Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 12:20   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Supergevallen op 1 jaar?
slechts een stuk of 20 a 30, maar dat is dus op heel veel man he, want de meeste gaan buiten na gemiddeld 1 a 2 maand.
Ik weet het, er is zoveel doorstroming dat het bijna niet te becijferen is.
Wat overschiet springt dan in het oog.
Oud 8 oktober 2007, 12:21   #122
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
koom dan ook ik de gevangenissen en praat daar ook met de mensen
Mag jij praten met gedetineerden? Als burger?

Misschien.
Ik weet dat nog zo niet.
Oud 8 oktober 2007, 12:32   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enkel als het zinvol werk is. "Zakken toeplakken" werkt behoorlijk afstompend en is niet echt aan te bevelen qua integratie
Inderdaad, zulk werk kan men beter uitbesteden aan niet-criminelen die anders van geen hout nog pijlen weten te maken. Bejaarden die niet rondkomen met hun schamel pensioentje bijvoorbeeld. Kunnen ze tenminste overdag in een verwarmd lokaaltje zakken plakken. Zou er voor hen dan ook nog een gevangenismaaltijd afkunnen? of moeten ze dat met hun eigen verdiende loon betalen?
Wat denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:33   #124
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men word vrijgesproken van voorarrest dat men onschuldig is, dit betekend enkel dat men geen angst heeft, dat je een gevaar bent voor de maatschappij.

Zaken goed uit elkaar houden. een verdachte kan gerust verder gaan met zijn normaal leven tot aan het proces en pas dan opgesloten worden.
Men wordt niet vrijgesproken van voorarrest, u bent een aantal zaken door elkaar aan het smijten. Als het parket zegt dat een derde van de voorarresten word vrijgesproken dan bedoelen zij vrijgesproken voor de rechter, het heeft met vrijgaan na voorarrest niets te maken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:38   #125
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel als het zinvol werk is. "Zakken toeplakken" werkt behoorlijk afstompend en is niet echt aan te bevelen qua integratie
Vind je dat zelf niet denigrerend?
Oud 8 oktober 2007, 12:41   #126
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof me, veel trauma loop je niet meer op in de gevangenis
Maakt u reklame voor uw bedrijf ? Per slot van rekening, als de mensen te veel schrik hebben om in 't gevang te gaan, en dat daar leeg komt te staan, dan bent u uw werk kwijt, nee?
Cipiers, magistraten en politie agenten moeten de misdadigers dankbaar zijn eigenlijk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:47   #127
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er zelfs die het leuk vinden in de gevangenis.
Laatst was ik bezig tegen een gedetineerde, en die vertelde me: "was het niet dat ik nog een vrouw en kind buiten had, had de gevangenis me niets gedaan, het is hier zelfs leuk"
Wat dus wil zeggen dat, als je niets anders hebt, zoals de meerderheid daar (of de familie vind het zelfs stoer dat ze in de gevangenis gezeten hebben), is er niets aan, en is het idd wel eens leuk
Ik kende ook iemand vroeger, die niets anders deed als binnen en buiten de gevangenis lopen, altijd wegens hetzelfde: zich bedrinken, vechten in café's en daarna met de politie als die afkwamen.Die man zijn leven was eigenlijk IN de gevangenis,hij bleef zelden langer vrij dan 3 maanden.Maar de slimste van allemaal was dat toch niet hoor.En de meeste mensen zijn zo niet: die zijn liever buiten, en vrij.En zelfs hem hoorde je nooit zeggen dat hij het leuk vond in de bak.
Oud 8 oktober 2007, 12:50   #128
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet niet wat ze vandaag verdienen in een gevangenis. Hier en daar is het alvast meer dan ginder en hier.
Maar destijds was het ongeveer 20 frank per uur en kreeg je meestal een half time job.
Sommigen anderen kregen 40 frank per uur en moesten soms een ganse dag werken. Dat hing allemaal af waar je ze bij staken. Je hebt dat zo niet te kiezen dus.
Of in een werkhuis tapijten knopen, doosjes in elkander steken zulke prullen dat was per stuk. Ik dacht een tapijt knopen was enkele franken per tapijt.
Klote werk hoor.

Maar ik weet niet, er zijn mogelijk andere mogelijkheden nu tegenover vroeger.
In elk geval vroeger kon je ongeveer 4000 frank per maand verdienen. Dat volstond om privé op de kantine uw gerief een beetje te kopen.
Maar dan had je wel geen geld meer.

Dat zei ik toch: je verdient daar genoeg om uw boodschappen te doen in de cantine.Ik zei nooit dat je daar rijk gaat worden met uw werk.Nog minder als buiten.In de gevangenis worden de gevangenen uitgebuit als ze werken.
Oud 8 oktober 2007, 12:59   #129
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar ook niet, je zei zelf nooit opgesloten geweest te zijn, dus wat zit jij hier de mensen uit te leggen hoe het wel is?
Ja, dat vraag ik me nu eigenlijk ook wel af ? OK, het is zeker niet prettig in de bak, maar hoe kan onze medeforummer Pietje daar nu zo overtuigd en zelfzeker over praten, vermits hij nooit zelf opgesloten werd?Van horen zeggen? Gelezen ?
Oud 8 oktober 2007, 13:02   #130
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje
Jij blijkbaar ook niet, je zei zelf nooit opgesloten geweest te zijn, dus wat zit jij hier de mensen uit te leggen hoe het wel is?
Voor de goede orde, omdat u tegen Piet zegt dat hij er niets van weet omdat hij nooit opgesloten heeft gezeten.

Hoe lang bent u opgesloten geweest?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:03   #131
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen !!! De privé hoeft niet te profiteren van goedkope werkkrachten.En zoiets leidt meestal tot mistoestanden. De gemeenschap draagt de verantwoordelijkheid van zijn burgers.
Er bestaat een vrij goede film over die feiten : "Brubaker" (met Robert Redford"
Hier hebt u wel gelijk dus: Als ze in de States private gevangenissen hebben, is dat eerst en vooral omdat het voor de bedrijven zeer interressant is om met gedetineerden te werken. Veel goedkoper.Private gevangenissen zijn de eerste stap naar een soort moderne slavernij.
Eerst de gevangenissen privatiseren, en daarna de nul-tolerantie invoeren!
Oud 8 oktober 2007, 13:06   #132
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Oh nee, pedo's en moordenaars die wat gestraft worden!

Dan staat Pietje op z'n achterste poten ...
Pedofielen en verkrachters, krapuleuze en /of lustmoordenaars moet men niet in een private gevangenis aan het werk zetten, maar tot de doodstraf veroordelen, en terechtstellen.
Oud 8 oktober 2007, 13:10   #133
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan bepaalde gevangenen nu niet echt nog mensen noemen en die verdienen gewoon niet beter dan in een vergeetput te verdwijnen.

De soort van Hamers, Dutroux, Van Themsche, Fourniret, enz.. hebben geen recht meer om zich nog mens te noemen en zich dan ook nog op enige menselijkheid van ons niet meer beroepen.
Zij hebben zich binnen de maatschappij als beesten gedragen en moeten dan ook maar aanvaarden dat zij door ons zo behandeld worden.
Geestelijk gestoord of niet, opsluiten en verder vergeten.
Wat doet Hamers in het lijstje van gestoorde moordenaars ? Bij mijn weten was dat geen krankzinnige ?En VDB ontvoeren verdient nu ook weer niet de vergeetput, vind ik. Over HVT weet ik nog niet of men hem bij de gekke killers moet voegen, de twee anderen moet men gewoon dood doen.
Oud 8 oktober 2007, 13:12   #134
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, dat bedoel ik niet. Het is onverantwoord om gevangenen uit te lenen aan private bedrijven. Ik bedoelde het juist andersom. Licht administratief- en onderhoudswerk, gecombineerd met een eventuele bijkomende opleiding, aan overheidskaders, vanuit privaat gecoördineerde gevangenissen met een juridisch checks and balances-systeem, zou mogelijk dienen te zijn. In dat opzicht verlicht men de slachtoffers en derden van de last die de schuldige zelf met zich heeft meegedragen.

Voorts ben ik van mening dat er tegenwoordig te vaak met gevangenisstraffen wordt gezwaaid. Vaak is "de gevangenis" het enige antwoord op een misdaad. Ik acht die enkel noodzakelijk voor zij die anderen fysiek hebben aangetast. Voor dieven, fraudeurs &c. is het belangrijkste aspect dat zij op middelvrije voeten werken om hun schulden af te betalen.

Een mooi systeem van pelgrimages zou voor bepaalde deliquenten ook niet slecht zijn.
Dit ziet er al wat meer overdacht uit ...
Oud 8 oktober 2007, 13:13   #135
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En voor meneer de verkrachter, een toastje kaviaar gevolgd door gegrilde kreeft op een bedje sla, een hazeruggetje met truffels en een saballon met vers fruit? Wenst u nog een koffie cognac meneer?
een nekschot, dodelijke spuit, of 7000 zweepslagen, hij mag kiezen.
Oud 8 oktober 2007, 13:17   #136
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het jammere vind ik dat er velen zijn die ergere dingen dan dutroux gedaan hebben, maar niet zoveel media aandacht kregen omdat het niets met politiek te maken had, maar nog steeds is dutroux een meer gehaat persoon, er zitten er verd*mme die meer dan 20 kinderen verkracht hebben ONDER de 1 jaar oud.
Alles is media, alles is politiek, geloof dat dan toch, we worden erdoor gestuurd.
Pas op, ik zeg niet dat dutroux niets verkeerd deed, het is niet voor niets dat ik zijn naam in kleine letters schrijf, maar mensen vergeten vaak dat "misdadigers" zijn wat de media ervan maakt
Zulke mensen worden toch beter voor eens en altijd uit de weg geruimd ? Die hebben in het gevang niks verloren.Een gevangenis is voor mensen die een fout begaan hebben, niet voor monsters.Een monster vernietig je.
Oud 8 oktober 2007, 13:25   #137
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Inderdaad, zulk werk kan men beter uitbesteden aan niet-criminelen die anders van geen hout nog pijlen weten te maken. Bejaarden die niet rondkomen met hun schamel pensioentje bijvoorbeeld. Kunnen ze tenminste overdag in een verwarmd lokaaltje zakken plakken. Zou er voor hen dan ook nog een gevangenismaaltijd afkunnen? of moeten ze dat met hun eigen verdiende loon betalen?
Wat denk je?
Wat ik denk, blij dat gij geen macht hebt over de gepensioneerde.
"Zulk" werk zit goed waar het nu zit.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:27   #138
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Voor de goede orde, omdat u tegen Piet zegt dat hij er niets van weet omdat hij nooit opgesloten heeft gezeten.

Hoe lang bent u opgesloten geweest?
Jamaar, hij beweert cipier te zijn. Hij denkt dus wel in de plaats vd gevangenen of zij het daar al dan niet goed hebben.

Gemakkelijk eh, zo iemand bij de hand hebben om in jouw plaats te denken ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:28   #139
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zulke mensen worden toch beter voor eens en altijd uit de weg geruimd ? Die hebben in het gevang niks verloren.Een gevangenis is voor mensen die een fout begaan hebben, niet voor monsters.Een monster vernietig je.
Alleen een monster kan een monster vernietigen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:28   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wat ik denk, blij dat gij geen macht hebt over de gepensioneerde.
"Zulk" werk zit goed waar het nu zit.
Weer eentje die de draad niet volgt en/of aparte icoontjes nodig heeft om de ondertoon van een posting te begrijpen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be