Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2012, 03:14   #1541
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
........Met andere woorden het bevriezen is een dwangbuis, waarmee de commissie het tekort onder de 2,8 garandeert. De EU commissie dirigeert de grootte van de begroting.
De regering mag dit bevroren geld enkel aanspreken in de mate waarop ze op 1 oktober kan bewijzen dat het begrotingstekort onder de 2.8% duikt.
Als de EU de begroting voor een stuk gaat aansturen, dan heeft dat toch nieuws waarde !!!
In werkelijkheid "dirigeert" de Europese Commissie de Belgische begroting niet ; zij waakt er slechts over dat deze voldoet aan de Europese richtlijnen, inzonderheid voor wat de toegelaten mate van het begrotingstekort betreft.
Maar het is zonder meer juist dat het "bevriezen" van later op het jaar geplande uitgaven slechts een zeer tijdelijk middeltje is om de begroting op dit ogenblik niet geheel door de Commissie te zien afkeuren. Komt België niet weldra met een "aangepaste" (zeg maar nieuwe) begroting voor de dag, dan ziet het er voor de geloofwaardigheid van uw regering niet goed uit...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 06:11   #1542
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
In werkelijkheid "dirigeert" de Europese Commissie de Belgische begroting niet ; zij waakt er slechts over dat deze voldoet aan de Europese richtlijnen, inzonderheid voor wat de toegelaten mate van het begrotingstekort betreft.
Maar het is zonder meer juist dat het "bevriezen" van later op het jaar geplande uitgaven slechts een zeer tijdelijk middeltje is om de begroting op dit ogenblik niet geheel door de Commissie te zien afkeuren. Komt België niet weldra met een "aangepaste" (zeg maar nieuwe) begroting voor de dag, dan ziet het er voor de geloofwaardigheid van uw regering niet goed uit...
Daar komt het inderdaad op neer.
De regering heeft gewoon tijd gekocht om de tijd tussen nu en februari te overbruggen. In februari moeten ze een aangepaste begroting kunnen voorleggen, ze krijgen helemaal niet de tijd tot oktober hoor.
Oud 12 januari 2012, 06:19   #1543
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zit blijkbaar diep. Heb je nog verdere plannen met mij ?
Je probeert het wéér....

Voor de duidelijkheid: ik heb helemaal geen plannen met jou. Ik heb met jou niks te maken, ik voel me op geen enkele wijze verbonden met jou en je belangen, en ik verafschuw de staat die jij verdedigt.
Oud 12 januari 2012, 06:22   #1544
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u bij gebreke daaraan zult moeten leren leven met het feit dat er ook buiten België leven bestaat, en dat elementen van dat welhaast buitenaards en in elk geval minderwaardig leven zelfs bijwijlen eens een mening durven verkondigen.
Het Belgicisme is geboren uit separatisme en racisme, en het zal erin sterven.
Oud 12 januari 2012, 08:45   #1545
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Deze uitspraak heeft de VRT weggefilterd, zodat hun eigen uitleg klopt!!! De regering was verplicht om de 1,3 miljard te bevriezen (vermits geen alternatief ter beschikking) ofwel was ze verplicht om de boete van 700 miljoen te betalen.

De vertaling van het stuk van de speech van Olli Rehn dat ze wel toonden, was een knap staaltje van indoctrinatie.

Zelfs het VTM nieuws was nog pro-regering in haar beschrijving, maar kan je tenminste rijmen met de brief, uitspraken van Olli Rehn en met de uitspraken van Vanackere.
Het is inderdaad opvallend hoe, door manipulatie van een zinsconstructie en het weglaten van een paar woorden, er krampachtig wordt gepoogd de zaken voor te stellen alsof Rehn en de Commissie tot het besluit gekomen zijn dat ze zich eigenlijk hadden vergist en dat ze dus best de oorspronkelijk ingediende begroting aanvaarden. Ik heb daar slechts één uitleg voor: massage van de publieke opinie en bevorderen van onwetendheid.
Oud 12 januari 2012, 08:56   #1546
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is inderdaad opvallend hoe, door manipulatie van een zinsconstructie en het weglaten van een paar woorden, er krampachtig wordt gepoogd de zaken voor te stellen alsof Rehn en de Commissie tot het besluit gekomen zijn dat ze zich eigenlijk hadden vergist en dat ze dus best de oorspronkelijk ingediende begroting aanvaarden. Ik heb daar slechts één uitleg voor: massage van de publieke opinie en bevorderen van onwetendheid.
Ik moet ook zeggen dat het fascinerend is. Ik val er eigenlijk bijna van achterover.

We namen Oosten hier voor een kinds geworden farizeeër die de overduidelijke feiten, zelfs wanneer die feiten hem onder de neus gewreven worden op alle mogelijke manieren en het totale gebrek in logica en de in het oog springende contradicties in zijn statements langs alle kanten worden blootgelegd.

Nu zien we dat diezelfde dingen beweerd worden door de officiële media in Belgie, zonder blozen (en zonder de factuele informatie erbij te zetten).

Dat is platte propaganda, een kwijnende dictatuur waardig. Zelfs the ministery of Truth van Orwell kan hier een puntje aan zuigen en de Pravda was een amateursblaadje in vergelijking hiermee.

Dit van buitenaf zien gebeuren in mijn geboorteland, in een Westers Europees land, is zwaar zwaar schokkend. Dit zijn geen grappen meer. Dit zijn geen idioten meer waar we mee kunnen lachen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 09:04   #1547
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet ook zeggen dat het fascinerend is. Ik val er eigenlijk bijna van achterover.

We namen Oosten hier voor een kinds geworden farizeeër die de overduidelijke feiten, zelfs wanneer die feiten hem onder de neus gewreven worden op alle mogelijke manieren en het totale gebrek in logica en de in het oog springende contradicties in zijn statements langs alle kanten worden blootgelegd.

Nu zien we dat diezelfde dingen beweerd worden door de officiële media in Belgie, zonder blozen (en zonder de factuele informatie erbij te zetten).

Dat is platte propaganda, een kwijnende dictatuur waardig. Zelfs the ministery of Truth van Orwell kan hier een puntje aan zuigen en de Pravda was een amateursblaadje in vergelijking hiermee.

Dit van buitenaf zien gebeuren in mijn geboorteland, in een Westers Europees land, is zwaar zwaar schokkend. Dit zijn geen grappen meer. Dit zijn geen idioten meer waar we mee kunnen lachen.
Het past perfect in de weg die Pierre Magnette bewandelt in zijn artikel in DM 'Wie is Olli Rehn'. Walgië, Europees gidsland avant-la-lettre!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 09:11   #1548
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Het past perfect in de weg die Pierre Magnette bewandelt in zijn artikel in DM 'Wie is Olli Rehn'. Walgië, Europees gidsland avant-la-lettre!
Waarom enkel besparen, waarom mogen er geen nieuwe inkomsten komen dixit Magnette? Wat een idioot... 66% overheidsbeslag beste mensen and increasing.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 09:15   #1549
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Idd en zonder de brief zouden we enkel een zwaar vermoeden kunnen hebben, maar de brief bewijst het zwart op wit en toont aan dat de VRT nieuwsdienst enkel de propaganda van de regering toont. Maar België zit onder curatele, waarbij we enkel de maatregelen (nog) kunnen invullen, maar de hoogte van het begrotingstekort op zich kunnen we niet meer bepalen (tenzij lager dan 2.8% )
Ik vraag me af of de brief niet opzettelijk is gelekt door Olli Reyn, om de druk in België te verhogen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 09:17   #1550
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Waarom enkel besparen, waarom mogen er geen nieuwe inkomsten komen dixit Magnette? Wat een idioot... 66% overheidsbeslag beste mensen and increasing.
De man voelt de volgende bui, als de 'bevroren' middelen tegen eind februari uit de vriezer moeten, duidelijk al hangen. Wee ons, we zitten opgescheept met zelfverklaarde 'verlichters'.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 januari 2012 om 09:32.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 09:20   #1551
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Als het een kwestie van woordkeuze is voor Elio

1° bevries alle ambtenaren die meer dan 2000euro per jaar verdienen in pensioen hun deel boven de 2000euro pensioen. Zodat je als overheid een voorbeeld kunt stellen ivm de loonspanningstheorie

2° bevries alle systemen van tijdelijke loopbaanonderbreking op vrijwillige basis en brugpensioen systemen. ZOdt mensen betaald worden voor te werken en belastingen bijdragen, en bijdragen voor hun pensioen, en effectief langer gaan werken

-
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:10   #1552
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het gat in de romp van de VLD wordt stilaan zo groot dat de boot niet anders kan kapseizen.
Oud 12 januari 2012, 10:20   #1553
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gat in de romp van de VLD wordt stilaan zo groot dat de boot niet anders kan kapseizen.
Magnette,VLD ???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:28   #1554
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Magnette,VLD ???
Nee oma, is Magnette geen boegbeeld van deze nog-nooit-geziene belastingsregering? En zit de VLD nog in die regering of niet (we horen ze wel niet maar alla)?
Oud 12 januari 2012, 10:32   #1555
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dit hier ?

Het is heel grappig om Magnette's statement te lezen. Het doet mij denken aan de schooljongen die voor de schooldirecteur moet komen voor een kwajongensstreek, en tegelijkertijd verschillende, mutueel tegensprekende verdedigingen naar voor brengt:
- ik heb het niet gedaan
- ik was daar niet op het ogenblik van de feiten
- ik heb het niet express gedaan
- de andere was begonnen
- de andere had lelijke ogen

Eerste lijn:
Citaat:
De Europese Commissie is een recessie van vijftien jaar aan het voorbereiden door de strikte economische politiek die ze de lidstaten oplegt.
Met andere woorden, de strenge budgetnormen en controle waar we zelf mee akkoord zijn gegaan, was een kemel. Hiermee stellende dat de begroting WEL DEGELIJK niet aan die normen voldeed en dat dat moedwillig zo was "om een recessie tegen te gaan", en tevens dat de Europese politiek die ze zelf mee uitgedokterd hebben een verkeerde zou zijn.

Tweede lijn:
Citaat:
Nochtans heeft Europa volgens Magnette helemaal geen democratische legitimiteit om dat te doen
Het Robinus V argument, Europa is een dwingeland die ons wil dwingen dingen te doen (die we zelf mee goedgekeurd hebben, maar kom). Ook deze verdediging is "ons budget volgde de normen niet en dat was bewust zo, en nu worden we door die dwingeland tegen onze goesting gedwongen om ze in orde te krijgen".

Deze twee argumenten zijn argumenten om te stellen dat de begroting die ingediend werd NATUURLIJK NIET aan de Europese normen voldeed, want we vonden die normen een slechte politiek en we willen natuurlijk niet de dwang van een dwingeland ondergaan.

Hieruit kunnen we dus begrijpen dat we als goede huisvader een goeie begroting hebben gemaakt die geen recessie van 15 jaar zal veroorzaken en die de normen dus NIET zal respecteren, maar dat we de Europese commissie blaaskes wilden wijsmaken om die dwingeland van ons lijf te houden.

Het heeft dus niet gepakt, en die smerige dwingeland heeft onze smoes doorgehad.

Hier wordt toegegeven dat de Belgische begroting afgekeurd werd:
Citaat:
Die trok vorige week enkele Belgische begrotingsberekeningen in twijfel, waardoor de regering zich verplicht zag 1,3 miljard euro aan uitgaven tijdelijk te bevriezen.
en nu, derde lijn, heel grappig:
Citaat:
'Het is niet omdat Europa iets zegt, dat het zo is', benadrukt Magnette. 'We blijven het oneens met hun berekeningen. En we gaan blijven zeggen: Olli Rehn, u vergist zich, de strenge economische politiek die u voert, is niet de juiste.'
Fantastische contradictie. In het eerste deel beweert hij dat hun BEREKENINGEN fout zouden zijn. Maw, dat de Belgische begroting zich wel degelijk aan de Europese normen heeft gehouden, maar dat de berekeningen van de Commissie fout en te pessimistisch zouden zijn.

Terwijl zijn eerdere argumenten juist argumenteerden dat we inderdaad verkeerde berekeningen hadden ingediend om die dwingeland om de tuin te leiden en geen recessieve politiek die opgelegd was en verkeerd is, moeten te volgen. Dus NATUURLIJK waren onze berekeningen fout.

In het tweede deel stelt hij dat de NORMEN verkeerde normen zouden zijn en dat Belgie zich niet aan die normen wenste te houden.

Wat is het nu ? België is niet akkoord met de Europese opgelegde normen, wenste er zich dus niet aan te houden, en wordt nu tegen zijn goesting gedwongen om het toch te doen op een ondemocratische wijze ? Hoewel Belgie zelf mede die normen had goedgekeurd en vooral, BEWEERD HAD DAT HAAR BEGROTING MET GLANS AAN DIE EUROPESE TEST GING VOLDOEN ?

Heeft Belgie moedwillig foute berekeningen ingediend om de dwingeland te misleiden en haar verkeerde politiek niet moeten te volgen, of zijn de berekeningen juist en wilde de ingediende begroting wel de normen volgen ?

Of eerder dat de Belgische begroting wel degelijk aan die normen voldoet (waarom erover dan klagen ?) maar dat de commissie haar berekeningen fout zijn (zoals die van het rekenhof ?) ?

Ik was er niet en ik heb het niet express gedaan

Vierde lijn:
Citaat:
'Wie kent Olli Rehn? Wie heeft ooit het gezicht van Olli Rehn gezien? Wie weet waar hij vandaan komt en wat hij heeft gedaan? Niemand. Terwijl hij zegt hoe wij onze economische politiek moeten voeren.'
Nu op de man gaan spelen. Het is allemaal de schuld van Olli Rehn.
"ik was er niet, ik heb het niet express gedaan, en de andere was begonnen dus dik verdiende loon"

Vijfde lijn:
Citaat:
De minister vindt wel dat het Belgische begrotingstekort onder de 3 procent moet. 'Maar de marge om te bepalen hoe we dat doen, moet vrij blijven. Vandaag gaat de Europese Commissie te ver met het opleggen van maatregelen.''Waarom moeten er wel uitgaven worden geschrapt en mogen er geen nieuwe inkomsten komen?'
De minister vindt dus dat de Europese normen (3%) die hij vooraf aanklaagde en voor een recessie zouden zorgen, die hij ondemocratisch vond en waarvan hij vroeg met welk recht een "onbekende" die wilde opleggen, wel degelijk moeten gehaald worden. Begrijpe wie kan.

En verder een vette leugen: de commissie, noch Olli Rehn leggen op HOE het moet gedaan worden. Niemand zegt dat het via besparingen moet. Olli Rehn wilde maatregelen, gelijk dewelke die de rekeningen doen kloppen.

Magnette wil hier verwarring zaaien, door te stellen dat de bevriezingen opgelegde besparingen zouden zijn.

We weten dat dat niet waar is. De bevriezingen zijn tegengehouden uitgaven, die Rehn TOELIET van VOORLOPIG uit te vaardigen, omdat de regering geen echte maatregelen KLAAR HAD. Die maatregelen mogen best extra belastingen zijn. Maar de regering had dat niet klaar liggen.

Hij doet nu alsof Rehn een bevriezing had opgelegd. Nee, de bevriezing was een mogelijkheid om toch nog een sanctie te vermijden als de regering geen maatregelen in de reserve schuif had. Rehn spreekt zich totaal niet uit over de aard van de maatregelen. De regering HAD ER GEWOON GEEN BIJ DE HAND.

Wat een gespartel. Wat een leugenaar.

Tegelijkertijd zegt Magnette dat Europa normen wil opleggen waar men niet mee akkoord is en dat hij ook vindt dat we die normen moeten halen ; dat we die normen een slechte politiek vinden en dat we die toch wilden halen maar dat de berekeningen van Europa fout zijn, dat de boodschapper lelijke ogen heeft. Hij stelt ook de extra noodoplossing die Europa toegelaten heeft omdat de regering met haar broek op haar enkels stond en geen maatregelen klaar had voor alsof het besparingsmaatregelen waren die Europa eiste, terwijl het gewoon een voorlopige garantie is omdat de regering niks voorbereid had, in afwachting dat ze dat wel doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2012 om 10:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:46   #1556
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Het is niet omdat Europa iets zegt, dat het zo is', benadrukt Magnette. 'We blijven het oneens met hun berekeningen. En we gaan blijven zeggen: Olli Rehn, u vergist zich, de strenge economische politiek die u voert, is niet de juiste.'
En hoe voelen ze zich hier in de Melsenstraat over? Het is daar zo vreselijk stil...
Oud 12 januari 2012, 10:55   #1557
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Dat u een naloper bent van het Belgisch staatsregime blijkt uit uw bijdragen alhier.
Kan U hier één tekend voorbeeld van aanhalen ?

Citaat:
2. Niemand is mijn idool ; ik heb geen idolen. Meer specifiek voor wat Di Rupo betreft kan ik zeer duidelijk zijn : hij heeft geen enkele kwaliteit of eigenschap die mij in dit of welkdanig ander leven zou kunnen aanspreken. Eender welke dame die ooit de walm van goedkoop pseudo-parfum heeft gekruist die in zijn kielzog waart, zal u net hetzelfde zeggen.
De uispraken die dezelfde dames DSK hebben zijn nog minder flatterend.

Citaat:
Maar ter zake :

Wij zijn het kennelijk met elkaar eens dat de huidige houding van de Europese Commissie ten aanzien van de door uw regering ingediende begroting volkomen in de lijn der verwachting lag. Bovendien kan ik u volgen waar u suggereert dat de evolutie voor wat België betreft inderdaad bezwaarlijk rooskleurig te noemen valt. Ik wil evenwel graag samen met u en anderen de oprechte hoop uitdrukken dat er ooit beterschap kan en zal zijn, al zie ik de huidige Belgische regering totaal niet in staat om die te bewerkstelligen, wel integendeel.

Maar na deze regering komt er ongetwijfeld een andere, en hopelijk betere. Ik ben van mening dat de zeer nefaste greep van de PS op de Belgische (en dus tevens Vlaamse) politiek al veel te lang heeft geduurd, en dat daar best snel een einde zou aan komen. Ik wens het u allen toe dat uw Waalse medeburgers dat uiteindelijk eens zullen willen inzien.

En inderdaad : ik hoef daarover mijn mening niet te ventileren, maar ik zie geen enkele reden waarom ik dat niet zou mogen. Derhalve, aangezien ik hier net als u aan het forum deelneem doe ik het. Let wel, niets belet u om aan de eigenaars en moderatoren van onderhavig discussieplatform te vragen om de niet-Belgen van deelneming uit te sluiten. Ik vrees dat u bij gebreke daaraan zult moeten leren leven met het feit dat er ook buiten België leven bestaat, en dat elementen van dat welhaast buitenaards en in elk geval minderwaardig leven zelfs bijwijlen eens een mening durven verkondigen.
België staat traditioneel heel open. Ik betreur ook bijvoorbeeld de uitspraken van Elio Di Rupo's poulain Paul Magnette die de EC controle minimaliseert.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 januari 2012 om 10:56.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:58   #1558
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
België staat traditioneel heel open.
Maar daar lijkt een eind aan te komen nu "ons" land op ineenvallen staat, nietwaar.
Oud 12 januari 2012, 11:03   #1559
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer.
De regering heeft gewoon tijd gekocht om de tijd tussen nu en februari te overbruggen. In februari moeten ze een aangepaste begroting kunnen voorleggen, ze krijgen helemaal niet de tijd tot oktober hoor.
Inderdaad. In februari zullen ze een extra inspanning moeten doen, om de begroting die gebaseerd is op 0.8% groei bij te stellen naar een begroting die is gebaseerd op een lagere groei. Ze zullen bovenop de 1.3 miljard bevriezing nog meer geld moeten zoeken.
Maar de 1.3 miljard die blijft en kunnen ze enkel ruilen met andere maatregelen. Op 1 april en op 1 oktober gebeurt er een controle door de EU: dan wordt planned (begroting) vergeleken met actual. Indien op 1 october de begroting onder de 2.8% duikt, dan komt het pakket van 1.3 miljard (bevriezing of vervangingsmaatregelen van bevriezing) gedeeltelijk of volledig vrij.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 11:14   #1560
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De persoon waaraan u uw ezelsstamp adreseert, heeft als 'buitenstaander' nochtans een klaar zicht op het Belgische beleidsdrama, u weet wel, uw land.
Gezien er geen enkel valabel argument bestaat dat het voortbestaan van Belgique/Belgie rechtvaardigd, kunt u daar nogal moeilijk omheen fietsen en begint dan maar uit argumentele armoede de ander weg te balken.
Steenezels staan blijkbaar in de uitverkoop.
Je bent zelf een steenezel. De weg naar verbetering bestaat er niet uit om te kakken op ons beleid ad hominem en buitenstaanders aan te moedigen dit spel mee te spelen. Als je een beetje begrijpend leest dan zie je wel degelijk dat ik dezelfde problematiek zie en deze zeker niet ontken.

Citaat:
U kan dan wel een adervernauwende weerzin voelen voor haar onderbouwde kritiek ivm het fundamentele gebrek aan democratie in uw land, maar geef toe VLB, de posts van Gwylan fonkelen als robijnen en saffieren, waarvan de aangeslepen facetten scherp zichtbaar worden in de gloed van onze pc-schermen en de subtiele schoonheid ervan onweerstaanbaar onze irissen penetreert.
Gwylan heeft soms zwakkere posts waarin ze haar drang om actief cheerleader te spelen niet kan weerstaan. Deze zijn in de minderheid.

Citaat:
Zelfs een fervente anti-democraat als, pakt 'em vast, 'n échte Belg die hier p�*r �*ccidente wat komt forumduinen, kan niet zomaar achteloos voorbij scrollen aan de visuele juweeltjes van deze literaire diamantair.
Niémand heeft de luxe om deze schrijfkunst aan zich te laten voorbijgaan.
Het zou getuigen van minstens een literaire zondeval, om het intellect niet te verrijken met deze topteksten, écht waar, zelfs al heeft een goede Belg weinig tot geen last van enig schuldbesef, als het gaat om het negéren van de begane onrechtvaardigheden tov het Vlaamse volk in de onderdrukkingshistoriek van zijn geliefde vaderland.
Hoelang bent u de schaamte al voorbij ?
Een beetje meer chauvinisme zou je sieren.

Citaat:
Anyway, dank zij de eindeloze capriolen van zowat alle opeenvolgende regeringen, groeit het kiezersbegrip van een zelfstandig Vlaanderen zowaar met de dag en het federale verlies daarvoor is voor rekening van jou, euh.. sorry, jou land.
Welke rekening mag "mijn land" ( jouw woorden) dan verwachten ?

Citaat:
En weet je Vive, ik verdenk die Hollandse juwelensmid er zelfs van een zekere mate van menselijke beschaafdheid te bezitten, te oordelen naar de kleurtoon van de argumentele onderbouwing en het inhoudelijke persoonsrespect in steevast elke post, wat op dit forum als een anomalie kan beschouwd worden, zeker bij het onderdrukkingsdenken van Belgische fanatici.

Beschaving. Een 500K-diamant temidden van een hoop tricolore glasscherven...

Kun je je d�*t voorstellen, beste VLB ? Een beschaafde Hollander ?
Maar hey, een beschaafd Belgique klinkt toch zo vuil en vloekerig, éh ?

Ziezo, da's ook weer even geventileerd.
Je anti-gevoelens tegen wat jij "Belgique" noemt zitten blijkbaar diep. Misschien eens goed om wat zielsgenoten op te zoeken en de Vlaamse leeuw uit volle borst te zingen. Dat zal je meer opluchting geven dan op een forum op zoek te gaan naar emotionele gelijkgezindheid van buitenstaanders in over wat jij "Belgique" noemt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 januari 2012 om 11:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be