![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of een persoon die zich aan de regels houdt en hier in onze maatschappij leeft nu blank of zwart is, maakt geen verschil. Wel verschil maken omwille van bepaalde groepskenmerken i.p.v. de persoon op zich te beoordelen is racisme. Een land verandert constant. Het België van nu is niet meer het België van pakweg 60 jaar geleden. We worden beïnvloed van overal, ook door inwijkelingen. We zullen moeten mee evolueren, we hebben geen andere keuze. Mensen weren uit onze maatschappij enkel omdat 'we niet willen vervreemden' is niet meer dan xenofobie.
![]() |
![]() |
#1422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, als alboreto en en sjokkie het hier zo'n vreselijk racistisch forum vinden, waarom zijn ze hier dan met geen stokken weg te houden? Beiden spammen ze het forum hier dagelijks vol. Erg consequent is dat niet, voor een forum dat ze zo verderfelijk vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | ||||
|
![]() [quote=Alboreto;5534356]
Citaat:
Citaat:
altijd hebben zitten meeheulen met een integratieonwillige groep en mee hebben zitten roepen dat zij hun eigenheid dienden te bewaren. Doch als een autochtoon zijn eigenheid wilde bewaren werd die als racist/xenofoob/islamofoob in de hoek gezet. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=6861 Citaat:
politici ontbroken die echt maatregelen durfden te nemen en liever de weg van de 'appeasement' bewandelden dan van verweer. Een snel Belgwet ineenflansen zonder veel eisen te stellen en de deuren wagenwijd opengooien voor vanalles en nog wat in de hoop op wat stemmenwinst. Is gemakkelijker. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1387 Verstandige mensen houden kwaadaardige invloeden/ideologieen buiten en bestrijden die. U moet wel op staande voet een orgasme krijgen bij het zien van al dit moois. http://www.youtube.com/watch?v=VYDuSptRR00 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1350 http://forum.politics.be/showthread.php?t=156864 http://forum.politics.be/showthread.php?t=156785 Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2011 om 08:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Conservatisme = geen racisme Het streven naar het behoud van de eigen cultuur (historisch) is geen xenofobie (bokrijk is ook geen xenofoob museum) Een andere mening hebben over bv. het homohuwelijk is geen homofobie..het fenomeen homosexualiteit volledig uit je leefwereld willen bannen wel Mensen weren uit onze maatschappij als ze zich niet willen aanpassen aan onze cultuur is geen xenofobie maar een integratiebeleid.. Zo is het natuurlijk makkelijk om te krijsen dat dit forum vergeven is van racisme.. En u en alle wisords en Artis bent zelf racistisch, door alleen de witte vlaming van xenofobie en racisme te beschuldigen en nooit het racisme, de homofobie en de xenofobie aan te klagen op vlaamse en nederlandstalige islamforums... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 juni 2011 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
Minister
|
![]() De aap is eindelijk uit de mouw gekomen, zo blijkt nu ik de laatste berichten van de racisme-aanklagers gelezen heb. Aanvankelijk kreeg ik de indruk dat zij slechts willen dat het forum zich aan de wet houdt, hetgeen ik nogal vreemd vond omdat ik zelf nog geen overtredingen van de wet heb gezien, al heb ik natuurlijk lang niet alles gelezen, dus ik kan dingen gemist hebben.
Maar nu blijkt dus dat zij willen dat het forum strenger optreedt dan de wet toelaat, dat het forum aan zelfcensuur moet gaan doen en de wettelijk toegelaten vrijheid van meningsuiting moet gaan beknotten zodat de racisme-aanklagers hun eigen opvattingen aan anderen op kunnen dringen. Ik vind dat de racisme-aanklagers in dat geval compleet verkeerd bezig zijn en dat zij zich dan beter inzetten om de wet te veranderen, om die aan te scherpen, in plaats van het forum te willen veranderen - als ze dan zo graag censuur willen invoeren. Dan slaan ze meteen meerdere vliegen in één klap omdat ze dan ook het vermeend racisme op al die andere internetfora aanpakken. Een andere mogelijkheid is natuurlijk het gewoon accepteren dat hun definitie van racisme, en dan vooral strafbaar racisme, afwijkt van de wettelijke definitie, en dat ze inzien en accepteren dat lang niet iedereen zo denkt als zij zelf denken. Tevens zouden ze eens kunnen proberen om vermeend racisme met zinnige en onderbouwde argumenten te weerleggen, en dan graag met iets anders dan de eigen, zeer ruime, bijna alles omvattende definitie van racisme die niet eens een wettelijk kader heeft. Tot slot nog een opmerking over iets wat nog niet of nauwelijks aan bod gekomen is, voor zover ik dit topic heb gevolgd. En dat is dat het woord of begrip "racisme" maar al te vaak veel te lichtvaardig en vooral verkeerdelijk gebruikt wordt. Meestal wordt er namelijk eerder "discriminatie" of "vooroordeel" bedoeld dan "racisme", als er al sprake zou zijn van "discriminatie" of "vooroordelen". Daarbij ook de bedenking dat de hele antidiscriminatiewetgeving er is gekomen om een gelijke behandeling tussen burgers en overheid te bekomen, dat de overheid verplicht werd alle burgers in gelijke gevallen gelijk te behandelen. De antidiscriminatiewetgeving is er niet gekomen om de verhoudingen tussen burgers onderling te regelen, ook al is de wetgeving wat dat betreft door toedoen van instanties als het CGKR verder opgerekt. Een CGKR overigens, dat intussen allang alle geloofwaardigheid heeft verloren, daar het bij tijd en wijle bijzonder selectief omgaat met klachten, waaruit blijkt dat het zelf niet eens mensen gelijk behandelt.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 30 juni 2011 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is immers een discussieforum. En jij? Waarom ben jij hier met geen stokken weg te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de volledigheid, ik beschuldig ook anderen dan "alleen de witte vlaming" al wel eens van racisme. Ik heb ook al gelezen dat alboreto en wisord dit deden. Gelieve je leugens achterwege te laten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mag hier toch evengoed mijn mening neerschrijven, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
|
![]() Citaat:
Wat met Zwitserland, Australië, de Arabisch wereld, ... ![]() Willen precies niet mee met hun tijd hé. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Minister
|
![]() Nog afgezien daarvan stoor ik me aan wat er na komt, het zinnetje "we hebben geen keuze", want die hebben we natuurlijk wel degelijk.
![]() |
#1436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten we daarom uw mening klakkeloos overnemen, en alles wat niet in uw kraam past racisme noemen?
![]() |
#1437 | |
|
![]() Citaat:
Ik stoor me mateloos aan deze post en de irrationaliteit die er van uitgaat. Zo mateloos dat ik zodadelijk nog overga tot een briefje richting de forumbeheerder met de vraag om uw mening te censureren. Neen, waarlijk: meen jij dit nu, of is dit een grap en ben je een jenner? Het punt is net dat deze mensen zich massaal niet aan de regels houden, of de regels willen aangepast zien naar hun goeddunken, uitzonderingen op de regels vragen en de regels overtreden als ze hun niet schikken. Daarnaast hollen ze ze uit (zie regels sociale zekerheid) ... Ons systeem berust op solidariteit kan niet meer overleven als een grote groep aan die solidariteit weigert door bewust te faken dat ze zelf solidariteit nodig hebben. Ons systeem waarvoor onze voorvaderen zo zwaar geknokt hebben en zo goed over hebben nagedacht, opdat ons kapitalistisch stelsel voor iedere inzittende leefbaar zou zijn, kan ook niet overleven als er veel mensen in de zwarte economie tewerkgesteld zijn. Daarmee bedoel ik mensenhandel en andere vormen van kleine en grote criminaliteit, evenals het "gewone" zwartwerken. Zie maar naar Griekenland....
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik noem zelf ook niet alles wat niet in mijn kraam past racisme. Je vergat op mijn vragen te antwoorden. Gemakkelijkheidshalve heb ik ze voor jou mee geciteerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
|
![]() Citaat:
Alboreto en jij zijn extreem racistisch tegenover het kaukasicsh ras in het algemeen en meer bijzonder tegenover de Vlaamse en Belgische cultuur. Desnoods met geweld en door het opleggen van beperkingen aan de vrije meningsuiting willen jullie het voortbestaan van deze cultuur stopzetten en hopen jullie dat ze verandert. Daarbij verheerlijken jullie alles wat een andere cultuur heeft of wat andere fysieke kenmerken heeft. Niet verwonderlijk op zich, want de verheerlijkte cultuur is tot op het bod racistisch en nazistisch, net zoals jullie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Aetas parentum pejor avis tulit nos nequiores, mox daturos progeniem vitiosiorem. Horatius, Carmina. Odes III, 6. (De tijd der ouders, slechter dan de grootouders, heeft ons, die weer slechter zijn dan zij, voortgebracht, en wij zullen spoedig een nog bedorvener nakomelingschap verwekken.) http://www.bookrags.com/tandf/tas-pa...-tulit-nos-tf/ http://opalescences.forumn.net/citat...ts-t12-120.htm Ongeveer 2000 jaar oud. En 't zou me niet verwonderen indien Horatius 't bij een oudere Griek had geleend. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2011 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |