Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2003, 18:38   #121
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
In het Westen is er spijtig genoeg een nieuw soort fascist - de progressieve soort - die door zijn naïviteit en/of arrogantie ervoor zorgt dat Moslim-vrouwen niet dezelfde vrijheden bekomen als de Westerse vrouw. Keppel en hoofddoek hebben niets met elkaar te maken. Een Joodse man met keppel is iemand die zijn Joods geloof uit, punt. Een Islamitische vrouw met een hoofddoek is in 90% van de gevallen iemand die haar onderwerping aan God en de mannenwereld uit. Radicale Islamieten die het hoofddoek als absolute verplichting zien - en dat doen ze niet allemaal - geloven in het gezegde dat "de man ondergeschikt is aan zijn God zoals de vrouw is ondergeschikt aan haar man". We kunnen toch niet toelaten dat meisjes onder onze neus in de 21e eeuw aan zoiets worden onderworpen!
Gelukkig is het niet zo dat in onze samenleving meisjes zich moeten kleden om te voldoen aan beelden die worden opgedrongen dmv bv reclamespotjes. Want een beeld opdringen van een vrouw die zichzelf aantrekkelijk moet maken om de man te plezieren/verleiden (hangt ervan af wie het zegt) verschilt in de grond niet zodanig veel van de islamitische onderwerping van de vrouw aan de man.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 18:49   #122
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Reclamespotjes worden niet 'opgedrongen'. Wat je doet hangt tenslotte af van jezelf, en de dreiging van het hellevuur hangt niet boven je hoofd als je er niet aan voldoet.

Reclame volgt tussen haakjes de denkbeelden die in een maatschappij reeds bestaan, het vormt ze niet. Zo ziet men hoe reclame in de 50er jaren de ideale vrouw voorstelde als trouwe en vlijtige HUISVROUW, terwijl de reclame vandaag vrouwen voortstelt als onafhankelijke, zelfstandige, werkende vrouw (als we eventjes de waspoederreclame niet in beschouwing nemen). Die evolutie van de vrouw is er niet gekomen door de reklame, de reklame heeft eerder de evolutie van de vrouw gevolgd. Kan de Koran op dezelfde manier de evolutie van de hedendaagse Moslim-vrouw van volgzame huisvrouw naar zelfzekere career-woman volgen? Ik betwijfel het.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 19:06   #123
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reclamespotjes worden niet 'opgedrongen'. Wat je doet hangt tenslotte af van jezelf, en de dreiging van het hellevuur hangt niet boven je hoofd als je er niet aan voldoet.

Reclame volgt tussen haakjes de denkbeelden die in een maatschappij reeds bestaan, het vormt ze niet. Zo ziet men hoe reclame in de 50er jaren de ideale vrouw voorstelde als trouwe en vlijtige HUISVROUW, terwijl de reclame vandaag vrouwen voortstelt als onafhankelijke, zelfstandige, werkende vrouw (als we eventjes de waspoederreclame niet in beschouwing nemen). Die evolutie van de vrouw is er niet gekomen door de reklame, de reklame heeft eerder de evolutie van de vrouw gevolgd. Kan de Koran op dezelfde manier de evolutie van de hedendaagse Moslim-vrouw van volgzame huisvrouw naar zelfzekere career-woman volgen? Ik betwijfel het. :D
Goh, ik weet niet of het evoluereren van de reclame echt afdoet aan mijn argument. Dat ze de beelden niet "vormt" kan wel waar zijn. In elk geval versterkt ze ze. En vind jij reclame niet opdringerig? Overal waar je komt, is ze er. Het is geen directe confrontatie, maar veel sluipender en subtieler dan de islam-gewoontes. Het gaat erom dat je moet voldoen aan het beeld dat de maatschappij van je heeft. Indien dat niet zo is, word je ofwel scheef bekeken en krijg je minder kansen, ofwel word je verstoten door je familie en ga je naar de hel, waar je bijzit bent van de duivel ipv van de profeet. Zoveel verschil is er niet.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 20:51   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Joriske,
joden dragen al eeuwen hun keppeltje en alleen fascisten storen zich daaraan, en nu storen bepaalden zich aan de hoofddoekjes.... Bij welke groep willen die dan zelf geklasseerd worden?
Er zijn joden die een keppeltje dragen en joden die kiezen voor een ultra-orthodoxe outfit. Een keppeltje hebben ze precies ingevoerd omdat het minder opvallend is, het is zeker niet zo opvallend als een heel hoofddoek en zeker niet een symbool van onderdrukking voor miljoenen vrouwen.

In het Westen is er spijtig genoeg een nieuw soort fascist - de progressieve soort - die door zijn naïviteit en/of arrogantie ervoor zorgt dat Moslim-vrouwen niet dezelfde vrijheden bekomen als de Westerse vrouw. Keppel en hoofddoek hebben niets met elkaar te maken. Een Joodse man met keppel is iemand die zijn Joods geloof uit, punt. Een Islamitische vrouw met een hoofddoek is in 90% van de gevallen iemand die haar onderwerping aan God en de mannenwereld uit. Radicale Islamieten die het hoofddoek als absolute verplichting zien - en dat doen Moslims niet allemaal - geloven in het gezegde dat "de man ondergeschikt is aan zijn God zoals de vrouw is ondergeschikt aan haar man". We kunnen toch niet toelaten dat meisjes onder onze neus in de 21e eeuw aan zoiets worden onderworpen!
Joriske,
Jij én islamfundamentalisten geven die interpretatie daaraan:
Bevind je je daar wel in goed gezelschap
Enne
Citaat:
fascisten van het progressieve soort,
dat is voorbeeld van een contradictio in terminis: je zou je politieke definities dringend eens moeten bijschaven....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 21:18   #125
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Gelukkig is het niet zo dat in onze samenleving meisjes zich moeten kleden om te voldoen aan beelden die worden opgedrongen dmv bv reclamespotjes. Want een beeld opdringen van een vrouw die zichzelf aantrekkelijk moet maken om de man te plezieren/verleiden (hangt ervan af wie het zegt) verschilt in de grond niet zodanig veel van de islamitische onderwerping van de vrouw aan de man.

Citaat:
En vind jij reclame niet opdringerig? Overal waar je komt, is ze er. Het is geen directe confrontatie, maar veel sluipender en subtieler dan de islam-gewoontes. Het gaat erom dat je moet voldoen aan het beeld dat de maatschappij van je heeft. Indien dat niet zo is, word je ofwel scheef bekeken en krijg je minder kansen, ofwel word je verstoten door je familie en ga je naar de hel, waar je bijzit bent van de duivel ipv van de profeet. Zoveel verschil is er niet.

Aangebrande, je past de volgende logica toe :
een appel is fruit
een peer is fruit
dus is een appel een peer.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 21:44   #126
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In het Westen is er spijtig genoeg een nieuw soort fascist - de progressieve soort - die door zijn naïviteit en/of arrogantie ervoor zorgt dat Moslim-vrouwen niet dezelfde vrijheden bekomen als de Westerse vrouw. Keppel en hoofddoek hebben niets met elkaar te maken. Een Joodse man met keppel is iemand die zijn Joods geloof uit, punt. Een Islamitische vrouw met een hoofddoek is in 90% van de gevallen iemand die haar onderwerping aan God en de mannenwereld uit. Radicale Islamieten die het hoofddoek als absolute verplichting zien - en dat doen ze niet allemaal - geloven in het gezegde dat "de man ondergeschikt is aan zijn God zoals de vrouw is ondergeschikt aan haar man". We kunnen toch niet toelaten dat meisjes onder onze neus in de 21e eeuw aan zoiets worden onderworpen!
Als ik "God" gelijk stel aan de Natuur, dan zie ik dat de Natuur de Vrouw toch wel heel goed voorzien heeft om de Man te verleiden.

Wat de Islam doet is ingaan tegen de Natuur door de vrouw er zo onaantrekkelijk mogelijk te laten uitzien.

Hiermee gaat de Islam in tegen de Natuur en dus in tegen God.

De Islam is dus een van de meest Goddeloze ideologieën die ooit bedacht zijn en daarom moet de Islam met alle mogelijke middelen bestreden worden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 00:38   #127
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Reclame volgt tussen haakjes de denkbeelden die in een maatschappij reeds bestaan, het vormt ze niet. Zo ziet men hoe reclame in de 50er jaren de ideale vrouw voorstelde als trouwe en vlijtige HUISVROUW, terwijl de reclame vandaag vrouwen voortstelt als onafhankelijke, zelfstandige, werkende vrouw (als we eventjes de waspoederreclame niet in beschouwing nemen). Die evolutie van de vrouw is er niet gekomen door de reklame, de reklame heeft eerder de evolutie van de vrouw gevolgd. Kan de Koran op dezelfde manier de evolutie van de hedendaagse Moslim-vrouw van volgzame huisvrouw naar zelfzekere career-woman volgen? Ik betwijfel het.
Goh, ik weet niet of het evoluereren van de reclame echt afdoet aan mijn argument. Dat ze de beelden niet "vormt" kan wel waar zijn. In elk geval versterkt ze ze. En vind jij reclame niet opdringerig? Overal waar je komt, is ze er. Het is geen directe confrontatie, maar veel sluipender en subtieler dan de islam-gewoontes. Het gaat erom dat je moet voldoen aan het beeld dat de maatschappij van je heeft. Indien dat niet zo is, word je ofwel scheef bekeken en krijg je minder kansen, ofwel word je verstoten door je familie en ga je naar de hel, waar je bijzit bent van de duivel ipv van de profeet. Zoveel verschil is er niet.
Als ik reclame zie, kan ik altijd de andere richting opkijken of mijn afstandsbediening gebruiken.

Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord" . Zo een vaart loopt het bij ons nog niet - Moslimmeisjes die niet braaf zijn worden meestal gewoon verstoten door hun familie en/of gemeenschap, �* lq Hirshi Ali - maar het feit is dat bij het opleggen van Islamitische normen en waarden fysieke en psychologische drukkingsmiddelen worden gebruikt waarvan het gewoonweg obsceen is die met de invloed van "reclame" te vergelijken.

In ieder geval vind ik het hypocriet hoe sommige zogenaamde "progressieven" - die vroeger de katholieke kerk op geen enkele manier spaarden in de strijd voor vrouwenemancipatie - nu de retrograde behandeling van vrouwen door de Islam systematisch door de vingers zien. Het is niet omdat een cultuur "vreemd" of geïmporteerd is dat men geen recht of zelfs plicht heeft haar slechte kanten te bekritiseren. Als we echt tot een multi-culturele of interculturele samenleving moeten komen mag geen enkel verschijnsel dat de mensenrechten in vraag stelt boven elke kritiek blijven. De Islam staat niet boven het katholicisme en als het de rechten van de vrouw in vraag stelt moet het evenzeer bevochten worden als de dogma's van de Katholieke kerk.

Mensenrechten en vrouwenrechten zijn er voor iedereen. Niet alleen voor de Vlaamse en Westerse vrouwen in onze maatschappijen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 2 november 2003, 15:50   #128
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=filosoof]
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Als ik reclame zie, kan ik altijd de andere richting opkijken of mijn afstandsbediening gebruiken.

Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord" . Zo een vaart loopt het bij ons nog niet - Moslimmeisjes die niet braaf zijn worden meestal gewoon verstoten door hun familie en/of gemeenschap, �* lq Hirshi Ali - maar het feit is dat bij het opleggen van Islamitische normen en waarden fysieke en psychologische drukkingsmiddelen worden gebruikt waarvan het gewoonweg obsceen is die met de invloed van "reclame" te vergelijken.

In ieder geval vind ik het hypocriet hoe sommige zogenaamde "progressieven" - die vroeger de katholieke kerk op geen enkele manier spaarden in de strijd voor vrouwenemancipatie - nu de retrograde behandeling van vrouwen door de Islam systematisch door de vingers zien. Het is niet omdat een cultuur "vreemd" of geïmporteerd is dat men geen recht of zelfs plicht heeft haar slechte kanten te bekritiseren. Als we echt tot een multi-culturele of interculturele samenleving moeten komen mag geen enkel verschijnsel dat de mensenrechten in vraag stelt boven elke kritiek blijven. De Islam staat niet boven het katholicisme en als het de rechten van de vrouw in vraag stelt moet het evenzeer bevochten worden als de dogma's van de Katholieke kerk.

Mensenrechten en vrouwenrechten zijn er voor iedereen. Niet alleen voor de Vlaamse en Westerse vrouwen in onze maatschappijen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joriske
(als we eventjes de waspoederreclame niet in beschouwing nemen).
de waspoederreklame en alle andere huishoudgerichte reklame....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "joriske
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet.
Mag ik je er op wijzen dat in Pakistan al wel een vrouwelijk staatshoofd werd verkozen, iets waar we in België nog niet aan denken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joriske
een emmer zwavelzuur in het gezicht.
Dat lijkt me een zwaar overtrokken beeld: ten bewijze: zou jij nog maar met een emmer (= 5 a 12 liter!!) zwavelzuur durven rondlopen, laat staan gooien!! Het risico voor degene die het doet lijkt me wel groot!! Ik zou zwavel zuur niet zo onvoorzichtig durven behandelen als jij het hier schrijft!!
eremoorden? denk je écht dat dat in de rest van de wereld niet gebeurt? Dat méén je niet, hoop ik!
Citaat:
Uitsluiting uit de familie?denk je écht dat dat bij Vlamingen niet gebeurt??
En dan kritiek voorstellen als een vervolging van de RKK?? Doe me niet lachen, de RKK is noch altijd vrouwonvriendelijk, nauwelijks minder dan de Islam!
Neem gerust van me aan
1) Dat de Islam vrouwvriendelijker is dan de godsdiensten die hij verving destijds.
2) Dat die vrouwonvriendelijkheid van de RKK niet weg is...
3) dat vrouwonvriendelijkheid helaas over de ganse wereld vespreid is: ca 6 Mia bewoners op deze bol, waarvan ca 1,2 mia moslims, maar op dit ogenblik in west europa sluit men de ogen voor al wat in Rusland, China, Indië,katholiek Latijns Amerika, katholiek zwart Africa etc gebeurt en wil men enkel die moslims zien, puur omdat er hier 4 of 6% uit gematigde landen wonen: de 3° wereld, dat is een ook 5 mia mensen waar dat probleem minstens even schrijnend is, zoniet erger, maar voor jou wordt het erg als je een hoofddoekje ziet in Schaarbeek of in Borgerhout? Voor jou is de Marokkaan of Turk hier schuldig of medeschuldig aan wat misloopt in Pakistan? Vind je dat zélf niet simplistisch?
Hoe noem je dat? selectieve verontwaardiging? Of tunnelvisie?
Oud 2 november 2003, 16:40   #129
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kruisvaarder Darwin
De Islam is dus een van de meest Goddeloze ideologieën die ooit bedacht zijn en daarom moet de Islam met alle mogelijke middelen bestreden worden.
:lol :
Dat er nog zulke exemplaren rondlopen: hoe is 't mogelijk
Ik stel een nieuwe pseudo voor voor jou:
Citaat:
Godfried van Bouillon...
Of de Rode Ridder?
Oud 2 november 2003, 17:09   #130
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord"
Hmm, een emmer zwavelzuur(eenvoudig te verkrijgen, als basis voor accuzuur, wat nog veel gemener is trouwens)in iemands gezicht gooien. Is dat geen moord? Da's in alle geval voldoende om niet veel over te laten van een persoons huid, en da's redelijk dodelijk,zeker als de mensen niet weten hoe ermee om te gaan(hier in België kunnen we zwaar verbrande mensen nog redden,maar da's hier he)
Een glas is al meer dan voldoende om van iemand een onvriendelijke versie van de Elephan Man te maken.
Ook een literfles met dop lijkt me veel aannemelijker om mee te nemen en uit te spetteren.Ik zie al zo'n boze vader al met een blikken emmer zwavelzuur over straat wandelen,onwetendheid is in dit geval een goeie reden,maar geen excuus.Zo'n ding doe je maar 1 keer schat ik.

Wat betreft eremoorden.Eer is een goedkoop woord, om de echte redenen van de misdaad te verdoezelen(wat betreft eremoorden op meisjes in achterlijke,niet gematigde moslimgemeenschappen, is dat geen manier om te ontsnappen aan bruidsschatten enzo?)
Oud 2 november 2003, 17:24   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
joriske schreef:

Dat lijkt me een zwaar overtrokken beeld: ten bewijze: zou jij nog maar met een emmer (= 5 a 12 liter!!) zwavelzuur durven rondlopen, laat staan gooien!! Het risico voor degene die het doet lijkt me wel groot!! Ik zou zwavel zuur niet zo onvoorzichtig durven behandelen als jij het hier schrijft!!
Blijkbaar hebben volgende slachtoffers dat niet aan de daders kunnen wijsmaken filosoof!

Shaheena moans in pain as the fierce summer heat sears her skin. She can no longer see and her once pretty face is horrifically disfigured. The 15-year-old from Punjab province is one of the hundreds of Pakistani women who fall victim each year to acid attacks perpetrated by jealous husbands or rejected suitors or as plain acts of revenge. For many victims, death would be less painful than living with pain and the humiliation of disfigurement. Shaheena's nightmare began when the husband of her elder sister, Sakeena, threw acid over them after a row in November. Sakeena suffered 70 percent burns but her face was largely spared. Shaheena was hit full in the face and blinded. Her wounds have still not properly healed and a terrible burning sensation returns every day with a maddening itching

(...)

The rights commission says, as well as huge numbers of rapes, hundreds of women fall victim every year to "honour killings" in which close male relatives kill a woman to avenge perceived shame she has brought to the family. This can range from having an affair to choosing a husband without the family's consent. Many die or are terribly injured in what are described as "accidents" with kerosene cooking stoves.

-----------------------

'Alarming increase'
Dozens of women are burnt by acid every year in Pakistan, a form of violence that is on the rise. Last year a report by the Human Rights Commission of Pakistan said: "Particularly alarming was the soaring rate of cases of mutilation by the pouring of acid over women, in a crime that acted to scar them permanently, both physically and emotionally." There were 46 cases of acid attacks on women reported in Pakistan's largest province, Punjab, in 2002. Violence against women is common among the poor and uneducated, many of whom live in feudal societies. Although acid attacks only account for a fraction of the overall incidents of violence against women, they are probably the most monstrous

----------------------------------

In 1998, Fakhra Younus, then 19, married Bilal Khar, a former Member of the Provincial Assembly (MPA) of Punjab and son of former Punjab governor Ghulam Mustafa Khar. Bilal Khar had already been married and divorced three times before and was married at the time to a fourth wife with whom he had two children - facts which Fakhra was not aware of. From the very beginning, Bilar Khar sexually, physically and verbally abused Fakhra.

Her decision to leave Bilal Khar in April 2000 was unacceptable to him; within days he visited her at her mother's house in Karachi and emptied a canister of acid over her head, disfiguring her for life, and causing her immense physical, mental and emotional suffering. She collapsed screaming as her face, shoulders and chest were extensively burned, her lips fused together by the acid and one eye was badly damaged.

---------------------------

Honor Killings
Also commonly referred to as “karo kuri” or “tur,” honor killings are a custom where male relatives kill sisters, daughters, or other female family members to avenge the shame she is accused of bringing to the family. Usually there is only an allegation that a woman had an illicit sexual affair and the woman is never given a chance to offer her side of the story. For instance, in January 2002, Jehahgiran, a domestic worker, was killed by her brother when he suspected her of having an illicit affair. Often jirgas, or tribal councils sanction these murders. Honor killings are equivalent to murder under the Pakistan Penal Code, but under the law, the family of the victim can compromise with the murderer. Therefore, a person who alleges that he killed in the name of honor may not be penalized if the family agrees to let him go.

------------------------------------

Acid Throwing
Sakina, twenty-two years old, and her fifteen-year-old sister, Shahina, were scarred for life after Sakina’s husband,Zahid Nawaz, poured acid over them after an argument over his gambling and drinking habits. 70 percent of Sakina’s body was burned, while Shahina was hit in the face and blinded. Police have made no attempt to arrest Nawaz, and the sisters live in fear of another attack.

Nearly 280 women were killed and 750 were injured in 2002 from acid attacks. Acid burns rarely kill but result in serious disfigurement and suffering which confine women to their homes leading to social isolation and depression. Although women have protested the open sale of acid, it is still easily available.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 18:00   #132
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
joriske schreef:

Blijkbaar hebben volgende slachtoffers dat niet aan de daders kunnen wijsmaken filosoof!

Shaheena moans in pain as the fierce summer heat sears her skin. She can no longer see and her once pretty face is horrifically disfigured. The 15-year-old from Punjab province is one of the hundreds of Pakistani women who fall victim each year to acid attacks perpetrated by jealous husbands or rejected suitors or as plain acts of revenge. For many victims, death would be less painful than living with pain and the humiliation of disfigurement. Shaheena's nightmare began when the husband of her elder sister, Sakeena, threw acid over them after a row in November. Sakeena suffered 70 percent burns but her face was largely spared. Shaheena was hit full in the face and blinded. Her wounds have still not properly healed and a terrible burning sensation returns every day with a maddening itching

(...)

The rights commission says, as well as huge numbers of rapes, hundreds of women fall victim every year to "honour killings" in which close male relatives kill a woman to avenge perceived shame she has brought to the family. This can range from having an affair to choosing a husband without the family's consent. Many die or are terribly injured in what are described as "accidents" with kerosene cooking stoves.

-----------------------

'Alarming increase'
Dozens of women are burnt by acid every year in Pakistan, a form of violence that is on the rise. Last year a report by the Human Rights Commission of Pakistan said: "Particularly alarming was the soaring rate of cases of mutilation by the pouring of acid over women, in a crime that acted to scar them permanently, both physically and emotionally." There were 46 cases of acid attacks on women reported in Pakistan's largest province, Punjab, in 2002. Violence against women is common among the poor and uneducated, many of whom live in feudal societies. Although acid attacks only account for a fraction of the overall incidents of violence against women, they are probably the most monstrous

----------------------------------

In 1998, Fakhra Younus, then 19, married Bilal Khar, a former Member of the Provincial Assembly (MPA) of Punjab and son of former Punjab governor Ghulam Mustafa Khar. Bilal Khar had already been married and divorced three times before and was married at the time to a fourth wife with whom he had two children - facts which Fakhra was not aware of. From the very beginning, Bilar Khar sexually, physically and verbally abused Fakhra.

Her decision to leave Bilal Khar in April 2000 was unacceptable to him; within days he visited her at her mother's house in Karachi and emptied a canister of acid over her head, disfiguring her for life, and causing her immense physical, mental and emotional suffering. She collapsed screaming as her face, shoulders and chest were extensively burned, her lips fused together by the acid and one eye was badly damaged.

---------------------------

Honor Killings
Also commonly referred to as “karo kuri” or “tur,” honor killings are a custom where male relatives kill sisters, daughters, or other female family members to avenge the shame she is accused of bringing to the family. Usually there is only an allegation that a woman had an illicit sexual affair and the woman is never given a chance to offer her side of the story. For instance, in January 2002, Jehahgiran, a domestic worker, was killed by her brother when he suspected her of having an illicit affair. Often jirgas, or tribal councils sanction these murders. Honor killings are equivalent to murder under the Pakistan Penal Code, but under the law, the family of the victim can compromise with the murderer. Therefore, a person who alleges that he killed in the name of honor may not be penalized if the family agrees to let him go.

------------------------------------

Acid Throwing
Sakina, twenty-two years old, and her fifteen-year-old sister, Shahina, were scarred for life after Sakina’s husband,Zahid Nawaz, poured acid over them after an argument over his gambling and drinking habits. 70 percent of Sakina’s body was burned, while Shahina was hit in the face and blinded. Police have made no attempt to arrest Nawaz, and the sisters live in fear of another attack.

Nearly 280 women were killed and 750 were injured in 2002 from acid attacks. Acid burns rarely kill but result in serious disfigurement and suffering which confine women to their homes leading to social isolation and depression. Although women have protested the open sale of acid, it is still easily available.
Ik trok niet het gebruik van zuur in twijfel, maar die emmers waar joriske het in zijn comment over heeft. Ik sprak dan ook van
Citaat:
een zwaar overtrokken beeld
Nog maar eens: Wat heeft een smerige streek of meerdere smerige streken, zelfs een smerig gebruik (?) in Pakistan te maken met Marokkanen of Turken hier??
Niets dus, pure stemmingmakerij...
Oud 2 november 2003, 18:46   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nog maar eens: Wat heeft een smerige streek of meerdere smerige streken, zelfs een smerig gebruik (?) in Pakistan te maken met Marokkanen of Turken hier??
Je hebt gelijk Filosoof

Het gooien van zuur in Pakistan, tot het pure halzensnijden in Syrië, van het opblazen van mensen in Israël, tot grootschalig gericht vandalisme na een doodsimple moord in Antwerpen, het stenigen van vrouwen in Nigeria of het voeren van een represief bewind in Iran. Er is 1 grootst gemene deler.Islam als excuus.

Citaat:
Oud 2 november 2003, 19:07   #134
Joriske
Gouverneur

Standaard

Benazhir Bhutto - vrouwelijke ex-premier v. Pakistan - kwam zeer toevallig uit een elitair en liberaal Moslim-gezin dat zeker niet representatief is voor de gemiddelde Moslims in Pakistan. In Pakistan is er wat de fundamentalisten een whisky-zuipende, Engelssprekende Moslim-elite noemen, een minieme verengelste minderheid die zich niet veel aantrekt van de Islamitische voorschriften. Bhutto is daar een product van, niet dat van een typisch Islamitische opvoeding, anders was ze als brave gehoorzame huisvrouw uitgehuwelijkt geweest.

Wat de emmers zwavelzuur betreft, ik nodig je uit even een glaasje zwavelzuur op je gezicht te gooien om te zien hoe effectief het wel is. Je had misschien beter de bekende BBC-documentaire over eremoorden in Pakistan bekeken, dan zou je anders opzien naar dit probleem.

En dat er elders ook eremoorden zijn - so what? Maakt dat Islamitische eremoorden minder erg? Die maken het gros uit van de eremoorden in de wereld. Ik heb nog nooit gehoord van Boeddisten, Katholieken of Joden die in grote getale hun vrouwen of zusters afmaken omdat ze met iemand zijn omgegaan.
Oud 2 november 2003, 19:38   #135
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het kan er bij mij trouwens niet in wat er nu eervol kan zijn aan het vermoorden van een weerloze vrouw, dat is toch net eerloos!
Oud 2 november 2003, 19:42   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nou nee natuurlijk!

De INSPANNING die ze zelf moeten leveren door hun dochter de keel over te snijden!
Dat dient om te laten zien aan de buurman dat hij ze toch nog liever dood ziet dan levend met een man te zien praten! want dat laatste is natuurlijk ontzettend beschamend!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:29   #137
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Godfried van Bouillon...
Of de Rode Ridder?
Sorry filosoof, de alinea's die aan degene voorafgaan die jij hier quoot gingen blijkbaar boven je petje.

Je lacht dus in feite met je eigen domheid.

Doe maar zou ik zeggen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 00:02   #138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord"
Hmm, een emmer zwavelzuur(eenvoudig te verkrijgen, als basis voor accuzuur, wat nog veel gemener is trouwens)in iemands gezicht gooien. Is dat geen moord? Da's in alle geval voldoende om niet veel over te laten van een persoons huid, en da's redelijk dodelijk,zeker als de mensen niet weten hoe ermee om te gaan(hier in België kunnen we zwaar verbrande mensen nog redden,maar da's hier he)
Een glas is al meer dan voldoende om van iemand een onvriendelijke versie van de Elephan Man te maken.
Ook een literfles met dop lijkt me veel aannemelijker om mee te nemen en uit te spetteren.Ik zie al zo'n boze vader al met een blikken emmer zwavelzuur over straat wandelen,onwetendheid is in dit geval een goeie reden,maar geen excuus.Zo'n ding doe je maar 1 keer schat ik.

Wat betreft eremoorden.Eer is een goedkoop woord, om de echte redenen van de misdaad te verdoezelen(wat betreft eremoorden op meisjes in achterlijke,niet gematigde moslimgemeenschappen, is dat geen manier om te ontsnappen aan bruidsschatten enzo?)
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Oud 3 november 2003, 00:22   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Je hebt gelijk Filosoof

Het gooien van zuur in Pakistan, tot het pure halzensnijden in Syrië, van het opblazen van mensen in Israël, tot grootschalig gericht vandalisme na een doodsimple moord in Antwerpen, het stenigen van vrouwen in Nigeria of het voeren van een represief bewind in Iran. Er is 1 grootst gemene deler.Islam als excuus.

Citaat:
en dat zet jij allemaal op hetzelfde niveau? een relletje met een aantal gebroken winkelruiten na een racistische moord in Antwerpen ( zo doodgewoon was die niet, de moordenaar was al een hele tijd haatproza tegen islamieten aan het sturen naar de GVA) en moorden in de 3° wereld?
Wat doe je dan ivm de moorden op kleine meisjes in China en bij de Hindoes, gewoon omdat het meisjes zijn en dus geen bruidschat zullen opbrengen, maar er een kosten? Alle Chinezen en alle Indiërs hier buiten?
ivm met kinderprostitutie in centraal-Europa, Filippijnen en Thailand? Alle Centraaleuropeanen, Thaïs en filippinos buiten?? (opgepast, véél Filippinos zijn katholiek!)
Oud 3 november 2003, 00:29   #140
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Godfried van Bouillon...
Of de Rode Ridder?
Sorry filosoof, de alinea's die aan degene voorafgaan die jij hier quoot gingen blijkbaar boven je petje.

Je lacht dus in feite met je eigen domheid.

Doe maar zou ik zeggen.
Néén, maar als ik je lees over
Citaat:
"een van de meest Goddeloze ideologieën"
dan denk ik ongewild aan al jouw comments waarin je islamieten juist hun hoge aanhankelijkheid aan hun godsdienst verwijt: ietwat inconsequent, vind je niet, Godfied? lol:
Verder denk ik nog aan je verdediging van de fameuze "lijkwade van Turijn"...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be