![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 mei 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eén rechter volstaat om het systeem onderuit te halen en een lawine van weigerende burgers op gang te brengen. Ben trouwens benieuwd hoeveel bijzitters zich bij de volgende verkiezingen op de ongrondwettelijkheid gaan beroepen om te ontsnappen aan de "burgerplicht". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hygiene moet toch gratis zijn,zou ik zo denken jakkes, als t zo zit, voor mij genen bak ze ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, zoals je zegt, we zullen zien. Proberen kan geen kwaad, veronderstel ik. ![]() Edit: Soit, first things first: de boycot! ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 mei 2008 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
In VN-rapporten staat geschreven dat Belgie zijn gevangenen mensonwaardig behandeld? Gelooft u dat of vindt u dat ook twijfelachtig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het regime geen moeite te groot was om de dienstweigeraars te vervolgen is een feit. Niet gehoorzamen aan de opkomstdwang wordt niet gestraft. Het zouden immers in hoofdzaak Brusselaars en Walen zijn die daaronder zouden lijden.
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Wie weigert te stemmen kan 100 redenen hebben. bijzitters die weigeren: prima! weigeren te stemmen: waanzin
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Wettelijk? Waarom denkt u dat Belgie door Europa veroordeeld is omdat gevangenen hier geen rechten hebben? Onckelinkx zei daarover toen, rechten geven? Nooit, anders moeten we morgen driekwart loslaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Geert C u zegt wel dat alhoewel het onwettelijk is ze zichzelf geldig kunnen verklaren en dat we niets kunnen doen. Welk signaal denkt u dat het naar de bevolking en het buitenland stuurt als de regering zelf niets eens de grondwet respecteert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat individuele burgers daarmee doen, is hun eigen beslissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() ik zou de mening van M Storme wel eens willen weten over wat dat doet met bvb de programmawet of het innen van belastingen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Dat lijkt me inderdaad logisch. Ziende de commentaar op de laatste regeringsvorming en de problemen die men er toen al mee had (en deze problemen zijn alleen maar verergerd, er zijn er zelfs bijgekomen) en dan nog de kritiek die er ongetwijfeld zou komen door de ongrondwettelijke verkiezingen...
Het zou zeker een interresant resultaat geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Ik stel voor dat een brief wordt opgesteld voor alle burgemeesters uit Vlaams-Brabant, met daarin de boodschap om de verkiezingen te boycotten! Een aantal zullen hier zeker voor te vinden zijn...
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Beste kuppel, voor mij mogen alle VB-stemmen verloren gaan ALS dit aarde aan de dijk brengt.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt me één keertje té vaak onder mijn neus gewreven dat IK weigerde te stemmen. Dit terwijl ik je nooit heb horen klagen omdat er meer dan een miljoen stemmen verloren gaan bij ELKE verkiezing. Nochtans heeft dat evenmin al aarde aan de Belgische dijk gezet.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkiezingen in oktober zijn alleen maar waarschijnlijk, als BHV gesplitst zou zijn.
Zolang de frankofonen blijven belangenkonflikten en/of alarmbellen, zal er een ontslagnemende regering zijn, desnoods een noodkabinet (rampenkabinet zou nog beter zijn). Mogelijks ondernemen de Waalse partijen tegen 15 juli nog een wanhoopspoging door geen fatsoenlijke staatshervorming mee goed te keuren, èn door nogmaals te dreigen een belangenkonflikt in te roepen. Maar als de Vlamingen dan niet toegeven, wat ik verwacht, dan valt de regering, en dan zullen de Walen beseffen dat er geen lievemoederen meer mee gemoeid zal zijn. (trouwens, hoelang duurt de uiterste periode van mogelijke prosedure van belangenkonflikten en alarmbel? Het is inmiddels al duidelijk dat de Waalse gewestregering geen belang kan hebben, dus geen belangenkonflikt kan inroepen). ps. de eventuele moeilijkheden van onwettige verkiezingen zullen er zijn tijdens de prosedures van het opstarten van de verkiezingen en tijdens het verkiezen zelf. En niet dus na de eventuele installatie van het nieuwe illegale parlement, want dan is het te laat. Iedere administratieve stap van organisatie van verkiezingen kan aangevochten worden voor de Raad van State. Iedere aanduiding van een voorzitter of lid van kies- of telburo kan aangevochten worden (laat staan dat die mensen die aangeduid zouden worden, zelf juridisch advies gaan inwinnen, en zolang zich onthouden van medewerking .... en nog zoveel andere dingen: ieder fatsoenlijk jurist kan je het bloed van onder je nagels pesten in zo'n onduidelijke toestanden) Daarom moet je daar niet op rekenen: die slechte reklame in het buitenland willen zelfs de Walen niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |