![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Absoluut geen leedvermaak hier. Geen excuses nodig.
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gehandicapten worden dus volgens jou niet langer onderzocht door een geneesheer van de medische dienst van de federale overheidsdienst sociale zekerheid, maar worden beoordeeld door een ambtenaar die zijn beslissing baseert op "een pakje papieren"? Dat is toch wat je zegt hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan weldegelijk een probleem zijn. Ik zie verschillende van de mensen die ik beroepsmatig ben tegengekomen niet direct naar zo'n vergelijkend examen gaan, of daar optimaal presteren, terwijl ze in andere omstandigheden wel heel goed op zo'n examen zouden presteren. Creeër dan die 'andere omstandigheden'.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar zit je dan (soms) niet met een blijvend probleem dat die 'omstandigheden' blijvend moeten gecreëerd worden ? ik denk aan nu gelijk aan bepaalde psychische handicaps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan dat niet ten alle tijden aangevuld worden met een andere selectietechnieken ? waaronder een gesprek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dan inderdaad over ondersteuning en speciale maatregelen waar men recht op kan hebben. Aangezien dit ook zo een speciale maatregel is, zal het me niet verbazen als men het oordeel of een handicap zwaar genoeg is om geen examen te moeten afleggen op een gelijkaardige manier zal afhandelen.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 7 januari 2008 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat bedoel je?
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gesprek maakt standaard deel uit van het vergelijkend examen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 januari 2008 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de mensen die een job zoeken in het reguliere circuit zijn mijns inziens niet van plan om een inkomensvervangende tegemoetkoming en dergelijke aan te vragen eh. je denkt nu toch niet dat iedere gehandicapte die dienst passeert, of wel?
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ( mijn excuses moest de respons wat uitgebleven zijn... wat netwerkproblemen )
wel, je sprak over dat de juiste omstandigheden voor bepaalde gehandicapten zouden gecreëerd moeten worden opdat ze dan optimaal zo'n vergelijkend examen zouden afleggen nu kan ik uiteraard raden welke problemen zich aan de orde doen... maar ik denk nu even gelijk aan die gehandicapten met bv één of andere psychische aandoening zo heb je er bv die gewoon 'flippen'(blokeren) moesten ze daar geconfronteerd worden in een aula samen met zo'n 300 andere kanditaten... voor deze mensen kan je bv een alternatief bedenken echter ... de werksituatie achteraf kan misschien ook een situatie genereren waardoor die personen blokeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goed wat is verschil dan ? je zei eerder dat indien men de gehandicapte gewoon laat deelnemen aan een vergelijkend examen men dient te kiezen voor diegene met de hoogste score ( moet ik dat als totaal bekijken ? ) zodoende dat er niet veel van die gehandicapten uiteindelijk geselecteerd zullen worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ging het ook helemaal niet om. Je vroeg je af hoe men kon beoordelen hoe zwaar een "zwaar gehandicapte" is en vertelde er meteen bij dat het VAPH dat doet "op basis van een pakje papieren". Ik heb je duidelijk proberen te maken dat er boven het Vlaamse niveau ook nog zoiets bestaat als het federale niveau en dat men daar de beoordeling overlaat aan geneesheren; dat het m.a.w. mogelijk is om de zwaarte van een handicap te beoordelen op een andere basis dan "een pakje papieren".
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe kort door de bocht.
Omdat iemand gehandicapt is, moet ie maar achterlijk of kompleet waardeloos bechouwd worden? En om dat standpunt erin te wrijven gaat de overheid meer jobs creeren om deze "waardeloze" burgers toch een "nuttig" plekje te geven. Wat gaan de overheid doen? Mensen met het syndroom van Down asbakken laten ledigen? Doven als telefonist op de klachtendienst van de belastingen zetten? Blinden de gewestplannen laten inkleuren? Volledig verlamden inzetten als Veiligheidscontroleurs op bouwwerven? Citaat:
Probeer maar eens een schriftelijk examen af te nemen van een sydroom van Down leider. Of een inschatting te maken van de interactiemogelijkheden van een schizofreen. ************************************************** **************** Neen, volgens mij krijgt Raf dan concurentie op zijn niveau door mensen die geen examens hebben afgelegd, maar wel hetzelfde uitkering ontvangen. 1 groot geluk, op dat niveau mogen de "positief gediscrimineerden" wel alle dagen 3 blunders maken. Zal toch niet opvallen, ten slotte is het maar -indien het voorstel geen dode letter blijft- 4.5% van het totale ambetantenarenkorps. En ik denk niet dat de "ongeëxamineerden" zonder examens of goeie partijkaart op iets of wat niveau terecht komen.
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Monkannon al meld in de andere tread, mag een erkend gehandicapte niet werken, op straffe van verlies van sociale zekerheid.
Voorbeeld, een compleet verlamde persoon die dankzij een aangepaste werkplek als computerprogrameur aan de slag gaat.Als deze persoon door een herstructurering van zijn werkgevers bedrijf zijn C4 krijgt. Dan komt die op "den Dop" en kan niet terug in de "invaliditeit" voor zijn handicap.
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() En ik die dacht dat de meest competenten de jobs kregen, niet dus.
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als er positief gediscrimineerd wordt dan wordt er automatisch ook negatief gediscrimineerd.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Als er positief gediscrimineerd wordt, wordt er een bestaande negatieve discriminatie voor een stukje terug rechtgetrokken.
![]() |
![]() |