Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 02:52   #1461
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat ze als buitenstaander haar eigen politiekers op de man af gaat beledigen, wij zullen onze eigen politiekers wel beledigen.

Dat heeft totaal niets met xenofobe reflexen te maken. Ik denk niet dat er hier 1% van de forumgangers op Franstalige forum voor een Frans publiek zit te lachen met het taalgebraak van Sarcozy. Het heeft gewoon te maken met de regels van de welvoeglijkheid.
Het feit dat u allen opgescheept zit met een eerste minister die niet eens uw taal beheerst, laat staan dat hij/zij zich het lot van de Vlamingen zou aantrekken, is in geen enkel opzicht een belediging : het is een vaststelling.

U mag het voor mijn part slechts een detail vinden dat een eerste minister van een land niet eens de taal kent van de grote meerderheid der bevolking, maar ik vind dat een vaststelling die internationale belangstelling verdient.

Sarkozy noch Frankrijk noch de Fransen hebben iets met bedoelde vaststelling te maken : onze eerste minister spreekt wel degelijk de taal der bevolking, hoor.

Gaat u overigens zelf maar eens na hoeveel landen ter wereld een eerste minister of staatsleider hebben die de taal van (de grote meerderheid) van de bevolking niet kent : u zult merken dat België ook op dat vlak een weinig voorbeeldige uitzondering is. Honderd jaar geleden had u zoiets misschien nog kunnen verborgen houden voor de buitenwereld, maar nu al lang niet meer, hoor.

Meer algemeen : dat het sinds jaar en dag zowat de huisstijl is van het Belgisch regime en de nalopers ervan zoals u om de mond te snoeren van de Vlamingen, zegge van het gros der Belgische bevolking, is één zaak. Maar wees tenminste een beetje realistisch : hetzelfde proberen met buitenlandse waarnemers – zelfs van een nietig kaliber zoals ikzelf - zal u niet lukken. Als het al te gek wordt met uw staatsregime zal niets of niemand ons beletten om dat te zeggen, hier en elders. Tenzij u van plan bent een hoge en ondoordringbare muur te bouwen rondom uw aards paradijs, kunt u daar in deze internationale wereld maar beter leren mee leven, denk ik.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 03:18   #1462
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het feit dat u allen opgescheept zit met een eerste minister die niet eens uw taal beheerst, laat staan dat hij/zij zich het lot van de Vlamingen zou aantrekken, is in geen enkel opzicht een belediging : het is een vaststelling.

U mag het voor mijn part slechts een detail vinden dat een eerste minister van een land niet eens de taal kent van de grote meerderheid der bevolking, maar ik vind dat een vaststelling die internationale belangstelling verdient.

Sarkozy noch Frankrijk noch de Fransen hebben iets met bedoelde vaststelling te maken : onze eerste minister spreekt wel degelijk de taal der bevolking, hoor.

Gaat u overigens zelf maar eens na hoeveel landen ter wereld een eerste minister of staatsleider hebben die de taal van (de grote meerderheid) van de bevolking niet kent : u zult merken dat België ook op dat vlak een weinig voorbeeldige uitzondering is. Honderd jaar geleden had u zoiets misschien nog kunnen verborgen houden voor de buitenwereld, maar nu al lang niet meer, hoor.

Meer algemeen : dat het sinds jaar en dag zowat de huisstijl is van het Belgisch regime en de nalopers ervan zoals u om de mond te snoeren van de Vlamingen, zegge van het gros der Belgische bevolking, is één zaak. Maar wees tenminste een beetje realistisch : hetzelfde proberen met buitenlandse waarnemers – zelfs van een nietig kaliber zoals ikzelf - zal u niet lukken. Als het al te gek wordt met uw staatsregime zal niets of niemand ons beletten om dat te zeggen, hier en elders. Tenzij u van plan bent een hoge en ondoordringbare muur te bouwen rondom uw aards paradijs, kunt u daar in deze internationale wereld maar beter leren mee leven, denk ik.

Tja, internet is een gegeven waar sommigen het moeilijk mee hebben.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 03:38   #1463
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Welke regel van de welvoeglijkheid heeft Gwylan dan overtreden?
Die van eigen politiekers eerst

Op dat vlak hebben we een eigen patrimonium dat nogal de moeite waard is, en we willen dat niet zomaar delen met buitenlanders he

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 03:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 03:47   #1464
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is onzin want 1 miljard besparing op ongeveer 10 miljard is ongeveer 10% en dat is de correcte manier om het te bekijken omdat het aangeeft hoe moeilijk het is om te besparen. Dat doe je niet door de totale kosten te bekijken, noch door de NMBS op droog zaad te zetten.
Er is hier trouwens iets dat ik niet snap. Volgens Rehn zijn brief zou de begroting zonder maatregelen een deficit getoond hebben van 4.6%, terwijl de regering beweerde dat met de maatregelen dat 2.8% was en de commissie uitrekende dat het eigenlijk 3.25% was.

Dat geeft aanleiding tot de nodige correctie van 0.25% (om tot 3% te geraken) tot 0.45% (om tot de beweerde 2.8% te geraken).

Als je ziet wat dat voorstelt vergeleken met de huidige daadwerkelijke besparing (van 4.6 naar 3.25 dus ofte 1.35% van het BNP) zien we dat de correctie EEN DERDE voorstelt van de huidige daadwerkelijke besparing.

Aan de andere kant zouden de huidige besparingen al 10 miljard zijn, en 2 miljard is maar een vijfde daarvan.

Ik weet niet waar de discrepantie vandaan komt.

(je moet niet met 1 miljard, maar wel met 2 miljard rekenen he: de commissie gaf een vork tussen 1.2 miljard (minimaal, om tot 3% te geraken) en 2 miljard (nodig om tot de beweerde 2.8% te geraken) )
Oud 11 januari 2012, 07:28   #1465
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is hier trouwens iets dat ik niet snap. Volgens Rehn zijn brief zou de begroting zonder maatregelen een deficit getoond hebben van 4.6%, terwijl de regering beweerde dat met de maatregelen dat 2.8% was en de commissie uitrekende dat het eigenlijk 3.25% was.

Dat geeft aanleiding tot de nodige correctie van 0.25% (om tot 3% te geraken) tot 0.45% (om tot de beweerde 2.8% te geraken).

Als je ziet wat dat voorstelt vergeleken met de huidige daadwerkelijke besparing (van 4.6 naar 3.25 dus ofte 1.35% van het BNP) zien we dat de correctie EEN DERDE voorstelt van de huidige daadwerkelijke besparing.

Aan de andere kant zouden de huidige besparingen al 10 miljard zijn, en 2 miljard is maar een vijfde daarvan.

Ik weet niet waar de discrepantie vandaan komt.

(je moet niet met 1 miljard, maar wel met 2 miljard rekenen he: de commissie gaf een vork tussen 1.2 miljard (minimaal, om tot 3% te geraken) en 2 miljard (nodig om tot de beweerde 2.8% te geraken) )
Ik volg uw redenering volledig en ik denk dat u gelijk heeft. We worden bedrogen zoveel is zeker.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 07:47   #1466
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Of hoe de Europeanisering en de globalisering de Belgische leugen doorprikken.
Oud 11 januari 2012, 08:34   #1467
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg uw redenering volledig en ik denk dat u gelijk heeft. We worden bedrogen zoveel is zeker.
'Ons' geeft 'ons' gelijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 08:40   #1468
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Of hoe de Europeanisering en de globalisering de Belgische leugen doorprikken.
Niet dat ze in het Europese machien ook niet foefelen, maar het Belgische gefoefel is van een andere orde. Te gortig om door de vingers te zien, en veel te dik om met de mantel der liefde kunnen toegedicht te worden.
Oud 11 januari 2012, 08:42   #1469
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stelde wel een vraag. Gij hebt blijkbaar moeite met het concept "vraag" he.

Mijn vraag is deze:

Hoe komt het dat de nodige correctie op de begroting volgens de cijfers in de brief van Rehn uitkomen op ongeveer een derde van de besparingsinspanning die ontbreekt, terwijl beweerd wordt dat de inspanning 10 miljard was, en diezelfde correctie 2 miljard zou zijn wat een vijfde is ?

Het is een eerlijke vraag. Ik weet niet waar het verschil vandaan komt.

PS: als er op het einde van een zin dit symbool staat: "?", dan is het meestal een vraag. Maar let op (voor gevorderden):
het is niet omdat dat symbool er niet staat dat er geen vraag is, en het is niet omdat dat symbool er wel staat dat men echt iets vraagt.

Voorbeeld1:
- Hoe heet jouw broer ?

(echte vraag met vraagteken)

Voorbeeld2:
- Wil je het geld dat je uit de kassa hebt genomen, terug leggen ? Dank u.

(er staat een vraagteken, maar het is niet echt een vraag maar een bevel)

Voorbeeld3:
- Ik zou willen weten hoe het komt dat het geld uit de kassa is verdwenen.

(er staat geen vraagteken, maar ik vraag wel een uitleg)

Moeilijk he, taal

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 08:46.
Oud 11 januari 2012, 08:46   #1470
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stelde wel een vraag. Gij hebt blijkbaar moeite met het concept "vraag" he.

Mijn vraag is deze:

Hoe komt het dat de nodige correctie op de begroting volgens de cijfers in de brief van Rehn uitkomen op ongeveer een derde van de besparingsinspanning die ontbreekt, terwijl beweerd wordt dat de inspanning 10 miljard was, en diezelfde correctie 2 miljard zou zijn wat een vijfde is ?

Het is een eerlijke vraag. Ik weet niet waar het verschil vandaan komt.

PS: als er op het einde van een zin dit symbool staat: "?", dan is het meestal een vraag. Maar let op (voor gevorderden):
het is niet omdat dat symbool er niet staat dat er geen vraag is, en het is niet omdat dat symbool er wel staat dat men echt iets vraagt.

Voorbeeld1:
- Hoe heet jouw broer ?

(echte vraag met vraagteken)

Voorbeeld2:
- Wil je het geld dat je uit de kassa hebt genomen, terug leggen ? Dank u.

(er staat een vraagteken, maar het is niet echt een vraag maar een bevel)

Voorbeeld3:
- Ik zou willen weten hoe het komt dat het geld uit de kassa is verdwenen.

(er staat geen vraag, maar ik wil wel een uitleg)

Moeilijk he, taal
Roma (Europa) locuta, causa finita.
Oud 11 januari 2012, 08:48   #1471
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag waar het verschil vandaan komt he.

Ik zal het anders zeggen:
Was de fraude in de ingediende begroting 1/3 of 1/5 van de besparingsinspanning ?

Als het 1/3 was (volgens de cijfers van Rehn), heeft men dan in werkelijkheid maar een inspanning van 6 miljard gedaan (2 miljard is 1/3 van 6 miljard) ?

Als het 1/5 was (inspanning was 10 miljard), waar komt de 4.6 % van Rehn dan vandaan ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 08:50.
Oud 11 januari 2012, 08:48   #1472
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterke argumentatie, rekenen is niet uw sterkste kant blijkbaar.
Zeveren darentegen daar bent u heel goed in.
bvb
Citaat:

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 januari 2012 om 08:49.
Oud 11 januari 2012, 08:50   #1473
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag waar het verschil vandaan komt he.

Ik zal het anders zeggen:
Was de fraude in de ingediende begroting 1/3 of 1/5 van de besparingsinspanning ?
Ik denk dat hij moeite heeft met breuken.
Oud 11 januari 2012, 08:50   #1474
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Di Rupo spreekt in ieder geval beter Duits dan Uw Sarkozy die niet verder komt dan het woordje "genau".

Uw input als buitenstaander is gewaardeerd maar gelieve eerst te kakken op Uw eigen politiek. Laat het maar ons over om op onze eigen politiek te kakken.
Sorry he Viveke, maar dit is er toch wel een beetje over. Wat mij betreft is Gwylan ten zeerste welkom. En ik vind het bewonderenswaardig dat zij erin slaagt haar Nederlands op zulk een peil te houden.

Wat nu de kritiek op D.R. betreft, waarom zou dit niet mogen? Zij beledigt de man niet, zij oordeelt gewoon over de pijnlijke situatie dat de premier van een staat de belangrijkste taal van die staat onvoldoende beheerst. In geen enkel andere staat zou zoiets door de beugel kunnen. In de USA mag iemand die komt uit de Spaans sprekende minoriteit van bv. de staat New Mexico er gewoon niet aan denken een politieke carrière te starten met een Engels die hij/zij slechts moeizaam en hortend kan naar voor brengen. Het is niet omdat het Nederlands vanuit een internationaal standpunt minder belangrijk is dan het Frans dat we daar dan maar zand mogen over strooien.
Oud 11 januari 2012, 08:52   #1475
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij moeite heeft met breuken.
Aangezien hij al moeite heeft met vraagtekens is dat niet te verwonderen natuurlijk. Maar mijn vraag is echt eerlijk. Ik vond het raar om dat verschil te zien.

Het is ook wel significant. Als de inspanning die gedaan werd, 80% was van de afgelegde weg, en er dus "maar" voor 20% gesjoemeld werd, dan is dat anders dan als er maar 66% van de afgelegde weg werd gedaan. In dat laatste geval wordt het echt heel dramatisch.
Het wil zeggen dat men met de beste wil ter wereld er niet zal komen.

En dat nog zonder de extra correctie door groei hypothese.
Oud 11 januari 2012, 09:10   #1476
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien hij al moeite heeft met vraagtekens is dat niet te verwonderen natuurlijk. Maar mijn vraag is echt eerlijk. Ik vond het raar om dat verschil te zien.

Het is ook wel significant. Als de inspanning die gedaan werd, 80% was van de afgelegde weg, en er dus "maar" voor 20% gesjoemeld werd, dan is dat anders dan als er maar 66% van de afgelegde weg werd gedaan. In dat laatste geval wordt het echt heel dramatisch.
Het wil zeggen dat men met de beste wil ter wereld er niet zal komen.

En dat nog zonder de extra correctie door groei hypothese.
Iemand die zegt dat hij "echt eerlijk" is, is meestal iemand die zelden eerlijk is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2012 om 09:10.
Oud 11 januari 2012, 09:12   #1477
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die zegt dat hij "echt eerlijk" is, is meestal iemand die zelden eerlijk is.
En jij ? Ben jij echt eerlijk ?

Dat verandert nog altijd niks aan mijn vraag zulle.

Mijn vraag is echt eerlijk, omdat ik ook niks beweer. Ik stel een discrepantie vast en ik wil weten waar ze vandaan komt.

Was de fraude in de ingediende begroting 1/3 (volgens cijfers uit brief van Rehn), en waarom praat men dan over 10 miljard bespaard ?

Of was de fraude in de ingediende begroting 1/5 (en waar komt dan die 4.6% uit de brief van Rehn vandaan ?)

Of zijn er twee problemen en is het nog iets anders ?

Toch niet moeilijk ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 09:13.
Oud 11 januari 2012, 09:20   #1478
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan misschien blijven doorgaan tot u een ons weegt.
Oud 11 januari 2012, 09:22   #1479
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sorry he Viveke, maar dit is er toch wel een beetje over. Wat mij betreft is Gwylan ten zeerste welkom. En ik vind het bewonderenswaardig dat zij erin slaagt haar Nederlands op zulk een peil te houden.

Wat nu de kritiek op D.R. betreft, waarom zou dit niet mogen? Zij beledigt de man niet, zij oordeelt gewoon over de pijnlijke situatie dat de premier van een staat de belangrijkste taal van die staat onvoldoende beheerst. In geen enkel andere staat zou zoiets door de beugel kunnen. In de USA mag iemand die komt uit de Spaans sprekende minoriteit van bv. de staat New Mexico er gewoon niet aan denken een politieke carrière te starten met een Engels die hij/zij slechts moeizaam en hortend kan naar voor brengen. Het is niet omdat het Nederlands vanuit een internationaal standpunt minder belangrijk is dan het Frans dat we daar dan maar zand mogen over strooien.
Inderdaad, Di Rupo moest gisteren, in zijn verweer naar Ben Weyts, overschakelen naar het Frans. Een schande is het.
Dit bewijst dat hij zeer moeizaam een nederlandse tekst kan aflezen maar niet in staat is om te anwoorden in het Nederlands.
Oud 11 januari 2012, 10:20   #1480
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je Olli Rehn zijn brief al gelezen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be