![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Intussen zijn beide wervencomplexen beëindigd, maar wie in die jaren door Mortsel moest met de auto (en het toeval wilde dat heel wat verkeer dat via de E19 in de zuidrand van Antwerpen kwam en bijvoorbeeld richting Shopping Center Wijnegem wilde, door middel van gigantische officiële borden door de stadskern van Mortsel werd omgeleid) zal menige vloek uitgesproken hebben over een zo domme, eigenlijk provocerende timing. Pira had er - misschien tegen haar principes van zelfstandigheid in - beter aan gedaan de wegenwerken in Mortsel uit te stellen tot na de werken aan de Antwerpse ring. Dus op die manier heeft ze het eigenlijk zelf gezocht, omdat ze vanuit haar partijidealen weigerde zich te verplaatsen in de gevoelens van de meer dan prikkelbare automobilist. Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 24 september 2006 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Helaas voor Pira is dat nog niet zo lang geleden. Veel woede is opgekropt tot deze verkiezingstijd. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Burgemeester
|
![]() Wat sneller is, een fiets of een auto, hangt denk ik, sterk af van de afstand. En ik denk dat je hierbij ook rekening moet houden met het aantal uit elkaar liggende bestemmingen.
Met een auto moet je voor elke verplaatsing een aantal "investeringen" doen die groter zijn als bij een fiets en zeker als wat een voetganger moet doen. Je moet naar je auto gaan, je auto starten, uit de parking of je garage geraken, dikwijls plaatselijk rondrijden. Als je in een stad aankomt zijn die kosten nog hoger. En als je naar verschillende bestemmingen wil gaan moeten die kosten herhaaldelijk gemaakt worden. Ik denk dat voor veel verplaatsingen de "snelheid" van de auto een mythe is. De auto is wel geschikt om naar een supermarkt te rijden, vol te laden en terug te komen. Maar meer vrijheid is er niet. En als veel verplaatsingen met de wagen korte verplaatsingen zijn, denk ik dat we met zijn allen met de auto veel tijd verliezen. Voor korte verplaatsingen heb ik ook mijn sterke twijfels aan het openbaar vervoer. De investering is daar meestal ook heel groot omdat men eerst naar een halte moet gaan en daar moet wachten. En als men moet overstappen moet er opnieuw wachttijd geïnvesteerd worden. Ik heb een vermoeden dat een aantal mensen hiermee verplaatsingen maken waarbij de wandelafstand naar de vertrek en eindhalte niet veel korter zijn als de totale af te leggen weg al wandelend. |
![]() |
![]() |
#125 |
Staatssecretaris
|
![]() Eigenlijk heeft Pira dat toch ver van slecht gedaan, zeker tegen de achtergrond van de zeer negatieve score die ze in de DS-peiling kreeg (het was naar aanleiding van die peiling dat ik deze draad opende). Bovendien deden de groenen het over het algemeen al niet goed. Pira springt er dus zeker niet uit in negatieve zin.
Hoe zit dat nu? Hoe vallen de negatieve commentaren in DS, en ook hier op het forum, te rijmen met de uitslag van vandaag?
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Woon niet ver van Mortsel en de doorsnee Mortselaar is best tevreden en begrijpt dat de mobiliteitsproblemen in zijn gemeente te maken hebben met ANDERE gemeenten en ruimer beleid. Ik stelde me dan ook vragen of ik dan zo'n verkeerd beeld had gezien de peilingen en de algemene teneur in de media ten opzichte van Pira. Het blijkt dus een doelbewuste antigroen campagne geweest te zijn, geen enkel statistische fout die dit kan verklaren. Ps : Ook in Zwijndrecht zal men opnieuw een groene burgemeester hebben
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 oktober 2006 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De kritiek zal vooral van buiten Mortsel gekomen zijn, en die kunnen niet voor of tegen Pira stemmen. Ik heb ook maar geprobeerd te verklaren waarom ze zoveel tegenwind kreeg, want eigenlijk heb ik wel bewondering voor de moed van Pira. Blijkbaar hebben haar stadsgenoten en haar kiezers haar onrechtvaardige rol als slachtoffer van een hetze willen compenseren: "trooststemmen", zou dat bestaan. Ik denk namelijk dat het een niet alleen een dappere maar ook een sympathieke vrouw is, die dicht bij haar mensen staat. Hoe kortzichtig ook haar "je m'en fou" is voor de niet-Mortselse automobilist die ze door haar stad ziet sukkelen. |
|
![]() |