Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 13:40   #121
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Met deze bewijst Vlaanderen dus zijn grote liefde voor de ethnische zuivering, racisme, extremisme. In feit zijn we niet zo ver van de Adolf Hitler-periode........ Wat is de volgende stap? Een gele ster voor alle Franstaligen die in Vlaanderen wonen?
het mag ook een haantje zijn.
Oud 19 december 2007, 13:51   #122
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De realitiet als VL is zeker niet altijd aangenaam in BR; maar veel FRbelgen hebben last van een ziekte. Ze denken dat ze geen NL kennen; maar eenmaal ze zich toch smijten, lijkt het aardig mee te vallen.
't Is niet alleen gebrekkige bediening in het Frans. Daarom moeten ze nog niet schelden of Vlamingen, en dan heb ik het niet alleen over de sinds jaar en dag op scholen populaire woorden "sale flamand" (die men misschien kan relativeren, maar die toch ook wel iets zeggen). Of daarom moet je nog niet, als je een etentje bijwoont en je wil je neerzetten maar je hoort dat de mensen naast je Nederlands spreken, nog niet opeens van zitplaatskeuze veranderen en duidelijk mondeling verstaanbaar maken dat je geen zin hebt om "dat" heel de avond te horen.

Ik zeg niet dat dit redenen om te scheiden zijn, maar wel dat je het bestaan van een anti-Vlaams racisme ook niet moet negeren.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 19 december 2007 om 13:51.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 14:08   #123
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dan kom je maar heel vluchtig in de regio Brussel. (Niet dat dit de reden is om separatist te zijn, maar je moet ook de realiteit niet minimaliseren.)

Dan heb ik maar een raad: probeer het eens !!!
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 14:09   #124
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Dan heb ik maar een raad: probeer het eens !!!
Dat doe ik dagelijks.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 14:28   #125
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
't Is niet alleen gebrekkige bediening in het Frans. Daarom moeten ze nog niet schelden of Vlamingen, en dan heb ik het niet alleen over de sinds jaar en dag op scholen populaire woorden "sale flamand" (die men misschien kan relativeren, maar die toch ook wel iets zeggen). Of daarom moet je nog niet, als je een etentje bijwoont en je wil je neerzetten maar je hoort dat de mensen naast je Nederlands spreken, nog niet opeens van zitplaatskeuze veranderen en duidelijk mondeling verstaanbaar maken dat je geen zin hebt om "dat" heel de avond te horen.

Ik zeg niet dat dit redenen om te scheiden zijn, maar wel dat je het bestaan van een anti-Vlaams racisme ook niet moet negeren.
Als ik in Brussel ben met mijn dochter of zoon, die als hoofdtaal FR spreken; dan spreken zij altijd opzettelijk zo luid mogelijk NL met mij; zo erg moet dat toch niet zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 14:44   #126
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Merci Herman! Merci Herman! Merciii!
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be