Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2024, 16:32   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om te rijden hé Biggi. Van geen beperking naar 0,8 en naar 0,5 en stemmen die opgaan om het naar 0,0 te brengen.
De tolerantie naar alcohol wordt steeds minder en minder. Terwijl drugs in het verkeer hand over hand toeneemt
Maar niet getreurd, ik begrijp wel waarom jij pro cannabis bent hoor.. wink, wink
Je vergeet dat er ook al een beperking in voege is van 0.2. Voor sommige bestuurders in sommige omstandigheden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 16:36   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom.

Zou jij echt in een wereld willen leven waarin de overheid bepaalt wat goed en slecht voor ons is en ons alle pleziertjes afneemt omdat die wel eens risico's met zich mee kunnen brengen?

Waarom zou ik niet mogen genieten van een lekker tripeltje ergens op een terras? Waarom mag buurman 's avonds op zijn balkon geen jointje roken? Gaan we mijn schoonzoon zijn hobby ook verbieden omdat er veel kwetsuren ontstaan op een voetbalveld? Skivakanties verbieden omdat er elk jaar vliegtuigen vol gekwetsten terugkomen van de ski-oorden? McDonalds verbieden omdat ze niet echt bijdragen aan een gezonde levensstijl?

Ik ben niet zo voor dat verbieden en een overheid die met een vingertje ons terechtwijst als we iets ongezond zouden doen.
Mijn lijf, mijn beslissing.
Ik heb geen overheid nodig om over mijn gezondheid te gaan.
Daar hebben parlementen in alle recente tijden al zeer vaak anders over beslist.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 16:38   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus is er geen enkele reden om cannabis te legaliseren en dient men nog meer inspanning te leveren om ook alcoholgebruik te verminderen of zelfs op termijn te bannen.
Het ging over Alcohol in het verkeer en niet louter over Alcohol drinken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 16:41   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je andere drugs ook vrij verkrijgbaar maakt komen die ook meer voor in het verkeer.
Oud 26 augustus 2024, 16:42   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat je dan ook integraal opdraait voor de eventuele kosten veroorzaakt door uw gedrag?
Gaan we dat dan ook eisen van een wielertoerist of een Parachutist alpinist of een diepzeeduiker ? Gaan we alle amateur voetballers zelf laten opdraaien voor de schade aan hun knieen ?

Ook van iemand die alle dagen te veel frisdrank drinkt of te veel taartjes eet ?

Suiker, de gevaarlijkste drug van deze tijd

https://www.binnenlandsbestuur.nl/so...-van-deze-tijd

Ja van te leven gaat men dood zeker

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 17:00.
Oud 26 augustus 2024, 16:45   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je andere drugs ook vrij verkrijgbaar maakt komen die ook meer voor in het verkeer.
Is dat zo ? Zou kunnen maar ik zou dat dan wel willen bewezen zien. Ik dacht dat er in Nederland minder mensen cannabis gebruiken dan bv in Frankrijk of Belgie ?

Maar zelfs als dat zo is dan is het de taak van de overheid om daar streng op toe te zien. En dat werkt want ik kom nog uit de tijd dat er bijna meer mensen reden met een pint te veel op dan dat er nuchter reden.

Ik ben in de jaren 70 nooit nuchter naar huis gereden in het WE. Niemand trouwens. Ik zou dat nu niet meer durven en ook niet meer doen.

Dat heet dan Reguleren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 16:48.
Oud 26 augustus 2024, 16:49   #127
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover is geen discussie nodig, ik denk niet dat je er veel gaat vinden die 0.0 pct alcohol in het verkeer bestrijden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 16:50   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar schort het nogal eens. Vervolgens diefstallen of andere criminele daden om hun drugsprobleem te blijven betalen.
Alleen mensen zonder geld hebben een drugsprobleem. Mensen met geld hebben alleen drugs.
Oud 26 augustus 2024, 16:55   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Daarover is geen discussie nodig, ik denk niet dat je er veel gaat vinden die 0.0 pct alcohol in het verkeer bestrijden.
Inderdaad men kan er in feite niet tegen zijn en het is alleszins duidelijk. Persoonlijk zou ik het wat spijtig vinden. Ik ga iedere week paar km verderop rustig 2 trappisten drinken (nooit meer).

Ben daar toch 2 uurtjes zoet mee.

Volgens de tool zit ik dan nog net onder de limiet. Ik rijd dan nog voorzichtiger als anders.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 16:58.
Oud 26 augustus 2024, 17:02   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom wel? En vervolgens cocaïne?
Tja, het zijn allemaal woorden in de wind, mensen die dope willen doen, welke dan ook, die doen dat gewoon. Eender wat de wetten zijn.

Kijk, we leven hier in Antwerpen en Belgie in het algemeen, in een oorlog tegen sommige drugs.
Nu, Duitsland heeft cannabis gelegaliseerd, zijn we nu in oorlog met Duitsland?
China, één van de grotere heroïneproducenten in de wereld, zijn we nu in oorlog met China?

De "war on drugs" is nutteloos gezever, propaganda, en weggesmeten geld, niet meer, niet minder. Want niemand komt een lijntje of een jointje of een spuitje te kort, eender hoeveel miljarden men wegsmijt aan de "war on drugs."
Zelfs BDW geeft toe dat het een verloren oorlog is. Hoe idioot ben je dan van hem toch te voeren?

Ik meen dat het controleren van chauffeurs die betrokken zijn in auto-ongelukken op drugsgebruik, alcohol incluis, een goede manier van beteugelen is. Verder moet die beteugeling echter niet gaan, wat jij thuis doet is uw zaak en uw zaak alleen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2024 om 17:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 17:11   #131
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen mensen zonder geld hebben een drugsprobleem. Mensen met geld hebben alleen drugs.
Hoeveel drugsgebruikers krijgen er geldproblemen door hun drugsgebruik?
Oud 26 augustus 2024, 17:15   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, het zijn allemaal woorden in de wind, mensen die dope willen doen, welke dan ook, die doen dat gewoon. Eender wat de wetten zijn.

Kijk, we leven hier in Antwerpen en Belgie in het algemeen, in een oorlog tegen sommige drugs.
Nu, Duitsland heeft cannabis gelegaliseerd, zijn we nu in oorlog met Duitsland?
China, één van de grotere heroïneproducenten in de wereld, zijn we nu in oorlog met China?

De "war on drugs" is nutteloos gezever, propaganda, en weggesmeten geld, niet meer, niet minder. Want niemand komt een lijntje of een jointje of een spuitje te kort, eender hoeveel miljarden men wegsmijt aan de "war on drugs."
Zelfs BDW geeft toe dat het een verloren oorlog is. Hoe idioot ben je dan van hem toch te voeren?

Ik meen dat het controleren van chauffeurs die betrokken zijn in auto-ongelukken op drugsgebruik, alcohol incluis, een goede manier van beteugelen is. Verder moet die beteugeling echter niet gaan, wat jij thuis doet is uw zaak en uw zaak alleen.
Hoeveel geld dat al heeft gekost is niet te becijferen. Ik herinner me de hippie jaren 70 en de toenmalige razzia's in de studenten kroegen

Ganse straten afgesloten.....gewapende rijkswachters met honden en geschut en dat allemaal om met veel geluk een paar kwieten te vatten met een paar gram wiet tussen hun Samson shag

En dat dan in kroegen vol ladderzatte studenten. Hilarisch tot en met.

Maar bon 12 gram wiet en een bolleke hash en er werd de dag erna gewag gemaakt van een geslaagde razzia

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 17:16.
Oud 26 augustus 2024, 17:29   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel drugsgebruikers krijgen er geldproblemen door hun drugsgebruik?

Behalve diegenen die verslaafd zijn eigenlijk weinig of geen. De overgrote meerderheid is gelukkig niet verslaafd.

Ik krijg ook geen geldprobleem met mijn sporadische trappistjes.

Maar drugs op zich kosten bijna niks. Het dure is louter een gevolg van het illegale aspect. Mijn tante raakt niet in geldnood ondanks haar verslaving aan kalmeerpillen.

Maak morgen tabak illegaal en je zal ook 10 euro moeten leggen voor 1 sigaret.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 17:37.
Oud 26 augustus 2024, 18:54   #134
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat je dan ook integraal opdraait voor de eventuele kosten veroorzaakt door uw gedrag?
Nee, want die voorbeelden die ik gaf draaien ook niet op voor de eventuele kosten. Een voetballer met een gebroken been kost de gemeenschap ook geld. Een hartpatient die zich jaren volpropte met BigMacs ook.

En daar betalen we ook voor.

Wat gaan we immers anders doen?
Alleen nog de perfect volgens de richtlijnen levende mensen verzekeren?
Maar zorg dat er geen chocolade-reep wikkel in je vuilnisbak gevonden wordt of je draait zelf op voor de kosten van je hartaanval?

Nee, dat gaat niet werken.
Ofwel verzekeren we iedereen ofwel geen kat.
Oud 26 augustus 2024, 18:54   #135
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar hebben parlementen in alle recente tijden al zeer vaak anders over beslist.
Ik weet het.
Ik krijg die parlementen maar niet onder de knoet.
Oud 26 augustus 2024, 19:55   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel geld dat al heeft gekost is niet te becijferen. Ik herinner me de hippie jaren 70 en de toenmalige razzia's in de studenten kroegen

Ganse straten afgesloten.....gewapende rijkswachters met honden en geschut en dat allemaal om met veel geluk een paar kwieten te vatten met een paar gram wiet tussen hun Samson shag

En dat dan in kroegen vol ladderzatte studenten. Hilarisch tot en met.

Maar bon 12 gram wiet en een bolleke hash en er werd de dag erna gewag gemaakt van een geslaagde razzia
Ja, dat kwam op het nieuws als een zware slag voor de drugsmaffia.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be