![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bedankt. Ik hoor vaker verwijzingen naar oorlog en hasj. Zoals Russische soldaten die dachten dat de Moeji's hasj rookten. Zou wellicht opium zijn geweest. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben niet te beroerd om daarover te praten, een stel hersenen is ook maar een orgaan gelijk een ander. Als iemand zegt: "ik heb het aan mijn hart", dan vinden we dat droevig. Als iemand zegt: "ik ben incontinent, ik heb een stoma", dan vinden we dat (een beetje) vies. Maar owé als je zegt dat je depressief was of iets anders. Da's taboe. En als je daar bovenop zegt dat je jezelf genezen hebt, sterker nog, je leven veranderd hebt met een beetje stom cannabiskruid... dan haken de mensen helemaal af. De hysterie rond cannabis vind ik overdreven. Ik ben ook niet van plan om dat goedje 25 jaar te roken, hell no, nog geen 5 jaar. Maar in tijden van crisis, depressies en zelfmoord kalmeer ik mezelf liever met wat cannabis, dan dat ik van de antipsychotica en antidepressiva begin te flippen en weet ik veel wat uitsteek. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Grote dosissen paddo's slopen je denkkader. Dat was toen een weg uit de dwangmatige doemgedachten. En wat je zegt over depressies: het is niet heel taboe als men het laat behandelen bij een erkende psychiater. Ze weten immers beter. Ofzoiets. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het woord Stress is eigenlijk een 'depressie gevoeligheid' , wel vraag u af wie loopt er heden gestresseerd of niet gestressed ? Dan weet je toch sowieso dat 30% van de mensen het label stressed verdienen...
Als je daarvan uitgaat, dan kun je toch niet zeggen dat stress en depressie taboewoorden zijn... |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zelf ook een tijdje vastgezeten aan de cannabis (ongeveer een jaar dagelijks, maar ervoor en erna ook redelijk wat), maar mij deed het ook geen goed. Ik sloot me tijdens de week op, sprak met niemand en tijdens het weekend zoop ik mezelf net niet in coma. En ik werd er inderdaad ook ambitieloos van. Gestopt omdat ik het effect zelf na een tijdje ook niet meer waardeerde. Nu doe ik het wel weer af en toe, maar hooguit een trekje of twee, drie. Dat je lichtjes in je hoofd wordt; niet dat je er veel te loom van wordt, hyperverlegen, dom en verward. Ook al lang geïntrigeerd door paddo's, maar de paddo's hebben mij nooit gevonden, en zelf ga ik er niet naar op zoek. De setting moet dan ook nog eens juist zitten (lijkt me moeilijk omdat ik geen goeie vrienden heb die paddo's nemen) en bovendien weet ik niet of het wel zo'n goed idee is. Bij mensen met een aanleg voor bepaalde psychische aandoeningen kan zo'n ervaring die aandoening "triggeren". Als ik nu terugkijk op hoe ik reageer(de) op weed, vraag ik me af of dat geen teken aan de wand is. Hoe zie jij dat eigenlijk? Inherent zeer mentaal onstabiel, maar nooit getwijfeld of dat geen reden genoeg was om niét aan de paddo's te gaan? Laatst gewijzigd door Pølle : 20 augustus 2009 om 23:38. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
in de goeie zin dan toch?+ lol
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zever niet wanneer ik zeg, dat ik letterlijk het ontstaan van het heelal gezien heb in een visioen. De big bang, het uiteendrijven van ons heelal in sneltempo, een grote spiraliserende, helix van sterren (net een dna-streng) tot ik bij mezelf uitkwam. SDe kennis en de informatie die op dat moment door je brein flitst, is net als kostbaar goud dat door je handen vloeit: zeer vluchtig, maar meer waard dan gelijk welke ervaring. Ik herinner me nog hoe ik op m'n bed lag, zelfs dat ik tegen mezelf zei: "dit moet ik aan iedereen vertellen, dit is fantastisch." Maar op het einde van de trip, weet je de details niet meer. Ik onthield wel 1 ding: alles is 1. Dat was de "rode draad" en de "boodschap" van de trip. Ik zoek daar geen god of religieuze ervaring achter. Ik zie het puur biologisch en moleculair: als we sterven, vergaan we tot andere organismen of moleculen, die op hun beurt weer leven verschaffen aan het oneindige komen en gaan in dit universum. Wat ik wel zou willen geloven, en dat geloofde m'n psychiater ook (zonder zwetsen) : de ziel, de geest gaat in een soort gesublimeerde toestand naar het "nirwana", een constante, eeuwige ervaring van vervoering en thuiskomst. Dat laatste, herhaal ik, zou ik willen geloven. Die paddo's hebben mij al een klein inzicht gegeven in hoe dat "nirwana" eruit zou kunnen zien. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 21 augustus 2009 om 00:07. |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 augustus 2009 om 06:35. |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Goedemorgen Brother Paul,
U heeft echter een vraag bij mij onbeantwoord gelaten of genegeerd. Dat weerhoudt mijn forumervaring hier met een leegte. Ik zou deze graag opgevuld hebben hehe. Vindt U dat mensen het recht moeten hebben om wiet in de tuin op te kweken voor eigen gebruik?
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
kijk puur akademisch vind ik dat ze dat recht moeten hebben. Maar enfin, maak eens een regel voor in the field: wanneer heb je teelt voor eigen gebruik... stel dat je in een gemeenschapswoning woont met 20, en elk heeft 10 plantjes staan, dan spreek je al over een tuintje vol 200planten en je hebt zogezegd nog kweek voor eigen gebruik... Voor mij gaat het over de volgende krijtlijnen: - legaliseer de productie: productie betaalt belastingen, taxen, en verzekering - standaardiseer de kwaliteit - en traceerbare zelflimiterende distributie Dus die zelfkweek is 'romantische zever' maar daar ben ik eigenlijk in mijn schema niet voor zeker ? Het is alsof je zegt als je zelf alcohol stookt dat je geen alcoholieker bent. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nouja, ik geef open en bloot toe dat ik blower ben, en een ex grower.
Vind ook dat ik daar weinig tot geen last van ondervind. Met wat last bedoel ik, eens zakje op en 't is avond... tkan bij mij een slapeloos nachtje worden. Niet omdat ik aan het spul denk, gewoon omdat ik niet slapen kan. Ik heb enorm te kampen met slaapproblemen, had ik al van voor ik blowde. Uiteraard heb ik het hier niet over 10 planten per persoon. Maar zeker ook niet 1. Ik zou graag de bevestiging krijgen van de wet, een letterlijk groen licht. Niet voor de romantische zever, maar omdat ik open en bloot toegeef dat ik daar plezier aan heb. Ik kweekte dat graag en had daar heel veel plezier aan. En vooral voor het eindresultaat Ik heb een slaapprobleem maar neem geen medicatie, nog niet voor hoofdpijn. What's a man to do then?
|
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarbij moet je ook de 'belangen' zien. Er moet een 'lobby ontstaan van telers, een lobby van verdelers en een lobby van consumenten. Op de consumenten na, maar anders al de rest bestaat op papier niet. Dat vertroebelt dit dossier natuurlijk. Nu ivm uw slaapproblemen, als je nu slaappillekes hebt van 0.05euro het stuk waar je mee slaapt als een rots, begrijp ik niet dat jij daar 20euro tegenaangooit. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
slaappillen iedere avond zal op lange termijn heel schadelijke gevolgen hebben...
Het is ook verslavend. Voor mij gaat het zeker niet om de verkoop etc... Er moet helemaal geen complex systeem uitgeweefd worden. Enkel eigen gebruik en teelt voor eigen gebruik toelaten. Het enige dat in de wet uigeschreven moet worden dan is : hoeveel is de max?
|
|
|
#136 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#137 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
veiligheidswaarschuwingen van 'officiele firma's groeien als paddo's tot gevaarlijke schadelijke stoffen. romantische verbloemingen van marihuana maken dan van die mythes dat marihuana een veiliger slaapmiddel is dan een benzodiazepine ?? moest marihuane een slaapmiddel zonder die nevenwerkignen, dan lag het daar allang in de rekken... je hebt een slaapmiddel, met nevenwerking: verruimde waarnemingen... nee jongen, je moet maar eens de doden tellen van benzodiazepines per jaar Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Brother Paul please
We leven in een hierarchie... Ze creëren nog liever ziektes om nog meer geld te verdienen. Ik spreek niet over een individueel persoon in die medische wereld.... Maar de macht erboven... Same met kanker, het is bewezen dat cannabis kanker al genezen heeft. Toch vergiftigen ze nog altijd kankerpatiënten met chemo-kuren etc... Why give a cure when the disease is a multimillion euro business? Ik vertrouw niet blindelings op die medische "oplossingen". Ik weet wat ik voel als ik opsta na een nachtje slapen met een slaappil en na een nachtje slapen na een jointje. Slaappil geeft ook zo'n vieze nasmaak in je keel vanachter dat blijft plakken. Het gaat ook niet om sterfgevallen, het gaat om de effecten op langdurig termijn en dat het verslavend is. Je kan er niet om heen dat cannabis een van de zuiverste en meest potentievolle medicijn ter aard is Maar brother paul, ik ga u rijk maken (als ge gelijk hebt) Jack Herer looft 100 000 dollar uit aan diegene die hem tegendeel kan bewijzen. Citaat:
100 000 dollar is gene kattenpis?
|
|
|
|
#139 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 augustus 2009 om 10:38. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#140 | |||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Quote= Brother Paul :
Citaat:
Net daarom zou teelt voor eigen gebruik beter toegelaten worden, dan moet ik niet meer naar een VZW of Nederland. En jawel, ze hebben wel baat bij ziektes. Het brengt geld op! OF denk je dat de medische wereld geen -commerciële- "markt" is? graaf dieper, bekijk de machtleiders van de wereld eens. Bekijk eens hoe het gevorderd is na de moord op Kennedy voor zijn speech over die vennootschappen. Is geen paranoia, is een vaststelling. Citaat:
en http://www.google.be/#hl=nl&q=harvar...6b0ba87e88fbbb Maar liefst meer dan 10 000 , Citaat:
Citaat:
Ik kan me trouwens niet herinneren wanneer ik eens ernstig ziek was? Citaat:
Als ik da zelf zou mogen kweken van de wet, kweek ik zo goed als 100% bio/organisch/-. Hoe zuiverder de wiet, hoe beter.... zo opgefokte wiet met fosfor nasmaak is niets voor mij. Citaat:
Lees eens waarom het illegaal werd: http://blogs.salon.com/0002762/stori...naIllegal.html Again, racism was part of the charge against marijuana, as newspapers in 1934 editorialized: "Marihuana influences Negroes to look at white people in the eye, step on white men's shadows and look at a white woman twice." Brother paul, ik heb nog respect voor U. Maar graaf eens dieper ipv je vast te klampen aan huidige overtuigingen. Dat mag van mij, maar onderbouw ze dan met feiten. En geen bekrompen oordelen. Jij komt over alsof een slaappil veel beter dan een spacecake is. Het blowen van wiet kan schadelijk zijn ja, maar orale inname heeft zijn nut al BEWEZEN. Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 augustus 2009 om 11:05. |
|||||||
|
|
|