Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2015, 09:54   #1461
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is allemaal schoon in theorie en in het schoolreglement staat dat ze zindelijk moeten zijn maar de praktijk is dat ieder kind wordt ingeschreven , zeker als het quotum nog niet is bereikt want niet inschrijven kan banen kosten als in februari de telling gebeurt.
Ze schrijven in, zelfs al schijten ze 1O keer per dag in hun broek.
Verder ontwikkelt elk kind op elke leeftijd vaardigheden . Het leert kruipen , het leert stappen, het leert praten enz...
Maar kom: de Nederlanders zijn gek.
Niet automatisch, je hebt ouders die hun kinderen dat niet aanleren.
Ook sociale vaardigheden krijg je thuis niet aangeleerd.

Maar goed, je hebt het recht je kind tot zijn 7de thuis te houden uiteraard.
De resultaten van die groep zijn er ook naar: serieuze achterstand op de rest vanaf het eerste leerjaar.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 09:54   #1462
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal schoon in theorie en in het schoolreglement staat dat ze zindelijk moeten zijn maar de praktijk is dat ieder kind wordt ingeschreven , zeker als het quotum nog niet is bereikt want niet inschrijven kan banen kosten als in februari de telling gebeurt.
Ze schrijven in, zelfs al schijten ze 1O keer per dag in hun broek.
Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat je blijft putten uit eigen ervaringen.

Citaat:
Verder ontwikkelt elk kind op elke leeftijd vaardigheden . Het leert kruipen , het leert stappen, het leert praten enz...
Maar kom: de Nederlanders zijn gek.
En die vaardigheden hebben uw koters geleerd wanneer jij naar eigen zeggen 60-70 uur werkte in uw zakenkantoor?
Of wacht, er was een moeder aan de haard?

Laatst gewijzigd door hamac : 10 augustus 2015 om 09:55.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 09:58   #1463
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat ons onderwijssysteem kwalitatief beter is dan het Nederlandse.
Wanneer ik kijk naar de enorme Nederlandse aanwezigheid in ons onderwijs, denk ik dat veel Nederlanders daar ook overtuigd van zijn.
Raadpleeg de PISA cijfers, dan weet ge het. Maar niet alleen het Belgisch onderwijs zit in een dalende spiraal, ook het Nederlandse. Zoveel is wel duidelijk. Misschien ons licht eens opsteken met hoeveel de Aziaten in de klas zitten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:00   #1464
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Raadpleeg de PISA cijfers, dan weet ge het. Maar niet alleen het Belgisch onderwijs zit in een dalende spiraal, ook het Nederlandse. Zoveel is wel duidelijk. Misschien ons licht eens opsteken met hoeveel de Aziaten in de klas zitten.
Die dalende spiraal is er deels door meer en meer mensen die kleuterklasjes overbodig vonden en hun halfachterlijke kinderen op hun 7de pas naar school stuurden...
Er bestaat trouwens niet zoiets als Belgisch onderwijs, al sinds 1988 niet meer.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2015 om 10:00.
Oud 10 augustus 2015, 10:05   #1465
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dalende spiraal is er deels door meer en meer mensen die kleuterklasjes overbodig vonden en hun halfachterlijke kinderen op hun 7de pas naar school stuurden...
Er bestaat trouwens niet zoiets als Belgisch onderwijs, al sinds 1988 niet meer.
Mijn zoon was 4,5 jaar toen hij op een gegeven moment in de auto '20:25' zag op de klok en zei "over 20 minuten is het kwart voor negen".

Mijn dochter rond diezelfde leeftijd zei op een zaterdagmorgen "papa, maandag is vandaag eergisteren".

Maar sommigen hebben blijkbaar kindjes die alleen maar in hun broek schijten. Pericles kent er zo een paar blijkbaar.

Zelfs al noem je het kleuteronderwijs opvang met een lerend karakter, het zal vele malen goedkoper zijn dan het VB haar voorstel om huisvrouwen/huismannen een vervangend inkomen te geven.
Maar dat is volgens hem niet relevant.

Laatst gewijzigd door hamac : 10 augustus 2015 om 10:08.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:06   #1466
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet automatisch, je hebt ouders die hun kinderen dat niet aanleren.
Ook sociale vaardigheden krijg je thuis niet aangeleerd.

Maar goed, je hebt het recht je kind tot zijn 7de thuis te houden uiteraard.
De resultaten van die groep zijn er ook naar: serieuze achterstand op de rest vanaf het eerste leerjaar.
Ja, dat is waar Jack, in vergelijking met Vlaamse kindjes van 4 zijn de Nederlandse kindjes van 4 volkomen achterlijk en ze halen die achterstand nooit meer in.
En vanaf 4 pas naar school gaan is iets gans anders dan pas vanaf 7 naar school gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:08   #1467
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Mijn zoon was 4,5 jaar toen hij op een gegeven moment in de auto '20:25' zag op de klok en zei "over 20 minuten is het kwart voor negen".

Mijn dochter rond diezelfde leeftijd zei op een zaterdagmorgen "papa, maandag is vandaag eergisteren".

Maar sommigen hebben blijkbaar kindjes die alleen maar in hun broek schijten. Pericles kent er zo een paar blijkbaar.

Zelfs al noem je het kleuteronderwijs opvang met een lerend karakter, het zal vele malen goedkoper zijn, dan het VB haar voorstel om huisvrouwen/huismannen een vervangend inkomen te geven.
Mijn dochter gaat in september naar de kleuterklas.
Ze kan al een beetje rekenen, weet wat "plus" en "min", kan al letters vormen, enfin te veel om op te sommen...

Ik mag er niet aan denken welke achterstand kinderen van ouders die denken dat kinderen vanzelf ontwikkelen al hebben ten opzichte van mijn dochter.
Oud 10 augustus 2015, 10:11   #1468
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is waar Jack, in vergelijking met Vlaamse kindjes van 4 zijn de Nederlandse kindjes van 4 volkomen achterlijk en ze halen die achterstand nooit meer in.
En vanaf 4 pas naar school gaan is iets gans anders dan pas vanaf 7 naar school gaan.
Er zijn zelfs nu nog volwassenen die hun achterstand inhalen en hun secundair diploma halen.
Ik zie nog meer besparingsmogelijkheden.
Oud 10 augustus 2015, 10:13   #1469
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfs al noem je het kleuteronderwijs opvang met een lerend karakter, het zal vele malen goedkoper zijn, dan het VB haar voorstel om huisvrouwen/huismannen een vervangend inkomen te geven, maar dat is volgens hem niet relevant.
Wat hier beweerd wordt is dat een Nederlands kind, door pas op zijn 4-de naar school te gaan een onoverbrugbare achterstand heeft opgelopen t.o.v. een Vlaams kind.
Wat zouden de Nederlanders daarvan denken ?
Ik vermoed dat we gek moeten zijn om dure kleuterjuffen pis en kak te laten ruimen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 augustus 2015 om 10:13.
Oud 10 augustus 2015, 10:15   #1470
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hier beweerd wordt is dat een Nederlands kind, door pas op zijn 4-de naar school te gaan een onoverbrugbare achterstand heeft opgelopen t.o.v. een Vlaams kind.
Ik vermoed dat we gek moeten zijn om dure kleuterjuffen pis en kak te laten ruimen.
Ik vermoed dat wanneer jij aan je schoonzus denkt, jij meer dan de helft van je intellectuele capaciteiten verliest.
Oud 10 augustus 2015, 10:20   #1471
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn dochter gaat in september naar de kleuterklas.
Ze kan al een beetje rekenen, weet wat "plus" en "min", kan al letters vormen, enfin te veel om op te sommen...

Ik mag er niet aan denken welke achterstand kinderen van ouders die denken dat kinderen vanzelf ontwikkelen al hebben ten opzichte van mijn dochter.
Ook al ging mijn zoon (nu 9) al vroeg naar de crèche, echt sociaal was hij niet toen hij voor het eerst naar het kleuterklasje ging.
We hebben getwijfeld of we hem niet zouden laten testen voor autisme. We moesten als ouders al blij zijn dat hij eens goed ziek was. Pas dan kwam hij op onze schoot plakken of kregen we een knuffel.
In die eerste klasjes is hij echter helemaal open gebloeid.

Sociale vaardigheden leer je niet onder de rok van mama of oma.
Oud 10 augustus 2015, 10:24   #1472
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft geschreven dat Nederlandse kinderen een onoverbrugbare achterstand hebben opgelopen?

Jij daarentegen stelt het nut van kleuteronderwijs tussen 2,5 en 4 in vraag door de simplistische redenering dat als ze op 4 jaar dat allemaal kunnen inhalen, de voordelen nihil moeten zijn.
Oud 10 augustus 2015, 10:27   #1473
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft geschreven dat Nederlandse kinderen een onoverbrugbare achterstand hebben opgelopen?

Jij daarentegen stelt het nut van kleuteronderwijs tussen 2,5 en 4 in vraag door de simplistische redenering dat als ze op 4 jaar dat allemaal kunnen inhalen, de voordelen nihil moeten zijn.
Volgens mij zoek je het te ver.
Moest zijn schoonzus LO geven, hij zou pleiten voor de afschaffing van LO...
Oud 10 augustus 2015, 10:28   #1474
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft geschreven dat Nederlandse kinderen een onoverbrugbare achterstand hebben opgelopen? Jij daarentegen stelt het nut van kleuteronderwijs tussen 2,5 en 4 in vraag door de simplistische redenering dat als ze op 4 jaar dat allemaal kunnen inhalen, de voordelen nihil moeten zijn.
De grootste schade wordt pas later aangericht.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:28   #1475
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet men bij PISA ook wel. En de resultaten voor Belgie zijn daar, een dalende spiraal voor Vlaanderen, en voor Wallonie nog een stuk erger.
Oud 10 augustus 2015, 10:33   #1476
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat weet men bij PISA ook wel. En de resultaten voor Belgie zijn daar, een dalende spiraal voor Vlaanderen, en voor Wallonie nog een stuk erger.
Volgens Pericles kan die spiraal doorbroken worden met minder onderwijs en volgens het VB met de thuiswerkende ouder met bijhorend vervangingsinkomen.
Oud 10 augustus 2015, 10:34   #1477
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Pericles kan die spiraal doorbroken worden met minder onderwijs en volgens het VB met de thuiswerkende ouder met bijhorend vervangingsinkomen.
Vergeet niet met minder en slechter betaald personeel!
Oud 10 augustus 2015, 10:39   #1478
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In kwalitatieve zin komen er nog veel hervormingen, dit is logisch gezien al het studiewerk van velen. Vraag stelt zich enkel nog hoe flexibel en efficiënt men is, er zitten nogal wat vastgeroeste elementen in het systeem.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:45   #1479
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zelfs nu nog volwassenen die hun achterstand inhalen en hun secundair diploma halen.
Ik zie nog meer besparingsmogelijkheden.
Hebben we een grotere welstand dan de Nederlanders en draait onze economie beter dan de Nederlandse ?
Nee.
Waarom dan nog een onderwijs dat dubbel zo duur is ?
Dat zijn toch vragen die mogen gesteld worden.
Dat geldt trouwens niet alleen voor het onderwijs maar voor de ganse werking van de staat.
Kostprijs t.o.v. Nederland : dubbel zo groot, meerwaarde : O
Oud 10 augustus 2015, 10:47   #1480
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De spiraal kan enkel doorbroken worden met een mentaliteitswijziging/attitudewijziging van zowel leerkrachten, leerlingen, ouders... maw van gans de gemeenschap.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be