![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Enfin, 't heeft natuurlijk ook zijn charmes. Maar op het moment ben ik in de realiteit nog geen anarchist. Ergo overheid, ergo werk. In de sovjetunie was overheid = werk en werk = overheid. Dat eerste is evident. Dat tweede is idioot.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blauwe gedeelte zit er nog steeds in, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Boudewijn was de laatste vorst die op universeel respect kon rekenen, inclusief in Vlaanderen. Velen voelden aan dat zijn dood ergens op symbolische wijze de dood van het land aankondigde. Ik ben die dag 9 uur lang gaan aanschuiven om mijn respect voor Boudewijn te betuigen, maar ook om België vaarwel te zeggen. Ik denk niet dat het een keerpunt was, eerder een omen of een onheilsteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() ma allez, hoe kunde dat nu 'prachtig' vinden.
die tekst staat bol van de achterhaalde clichés: 'linkse bastions', 'cultuurmarxisme' etc. en deze vind ik de mooiste: onze 'germaanse denkwijze'. ![]() ich denke oft auch germanisch wenn ich mit meine handen in die germanische erde arbeite aber ich glaube das der marxismus auch germanisch ist, nicht? en dan die laatste zin. wat een tenenkrullende wollige natte ogen romantiek zeg. OMFG. pwnd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En de enige reden was respect. Respect voor de enige Saksen-Coburg die geen hoerenloper was. Geloof het of niet, maar ik voel nog altijd dezelfde vertedering als ik denk aan de beschermende arm die Boudewijn altijd meteen rond zijn vrouw legde. Ze mag dan al als een tang doorgaan, hij beminde en koesterde haar zoals het een liefhebbende man betaamt. Ik heb nooit signalen opgevangen die het beeld dat ik van die twee heb vertroebelden. Wel andere. Maar die kwamen pas veel later. Jammer genoeg. Ik vergaf Boudewijn zelfs dat hij de abortuswet weigerde goed te keuren. Ik begreep het omdat hijzelf kinderloos bleef. Tot ik hoorde dat hij zélf een abortus regelde voor het scharreltje van zijn neef.... Waarmee het laatste restje respect dat ik ooit voor Boudewijn had, verdween. ![]()
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() I should hope not!
Hij kan er alleen maar corrupt van worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah... gewoon binnenkomen, koffieke uitgieten, opslurpen, naar buiten naar de camera's en daar aankondigen dat het niet gaat lukken en dat het land gaat springen. Fluitje van een cent. Ik zou het zelf doen, maar ik hou niet zo van aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof er niets van. Ten eerste moest Leterme zeker weten dat de VRT dat tijdens het journaal zou uitzenden. Indien het alleen op Karrewiet te zien was geweest hadden de franstalige journalisten daar nooit iets van geweten.
Ten tweede moest Leterme zeker weten dat de franstaligen zouden steigeren. Ik keek naar het VRT journaal. Ik ben franstalig en volg de politiek van dichtbij. Ik heb dat stuk uit karrewiet bekeken en heb geen ogenblik gedacht dat dat zou worden geïnterpreteerd als een voorstel naar de franstaligen toe. En dat is nog niet alles : hij moest Karrewiet vragen om dat interview te regelen, hij moest de vragen geven aan die jonge gast, hij moest ... Neen, het is allemaal zeer onwaarschijnlijk dat hij dat met opzet deed. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij nooit de media manipuleert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om plat op de buik te gaan en de Franstalige eisen gewillig te aanvaarden in ruil voor het eerste ministerpostje is nu eenmaal niet veel politieke moed nodig, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is niet afgesproken. In een democratie spreekt iedereen wanneer hij zin heeft en geen debiel heeft daar iets aan te commanderen. Van Rompuy heeft het recht te mislukken en iedereen heeft het democratisch recht daar zijn steentje toe bij te dragen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 september 2007 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het zover? Zijn de Franstalige eisen gewillig aanvaard? Je bent wel zeer goed ingelicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook niet zo gemakkelijk met een tegenpartij die al voorhand op alles NON zegt. Zijn de Vlaamse wensen dan zo onredelijk? Ik dacht van niet. Vlaanderen wil meer bevoegdheden, maar wij pakken niets af want Wallonié krijgt exact dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen. Hun marchalplan loopt als een trein en volgens sommige Waalse politici groeit de Waalse economie sneller dan de Vlaamse. Wat is dan eigenlijk wel het probleem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |