![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helaas zit dat er inderdaad altijd tussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die politieagenten doen ook gewoon maar hun werk, die proberen de eigendommen en de belangen van gewone brave burgers te verdedigen. Dat tuig denkt gewoon niet na bij de consequenties van hun gewelddadig gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral is een mediabron nog altijd geen feitelijke verslaggeving, maar een impressie van de verslaggever. Niet dat die persé kwaadgezind is, maar het is en blijft een mens. Ten tweede is 'beginnen' met stenen dubieus. Want het toont niet de reden waarom. Noch de hoeveelheid betogers. Als 3 betogers 5 kiezelstenezn gooien, dan is dat 'beginnen met stenen te gooien'. Maar het is niet bepaald iedereen. Ten tweede heb ik weet van minstens 1 geval dat een verfproppapier werd doorgegeven als 'een steen'. Is er geweld gebruikt door de betogers? Zeker weten. Is er proportioneel veel geweld gebruikt door de politie? Ook dat is zeker. Was het tweede gerechtvaardigd? Wel, in de redenering van de politie wel en ik volg die redenering wel. Is het eerste geweld gerechtvaardigd? Natuurlijk niet en ik hoop dat die bestraft worden. Maar zeggen dat ze het allemaal zijn? Ja, dat is elementen toevoegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat ik niet in Leuven zat,want ik ben niet zo braaf hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen moeten eens stoppen met andere mensen hun gedachten te lezen. Praat eens met zo'n kraker. Dat zal je waanbeelden verhelpen. Zitten er daar die dit systeem willen doen ontaarden in chaos en geweld? Mss wel. Maar allemaal? Natuurlijk verre van. Squattus Dei was jaren een gezellige boel. ZOnder chaos, zonder geweld. Dat ze nu 'fout' reageren door een vreedzame betoging te willen organiseren, is hun zaak. Dat ze daarbij in de fout gingen door te denken dat iedereen vreedzaam zou willen betogen, is ook een foutje. Maar betogingsrecht bestaat en daar hebben ze gebuik van gemaakt. En wie het uit de hand laat lopen, die wordt gearresteerd. Btw. De mensen die met stenen hebben gegooid, zijn gearresteerd door stille in de betoging. Dus dat zit al snor.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Fijn om te zien dat de dikste bourgeois van allemaal, die miljoenen doden op hun geweten hebben, nu plots allemaal pacifist blijken te zijn. Hoe klein.
Het feit dat er meer en meer mensen geen goede huisvesting vinden is een vorm van maatschappelijk geweld. Dat mag ook wel eens getolereerd worden. Maar den bourgeois bouwt hoe langer hoe meer nen Berlijnse Muur rond zijn fermette, zodat hij het contact met de werkelijkheid verliest. Krakers mogen een milde vorm van geweld gebruiken om hun perfect legitieme eisen kracht bij te zetten. Laatst gewijzigd door C2C : 23 juni 2007 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Als je de journalisten gaat aanvallen, zullen ze zeker geen bondgenoten worden. Moest ik een verslag schrijven over een bijeenkomst, waarbij iemand me verwond, vrees ik ook dat mijn objectiviteit wat gekleurder zal zijn dan in normale omstandigheden. Journalisten zijn ook maar mensen. Als ze naar Irak trekken, weten ze wat de risico's zijn. Bij een gewone betoging in eigen land zou er eigenlijk geen risico op verwonding mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. volgens Electrabel doet greenpeace ook aan bendevorming. en volgens Bush zijn we allemaal terroristen. uw domheid kent schijnbaar geen grenzen, preusse, of anders ben je echt wel te kwader trouw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je het immers al anarchisten kan noemen - want een deel van die gasten is gewoon kleinburgerlijk nietsnutten zonder enige ideologische onderbouw (dikwijls nog rijkeluiskindjes ook); ze doen gewoon maar wat omdat het tof is... Allez, daarmee wil ik niet zeggen dat er geen degelijk onderbouwde anarchisten - waar ik overigens wel respect voor heb - tussen zitten, maar zeker in België zijn die zeer dun gezaaid. Trouwens; op betogingen van radicaal links organiseren we onze eigen ordedienst om net dat soort mensen voor een deel onder controle te houden de laatste jaren. Als ze op de dagen dat wij actie voeren perse willen rellen moeten ze maar een plek buiten onze actie zoeken. Bij deze wil ik wel zeggen dat de flikken helemaal niets te zoeken hadden op squattus dei en dat dat kot met recht gekraakt was. Het politievertoon was trouwens ook extreem-buitensporig zo te zien.
![]() |
![]() |
#133 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Boadicea;2751561]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En het lijkt me idd ook beter om daar een contract over te maken. Maar goed, ook dat is allemaal juridisch. Citaat:
Toegegeven: 'Leuven politiestaat' en 'fuck de politie' is niet bepaald vredelievend. Het is zelfs provocerend. Maar het is nog niet echt geweld in de pure zin van het woord. Stenen gooien is dat wel en die zijn dan ook direct gearresteerd. En terecht, mij dunkt. Wie geweld pleegt, gaat over de lijn en dient gearresteerd te worden. Citaat:
Citaat:
Maar de overgrote merderheid gisteren wou dat niet. Dat is een vrij hard feit. De overgrote meerderheid waren studenten en mensen met een vaste baan die uit puur ideologische overwegingen de samenleving ook maar een tikkeltje beter willen maken. En ze hebben iets waar ze 7 jaar werk in hebben gestoken zijn ontmanteld worden. Daar zijn ze niet tevreden over. (Juridisch hebben ze geen poot om op te staan. Dat huis was niet van hen. Maar ze hebben in deze rechtstaat betogingsrecht en daar hebben ze gebruik van gemaakt.) Langs de andere kant is het optreden van de politie (alhoewle begrijpelijk) ook niet helemaal positief. Als er 7 000 flikken staan o mje op te wachten is dat niet altijd even aangenaam en kan dreigend worden opgenomen. Het is een 2 snijdend zwaard, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met stenen gooien is geen vernielingen aanrichten? Met stenen gooien is geen geweld plegen? De politie is helemaal niet ten prooi gevallen aan haat, de politie doet gewoon haar werk, en dat is de gewone burger en zijn eigendom beschermen tegen de haat en het geweld van dit gespuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag is. Zou die cameraman gewond geraakt zijn als er geen politie was? Want draai en keer het hoe je het wilt, dat blijft een provocerend element. Maar goed, op zich si het irrelevant. Kerel is wrslk opgepakt en zal daarvoor berecht worden. En dat is logisch. Maar daarom zijn de andere 295 nog geen tuig dat stenen gooit. En ik verwijt verslaggevers niet om niet alles exact/objectief weer te geven. Het zijn maar mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dat zijn geen 'brave burgers' maar het vergif van deze wereld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt nu gezegt dat élke kraker een geweldenaar en een vandaal is. Wat heb je daarmee bereikt? Geen zak.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() toch zou je beter met hun praten...je visie getuigt alleen van diepgeworteld vooroordeel tegen uw medemensen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Preusse zijn argumenten zijn misschien wat grof weergegeven, maar als ze geen waarheid bevatte, hoefde je jezelf er compleet niet door aangevallen te voelen. |
||
![]() |
![]() |