![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij bedoelt volgens mij dat de VS geen militaire macht (leger) heeft gebruikt om Israel (de geclaimde territoriale soevereniteit, niet de belangen van (want dat doet de VS wel)) te beschermen, denk ik.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2007 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israel heeft altijd geweigerd om door een vreemde leger te worden beschermd of verdedigd. Dat is een filosofie die diep gegraven is in Israel, omdat ze ervan uitgaan dat het Joodse Volk in de loop der geschiedenis steeds weer in de steek is gelaten op cruciale momenten, met als tragisch dieptepunt de Holocaust. Daarom ook krijgt de Joodse staat zoveel financieel en militaire hulp van de VS, want die bedragen zijn ongeveer gelijk aan wat het de V.S. zou kosten om met eigen troepen Israel te moeten verdedigen. Er is wel één uitzondering geweest op de regel. In 1991, toen Saddam Hussein raketten afvuurde op Israel werden aan de grens van Israel Patriot anti-raket-raketten geplaatst èn bemand door Amerikaanse soldaten. Omdat het dringend was, en er geen Israelische soldaten hiervoor waren opgeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel ik had ook zoiets verstaan. Maar hoeveel keer heeft Israel militaire steun nodig gehad?
Voor een bondige samenvatting over de steun van de VS: Tegenlicht: De Israel lobby http://video.google.com/videoplay?do...75797396903623 |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() omdat gereageerd wordt op de vervorming van mijn tekst door
StevenNr1 ![]() Citaat:
is dat duidelijk of niet? Discuteer over wat IK schreef, niet over wat een StevenNr1 ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 april 2007 om 03:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |