![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En met sommige vrienden gaat het idd moeilijk ja, maar dan niet zoals jij het ziet. Vele zijn zoals ik al zei met Belgische vrouwen getrouwd, tot daar geen probleem, maar andere hebben meer zoiets van 'heeft je vrouw dat wel graag, arabieren in haar huis want Belgische vrouwen hebben dat toch niet graag?' ofwel moet hij hen eerst haarfijn uitleggen hoe ze zich moeten gedragen uit angst dat ik hen 'ongemanierd' ga vinden.. zo'n dingen, vind dat wel grappig... maar je hebt gelijk, heel vaak zie ik die niet, het zijn daar voornamelijk 'mannen onderonsjes' he.. Maar beschimpen, nee, zeker niet, eerder een zeker respect... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier ging het over: http://forum.politics.be/showthread.php?t=66019 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze denken dat anderen dom zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat denkt gij ook over hun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens wel al de oplossing gegeven voor de hele problematiek, eerder op deze thread: afbouwen van de verzorgingsstaat, daarmee de sociaal/solidaire functie weer binnen de samenleving brengen en het herinstalleren van verantwoordelijkheid in de burger. Maarja, niet genoeg gericht tegen een bevolkingsgroep zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik had het niet over de waarde van haar rapport, maar over de reacties die het rapport uitlokte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vrij simpel, allemaal... geloof me, als je ooit het befaamde 'Rapport van San' hebt proberen te lezen dan had je al lang moeten beseffen dat het eigenlijk weinig meer is dan gebakken lucht, zonder afdoende verklaringen of oplossingen aan te reiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Fantastisch...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uit De Standaard: van eind september/begin oktober 2001: ,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' Verhofstadt beantwoordt die vraag met een pleidooi voor ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,,
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het door mij hierboven geciteerde heeft Verhofstadt het niet zozeer over criminaliteit, maar over ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,, Indien die islamitische immigranten weigeren te integreren, weigeren de taal te spreken, weigeren te studeren, maar vasthouden aan een verwoestijnende ideologie, dan veroordelen zij zichzelf tot het blijven steken in de sociale laag van de bevolking waar zij nu toe horen.
![]() |
![]() |
#135 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wil het graag houden bij het feit dat wat ik schreef een reactie was op uw Citaat:
Citaat:
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 30 oktober 2006 om 18:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat een zwak onderbouwde studie eenvoudig te weerleggen was en zeker geen reden om de onderzoeker te gaan haten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kunt ge er moeilijk om heen dat een groot deel niet echt slaagde om de kansen te grijpen en zich in hun eigen wereldje opsluiten. Hierdoor vervalt gedeeltelijk de noodzaak de taal van hun nieuwe thuis te leren. De Turken die welgeslaagd zijn en het zelfs beter hebben dan veel Belgen stammen ook af van een ongeschoolde voorvader die hier in de mijnen kwam werken hoor. En ze hadden ook de handicap de taal niet machtig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom ik, in tegenstelling tot U blijkbaar, wel in de ethniciteit geloof (en minder in de kansarmoede) is dat er een groot verschil is tussen de verschillende allochtonengroepen, die meestal allen vertrekken met dezelfde achterstand. Zo zijn de Chinezen minder crimineel dan de Turken, die op hun beurt minder crimineel zijn dan de Marokanen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |