Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2021, 14:21   #1441
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In Israel dus, want dat is hun doelpubliek.

Dat kan, u kent de Israelische wet blijkbaar beter dan ik .
Maar anderzijds besef je niet eens dat je niet naar het promo-filmpje zit te kijken in die Facebookpost maar naar een "making of" filmpje dat een omstaander gefilmd heeft op zijn smartphone en rondgestuurd.

Wat zegt de israelische wet daarover?

Je kan het hen rechtstreeks zelf vragen :
https://www.shamir.org/en/about/

Vraag het hun zelf want jij bent hun maatje.

Tot dusver blijft het waar.
Oud 10 maart 2021, 15:30   #1442
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hup weer iets baanbrekend blijkbaar.

Bedrijf levert 50G health cov pass aan 15 landen op 8 mei 2020.

En blijkbaar is dat het éen en ander.
Dat staat uitgelegd in de commentaren.

https://www.facebook.com/10000356139...13363/?app=fbl

Of hier rechtstreeks.

PERSBERICHT: Betaalde inhoud van Accesswire
Persbericht inhoud van Accesswire. De nieuwstaf van AP was niet betrokken bij de totstandkoming ervan.
Cyberbedrijf levert 50M Health "COVI-PASS (TM)"
8 mei 2020

CYBER TECH COMPANY ONDERTEKENT TECHNOLOGIE DEAL OM 50 M "COVI-PASS ™" DIGITALE GEZONDHEIDSPASPOORTEN TE LEVEREN AAN 15 LANDEN

VST ENTERPRISES TEKENEN HANDELEN MET DIGITAL HEALTH TECHNOLOGY COMPANY - CIRCLE PASS ENTERPRISES - OM HAAR GEPATENTEERDE VCODE®-TECHNOLOGIEËN TE LEVEREN OM 'S WERELDS VEILIGSTE DIGITALE GEZONDHEIDSPASPOORT TE CREËREN - COVI-PASS ™

CYBER COMPANY ZIT ERVAN IN NAUW SAMEN TE WERKEN MET OVERHEDEN EN BELANGRIJKE STAKEHOLDERS OM EEN VEILIGE EN VERTROUWDE TECHNOLOGIE OPLOSSING VOOR COVID-19 PANDEMIC IN TE STELLEN

LONDEN, VK / ACCESSWIRE / 8 mei 2020 / International Digital Health Technology-bedrijf Circle Pass Enterprises (CPE) heeft een deal getekend met VST Enterprises Ltd (VSTE), het Britse cyberbeveiligingsbedrijf opgericht door tech-ondernemer Louis-James Davis (31) om integreer zijn state-of-the-art VCode® & VPlatform® technologieën in het COVI-PASS ™ Digital Health Passport.

Aangedreven door de baanbrekende cyberbeveiligingstechnologie VCode® & VPlatform® van VST Enterprises, heeft Circle Pass Enterprises een contract gesloten met VST Enterprises voor een volledig beveiligd digitaal gezondheidspaspoort - COVI-PASS ™, te combineren met goedgekeurde testkits. CPE begint vanaf volgende week met het verzenden van bestellingen voor de eerste gefaseerde uitgave van 50M COVI-PASS ™ digitale gezondheidspaspoorten naar zowel de particuliere sector als overheden in meer dan 15 landen, waaronder Italië, Portugal, Frankrijk, Panama, India, de VS en Canada. , Zweden, Spanje, Zuid-Afrika, Mexico, Verenigde Arabische Emiraten en Nederland.

Verdere uitleg over u scannen tot 100 meter ver en blabla
https://www.accesswire.com/588969/Cy...th-COVI-PASSTM

En dat allemaal al op 8 mei 2020.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 maart 2021 om 15:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 16:05   #1443
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat allemaal op pakweg een paar weken na 11 maart. De dag dat de WHO de pandemie verklaarde.
Oud 10 maart 2021, 18:40   #1444
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jij mist duidelijk heel veel.

En flapt er dan zomaar wat uit.
Ik ga echt niet elke denkscheet van jou lezen.
Die gaan alle kanten uit, en spreken zich voortdurend tegen.
Zelden zo'n copy-paster gezien, en dan nog van de grootste onzin.
Oud 10 maart 2021, 21:35   #1445
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ga echt niet elke denkscheet van jou lezen.
Die gaan alle kanten uit, en spreken zich voortdurend tegen.
Zelden zo'n copy-paster gezien, en dan nog van de grootste onzin.
Psst....

https://www.facebook.com/10000276956...26785/?app=fbl

Debunk dit maar eens.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 maart 2021 om 21:36.
Oud 10 maart 2021, 21:53   #1446
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zoals hier?
Nu reageer ik één keertje op je dwaze idiotieën, denk maar niet dat ik je fake news hier ga blijven lezen.

https://www.reuters.com/article/uk-f...-idUSKBN27X2VR
Oud 10 maart 2021, 22:29   #1447
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals hier?
Nu reageer ik één keertje op je dwaze idiotieën, denk maar niet dat ik je fake news hier ga blijven lezen.

https://www.reuters.com/article/uk-f...-idUSKBN27X2VR
Haast je dan maar voor je vaccin.

En hou dit in gedachte.

Het aantal kinderen jonger dan 5 jaar neemt met 40 procent af, is de verwachting. In 2017 waren er 681 miljoen kinderen in die leeftijdsgroep, in 2100 zijn dat er iets meer dan 400 miljoen. Dit zijn volgens de onderzoekers de landen met de meeste inwoners in 2100.15 jul. 2020
nos.nl › ...
'In 2100 minder mensen op aarde dan gedacht, wel ...

En dat betekent dat er 5 keer teveel ouderen ook zijn.
Wat dan weer betekent dat dit onmogelijk is om te overleven.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 maart 2021 om 22:35.
Oud 10 maart 2021, 22:57   #1448
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Van zodra ik een SMS of email krijg, zal ik mij inschrijven, wees daar maar gerust van.
En dan mogen er nog 1.000 antivaxxers de meest dwaze dingen op internet zetten.

Citaat:
En hou dit in gedachte.

Het aantal kinderen jonger dan 5 jaar neemt met 40 procent af, is de verwachting. In 2017 waren er 681 miljoen kinderen in die leeftijdsgroep, in 2100 zijn dat er iets meer dan 400 miljoen. Dit zijn volgens de onderzoekers de landen met de meeste inwoners in 2100.15 jul. 2020
nos.nl › ...
Logisch, steeds meer mensen beslissen om geen kinderen meer te willen, ook in ontwikkelingslanden.
Niets met vaccins te maken, maar met een pak andere factoren.

Een remedie tegen domheid:
https://youtu.be/ezVk1ahRF78
Oud 10 maart 2021, 22:59   #1449
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

En hou dit in gedachte.

nos.nl › ...
'In 2100 minder mensen op aarde dan gedacht, wel ...

En dat betekent dat er 5 keer teveel ouderen ook zijn.
Wat dan weer betekent dat dit onmogelijk is om te overleven
.
Dat zal nog wel meevallen. In tegenstelling tot de huidige generatie bejaarden, zal de huidige generatie jongeren werken aan machines voor hun gat en zo af te kuisen. Zij zullen dan niet afhangen van de jongeren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 00:35   #1450
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van zodra ik een SMS of email krijg, zal ik mij inschrijven, wees daar maar gerust van.
En dan mogen er nog 1.000 antivaxxers de meest dwaze dingen op internet zetten.

Logisch, steeds meer mensen beslissen om geen kinderen meer te willen, ook in ontwikkelingslanden.
Niets met vaccins te maken, maar met een pak andere factoren.

Een remedie tegen domheid:
https://youtu.be/ezVk1ahRF78
Dat zou kunnen ja.
Maar niet op hetzelfde tijdstip overal tegelijk.

Als je de curve van de landen naast elkaar legt zie je dat de buiging over de hele wereld zich situeert in de 2020 tot circa 2030.

Er zijn maar 2 mogelijke antwoorden hiervoor.
1) God
2) een gebeurtenis die dit veroorzaakt. Beetje te vergelijken met een pandemie bv.

Wie zichzelf ernstig wijsmaakt dat 7 miljard mensen op hetzelfde tijdstip dezelfde unanieme beslissing neemt ivm kinderuitbreiding.... Die geloofd in iets paranormaal.

Minder Spanjaarden, Italianen en Portugezen
Drie jaar geleden lag het wereldwijde vruchtbaarheidscijfer op 2,37, in 2100 is dat naar verwachting 1,66. In 23 landen, waaronder Spanje, Italië en Portugal, zal de bevolking als gevolg van het kleinere aantal kinderen halveren, denken de wetenschappers.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2021 om 00:46.
Oud 11 maart 2021, 08:36   #1451
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen ja.
Maar niet op hetzelfde tijdstip overal tegelijk.

Als je de curve van de landen naast elkaar legt zie je dat de buiging over de hele wereld zich situeert in de 2020 tot circa 2030.

Er zijn maar 2 mogelijke antwoorden hiervoor.
1) God
2) een gebeurtenis die dit veroorzaakt. Beetje te vergelijken met een pandemie bv.

Misschien heet God niet Allah, maar Durex?
Heb je dat filmpje bekeken?
Je hebt dus een heel aantal factoren die een rol spelen :

* groter inkomen
* anticonceptie die overal beschikbaar raakt
* betere medische zorgen (als men weet dat kinderen zelden sterven gaat men er ook niet extra maken)
* langer studerende vrouwen, die eerst de carrière willen, en uiteindelijk niet meer zwanger geraken

Hij noemt daar nog een aantal factoren.
Maar vraag gewoon eens aan iemand of ze nog 5 kinderen willen.
Je gaat zelden een positief antwoord krijgen, mensen willen 1 of 2 kinderen, omdat dat beter uitkomt.
Dat is hier zo, maar ook in Spanje, Portugal, Bangladesh, etc.

Citaat:
Wie zichzelf ernstig wijsmaakt dat 7 miljard mensen op hetzelfde tijdstip dezelfde unanieme beslissing neemt ivm kinderuitbreiding.... Die geloofd in iets paranormaal.
Wat weer een karikatuur is van de werkelijkheid.
Het is niet "plots", hij schetst een evolutie van tientallen jaren, en toont dit ook met statistische gegevens wereldwijd verzameld.
Er zijn natuurlijk ook nog altijd uitzonderingen, gezinnen met 12 kinderen.
Maar ze worden zeldzaam.
Hij geeft ook het voorbeeld dat waar meest kinderen geboren worden, de kindersterfte het hoogst is, in Congo, op het moment dat die video opgenomen werd was er toen oorlog daar, en daar werden ook meest kinderen geboren.

Citaat:
Minder Spanjaarden, Italianen en Portugezen
Drie jaar geleden lag het wereldwijde vruchtbaarheidscijfer op 2,37, in 2100 is dat naar verwachting 1,66. In 23 landen, waaronder Spanje, Italië en Portugal, zal de bevolking als gevolg van het kleinere aantal kinderen halveren, denken de wetenschappers.
Die mensen kiezen er meestal voor om minder kinderen te nemen.
Als je hier vraagt wat mensen als ideaal zien, zeggen de meesten 1 of 2 kinderen.
De tijd dat je er niets kon aan doen dat het er uiteindelijk 13 waren, is lang voorbij.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 maart 2021 om 08:37.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 09:03   #1452
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gaan wij echt de mensen geloven die daar de onderdrukking mee in de hand werken?
Het probleem kan zich nooit als de oplossing voordoen.
Eerst pakt ge het probleem weg door bv te zorgen dat alle kinderen in de wereld onderwezen worden. Onderwezen in taal, wiskunde, aardrijkskunde.
Slavernij bestaat nog steeds, maar die ons het vaccin verkopen wijzen liever naar vroeger (congo) om te negeren wat daar vandaag gebeurt in de Kobalt mijnen.

Ich habe das gewusst. Deze elitairen streven dezelfde geest na als vorige dictaturen maar verkopen het onder het mom van een pandemie. En terwijl iedereen in lockdown zat werd alles geïnstalleerd om tot een Gestapo 5.0 te komen. Het was zowel links als rechts. Allemaal in hetzelfde bed ziek.
Oud 11 maart 2021, 12:36   #1453
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gaan wij echt de mensen geloven die daar de onderdrukking mee in de hand werken?
Waarom zou ik om het even welk complot gaan geloven...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het probleem kan zich nooit als de oplossing voordoen.
Eerst pakt ge het probleem weg door bv te zorgen dat alle kinderen in de wereld onderwezen worden. Onderwezen in taal, wiskunde, aardrijkskunde.
Slavernij bestaat nog steeds, maar die ons het vaccin verkopen wijzen liever naar vroeger (congo) om te negeren wat daar vandaag gebeurt in de Kobalt mijnen.

Ich habe das gewusst. Deze elitairen streven dezelfde geest na als vorige dictaturen maar verkopen het onder het mom van een pandemie. En terwijl iedereen in lockdown zat werd alles geïnstalleerd om tot een Gestapo 5.0 te komen. Het was zowel links als rechts. Allemaal in hetzelfde bed ziek.
Klinkt allemaal heel verward en vol crazy veronderstellingen.
Nieuws van Cuckoo Land...
Oud 11 maart 2021, 14:33   #1454
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misleiding
Hospitaal loog over "hele hoop kinderen die binnenkwamen" tegen bbc.

https://www.facebook.com/10003390928...63269/?app=fbl

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2021 om 14:38.
Oud 11 maart 2021, 14:43   #1455
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misleiding.

Italie. Top viroloog doet boekjes open.
https://www.facebook.com/1828681866/...66578/?app=fbl

Lege ambulances met sirene.
Militair konvooi reed leeg.

Fraai hoor.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2021 om 15:07.
Oud 11 maart 2021, 15:06   #1456
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misleiding.

Italie. Top viroloog doet boekjes open.
https://www.facebook.com/1828681866/...66578/?app=fbl
Leugens en Fake News van 27 februari 2020

https://dpa-factchecking.com/netherl...824-99-290073/

Citaat:
Volgens posts op Facebook heeft een Italiaanse expert gezegd dat er "geen enkel lijk" heeft gezeten in de "militaire vrachtwagens van Bergamo". Beelden van dat militaire konvooi gingen afgelopen lente de wereld rond. Militairen schoten toen de overbelaste begrafenisondernemers te hulp tijdens het hoogtepunt van de COVID-19-crisis in Noord-Italië. Prof. Maria Rita Gismondo, hoofdviroloog van het academisch ziekenhuis Luigi Sacco in Milaan, zou gezegd hebben dat de vrachtwagens geen doden vervoerden. Ook zou zij hebben gezegd dat er ambulances leeg rondreden met blauw zwaailicht.

BEOORDELING: De stelling is fout. Prof. Gismondo ontkent ten stelligste dat zij dit soort uitspraken zou hebben gedaan. De hoogleraar probeerde juist dit soort fake news te bestrijden.

FEITEN: Prof. Gismondo stelt in een e-mail aan dpa: "Ik heb dit nooit gezegd!" Het is waar dat zij op een conferentie over het nieuwe coronavirus over deze beweringen heeft gesproken. Maar zij deed dat "met veel verwondering, en in de hoop dat er geen nieuws van komt".

Volgens haar was er slechts sprake van "verzamelde geruchten, niet mijn ideeën". Zij vindt het legitiem dat er ook op internationaal politiek niveau over COVID-19 gedebatteerd wordt. Maar dat er "zonder enig bewijs" beweringen worden gedaan zoals in de posts is volgens haar iets "waarvan men aangifte zou moeten doen".

Dat militaire konvooien wel degelijk COVID-19-doden vervoerden, is gedocumenteerd door tal van berichten in de Italiaanse pers, bijvoorbeeld in een artikel van de gezaghebbende krant la Repubblica van maart. Daarin wordt bericht van een konvooi van 70 militaire voertuigen dat lijken uit de bijzonder zwaar getroffen streek van Bergamo naar crematoria in een andere regio's bracht. Beelden van de Italiaanse publieke omroep RAI over de militaire konvooien van Bergamo gingen in maart de wereld rond. In Nederland berichtte onder meer De Telegraaf over het dodentransport.

Op de meeste foto's en videobeelden die in Italië en wereldwijd verspreid werden, zijn alleen de rijdende militaire vrachtwagens te zien. De krant Il Riformista publiceerde ook een artikel over Bergamo met een foto waarop te zien is hoe doodskisten in een legervoertuig worden geladen. Een zo'n foto bereikte zelfs het verre Australië.

Over ambulances die leeg zouden rondrijden en doen alsof zij COVID-19-patiënten vervoeren, is in serieuze Italiaanse media niets te vinden. Ook is in Italiaanse media niet te vinden dat Gismondo de uitspraken over lege ambulances of militaire konvooien gedaan zou hebben.

Fabrizio Cassinelli is journalist bij het Italiaanse nationale persbureau ANSA. Hij houdt zich als verslaggever in Milaan al maanden bezig met de COVID-19-crisis. Ook is hij voorzitter van de sectie verslaggevers in Lombardije (de regio waarvan Milaan de hoofdstad is en waar ook Bergamo ligt) van de Italiaanse nationale journalistenvakbond FNSI. Door die functies "kent hij iedereen", zo zegt hij telefonisch vanuit Milaan tegen dpa. Bij de militaire transporten van de doden van Bergamo waren zoveel mensen betrokken en was zoveel pers aanwezig dat hij het uitgesloten acht dat daarmee gemanipuleerd is. En wat de lege ambulances betreft, heeft hij nog nooit van "zo'n gek verhaal gehoord"; er is "geen enkele aanwijzing voor". Als ervaren stadsverslaggever kent hij ook de mensen van de ambulancedienst heel goed en kan "garanderen" dat zij aan zoiets niet zouden meewerken. Als dit soort verdenkingen ooit door politie of justitie onderzocht zouden zijn, zou hij er ook "zeker van hebben gehoord" van de mensen van het plaatselijke Openbaar Ministerie, waar hij ook zeer goede contacten mee heeft, zo zegt Cassinelli.

Gismondo, die in de Facebook-post als bron geciteerd wordt, staat wel in Italië bekend voor haar uitspraken tegen "paniekzaaierij". Daarmee haalde zij ook de Nederlandse pers, met een artikel in het AD in februari 2020. Gismondo werkt zelf keihard in haar laboratorium in Milaan, slaapt nog maar twee of drie uur per nacht, zei zij in februari. Maar zij heeft er kritiek op als mensen "doen alsof Italië in staat van oorlog verkeert" en dat er "angst wordt aangewakkerd". Het virus is volgens haar "uiteindelijk niet veel meer dan een normaal griepvirus".

Gismondo ziet overigens geen ingewikkelde complotten en verborgen belangen achter wat zij ervaart als paniekmakerij. Een vraag van dpa naar het "waarom?" beantwoordt zij via e-mail: "Ik weet het niet. Waarschijnlijk leidt het handhaven van de paniek de mensen af van andere ernstige problemen."

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 maart 2021 om 15:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 15:09   #1457
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Factcheckers van Zuckerberg komen ook weer eens wat vertellen.

Doe uw zakken maar al dicht.
Oud 11 maart 2021, 15:23   #1458
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Achteraf veel "ik weet het niet, ik was in mijn lab"
Blablabla

https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=6yf2N_LCSiw
Oud 11 maart 2021, 16:55   #1459
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achteraf veel "ik weet het niet, ik was in mijn lab"
Blablabla

https://m.youtube.com/watch?feature=lol.com&v=6yf2N_LCSw
Die baard-aap Billy Six ken ik ook nog, van het MH17 onderzoek.
Die mof is een regelrechte leugenmachine.

Dat je dat soort schorem gebruikt als bron is een duidelijk bewijs van je morele en sceptische failliet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 17:26   #1460
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die baard-aap Billy Six ken ik ook nog, van het MH17 onderzoek.
Die mof is een regelrechte leugenmachine.

Dat je dat soort schorem gebruikt als bron is een duidelijk bewijs van je morele en sceptische failliet.

Is hij buikspreker of zo?
De woorden komen precies van die ander.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2021 om 17:28.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be