![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem echter komt erna: hoe overtuig je andere mensen van jouw geloof? Het christendom, dat ook een verleden van geweld heeft, heeft tenminste ingezien, dat het fout was en tegenstrijdig met de eigen leer van geweldloosheid. Dus ook de christene god is er eentje van geweldloosheid. jezus christus als profeet, bleef consekwent vredelievend en geweldloos. islam daarentegen, was gewelddadig en is nog steeds gewelddadig in het -verplicht- verspreiden van de leer totdat de hele aarde islam gebied is geworden. allah daarentegen is een gewelddadige god. rmp mohamed daarentegen, was geweldloos toen hij niets te zeggen had en mijn zijn leer verwierp. Nadat hij karavanen begon te overvallen, werd hij machtiger en plots werden allahs' boodschappen OOK gewelddadiger. Als er al een gelijkenis is, dan stopt het met 1(een) god (god of allah). Vanaf daar lopen de beide religies (islam een religie noemen is trouwens een euphemisme) 180 graden uiteen.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Lees volgende passage eens. Eén van de vele keren waarin God de gelovigen, of Zijn groep mensen omschrijft ... Het is in ieder geval één van mijn lievelingsstukjes uit het Heilige Boek. 25.63. En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede". 64. En zij, die de nacht doorbrengen zich voor hun Heer ter aarde werpende en voor Hem staande. 65. Terwijl zij zeggen:"Onze Heer, wend de straf der hel van ons af want de straf daarvan is een voortdurende kwelling." 66. Zij is inderdaad slecht als rustplaats en als tehuis. 67. En zij, die, als zij iets besteden, noch spilzuchtig noch vrekkig zijn, maar evenwichtig blijven tussen beide in. 68. En zij die geen andere goden naast God aanroepen noch iemand doden, wat God heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan. 69. De straf zal hem verdubbeld worden op de Dag der Opstanding, en hij zal daar vernederd in vertoeven. 70. Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor dezulken zal God de slechte daden in goede daden veranderen, want God is Vergevensgezind, Barmhartig! 71. En hij die berouw heeft, en het goede doet, wendt zich voorzeker berouwvol tot God. 72. En zij, die niet leugenachtig getuigen en als zi; iets ijdels voorbijgaan, er edelmoedig aan voorbijgaan. 73. En zij, die, wanneer zij door tekenen van hun Heer gewaarschuwd worden, daarbij niet doof en blind nedervallen. 74. En zij die zeggen: "Onze Heer, maak onze echtgenoten en kinderen tot troost der ogen, en maak ons tot voorbeeld voor de godvruchtigen." 75. Dit zijn diegenen die beloond zullen worden met de hoogste plaats (in het paradijs) - omdat zij standvastig waren - waar zij zullen worden ontvangen met begroeting en vrede. 76. Daarin zullen zij verblijven; uitstekend is dit als verblijf en als rustplaats. 77. Zeg: "Mijn Heer zou niets om U geven als je niet bidt. Je hebt de waarheid verloochend en weldra zal de straf (u) worden opgelegd." Ps. Wees nu eens eerlijk, en tel hoeveel van de 10 geboden je hierin herkend? Jodendom-Islam? Misschien toch niet zo verschillend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Uiteraard wel zeer verschillend. Het eerste gebod voor een Jood is onder alle omstandigheden leven te beschermend.
In de koran worden moslims op 480 plaatsen opgeroepen om te vechten. Op meer dan 24 plaatsen om te moorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wie bedoel je met christenen?? die van tegenwoordig of christen in de tijd van alMustafa (saw) ?? er is een heel grote verschill, vergeet dat nooit .. a.u.b denk 's een beetje na Er is geen god, dan de God, de Enige, de Eerste in Unique, niemand/niets is aan hem gelijkwaardig met god heeft zich geopenbaard en drie personen en deze drie maken van hem een god en dees heeft er een zoon zonder dochter of weet ik veel wat .!! ga je nog beweren dat christendom en islam gelijkenissen hebben? voor mij om eerlijk te zijn, er is geen god lijkt ligischer ten opzichte van die beweringen en wat ik erg vind is da staat zelfs niet in de bijbal waarop hun geloof gebaseerd is. so? groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Yahya ... denk eens een beetje na ... islam is een religie des doods. Het woord zelf betekend verdrukking. Wat goeds kan concreet van zoiets verwacht worden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens Yahya. Denken dat God drie is, of zeggen dat hij een zoon heeft, of zeggen dat Maria (btw. de beste van alle vrouwen ooit ter aarde) de moeder van God is, is een vorm van afgoderij. Volkomen, volledig en honderd procent mee eens! Nergens in het Evangelie staat dat Maria de moeder is van God, en nergens staat dat Jezus God is. Dit heeft hij nooit gezegd. En het staat er ook niet! Dat mensen dit nu denken? Tant-pis! Maar het is per definitie anti-christelijk. Men moet niet de christelijke leer verwerpen, omdat de godsdienstbelevers het anders uitvoeren, dan voorgeschreven. Zo moet men ook niet de Islam veroordelen, omdat er een paar onnozele Taliban-zotten vermoorden, verkrachten en afpersen! En om op uw andere vraag te antwoorden, van wie ik als christenen beschouw. De Christenen zijn de volgelingen van Christus. Zij die leven conform zijn leer. (Of dat dat nu uit het jaar 0 was of nu, dit maakt niet uit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Dit komende van mensen die een boek bewezen zien dat zegt dat de aarde plat is. Fantastisch.
En die vervolgens ook nog eens dat boek gebruiken om te moorden, jonge meisjes te verkrachten, etc etc Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het dergelijk hardnekkig uiten van haatgevoelens en zaaien van tweedracht, heb ik nog niet vaak tegengekomen. Zelfs Antoon doet beter! De christelijke leer verbied geweld tout-court. Dus ook het intellectueel geweld. Maar dit even terzijde... Mijn beste, het onderwerpen; het gehoorzamen; het zich schikken naar; het respecteren van wetten, is INHERENT aan een godsdienst! Hoe kan je nu leven volgens het gebod van God, als je al op voorhand tegen dit zelfde gebod revolteert? Wie houd je hier nu in feite voor de zot? Beweren dat u christen bent, en gelovig zijt. Maar toch niet willen gehoorzamen aan de evangelische en thora - wetten. Qua tegenstrijdigheid kan dit wel tellen. Van de eerste moment, toen je zei dat er geen enkele profeet een leger had, of ooit gevochten had, wist ik al hoe laat het was en wat voor vlees ik hier in de kuip had. Zich uitgeven voor christen, maar nog niet de klassieke basisverhalen kennnen, uit de kinderbijbel ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() aarde plat??
waar in de koran of in hun hoofd?? http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=67
![]() |
#130 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam kent een hatende God, die noch vergeeft, noch lief heeft (of ik heb alvast nooit een moslim dat horen zeggen), en die vraagt voor het uitmoorden van zijn eigen kinderen. Ook kent de islam een pedofiele racistische massamoordende slavenhandelaar als profeet. Jij volgt ook vrijwel geen enkel gebod van de koran. Om te beginnen ken je er nauwelijks. Je stelt vragen. Dat kan niet. Je spreekt met een Christen. Dat kan niet. Je woont in een Christelijk land. Dat kan niet. Je kijkt tv. Dat kan niet. Je luisterd muziek. Dat kan niet. Enz. Enz. Enz. Ik wil je maar zeggen ... kijk eerst naar de balk in je eigen oog voor je naar de splinter in andermans oog wijst. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() een liefdevolle god??
eerst bewijzen dat deze god logisch, realistisch kan bestaan uit drie personnen zijn zoon en zijn geest en zijn vader en dan uit de Bijbel zelf bewijzen dat deze god bestaat en dan pas praten over die god en of die liefdevolle is en dit kan je NOOIT bereiken en daarom moet je het christendom direct verlaten en op zoek gaan naar de waarheid.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan een wiskundig sluitend bewijs geven dat er geen (almachtige) God bestaat. Er is geen enkele manier om een almachtig wezen te hebben in een wiskundig consistente wereld. De koran is dan ook, net zoals de bijbel, inconsistent, zoals hierboven op een 5-tal punten aangeduidt. Echter de koran staat vol met haat en de bijbel spreekt over een figuur die bestond uit liefde en mensen gewoon hielp, omdat ze hulp nodig hadden. Waarom geloof ik ? Omdat ik wil geloven. Daarom ook dat ik geloof in een liefdevolle God. Waarom geloof jij ? Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ow ow! waarom wiskunde en geen biologie of chemie.. wat versta je onder bewijs? is dit "?" een vraagteken? mm k denk 't ni wie kan mij een wiskundige of biologische bewijs geven da da een "vraagteken" is!! waar heb jij het over? in wiskunde gebruiken we een paar termen die we niet begrijpen een voorbeeld is : 1 / 0! en hou op met praten over een liefdevolle god terwijl je die god niet eens kan voorstellen. ![]() ![]() Waarom ik geloof? Omdat de islam het meeste logische manier van denken op deze aarde is.! ik vind dat zo, en daarom geloof ik dat.. maar als ik iets anders vind dat logischer dan de islam is, dan ga ik de islam vandaag verlaten en bekeren zonder geen enkel probleem. Ik volg de waarheid, en ik zoek naar de waarheid.. Voor dit moment is de Islam de waarheid voor mij.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
-> er bestaat zoiets als "alles", en "alles" bestaat uit verschillende delen, die je ook apart kan bekijken, jij en ik, en God, zijn zo'n delen uit alles -> er bestaan verbanden tussen zo'n delen gedefinieerd door "en", "niet" en "of" -> er is een verband tussen twee delen van "alles" dat "kan" noemt -> almachtig betekend dat zo'n deel alles kan (noteer dat zowel "alles" als "kan" (redelijk) goed gedefinieerd is) Stelling : er bestaat iets almachtigs en we noemen dat "God" Stelling : X = zorgen dat je Y niet kan Om die vraag te bekijken verdeel je "alles" in 2 delen. Elementen die X kunnen en elementen die X niet kunnen. Het principe van uitgesloten derde (dat bewezen kan worden) zegt dat er maar 2 delen zijn. Ofwel kan iets of iemand X ofwel niet. "God" kan alles. Dus hij kan zowel X als Y. Oops. Dus hij zit in de niet-bestaande doorsnede. Dus we hebben een inconsistentie. Dus de stelling is onwaar. Citaat:
Waarom ? Stel 1/0 = x. Dan is x de verzameling van getallen die, vermenigvuldigd met 0, 1 geven. Geen enkel getal voldoet aan die eis, dus is x de lege verzameling. Er is geen enkel getal dat gelijk is aan 1/0, maar dat betekend niet dat we geen antwoord hebben op die vraag. Ook kan je heel simpel getallen creeren die, op een consistente manier, gelijk zijn aan 1/0. Citaat:
Ooit zal ik het antwoord weten. Dat is genoeg voor mij. Citaat:
Zodat je beter weet wat logica is, en het ook kan gebruiken. Logica is vreselijk interessant, dat kan ik je verzekeren. Dan zie je ook wat "waar" en "onwaar" betekenen en hoe je die kan toepassen. Wat is "waar" ? Wat is het verband tussen "waarheid" en "bewijs" ? Wat is het verband tussen iets dat "niet waar" is en "bewijs" ? Is er een verschil tussen een "bewijs" en een "tegenbewijs". Wat is het verband tussen "inconsistenties" en "bewijs" ? Kan je zonder axioma's werken ? Etc. Etc. Etc. Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 18:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() he
1 /0 = oneindig en geen lege verzameling.!! en wiskunde of logica zijn geen emprische wetenschap maar een formele wetenchapen ttz zintuigelijke kennisverwerving,speelt bij het verdere ontwikkelen van deze wetenschap geen rol. Ik kan met wiskunde bewijzen dat deze wereld door de Eerste is geschappen, ALS je met wiskunde bewijst dat de Eerste niet bestaat! en wanneer je over logica begint te praten dan moet je eerst het christendom verlaten want je kan logisch die god niet voorstellen en dan moet je voor mij duidelijk maken over welke logica jij het over hebt: menselijke logica (normaal nadenken),propositielogica, predikatenlogica, of booleanse logica. Er is geen god, dan de Enige.!
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Vraag dat maar eens aan een wiskundige. Oneindig is een getal, en ook oneindig maal 0 = 0. Dus kan oneindig niet het antwoord zijn. Want voor het antwoord (ik noem het x) geldt dat x * 0 = 1. Elk getal vermenigvuldigd met 0 is gelijk aan 0, dit noemt men de opslorpende eigenschap van het getal 0.
Hier is een meer volledige behandeling van deze vraag : http://mathworld.wolfram.com/DivisionbyZero.html Zij gebruiken liever de term "ongedefinieerd". Wat hetzelfde betekend. Deze site geniet veel aanzien onder wiskundigen. Er is geen getal dat een antwoord is op de vraag "aan wat is 1/0 gelijk", dat betekend niet dat wiskundigen de vraag niet begrijpen, of dat er geen antwoord is. Citaat:
Maar ok. Het leuke aan de wiskunde is dat je dat gewoon kan proberen. Je hebt het bewijs dat God niet bestaat ook helemaal niet nodig. Elke situatie is beredeneerbaar. Ik zal je even het begin geven : Gegeven : er bestaat geen almachtige God <vul aan> Stelling : de wereld is geschapen door God Bewijs : <vul aan> Citaat:
Dit is exact de reden waarom ze Christendom een geloof noemen. En geen feit. Ook islam is een geloof. Geloof is niet logisch, en staat volledig buiten de wetenschap. Hier geloof ik bijvoorbeeld ook in, maar eens dit kleine ideetje voorbij verschillen we enorm van mening vrees ik. Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 19:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is een discussie over 1/0 is oneindig, onebaald of ... kan zijn en om duidelijker te zijn wiskunde is van a tot z theorie in theorie.
http://whatis.techtarget.com/definit...809150,00.html http://en.wikipedia.org/wiki/Division_by_zero http://answers.google.com/answers/threadview?id=581852 .. etc stelling + stelling .. wetenschap definitie .. waar wil je heen? dat een god uit drie personnen kan bestaan of wat? de Eerste bestaat, omdat da het meeste logische antwoord tussen deze 4 mogelijkheden 1) niets maakt iets? 2) materie eeuwig? 3) zichzelf gemaakt? 4) een wil, kennis, eerst, macht, .. achter het bestaan. ik kies het meeste logische antwoord (normaal nadenken en niet propositielogica, predikatenlogica, of booleanse logica): de laatste keuze. maar die eerste is zeker niet iemand die uit drie personen bestaat en die zichzelf in zijn boek namlijk Bijbel NIET kan voorstellen. Waarom wil moet je het Christendom verlaten, je moet het Christendom niet verlaten maar als je duidelijk ziet dat je verkeerd bezig bent, en jou geloof niets kan kloppen en dat er een andere manier van denken die logische en duidelijk van het Christendom.. dan moet je toegeven en de waarheid volgen. Dat is het van mij mag je volgen wat jij wilt.! Ik heb maandenlang discussie gehad met een pastor over god, bijbel enzo en op het einde zei 'm : god is mysterie, soms moet je als kind geloven en ik vroeg hem bedoel je blind geloven zonder na te denken .. "Ja", antwoordde hij. Dat is wat jij nu aan het doen bent, op die manier kan je ieder wat gaan volgen en mischien satanisme of hindoisme.. en waarom volg jij dat dan niet? Er is geen god, dan de Enige.
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niemand mag pretenderen God te kunnen bewijzen. Ook jij als moslim niet. Pretendeer je dat wel, dan geef je eigenlijk te kennen Hem te hebben gezien. Nochtans heeft geen mens ooit God gezien: daarover zijn christenen en moslims het toch eens, dacht ik zo. "De waarheid komt uit een kindermond", zo luidt het oude spreekwoord. Ook Jezus Zelf had een groot hart voor kinderen: "Als je niet bent als één van deze kleinen", zo sprak Hij, "dan zal je het Rijk der Hemelen niet binnengaan." Wat is er verkeerd aan kinderen dat wij, volwassenen, in sommige situaties niet een klein beetje kind mogen zijn? En... "kind" is niet gelijk aan "blind". Misschien antwoordde die pastor iets te snel en iets te weinig doordacht op jouw vraag "of je dan blind moet geloven". Neen, je moet zeker niet blind geloven. Maar je mag wel geloven zoals een kind. En geloof me maar: kinderen zijn allesbehalve blind. Ze zien vaak dingen waarvoor wij, volwassenen, geen oog (meer) hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een kind kan ieder wat geloof accepteren en volge, hij gebruikt zijn verstand niet om te zien welke is de juiste en welke is vals.. etc Ik kan inderdaad bewijzen dat de Eerste bestaat. en zien? hoe kan jij de Eerste zien? als je hem kan zien dan is hij materie en lijkt op iets en zo moet ie ook een begin hebben en dus ook gemaakt en dat is onlogisch ... de eerste moet UNQIUE zijn en zo geloof ik in de Enige. Hoe? de Eerste bestaat, omdat da het meeste logische antwoord tussen deze 4 mogelijkheden 1) niets maakt iets? 2) materie eeuwig? 3) zichzelf gemaakt? 4) een wil, kennis, eerst, macht, .. achter het bestaan. ik kies het meeste logische antwoord (normaal nadenken en niet propositielogica, predikatenlogica, of booleanse logica): de laatste keuze. en als het christendom zo is, dus als kind geloven dan is dit een neiuwe bevestiging dat het verschill tussen de islam en het christen nog groter is. In de koran is er geen enkel soera zonder verwijzing naar "nadenken" of verstand, naar de hemel kijken , de natuur bestuderen, in uzelf kijken ... dat is de enige manier om de Enige te kunnen leren kennen. voorbeeld: “En jouw Heer inspireerde de bij: “Bouw huizen in de bergen en in de bomen en in wat zij (de mensen) bouwen. Eet dan van alle vruchten en volg de wegen die jouw Heer makkelijk maakte.” Er komt uit hun buiken een drank met verschillende kleuren, daarin is genezing voor de mensen. Voorwaar, daarin is zeker een Teken voor een volk dat nadenkt.” Koran “...Jij ziet in de schepping van de Erbarmer geen onevenwichtigheid. Kijk dan nog een keer, zie jij een afwijking? Kijk dan nog eens twee maal, jij zult jouw ogen nederig neerslaan, terwijl zij vermoeid zijn.” Koran
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |