![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Provinciaal Statenlid
|
denk wel dat iemand die moorden pleegt op kinderen en volwassenen en die mensen kwaad doet terwijl hij goed weet wat hij doet , dat zo iemand geen geest heeft of een heel gestoorde geest.Och ziel of geest wat maakt het uit we leven in een corrupte wereld met een corrupt beleid en zullen het moeten aanzien zoals het komt , maar ik denk dat het volk mag stemmen de doodstraf terug zal ingevoerd worden.Vooral nu want het volk is het beu.Geef ze maar is ongelijk.Levenslang omzetten in effectief maar wat doe je met geinterneerde.Stel dat ze morgen zeggen dutroux is geestelijk ziek man en moet worden geinterneerd ja ,wat dan.
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Genezen lijkt mij aangewezen bij ziekte, of toch liever doden volgens rechts...? Euthanasie... |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hoeveel is zo'n leven dan wel niet waard voor u, vraag ik me af?
|
|
|
|
#144 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
@Eugene,
kan u trouwens eens een link opgeven voor die studie, want zoeken in google levert echt wel niets op.
|
|
|
#145 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Hoeveel is het leven van een kind waard volgens mensen als dutroux.Zet er een prijs op volgens de ernst van de feiten en dutroux behaald zonder schroom een 0 op 10 Dus is zen leven geen bal waard.Afmaken dat zooitje dus.Wat betreft die zieke geest , wel er zijn nu eenmaal ongeneeslijke ziektes en moet je daar verder geld insteken of tijd.Als het nu Kanker is kun je zeggen oke die mensen behalen nog een 10/10 voor moed om te vechten voor het leven, terwijl mensen als dutroux ook ongeneeslijk ziek zijn en vechten om zoveel mogelijk levens kapot te maken.En dit heeft totaal niks met rechts of links te maken dit is gewoon keihard en menselijk.Het moest je eigen kind maar is zijn.Vele zeggen geen doodstraf maar als ze morgen krant openen en lezen , alweer kindje vermoord of verkracht hoor je ze roepen , als dat ooit met mijn kind gebeurd maak ik ze af.Waar zit dan het verschil.
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#147 |
|
Parlementslid
|
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben tégen de doodstraf en vóór het volledig uitzitten van de uitgesproken straffen. Gevangenen zouden moeten betalen (via werk in de gevangenis) voor hun eigen onderhoud.
|
|
|
#148 |
|
Parlementslid
|
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben tégen de doodstraf en vóór het volledig uitzitten van de uitgesproken straffen. Gevangenen zouden moeten betalen (via werk in de gevangenis) voor hun eigen onderhoud.
|
|
|
#149 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#150 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#151 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dus u hebt bewijzen dat Dutroux zelf verantwoordelijk is voor de dood van die kinderen? Haast u naar Aarlen, zou ik zo zeggen, want ze zitten daar te wachten op u ! proficiat turkje met je meedeleven voor de vlamingen.
heb jij trouwens bewijzen dat hij het niet op zen kerfstok heeft.Het is algemeen geweten dat als hij de kids ontvoerd hij mede verantwoordelijk is voor hun dood.Als hij ze had laten fietsen of wandelen hadden ze nu nog geleefd.Trouwens zou jij niet zelf maken dat je in aarlen zit ik denk dat jij dutroux beter kent dan eender wie , ik zou anders niet weten vanwaar die ijver hem zo te verdedigen. Wat vicky zegt kan ik best inkomen maar welke job ga je hen laten doen een gemeenschapsdienst ofzoiets.Er zijn er trouwens genoeg die het vertikken te werken in de gevangenis waarom zouden ze ook.Hun eten en drinken wordt toch gebracht of ze nu werken of niet, een dak hebben ze ook boven hun hoofd en als ze ziek zijn komt de dokter.Ik ben nog steeds voor de doodstraf maar wel selectief.Niet dat je morgen kauwgom steelt je de strop krijgt maar mensen als dutroux en kompanen kan ik geen vergiffenis schenken en ,ze zijn een gevaar voor de kids en de maatschappij. |
|
|
|
|
|
#152 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Trouwens, waarom zou ik in godsnaam moeten "meeleven met de Vlamingen"? Wie zijn dat, "de Vlamingen"? Bedoelt u nu dat iedere Vlaming een soort genetisch geïnspireerde reflex heeft rond deze tijd van het jaar waardoor hij behoefte krijgt aan medeleven? Of verpersonaliseert u uzelf en uw levenssituatie op een zodanig perverse manier, dat u eigenhandig tot het besluit komt dat "iedere Vlaming wel moet denken zoals ikzelf"? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, u vindt zulke vragen natuurlijk overbodig en tijdsverspilling. Dutroux is schuldig, so kill him. En toch, raar maar waar, vinden nu juist de OUDERS VAN DE SLACHTOFFERS zulke vragen helemaal GEEN tijdverlies of onzin. Blijkbaar bent U dus degene zonder medeleven... Citaat:
|
|
|
|
#153 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 | ||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Kweetetwel/ni is helemaal niet pro-doodstraf, maar probeert het algemeen gevoel van veel Belgen te verwoorden, dat in eerste instantie uitgaat van emoties ipv ratio. Kweetetni wil gewoon zeggen dat hoewel gevoelens geen goede raadheren zijn, het toch begrijpelijk is dan mensen zo'n haatgevoelens hebben. |
||||||
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
Gouverneur
|
iedereen die een misdrijf pleegt straffen zoals hij of zij zijn of haar slachtoffers gestraft heeft.
Voor dutroux: Eerst maanden lang dagelijks laten verkrachten, dan uithongeren en als hij bijna aan de dood is levend begraven |
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen die voor de doodstraf zijn moeten hun zin [size=1](de doodstraf dus)[/size]krijgen
Amen |
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|