Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2006, 20:35   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gaat u geen bal aan. zelfs al had ze geen kids dan nog heeft ze in een beschaafd land recht op een menswaardig bestaan.
Ge kunt altijd verhuizen naar de States, ik ben zelfs bereid om bij te leggen voor het ticket. (enkele richting wel te verstaan)

Citaat:
ja ook als ze niet wilt werken .
Zulke mensen zijn de reden dat werklozen een slechte naam hebben, en dat zulke maatregelen getroffen worden, omdat de sociale zekerheid onbetaalbaar aan't worden is, maar ja, da snapt ons kingske nie eh, 't de parasieten die't systeem omzeep helpen voor iedereen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:36   #122
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik kom enkel op voor diegenen die zich willen beteren, de rest kan wegrotten.
en toch zijt ge verplicht om af te dokken van uw loon. en op tijd betalen he mateke - want anders een deurwaarder van de belastingen aan uw deur he .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:36   #123
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schep er geen genoegen in, verre van, ben geen onmens, wilt niet zeggen da'k me niet kan ergeren aan bepaalde zaken, zie post 101 (http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101 ).

Jij veronderstelt dat ik niet weet wat miseré is, dat ik niet meeleef met de problemen van een ander, awel, die veronderstelling is foutief, in de zin dat ik wel meeleef met mensen die bereid zijn om "the extra mile" tegaan om uit hun misere te geraken. Maar enkel met hen waar de wil er is om het te maken.

Mensen die echter weigeren te werken, die kunnen van mij part verhongeren.
Het gaat hier over vdb die al op voorhand weet dat er 30 000 onwilligen zijn, zonder dat hij ook maar één controleur gestuurd heeft. Die 'extra mile' is een visie die niet iedereen kan delen. Stel dat het mijn ambitie is zelfstandige te worden, dan kan ik totaal niet rekenen op de hulp van een vdab. Die vdab bemiddeld dus enkel ten gunste van reeds bestaande werkgevers. Dan is de vraag: is een persoon die zijn kl*ten wenst af te draaien voor eigen rekening werkonwillig? .... volgens rva en vdab dus wel....
Oud 30 mei 2006, 20:38   #124
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt altijd verhuizen naar de States, ik ben zelfs bereid om bij te leggen voor het ticket. (enkele richting wel te verstaan)

Zulke mensen zijn de reden dat werklozen een slechte naam hebben, en dat zulke maatregelen getroffen worden, omdat de sociale zekerheid onbetaalbaar aan't worden is, maar ja, da snapt ons kingske nie eh, 't de parasieten die't systeem omzeep helpen voor iedereen.
de werkelijke oorzaak van uw slavernij is dat ge niet ziet wie de echte profiteurs zijn - uwen baas die rijk wordt van uwen arbeid dus. en het feit dat ge jammerlijk te laf zijt om daar tegen te zagen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2006 om 20:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:39   #125
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schep er geen genoegen in, verre van, ben geen onmens, wilt niet zeggen da'k me niet kan ergeren aan bepaalde zaken, zie post 101 (http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101 ).

Jij veronderstelt dat ik niet weet wat miseré is, dat ik niet meeleef met de problemen van een ander, awel, die veronderstelling is foutief, in de zin dat ik wel meeleef met mensen die bereid zijn om "the extra mile" tegaan om uit hun misere te geraken. Maar enkel met hen waar de wil er is om het te maken.

Mensen die echter weigeren te werken, die kunnen van mij part verhongeren.
Het is door mensen zoals u, die altijd binnen de lijntjes van het systeem moet denken, dat er nooit eens iets deftigs verandert.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:40   #126
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Neemt niet weg dat het gebeurt.. dus nu kent u het waarom van onze actie. Werklozen hebben ook ambities en hoeven daarom NIET het eerste het beste aan te nemen. U verwijt hen een maatschappelijke verantwoordelijkheid, wel dan heeft de maatschappij ook een verantwoordelijkheid tegenover de werkzoekende: een gepaste job, rekening gehouden met de ambities van een werkzoekende.
Die aktie schiet in uw eigen voeten, het resultaat gaat zijn dat de mensen gaan stemmen voor een beleid waar nog strenger op werkloosheid gaat gecontroleerd worden, en wat betreft die ambities, sorry, realiteit gaat voor op fantasie. Waar ik je wel gelijk geef is dat er ook aan de te werkstelling moet gewerkt worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 mei 2006, 20:41   #127
Amon_Re

Standaard

Citaat:
en toch zijt ge verplicht om af te dokken van uw loon. en op tijd betalen he mateke - want anders een deurwaarder van de belastingen aan uw deur he .
Dit is dus wat ik bedoel met parasieten
Oud 30 mei 2006, 20:41   #128
Bhairav

Standaard

Citaat:
Waar ik je wel gelijk geef is dat er ook aan de te werkstelling moet gewerkt worden.
Waarom doen ze dat dan ni EERST?
Oud 30 mei 2006, 20:42   #129
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die 2 jobs deden om hun kids op te voeden & degelijke studies te kunnen laten doen, blijkbaar is het toch ook wel een beke een kwestie van willen, niet?

En die dop, is die meer dan 900 €?
Kga u pakken op iets ( en ni op tafel 8) ).

Ik stempel ook terug sinds tijdje. Altijd gewerkt en goed verdiend. Ik heb dan ook redelijke hoog stempelgeld, ik studeer ondertussen terug, moet ook 2 kinderen groot krijgen. Laat mij gaan werken...ff rekeningske maken éh gelijk het in de realiteit is.
Ik ga werken, voor ongeveer 1100€ (meer verdiende niet als ge gaat kuisen trust me). Ik heb nu evenveel stempelgeld, maar dan komt de aap uit de mouw, of het geld uit de portemonnee éh, want kmoet dan opvang zoeken en betalen, vervoersonkosten en serieuze belastingsbrief nog bovenop, dertiende maand kennen ze ni in dien sector.
Dus kmoet nog gon bovenop leggen ask ga werken...is da motiverend denkte?
Ask sebiet terug in mijne oude sector kan beginnen doen'k da direct, heb'k gelijk hopen geld terug. Maar sta tgo, dak men kinderen dan bijna niet meer zie, en niet meer kan opvoeden omdak het altijd aan opvang moet overlaten. Kben ook maar alleenstaande moeder met hoop last alle dagen opnieuw om er te komen. Kben ni voor niks mijn eigen aan het omscholen naar orthopedagoge omdak als poetsvrouw never van men leven kan verdienen wa ik in mijn eigenlijke job verdien. (kan die niet meer uitvoeren wegens gene auto, moeten verkopen omdat dat te duur werd en dat steekt mij dik tegen want ik deed mij job doodgraag)
Nu gij terug, het is niet altijd van niet willen zene Amon, soms ook van de mogelijkheid niet krijgen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:42   #130
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over vdb die al op voorhand weet dat er 30 000 onwilligen zijn, zonder dat hij ook maar één controleur gestuurd heeft. Die 'extra mile' is een visie die niet iedereen kan delen. Stel dat het mijn ambitie is zelfstandige te worden, dan kan ik totaal niet rekenen op de hulp van een vdab. Die vdab bemiddeld dus enkel ten gunste van reeds bestaande werkgevers. Dan is de vraag: is een persoon die zijn kl*ten wenst af te draaien voor eigen rekening werkonwillig? .... volgens rva en vdab dus wel....
Wat houd er u tegen om zelfstandige te worden? Slecht voorbeeld, sorry
Oud 30 mei 2006, 20:43   #131
Amon_Re

Standaard

Citaat:
de werkelijke oorzaak van uw slavernij is dat ge niet ziet wie de echte profiteurs zijn - uwen baas die rijk wordt van uwen arbeid dus. en het feit dat ge jammerlijk te laf zijt om daar tegen te zagen.
Verhuis naar China, daar is er nog communisme
Oud 30 mei 2006, 20:44   #132
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is door mensen zoals u, die altijd binnen de lijntjes van het systeem moet denken, dat er nooit eens iets deftigs verandert.
Yea, and pigs fly
Oud 30 mei 2006, 20:44   #133
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is dus wat ik bedoel met parasieten
Ik vind mensen die teren op de stemmen van een links publiek en dan een rechts beleid gaan voeren nog grotere parasieten. Parasieten zijn bijvoorbeeld ook mensen die een huur vragen van 500 euro aan mensen die slechts 1000 euro verdienen. Eigenlijk zou zoiets topprioriteit moeten hebben voor een SP-A. Ondertussen weten we wel waar die 'Anders' voor staat...
Oud 30 mei 2006, 20:45   #134
Bhairav

Standaard

Citaat:
Yea, and pigs fly
Oud 30 mei 2006, 20:46   #135
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nu gij terug, het is niet altijd van niet willen zene Amon, soms ook van de mogelijkheid niet krijgen.
Goeie poging, mer zoals je al zei, je studeert terug, voor u te verbeteren, denkt ge da'k der iets op tegen eb? In't tegendeel, je zet je in om u te verbeteren, meer vraag'k nie
Oud 30 mei 2006, 20:47   #136
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat houd er u tegen om zelfstandige te worden? Slecht voorbeeld, sorry
Ben al zelfstandige, maar het was niet de vdab die mij die kans gaf... Die wou me laten opleiden tot metser of zoiets. Zie mij al fluiten naar elke vent die voorbij komt
Oud 30 mei 2006, 20:48   #137
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie poging, mer zoals je al zei, je studeert terug, voor u te verbeteren, denkt ge da'k der iets op tegen eb? In't tegendeel, je zet je in om u te verbeteren, meer vraag'k nie
Geloof mij, veel verbeteren kan ik echt niet meer, ik ben nl. perfect zoals ik ben, MET of ZONDER werk
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 20:48   #138
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die aktie schiet in uw eigen voeten, het resultaat gaat zijn dat de mensen gaan stemmen voor een beleid waar nog strenger op werkloosheid gaat gecontroleerd worden, en wat betreft die ambities, sorry, realiteit gaat voor op fantasie. Waar ik je wel gelijk geef is dat er ook aan de te werkstelling moet gewerkt worden.
Beste,het hangt af van van de verdere toekomst hoe gij u gaat voelen.
Als er in de toekomst en dank zij het kapitalisme en de globalisering nog minder jobs zullen zijn zult gij u voegen bij diegenen in wiens kamp u zich op dat ogenblik zult bevinden,als dat per abuis(want u kan blijkbaar niks overkomen)bij de werklozen is zul je zo hard ageren als diegenen die nu vinden dat men mensen niet moet uitsluiten omdat ze doppen.
Oud 30 mei 2006, 20:49   #139
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik vind mensen die teren op de stemmen van een links publiek en dan een rechts beleid gaan voeren nog grotere parasieten. Parasieten zijn bijvoorbeeld ook mensen die een huur vragen van 500 euro aan mensen die slechts 1000 euro verdienen. Eigenlijk zou zoiets topprioriteit moeten hebben voor een SP-A. Ondertussen weten we wel waar die 'Anders' voor staat...
Daar kan ik nie aan doen eh, zeg dat tegen't volk dat op den SP.a stemde, en ik geef je 100% gelijk wat betreft huisvesting & tewerkstelling, net zoals ik vind dat sociale zekerheid misbruiken ook moet aangepakt worden (en kan zo blijven doorgaan, der is veel die me nie zint in België)
Oud 30 mei 2006, 20:51   #140
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ben al zelfstandige, maar het was niet de vdab die mij die kans gaf... Die wou me laten opleiden tot metser of zoiets. Zie mij al fluiten naar elke vent die voorbij komt
Den vdab zei ook da'k nooit iets zou kunnen doen in den IT met mijn diploma Electriek, en zie, heb nog nooit in den electriek gewerkt
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be