![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle drugs legaliseren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 27,91% |
Deze maatregel gaat (iets) te ver voor mij, maar ik steun het legaliseren van bepaalde soorten drugs |
![]() ![]() ![]() |
20 | 23,26% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 46,51% |
Ander / Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,33% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste drugsdoden sterven aan alcohol, nicotine staat op de 2de plaats, marihuana is 7 x schadelijker dan nicotine...
Als we drugs loslaten op de onvoorbereide massa, kunnen we eigenlijk even goed kernwapens uitdelen aan Al Quaida Terroristen. Nou ik ben ook voor vrijheid : doen zou ik zo zeggen. Intussen neem ik dagelijks waar dat het altijd diegenen zijn die een serieuze medische waarschuwing krijgen in staat zijn onmiddelijk "af te kicken", nu ja in het ander geval zijn ze gemiddeld binnen de 3 jaar gewoon dood, ook geen probleem hoor. Idealiter zou ik de drugs totaal vrijgeven ..op doktervoorschrift, dus je flesje wijn, je pakje sigaretten, je dosis coke enz.. keurig bij de apotheker gaan halen tegen een voorschriftje. Zo geraak je aan je drugs, de georganizeerde misdaad staat een stapje lager & een stuk van het profijt kan de ziekenkas spijzen. Met atoomwapens zou ik ook iets in die zin doen : ttz; zorgen voor een beperkt actieradius, de dingen onverplaatsbaar maken.. Een Al quaida man die een A-bommetje in handen krijgt in Noord-Pakistan of zo blaast er meteen de ganse omgeving mee op, misschien krijgen we de omvang van oorlogen op die manier terug naar het niveau boog, zwaard en speer wat an sich al wat mensvriendelijker is. .... Nu zou je nog kunnen inbrengen dat het moeten afhalen van drugs tegen een doktervoorschrift tegen de principes van vrijheiud blijheid ingaat. Maar : we moeten ook aan de vrijheid en blijheid van andere mensen en onze kindertjes denken - een totale vrije markt zonder wat toezicht zou grote delen van de samenleving gewoon ontwrichten : de Wet Vandevelde is niet uit de lucht komen vallen.
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Jean-Pierre
Citaat:
Citaat:
Volgens u is het verbod om door het rood licht te rijden = strafbaar maken = de toepassing at gunpoint onderdrukken en bestraffen = gelijkstellen met moord, slavernij en diefstal... Verwacht u een antwoord op dit soort theorie? Of moeten we daar eens hard om lachen? Intussen zoek ik nog vruchteloos naar uw uitleg over de ‘weldaden’ van het gebruik van drugs... zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102 en het gebruik van paternalistisch gezwam, zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114 Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 23 juli 2006 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verhandel drugs, de overheid komt erachter, ik word opgesloten in de gevangenis. Ik produceer drugs, de overheid komt erachter, ik word opgesloten in de gevangenis. Zonder dat één van deze drie mensen nog maar iemand anders heeft geschaad, waar wordt er in de reactie van de overheid géén agressie gebruikt?
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uw stelling in de volgende punten noem ik hypocriet of bijzonder naïef. U verhandelt drugs, dan zijt u een misdadiger - omdat u ook verantwoordelijk is voor alle onheil dat daaruit voortvloeit. Idem voor iemand die drugs produceert. Waar haalt u dat vandaan dat u bij de verhandeling of productie van gifstoffen niemand schaadt? En ik blijf nog altijd wachten op mijn vraag naar de 'weldaden' van die drugs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is logisch om drugs te legaliseren. Al is het maar om de verslaafden deftig op te vangen ipv ze als criminelen te behandelen. Het staat iedereen vrij om zichzelf te verminken op eender welke manier, dus waarom niet langs deze? Ewel, de alcoholloby is momenteel nog te sterk, die willen enkel alcoholverslaafden in onze maatschappij uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 juli 2006 om 17:59. Reden: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als je dan toch blijft zagen: Black Sabbath is een weldaad van drugs. Ik herhaal echter dat zaken geen "weldaad" moeten zijn of opleveren om legitiem te zijn - dat is overigens een even achterhaald criterium als je statement hierboven.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelfs ten uiterste tegen drugs.
![]() |
![]() |
#133 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar wacht ge op om dit naar voor te brengen en toe te passen? Het is hypocriet om deze reden naar voor te schuiven en er niets aan te doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toon mij aan waar ik beweer dat 'zaken' een 'weldaad' moeten zijn om 'legitiem' te zijn. En nu ge toch bezig zijt...bewijs mij waarom uw Black Sabbath een 'weldaad' zou zijn. Toon dit aan met artikels uit wetenschappelijke tijdschriften (en niet een of ander artikel uit Dag Allemaal) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toon mij aan waar ik agressie goedkeur of predik, zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=117 Voor alle duidelijkheid: agres•sie (de ~ (v.), ~s) 1 bedreiging of aantasting met geweld; 2 vijandelijke aanval agres•sief (bn.) 1 aanvallend <=> defensief; 2 geneigd om aan te vallen, een conflict riskerend => feeksig Toon eveneens aan waarom de toepassing van een wet = agressie! Het gebruik van paternalistisch gezwam, zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114. Waarom is een mening die u niet aanstaat ‘paternalistisch’ gezwam? Toon aan waarom dit paternalistisch is. pa•ter•na•lis•tisch (bn.) 1 bevoogdend. Is volgens u de vermelding van de wet 'paternalistisch gezwam'? De ‘weldaden’ van het gebruik van drugs... zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102 en eventueel ‘het brede draagvlak’ van ‘men’. Toon mij aan waarom de door u vermelde drug Black Sabbath een ‘weldaad’ zou zijn. Waarom zou het produceren en verhandelen van drugs niet strafbaar mogen zijn? Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131 Leg uit wat een legitieme ‘zaak’ is (in de zin van een voorwerp zoals XTC, heroïne,...). En bewijs dit aan de hand van een ‘daad’ die WEL strafrechterlijk kan veroordeeld worden. Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je nu als het u belieft uitleggen wat dat voorstelt, of ga je, ik herhaal nogmaals, mij de "weldaden" van chocomousse geven? Citaat:
Citaat:
Zie hier het eenvoudige schema: Legitiem + legaal = toegestaan Legitiem + illegaal = toegestaan Illegitiem + legaal = niet toegestaan Illegitiem + illegaal = niet toegestaan Als bijvoorbeeld de overheid morgen individuele moord door een burger op een andere burger zou goed stemmen, dan is dat legaal, maar illegitiem, en dus nog altijd niet toegestaan volgens het natuurrecht, k? Citaat:
Citaat:
Beste, je moet niet "u" tegen me zeggen - mijn diploma's moet ik nog even binnenrijven, ten vroegste het eerste eind volgend jaar.
Laatst gewijzigd door lombas : 24 juli 2006 om 23:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik dacht het al. Weeral oeverloze uitvluchten die kant nog wal raken. Hier een verklaring van de Van Dale:
le•gi•tiem (bn.) 1 wettelijk <=> illegitiem ; 2 rechtmatig, gegrond le•gaal (bn.) 1 wettelijk <=> illegaal We zullen dus maar niet verder gaan met de discussie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelieve je voor ernstige verdiepingen in het verschil tussen (il)legitimiteit en (il)legaliteit te wenden tot dit of deze professor of tot dit zoekorgaan. Citaat:
"De weldaad van chocomousse en andere verhalen"
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb enkel de laatste 4 posts van dit topic gelezen, maar zeg jij hier nu dat individuele moord niet toegestaan is volgens de natuur?