet zitten om alles te begrijpen).
Spijtig dat ik niet zal kunnen komen, er zijn andere armen die op me wachten. Attac heeft waardevolle mensen maar de meesten zijn geen armen. Ik debatteer al de ganse dag, ik zal het niet halen om morgen (of binnen een paar uur al, gezien de klok) alweer in Brussel te staan. Ik ben er verleden week pas geweest.

Citaat:
als de aktie wil bekijk dan zijn hier 3 uitnodingen .omdat we geen vertrouwen hebben in de vws zijn jullie ook niet op de hoogde gebracht er van en die onkosten is voor mensen wel belangrijk zeker als ze van ver komen ,en willen in debat gaan met wie dan ook of hebben ze dat recht niet er word meer dan 105 mil oude bfr gegeven aan het netwerk .Hebben ze dan geen recht op hun vervoor terug te vragen het is hun geld en op basis van de 5 critra moeten ze het betalen .
Om kort te gaan, als wij niet op de hoogte worden gebracht, dan concludeer ik daaruit dat jullie ons daar liever even niet hebben. Ik kan dat begrijpen.

Ik heb in andere postings al verteld dat ik vind dat jullie eigenlijk wel recht hebben op een som om de werkingskosten te betalen. Telefoon, vervoerstickets, enz... Wij hebben echter (in deze thread) geconstateerd dat jullie dat niet gaan krijgen omdat het cordon sanitaire moet worden volgehouden. En daarom kan de IPW (interparlementaire werkgroep), die in dit geval dus onvolledig is omdat VB wordt uitgesloten, geen geld krijgen van de overheid om jouw ticket te betalen.

Als je misschien eerlijk gezegd had dat jullie Platform van dertig organisaties eigenlijk maar een handvol mensen is (zonder VWS dan nog), dan zou senator Deroeck misschien zo lief willen zijn om het uit eigen zak te betalen. Het valt te proberen, maar daar schiet je ook niks mee op. Want dan is het weer een gunst. En geen recht. En geen structurele verandering.

Op basis van de vijf (5) criteria ? Jullie hebben er al EENTJE laten vallen. Goed zo, Armoedevakbond. Mag ik ook weten welke ?

Citaat:
Ik kijk na de lijst en wat zie ik dat in limbrug nuiet vel gedaan word dan alleen feesten als armoede feesten is en jullie met en sterk afdeling zijn , dan moet er toch iets gedaan worden .kracht verhouding heel belangrijk .
We zullen zien. Ik zie nog wel wat ik zal doen. Ik denk dat het in Limburg inderdaad heel triestig gesteld is. Maar ik ben wel de laatste die men dat kan verwijten, vind ik. Als ik alle mensen moet opnoemen die met mijn voeten proberen te spelen of die onder druk gezet worden via via om VWS te laten voor wat het is, dan kunnen we hier nog wel eens ooit een aparte thread over starten. Maar dat is allemaal nogal persoonlijk, ik hou het liever netjes.
Oud 12 oktober 2005, 04:43   #132
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard @kobaf en armoedevakbond

Citaat:
Ik kan zeggen dat ik niet altijd te vinden ben voor de MANIER waarop Kobaf de dingen zegt, hij is nogal heftig soms, maar dat komt omdat hij ook zeer gedreven is. En dat we weer in hetzelfde straatje zitten als een tijdje geleden. Dat is niet zijn schuld, IK heb deze thread opgestart. Maar het is niet omdat ik een andere manier heb om mij uit te drukken, gewoonlijk toch, dat ik het verkeerd vind WAT hij bedoelt te zeggen.

Om te weten wat mijn bedoeling was, verwijs ik naar posting 111 van dit topic, een posting die m.i. toch heel goed uitdrukt wat ik voel. En wat ik denk. Je hebt hem helemaal uit elkaar gerafeld tot op het belachelijke af, dus ik geef jou van hetzelfde laken een pak. Daar moeten we tegenkunnen, nietwaar ?

Ik onderschrijf dus niet altijd de wijze waarop het eruit komt, maar wel de ondergrond, de bedoeling en de redenen. En voorlopig blijft dat zo, Armoedevakbond, totdat de militanten gezamenlijk beslissen dat het niet meer zo is.[edit]
[size=1]After edit by de limburgse leeuw on 12-10-2005 at 05:46
Reason:

Citaat:
Ik kan zeggen dat ik niet altijd te vinden ben voor de MANIER waarop Kobaf de dingen zegt, hij is nogal heftig soms, maar dat komt omdat hij ook zeer gedreven is. En dat we weer in hetzelfde straatje zitten als een tijdje geleden. Dat is niet zijn schuld, IK heb deze thread opgestart. Maar het is niet omdat ik een andere manier heb om mij uit te drukken, gewoonlijk toch, dat ik het verkeerd vind WAT hij bedoelt te zeggen.

Om te weten wat mijn bedoeling was, verwijs ik naar posting 111 van dit topic, een posting die m.i. toch heel goed uitdrukt wat ik voel. En wat ik denk. Je hebt hem helemaal uit elkaar gerafeld tot op het belachelijke af, dus ik geef jou van hetzelfde laken een pak. Daar moeten we tegenkunnen, nietwaar ?

Ik onderschrijf dus niet altijd de wijze waarop het eruit komt, maar wel de ondergrond, de bedoeling en de redenen. En voorlopig blijft dat zo, Armoedevakbond, totdat de militanten gezamenlijk beslissen dat het niet meer zo is.[/size]

Citaat:

Om te weten wat mijn bedoeling was, verwijs ik naar posting 111 van dit topic, een posting die m.i. toch heel goed uitdrukt wat ik voel. En wat ik denk. Je hebt hem helemaal uit elkaar gerafeld tot op het belachelijke af, dus ik geef jou van hetzelfde laken een pak. Daar moeten we tegenkunnen, nietwaar ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door de limburgse leeuw : 12 oktober 2005 om 04:46.
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 08:00   #133
armoedevakbond
Partijlid

Standaard antwoord

Op de éérst plaats wilik zeggen dat het tof is om met jou in gesprek te gaan je gaat in de inhoud van het gesprek mijn hoedje af .je gaat er voor je geloof er ook in .
wat niet het zelfde is bij jullie woordvoerder als je de teksten ga lezen dat is er altijd een verwijt van.mar van in houd gen spraken .µ
doe ééns de test zelf .lees zijn teksten ééns .
als je u veranderwoordheid had genommen waren we nood tegen elkaar gaan staan.hadden we samengewerkt en hadden nog meer bereikt .
Je verdient u plaats dat heb ik ook altijd gezegt .
dossier kenins is belangrijk en die hebben we in huis samen waren veel verder gekomen dan nu .
en was 17okt ook een beweging geworden tegen de geweste orde van de armoedewereld .

Citaat:
De inhoud is belangrijk, maar nog belangrijker is dat mensen zich erin kunnen vinden. Eigenlijk zou een kortere visietekst die eenvoudiger verwoord is misschien nog beter zijn. Het is niet omdat wij allemaal discussiëren als belezen en gestudeerde mensen, dat alle armen hetzelfde zouden kunnen of willen doen. Indien je een grote groep mensen wil meekrijgen zal het allemaal wat minder hooggegrepen moeten zijn. In de disussies, zoals op het laatste kamp bij Leuven bijvoorbeeld, gaat het allemaal over afkortingen van verenigingen en nog allerlei andere teksten en decreten enz. Niet iedereen is in staat om dat te volgen als hij of zij niet al heel lang bekend is met de binnenkant van het armoedewereldje. Ik vind dat het naar andere armen toe een zéér elitaire indruk geeft, ook al is dat helemaal niet jullie bedoeling, en sommige mensen worden daardoor echt wel afgeschrikt.Je moet met stappen plan werken maar vorming is heel belangrijk voor iedereen als je niet kan meepraten met de inhoud dan gaan mensen een zoals geweest met stort gooien en dan lopen .
was beter geweest dat iemand was blijven zitten en de belang had verwoord .

Het bevestigt hen alleen in een minderwaardigheidsgevoel van niet slim genoeg te zijn, niks te weten enzovoorts. Ik heb er mij nu al een tijdje in verdiept, maar mijn ongekendheid met de hopeloos ingewikkelde structren en instanties, verenigingen, overkoepelingen en netwerken en de namen van mensen die daarachter schuilen maakten het voor mij bijvoorbeeld onmogelijk om een adequate vertaling in het frans te geven van ieders boodschap. Daarom heb ik het bijna halverwege opgegeven, omdat het praktisch niet te doen was om de namen van die verenigingen en instanties allemaal uit de losse hand te vertalen. Anders had ik het wel gedaan. Nochtans zie ik mezelf niet als een 'domme arme' wat dat betreft. Dus ik denk dat het voor de meesten wat hoog gegrepen is.
Ik weet dat het zeker niet jouw schuld is, maar dat is een ding dat in de toekomst wellicht beter zou kunnen, als je tenminste niet te elitair wil overkomen bij de armen zelf. Het moet ook een beetje verstanbaar blijven voor de geïnteresseerden. Die vallen zowiezo al niet bij bosjes uit de lucht.
als je jaren met thema aan het werken ben dat gaat dat van zelf , je groei hier in mee .je leer toch ook praten door ervaring .

Ik heb niet de indruk dat VWS probeert de mensen te bedriegen, integendeel, we moeten eraan werken om de boodschap en de inhoud, die natuurlijk nog veel tekortkomingskes kent, over te brengen bij mensen die over al die zaken niks weten, die niet beseffen dat er zoiets bestaat als het Daklozenfront, de Stadskaai, Het Dak, het Platform van Armoedevakbond tegen uitsluiting en armoede, het VWS, S.D.F., Solidarités Nouvelles,.....er zijn talloze verenigingen van de armen zelf. Daarbij komen dan nog eens alle instanties en koepels en de koepels die die koepels nog eens overkoepelen zoals Dynamo, RIMO, Vlaams Netwerk, enz.... Tegen de tijd dat ik dat aan de armen heb uitgelegd zijn ze in slaap gevallen of weggelopen en stemmen ze heel hun leven VB. We zijn nog een beetje op zoek en je kunt niet verlangen dat VWS van begin af aan alles perfect zou doen waar de anderen in geen twintig jaar of langer in geslaagd zijn. Leren en zoeken is belangrijk voor iedereen maar waarom maakt jullie voorzitter alles kapot wat gij opbouwd .waarom zijn we weggegaan , conneel, lut, ikzelf en nog ander. is toch geen toeval meer .we geloofde in de vws en de aanpak was ander .
kan ik hier een antwoord op geven .als ik met jullie rond de het kamp vuur zit ,en goed gesprek hebben dan groeien we na elkar toe ,als we elkaar niet zien dan ben ik de verraader, niet te vertrouwen.
is dit jullie zoektoch .

Ik begrijp niet goed wat je hier eigenlijk bedoelt. Ik denk dat je wilde zeggen: dat de EU-Grondwet het doel was van de petitie, de inhoud als het ware. Maar daar is weer hetzlfde aan de hand. Weet je hoe lang ik heb moeten praten om misschien 200 handtekeningen op te halen ? Weet je wat de mensen me allemaal gevraagd hebben ? Nog maar een chance dat ik die EU-Grondwet goed gelezen had en wist wat erin stond. Maar dan moet je alweer presteren op een niveau dat boven dat van de meeste parlementairen ligt die ze klakkeloos en zonder lezen hebben goedgekeurd. Dat is de hele contradictie in die zaak.
Ik heb in het verleden zelf gewerkt met petitie , wat we op de éérst plaat s wel kregen was vorming de vragen die we kregen op schrijven zodat we dit konden door geven aan elkaar.zo maak je elkaar sterker.

Het zou een aanloop kunnen zijn naar een referendum met bindende kracht. Maar daarover heb ik vandaag nog een en ander gepost bij 'Europa' geloof ik. Daarbij was ook de voornaamste eis dat de EU-Grondwet op een serieuze en niet op populistische wijze in de media gebracht moet worden, niet als een propagandashow voor de Grondwet, maar als een kritisch debat tussen voor-en tegenstanders.

Ik betwijfel echter of dat nog veel gaat uithalen. Het voornaamste is dat we misschien 100.000 mensen aangesproken hebben met onze boodschap en we mogen blij zijn dat er 15.000 uiteindelijk getekend hebben. En dat ook zij niet meteen weggelopen zijn of in hun broek deden als ze de uitspraak 'Europese Grondwet' of 'bindend referendum' of 'parlementaire commissie' hoorden. En je gelooft nooit wat ze me allemaal gevraagd en verteld hebben, zowel de voor- als de tegenstanders. Opvallend was wel dat de meeste voorstanders elk debat uit de weg gingen. Bang om af te gaan op inhoudelijke aspecten natuurlijk. je zeg het zelf waarom omdat mensen geen vorming hebben en bang zijn om hun naam er onder te zeten hoemeer je weet hoe meer je in debat kunt gaan ,en mensen overtuigen
dat hebben jullie ook maar nee leest de teksten ééns na van jullie woordvoerd nog eens na je moet blind zijn om het niet te zien .

Duistere uitspraak. Vereist enige toelichting.

Dat bedoel ik niet en dat weet je. Trouwens, drank is niet mijn bekommernis meer, al jaren niet meer.
dat was een grapje , gewoon omdat ik het ook en dom antwoord vond .sorry als het fout is angekomen was zeker niet mij bedoeling .

Zonder het te beseffen doen jullie in onze ogen hetzelfde. Daarbij heeft kobaf veel pogingen ondernomen om wat minder heftig te zijn en in ons bijzijn is hij daar toch heel goed in geslaagd vind ik. Toch wel frappant dat het zogezegd altijd verkeerd loopt als hij met jullie alleen is. Misschien provoceren jullie dan ook wat harder ? Ne het is bewust dat ik er op ingaat , ook hier
ik laat niet armoede over aan zo mensen iets waar ik zelf al mee dan 10 jaar aktief in ben ;dat mensen in armoede dom zijn dat ze afhankelijk zijn dat ze zelf niet kunnen denken
sorry ik zie heel vee sterk mensen , die kapot gaan omdat ze ingeschakkel worden met hun kenins en dat heb je zo iemand bij jullie die bewust zo leefd .
het is zijn keuze om zo te leven maar niet onze we hebben het mee gekregen van uit ons weig .

We zijn eruit gestapt omdat het volledige VWS zijn vertrouwen in Kobaf heeft bevestigd, ook hier in Limburg. ZELFS al had ik iets anders gewild, dan ben ik gehouden de wil van mijn militanten te respecteren. Dat is basisdemocratie, en niks anders. Kunt het anders eens vragen aan de anderen en zien wat zij je zeggen.
Het feit dat de rel nu weer volop in gang is geslagen is eigenlijk een beetje mijn 'schuld'. Ik had moeten zwijgen over al die rottigheid, hè. Maar dat kon ik niet. Mensen hebben recht op de waarheid, ook als die iemand niet aanstaat. In één van jullie tekste staat dat de arme de grotse vrijand is ik weet niet meer hoe het geschreven is .

Is het echt nodig dat ik de 'philippe' zijn pennevruchten hier ook nog eens ga publiceren en uit elkaar rafelen ? Je zegt het maar, ik wil het gerust wel doen voor je. Ik denk dat VWS dan nog veel meer leden zal krijgen.
Ik kan trouwens vrij goed lezen, ook in het Nederlands.

De info is in zoverre juist...als de mate waarin ik het als arme kan begrijpen.

Begrijp je wat ik wil zeggen ? Het Armoededecreet, het AVA, de actieplannen van de overheid, enz..., en daarbij nog heel wat websites en dossiers en verslagen en plannen en de 27 mailkes van U en de evenzovele van Lut, Debo en alle anderen slorpen al mijn tijd op. Vooral als ik ze dan ook nog iedere dag zou moeten nalezen om op de hoogte te blijven van alle debatjes, bijeenkomstjes, acties en voorbereidingen, manipulaties en afspraakjes en beschuldigingskes aan elkaars adres en aan het adres van het Vlaams Netwerk en de politiek benoemden die daarin verblijven. En dan ben ik misschien klaar om op politics te kijken en alle aantijgingen en misverstanden en insinuaties nog maar weer eens te gaan beantwoorden. En dan zijn er nog mensen die beweren dat ik niks onderneem of erger nog, die komen klagen en janken dat ik kobaf, die even hard zweet als ik, geen mes in de rug wil steken.
een paar weken geleden heb ik een mail door gestuurd met voorstelen te vragen er zijn er paar binnen gekomen geen van jullie .

Dossierkennis is belangrijk, maar het is bijna niet doenbaar om al die troep te lezen en er heldere analyses van te maken die voor de armen verstaanbaar zijn. Ik zou dus nog even tijd willen, misschien lukt het me dan wel. Ik zou willen kijken op welke manier de ervaringen die opgeslagen zitten in het AVA kunnen bijdragen tot een humaner en op mensenmaat gevoerd armoedebeleid. Waarin de armoede bestreden wordt, en niet de armen. Geen praatjes voor de vaak over zes criteria die door armen zijn opgesteld, maar door de overheid en de professionelen verkeerd geïnterpreteerd worden en gebruikt worden als excuus om de echte armen en hun zelforganisaties van subsidiëring uit te sluiten. Dan denk ik helemaal niet aan mij, maar vooral aan jou en aan je vrienden (Patje en Rita en Daniël en Lieven, als dat je vrienden tenminste zijn...) en ik probeer me een wereld voor te stellen die voor hen leefbaarder zou zijn als deze. Een wereld die niet bestaat uit criteria en uitsluitingsmechanismes, maar een wereld met een uitvoerbaar werk en een doorzichtiger beleid. Want in de huidige wirwar van structuren en verenigingen en instanties waar schimmige figuren en bureaucraten in het verborgene machtsspelletjes spelen, daar zou een kat haar jongen nog niet meer vinden. Dat is al een eerste ding dat volledig moet veranderen. Ik ben helemaal ééns met jou maar we wonen er in .
is ook mij droom dat iedereen het recht heeft om gezond te wonen , te eten te studeren ,te onspannen ...............

Nog belangrijker vind ik de dagelijkse omgang met andere mensen, vooral andere armen om hen te doordringen van de noodzaak in actie te treden. Maar ik heb de indruk dat er te weinig uren in een dag zijn. Gelukkig geldt criterium 6 (armen blijven zoeken) niet voor ons, want de armen zoeken mij vanzelf op, ik vind ze vanzelf. Dat is al een teken dat onze aanpak in Limburg en ook elders zeker niet helemaal verkeerd is.

Morgen ? Met Attac ? Ik heb me gisterenavond laten vertellen dat het binnen Attac al net zo'n soep is als in het Armoedewereldje. Ik heb alle respect voor Attac en de economische analyses die zij maakten (ook wel weer zwaar technisch en hard te pruimen), al gaat het soms boven mijn petje eerlijk gezegd (het vakbondswereldje is ook al zo ingewikkeld gemaakt als al de rest, zodat je er jaren in moet zitten om alles te begrijpen).
Spijtig dat ik niet zal kunnen komen, er zijn andere armen die op me wachten. Attac heeft waardevolle mensen maar de meesten zijn geen armen. Ik debatteer al de ganse dag, ik zal het niet halen om morgen (of binnen een paar uur al, gezien de klok) alweer in Brussel te staan. Ik ben er verleden week pas geweest.

Om kort te gaan, als wij niet op de hoogte worden gebracht, dan concludeer ik daaruit dat jullie ons daar liever even niet hebben. Ik kan dat begrijpen.

Ik heb in andere postings al verteld dat ik vind dat jullie eigenlijk wel recht hebben op een som om de werkingskosten te betalen. Telefoon, vervoerstickets, enz... Wij hebben echter (in deze thread) geconstateerd dat jullie dat niet gaan krijgen omdat het cordon sanitaire moet worden volgehouden. En daarom kan de IPW (interparlementaire werkgroep), die in dit geval dus onvolledig is omdat VB wordt uitgesloten, geen geld krijgen van de overheid om jouw ticket te betalen.

Als je misschien eerlijk gezegd had dat jullie Platform van dertig organisaties eigenlijk maar een handvol mensen is (zonder VWS dan nog), dan zou senator Deroeck misschien zo lief willen zijn om het uit eigen zak te betalen. Het valt te proberen, maar daar schiet je ook niks mee op. Want dan is het weer een gunst. En geen recht. En geen structurele verandering.

Op basis van de vijf (5) criteria ? Jullie hebben er al EENTJE laten vallen. Goed zo, Armoedevakbond. Mag ik ook weten welke ? dit snap ik niet

We zullen zien. Ik zie nog wel wat ik zal doen. Ik denk dat het in Limburg inderdaad heel triestig gesteld is. Maar ik ben wel de laatste die men dat kan verwijten, vind ik. Als ik alle mensen moet opnoemen die met mijn voeten proberen te spelen of die onder druk gezet worden via via om VWS te laten voor wat het is, dan kunnen we hier nog wel eens ooit een aparte thread over starten. Maar dat is allemaal nogal persoonlijk, ik hou het liever netjes.
Oud 12 oktober 2005, 08:09   #134
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik onderschrijf dus niet altijd de wijze waarop het eruit komt, maar wel de ondergrond, de bedoeling en de redenen. En voorlopig blijft dat zo, Armoedevakbond, totdat de militanten gezamenlijk beslissen dat het niet meer zo is.
En de armen zullen op dit punt zeker geen woorden in de mond gelegd worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 08:32   #135
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Chipie

bedankt voor jou inbreng ,je ben zeker ook ingehuurd door de staat.
groeten
Oud 12 oktober 2005, 08:34   #136
armoedevakbond
Partijlid

Standaard

Citaat:
pffff er zijn idd armen die moeten leren spreken via een behandeling door lut goossens ( en die het dan nog niet kunnen ) maar niet allemaal !
leg het aub ééns uit wat je bedoeld
Oud 12 oktober 2005, 08:58   #137
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op de éérst plaats wilik zeggen dat het tof is om met jou in gesprek te gaan je gaat in de inhoud van het gesprek mijn hoedje af .je gaat er voor je geloof er ook in .
wat niet het zelfde is bij jullie woordvoerder als je de teksten ga lezen dat is er altijd een verwijt van.mar van in houd gen spraken .µ
doe ééns de test zelf .lees zijn teksten ééns .
als je u veranderwoordheid had genommen waren we nood tegen elkaar gaan staan.hadden we samengewerkt en hadden nog meer bereikt .
Je verdient u plaats dat heb ik ook altijd gezegt .
dossier kenins is belangrijk en die hebben we in huis samen waren veel verder gekomen dan nu .
en was 17okt ook een beweging geworden tegen de geweste orde van de armoedewereld .

Fijn zo Armoedevakbond. Ik heb daar niet veel aan toe te voegen, daarbij ben ik ook moe.
Ik weet wel hoe kobaf zich uitdrukt, vooral in verhitte discussies, maar ik luister ook tussen de regels. Tot voor kort wist ik haast niks over het armoedewereldje. Maar nu, zes maanden later of zo, ik weet het niet meer precies, doet iedereen alsof ik een van de grootste specialisten ben in de branche. Ik begrijp dat niet goed.
Temeer omdat ik geen enkele 'vorming' gehad heb in stappenplannen en zo meer. Als je wil kun je me die stappenplannen eens uitleggen en met me bediscussiëren, maar niet te snel, want ik zou ook nog andere dingen willen doen zo nu en dan.

Ik geef ook kritieken en deze hele thread die ik heb opgestart moet je zien in het kader van het gevoel dat ik heb overgehouden aan de politieke manipulaties en een aantal zgn. 'misverstanden' die nogal tijdrovend zijn om die elke keer weer op te helderen en waar we elke keer weer onze tijd moeten insteken zodat we inderdaad maar met moeite verder geraken.

Wat voor zin heeft het ?

Je
Citaat:
moet met stappen plan werken maar vorming is heel belangrijk voor iedereen als je niet kan meepraten met de inhoud dan gaan mensen een zoals geweest met stort gooien en dan lopen .
was beter geweest dat iemand was blijven zitten en de belang had verwoord .
Weer over een paardevijg ? Ik heb er nog nooit een gezien die zo lang meeging, armoedevakbond, echt niet. Ik weet ook wel dat dat beter was geweest. Maar zo is het niet gegaan en op dat ogenblik was er geen betere optie meer. Ik had liever gezien dat ze wat later gegooid was, nu was het te vroeg waardoor haast niemand het gezien heeft. En ik voel toch zo mee met die arme Ludo Horemans. Hij heeft een douche moeten nemen zo naar het schijnt. Vreselijk moet dat zijn. Ik hoop dat hij nu de armen op straat, de mensen waar jij voor pleit, ook de kans geeft om een douche te pakken. Openbare douches zijn geen overbodige luxe, maar ze moeten wel proper zijn, zodat de mensen die thuis geen sanitair hebben of helemaal geen onderdak zelfs, zich daar iedere dag kunnen gaan verfrissen.

Als L.Horemans zijn douche als een weldaad ervaren heeft, dan moet hij toch ook begrijpen dat er van die 105 miljoen die ze te verdelen hebben een paar douches vanaf moeten kunnen, of niet soms ?

Toen we nog niet buiten waren heb ik al gezegd dat we de volgende actie beter moesten plannen, dat we een spandoek en pamfletten moesten hebben enz... En niemand heeft dat ontkend. Eigenlijk is dat ook weer mijn 'schuld', want door computerproblemen en andere shit had ik niet meer de kans gezien om nog een pamflet in elkaar te steken.

Maar dat neemt niet weg dat ik er nog steeds achtersta. Het is immers niet de VORM, maar vooral de INHOUD die telt, nietwaar ?

Citaat:
als je jaren met thema aan het werken ben dat gaat dat van zelf , je groei hier in mee .je leer toch ook praten door ervaring.
Ik denk ook wel dat je door de jaren heen bent meegegroeid met al die visies en netwerken rond armoede. Misschien besloot je een opleiding te doen tot ervaringsdeskundige om die reden dat je ook gewoon een baan wilde hebben net als iedereen. En ik verwijt je dat niet. Ik kan niet kwaad zijn op iemand die probeert zijn toestand enigszins te verbeteren.
Maar misschien werd je door de jaren heen ook wel beïnvloed door hun manier van kijken, ben je mee door hun bril gaan kijken en heb je ergens geloof gekregen in dat systeem. Maar denk je niet dat je het beu zal worden om steeds maar weer hun schone beloftes te moeten aanhoren ? Terwijl je om je heen ziet dat het eigenlijk alleen maar erger wordt ?

Citaat:
Leren en zoeken is belangrijk voor iedereen maar waarom maakt jullie voorzitter alles kapot wat gij opbouwd .waarom zijn we weggegaan , conneel, lut, ikzelf en nog ander. is toch geen toeval meer .we geloofde in de vws en de aanpak was ander .
kan ik hier een antwoord op geven .als ik met jullie rond de het kamp vuur zit ,en goed gesprek hebben dan groeien we na elkar toe ,als we elkaar niet zien dan ben ik de verraader, niet te vertrouwen.
is dit jullie zoektoch .
Nog maar eens. Waarom ben jij en Korneel en Lut daar weggegaan ? Jullie zullen je redenen wel hebben.
Waarom zijn er hier tot nu toe alleen maar mensen bijgekomen ? Die zullen daar ook wel hun redenen voor hebben.

Citaat:
Ik heb in het verleden zelf gewerkt met petitie , wat we op de éérst plaat s wel kregen was vorming de vragen die we kregen op schrijven zodat we dit konden door geven aan elkaar.zo maak je elkaar sterker.
Ja, dat kan wel helpen, maar ik vrees dat het toch niet de beste aanpak is. De vraag begint al bij wie die vorming moet geven. Wie heeft de juiste visie op de Europese Grondwet ? En daar kon ik alleen maar achterkomen door ze zelf te lezen en ze te bediscussiëren met andere mensen die ze eveneens gelezen hadden.
De vormingen die soms gegeven worden bij kleine linkse partijtjes zijn misschien wel goedbedoeld, maar je kunt toch niet op voorhand weten welke wending het gesprek zal nemen. Als ik een ding uit die petitie geleerd heb is het wel dat. En daarom denk ik dat veel van die vormingen er alleen maar op gericht zijn de visie van de militant te vormen in overeenstemming met het partijprogramma. Ik heb vroeger ook al een deel vormingen uitgezeten bij de marxisten-leninisten, maar heel lang geleden dan, eind jaren '80.
Ik werd daar altijd zo moe van, van die vormingen. Om iedere week opnieuw weer uit te vissen wat het standpunt was in een bepaalde politieke kwestie die dan meestal ook nog zeer ideologisch van aard was, om daarna bij anderen dat allemaal weer te gaan herhalen met de vraag of ze een abonnement wilden. Lange doctrinaire uiteenzettingen van Ludo Martens in de Solidair over de vraag waarom de trotskysten agenten van het imperialisme waren, of over de vraag of 'The Killing Fields' een anti-communistische film was.

HEt is niet dat soort links dat ik wil. Maar mijn kritiek geldt niet alleen de PVDA, ook de SAP had er toen wel een handje van om de 'Rood' vol te schrijven over de anderen.

Op den duur word je dat allemaal zo beu. Ma
Oud 12 oktober 2005, 09:33   #138
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard Waar is mijn posting ?

Waar is mijn ellenlang antwoord op armoedevakbond ?
Oud 12 oktober 2005, 09:34   #139
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Grutjes, meer dan de helft van mijn antwoorden zijn weggevallen. Ongelooflijk, wat nu ?
Oud 12 oktober 2005, 09:38   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie drie posts hierboven toch een staan?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be