Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 06:24   #1421
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mensen die gewoon hun land niet vervreemd willen zien zijn daarom nog geen racisten...
Eigenlijk wel.
Of een persoon die zich aan de regels houdt en hier in onze maatschappij leeft nu blank of zwart is, maakt geen verschil.

Wel verschil maken omwille van bepaalde groepskenmerken i.p.v. de persoon op zich te beoordelen is racisme.

Een land verandert constant.
Het België van nu is niet meer het België van pakweg 60 jaar geleden.

We worden beïnvloed van overal, ook door inwijkelingen.
We zullen moeten mee evolueren, we hebben geen andere keuze.

Mensen weren uit onze maatschappij enkel omdat 'we niet willen vervreemden' is niet meer dan xenofobie.
Oud 30 juni 2011, 06:44   #1422
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat heb ik bij mijn weten altijd gedaan.
Nope, dat heb je niet gedaan. Getuige het gebrek aan censuur door de moderatie of klachten door anderen. Enkel in jouw ogen was het racisme.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 06:47   #1423
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat komt bij haar niet op, stel je voor, sjok die geen gelijk heeft.
Och, als alboreto en en sjokkie het hier zo'n vreselijk racistisch forum vinden, waarom zijn ze hier dan met geen stokken weg te houden? Beiden spammen ze het forum hier dagelijks vol. Erg consequent is dat niet, voor een forum dat ze zo verderfelijk vinden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 08:47   #1424
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=Alboreto;5534356]
Citaat:
Eigenlijk wel.
Of een persoon die zich aan de regels houdt en hier in onze maatschappij leeft nu blank of zwart is, maakt geen verschil.

Wel verschil maken omwille van bepaalde groepskenmerken i.p.v. de persoon op zich te beoordelen is racisme.
Dus in WWII waren de geallieerden verkeerd bezig.

Citaat:
Spijtig genoeg niet nee en dat is te danken aan de zogenaamde verdraagzamen die
altijd hebben zitten meeheulen met een integratieonwillige groep en mee hebben zitten
roepen dat zij hun eigenheid dienden te bewaren. Doch als een autochtoon zijn eigenheid wilde
bewaren werd die als racist/xenofoob/islamofoob in de hoek gezet.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=6861

Citaat:
Oh die keuze hebben we wel. Die keuze hebben we altijd gehad maar het heeft hem altijd aan
politici ontbroken die echt maatregelen durfden te nemen en liever de weg van de 'appeasement'
bewandelden dan van verweer. Een snel Belgwet ineenflansen zonder veel eisen te stellen en de deuren wagenwijd opengooien
voor vanalles en nog wat in de hoop op wat stemmenwinst. Is gemakkelijker.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1387

Verstandige mensen houden kwaadaardige
invloeden/ideologieen buiten en bestrijden die. U moet wel op staande voet een orgasme krijgen bij het zien van al dit moois.

http://www.youtube.com/watch?v=VYDuSptRR00

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1350
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156864
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156785

Citaat:
Mensen weren uit onze maatschappij enkel omdat 'we niet willen vervreemden' is niet meer dan xenofobie
http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2011 om 08:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 09:20   #1425
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.

Mensen weren uit onze maatschappij enkel omdat 'we niet willen vervreemden' is niet meer dan xenofobie.
Ik weet dat je me negeert, maar ik wil hier even reageren op die linkiewinkie onzin..
Conservatisme = geen racisme
Het streven naar het behoud van de eigen cultuur (historisch) is geen xenofobie (bokrijk is ook geen xenofoob museum)
Een andere mening hebben over bv. het homohuwelijk is geen homofobie..het fenomeen homosexualiteit volledig uit je leefwereld willen bannen wel
Mensen weren uit onze maatschappij als ze zich niet willen aanpassen aan onze cultuur is geen xenofobie maar een integratiebeleid..

Zo is het natuurlijk makkelijk om te krijsen dat dit forum vergeven is van racisme..

En u en alle wisords en Artis bent zelf racistisch, door alleen de witte vlaming van xenofobie en racisme te beschuldigen en nooit het racisme, de homofobie en de xenofobie aan te klagen op vlaamse en nederlandstalige islamforums...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 juni 2011 om 09:26.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 10:06   #1426
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

De aap is eindelijk uit de mouw gekomen, zo blijkt nu ik de laatste berichten van de racisme-aanklagers gelezen heb. Aanvankelijk kreeg ik de indruk dat zij slechts willen dat het forum zich aan de wet houdt, hetgeen ik nogal vreemd vond omdat ik zelf nog geen overtredingen van de wet heb gezien, al heb ik natuurlijk lang niet alles gelezen, dus ik kan dingen gemist hebben.
Maar nu blijkt dus dat zij willen dat het forum strenger optreedt dan de wet toelaat, dat het forum aan zelfcensuur moet gaan doen en de wettelijk toegelaten vrijheid van meningsuiting moet gaan beknotten zodat de racisme-aanklagers hun eigen opvattingen aan anderen op kunnen dringen.

Ik vind dat de racisme-aanklagers in dat geval compleet verkeerd bezig zijn en dat zij zich dan beter inzetten om de wet te veranderen, om die aan te scherpen, in plaats van het forum te willen veranderen - als ze dan zo graag censuur willen invoeren. Dan slaan ze meteen meerdere vliegen in één klap omdat ze dan ook het vermeend racisme op al die andere internetfora aanpakken.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk het gewoon accepteren dat hun definitie van racisme, en dan vooral strafbaar racisme, afwijkt van de wettelijke definitie, en dat ze inzien en accepteren dat lang niet iedereen zo denkt als zij zelf denken.
Tevens zouden ze eens kunnen proberen om vermeend racisme met zinnige en onderbouwde argumenten te weerleggen, en dan graag met iets anders dan de eigen, zeer ruime, bijna alles omvattende definitie van racisme die niet eens een wettelijk kader heeft.

Tot slot nog een opmerking over iets wat nog niet of nauwelijks aan bod gekomen is, voor zover ik dit topic heb gevolgd. En dat is dat het woord of begrip "racisme" maar al te vaak veel te lichtvaardig en vooral verkeerdelijk gebruikt wordt. Meestal wordt er namelijk eerder "discriminatie" of "vooroordeel" bedoeld dan "racisme", als er al sprake zou zijn van "discriminatie" of "vooroordelen".
Daarbij ook de bedenking dat de hele antidiscriminatiewetgeving er is gekomen om een gelijke behandeling tussen burgers en overheid te bekomen, dat de overheid verplicht werd alle burgers in gelijke gevallen gelijk te behandelen. De antidiscriminatiewetgeving is er niet gekomen om de verhoudingen tussen burgers onderling te regelen, ook al is de wetgeving wat dat betreft door toedoen van instanties als het CGKR verder opgerekt. Een CGKR overigens, dat intussen allang alle geloofwaardigheid heeft verloren, daar het bij tijd en wijle bijzonder selectief omgaat met klachten, waaruit blijkt dat het zelf niet eens mensen gelijk behandelt.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 30 juni 2011 om 10:07.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 10:59   #1427
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.
Ze hebben het al herhaaldelijk gezegd.
Ze laten racisme en racistische uitlatingen toe.

Het is enkel als het valt onder de noemer 'haat zaaien' of 'aanzetten tot racisme' dat ze ingrijpen.
Ik betreur dit omdat het publiceren van veel racistische uitlatingen op zich eigenlijk ook kan aanzien worden als 'haat zaaien' of 'aanzetten tot racisme', net door de grote toevloed van (door het forumbeheer) toegelaten berichten.

Nee hoor, het is de waarheid.
Bon, dat lijkt me allemaal zeer duidelijk. U betreurt dat. Dat is genoteerd. Wat gaat u doen aan deze treurnis?
Oud 30 juni 2011, 13:07   #1428
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Och, als alboreto en en sjokkie het hier zo'n vreselijk racistisch forum vinden, waarom zijn ze hier dan met geen stokken weg te houden? Beiden spammen ze het forum hier dagelijks vol. Erg consequent is dat niet, voor een forum dat ze zo verderfelijk vinden.
Dezelfde reden dat ik 't nog niet afgestapt ben: "Si tous les dégoûtés s'en vont il n'y a que les dégoûtants qui restent." (tegeschreven aan Paul-Henri Spaak, ooit Belgisch minister van buitenlandse zaken)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 14:44   #1429
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mocht je met "sjokkie" mij bedoelen, ik kom hier omdat ik wil discussiëren.
Dit is immers een discussieforum.
En jij? Waarom ben jij hier met geen stokken weg te houden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 14:50   #1430
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik weet dat je me negeert, maar ik wil hier even reageren op die linkiewinkie onzin..
Conservatisme = geen racisme
Het streven naar het behoud van de eigen cultuur (historisch) is geen xenofobie (bokrijk is ook geen xenofoob museum)
Een andere mening hebben over bv. het homohuwelijk is geen homofobie..het fenomeen homosexualiteit volledig uit je leefwereld willen bannen wel
Mensen weren uit onze maatschappij als ze zich niet willen aanpassen aan onze cultuur is geen xenofobie maar een integratiebeleid..

Zo is het natuurlijk makkelijk om te krijsen dat dit forum vergeven is van racisme..

En u en alle wisords en Artis bent zelf racistisch, door alleen de witte vlaming van xenofobie en racisme te beschuldigen en nooit het racisme, de homofobie en de xenofobie aan te klagen op vlaamse en nederlandstalige islamforums...
Ik vind het spijtig dat je niet op de "linkiewinkie onzin" reageert maar ernaast.

Voor de volledigheid, ik beschuldig ook anderen dan "alleen de witte vlaming" al wel eens van racisme. Ik heb ook al gelezen dat alboreto en wisord dit deden.

Gelieve je leugens achterwege te laten.
Oud 30 juni 2011, 15:01   #1431
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
awel, dan hebt U verschillende mogelijkheden nietwaar.

1) Het accepteren dat mensen bepaalde vooroordelen hebben, en dat je zonder fysiek geweld die mensen niet kan laten afwijken.

2) Eens diep nadenken, en wie weet, bent U geen discriminant naar de vermeende racisten toe?

3) JurgenC vervoegen en de klachten/krachten bundelen om de mensen die het forum beheren te verplichten alle vermeende racisten te bannen van dit forum, of het forum zelf laten op te doeken.

4)Niet meer op dit vermeend racistische forum te verschijnen.

5) Een link opzoeken waar wettelijk bepaald is dat Politics.be een racistisch forum is.
Waarom zou ik één van de door jou voorgestelde opties in overweging moeten nemen? Wat is de bedoeling?

Ik mag hier toch evengoed mijn mening neerschrijven, nietwaar?
Oud 30 juni 2011, 15:08   #1432
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dezelfde reden dat ik 't nog niet afgestapt ben: "Si tous les dégoûtés s'en vont il n'y a que les dégoûtants qui restent." (tegeschreven aan Paul-Henri Spaak, ooit Belgisch minister van buitenlandse zaken)
en daarom blijf je dus?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 15:11   #1433
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.

Wat met Zwitserland, Australië, de Arabisch wereld, ...

Willen precies niet mee met hun tijd hé.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 15:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 15:23   #1434
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
U noemt dat EVOLUEREN? terugkeren naar de 7de eeuwse woestijnmores noem ik gewoon DEGENERATIE;
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 15:57   #1435
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U noemt dat EVOLUEREN? terugkeren naar de 7de eeuwse woestijnmores noem ik gewoon DEGENERATIE;
Nog afgezien daarvan stoor ik me aan wat er na komt, het zinnetje "we hebben geen keuze", want die hebben we natuurlijk wel degelijk.
Oud 30 juni 2011, 16:13   #1436
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zou ik één van de door jou voorgestelde opties in overweging moeten nemen? Wat is de bedoeling?

Moeten we daarom uw mening klakkeloos overnemen, en alles wat niet in uw kraam past racisme noemen?
Oud 30 juni 2011, 16:22   #1437
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.

Ik stoor me mateloos aan deze post en de irrationaliteit die er van uitgaat. Zo mateloos dat ik zodadelijk nog overga tot een briefje richting de forumbeheerder met de vraag om uw mening te censureren.

Neen, waarlijk: meen jij dit nu, of is dit een grap en ben je een jenner?

Het punt is net dat deze mensen zich massaal niet aan de regels houden, of de regels willen aangepast zien naar hun goeddunken, uitzonderingen op de regels vragen en de regels overtreden als ze hun niet schikken. Daarnaast hollen ze ze uit (zie regels sociale zekerheid) ...
Ons systeem berust op solidariteit kan niet meer overleven als een grote groep aan die solidariteit weigert door bewust te faken dat ze zelf solidariteit nodig hebben.
Ons systeem waarvoor onze voorvaderen zo zwaar geknokt hebben en zo goed over hebben nagedacht, opdat ons kapitalistisch stelsel voor iedere inzittende leefbaar zou zijn, kan ook niet overleven als er veel mensen in de zwarte economie tewerkgesteld zijn.
Daarmee bedoel ik mensenhandel en andere vormen van kleine en grote criminaliteit, evenals het "gewone" zwartwerken.
Zie maar naar Griekenland....

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 16:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 16:24   #1438
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moeten we daarom uw mening klakkeloos overnemen, en alles wat niet in uw kraam past racisme noemen?
Neen, natuurlijk niet.
Ik noem zelf ook niet alles wat niet in mijn kraam past racisme.

Je vergat op mijn vragen te antwoorden.
Gemakkelijkheidshalve heb ik ze voor jou mee geciteerd.
Oud 30 juni 2011, 16:26   #1439
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Want zelfs dat wordt hier nog steeds ontkent.
Het komt voor.

Alboreto en jij zijn extreem racistisch tegenover het kaukasicsh ras in het algemeen en meer bijzonder tegenover de Vlaamse en Belgische cultuur.

Desnoods met geweld en door het opleggen van beperkingen aan de vrije meningsuiting willen jullie het voortbestaan van deze cultuur stopzetten en hopen jullie dat ze verandert.
Daarbij verheerlijken jullie alles wat een andere cultuur heeft of wat andere fysieke kenmerken heeft.

Niet verwonderlijk op zich, want de verheerlijkte cultuur is tot op het bod racistisch en nazistisch, net zoals jullie.
Oud 30 juni 2011, 16:27   #1440
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat gelul over "degeneratie" is zo oud en afgezaagd:

"Aetas parentum pejor avis tulit nos nequiores, mox daturos progeniem vitiosiorem.
Horatius, Carmina. Odes III, 6.

(De tijd der ouders, slechter dan de grootouders, heeft ons, die weer slechter zijn dan zij, voortgebracht, en wij zullen spoedig een nog bedorvener nakomelingschap verwekken.)
http://www.bookrags.com/tandf/tas-pa...-tulit-nos-tf/

http://opalescences.forumn.net/citat...ts-t12-120.htm
Ongeveer 2000 jaar oud. En 't zou me niet verwonderen indien Horatius 't bij een oudere Griek had geleend.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2011 om 16:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be