Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 14:26   #141
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volg hier toch de RR logica, en dat vonnis zal effect hebben, meer en meer mensen zullen meer en meer wetten die hen niet uitkomen negeren, zolang ze dit doen met verwijzing naar t arrest, zullen ze succes kennen

weg Belgische autoriteit.
Hardop dromen kan geen kwaad. We moeten realistisch blijven.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 mei 2008 om 14:26.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:26   #142
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik weet dat het voor de rechtbank waarschijnlijk een geldige reden zou zijn om de medewerking aan de verkiezingen te weigeren, maar er zal geen enkele rechtbank iemand vrijspreken omdat hij of zij een wet negeert van een ongeldig samengesteld parlement als het parlement zichzelf gelegitimeerd heeft. Geen enkele rechtbank zal oordelen dat een wet ongeldig is omdat het parlement ongeldig samengesteld is. Er is eenvoudigweg geen enkele rechtbank die daartoe de bevoegdheid heeft.
On verra. Dat zei men ook van de BHV-dienstweigeraars.

Eén rechter volstaat om het systeem onderuit te halen en een lawine van weigerende burgers op gang te brengen.

Ben trouwens benieuwd hoeveel bijzitters zich bij de volgende verkiezingen op de ongrondwettelijkheid gaan beroepen om te ontsnappen aan de "burgerplicht".
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:27   #143
luc broes

Standaard

Citaat:
Lijkt me vergeefse moeite.
Inderdaad!
Oud 28 mei 2008, 14:27   #144
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
128 euro, voor ne werkmens, is veel geld.

En voor TV moet je betalen, geen geld geen TV.

Geen geld, dan geen tandpasta, zeep, shampo, scheermesjes, tandenborstel, geen schrijfpapier en postzegels en ga zo maar verder. En als het WC papier op is mag je daar ook voor betalen of je vingers gebruiken om je reet te wassen terwij er drie man zit op te kijken.

Pas op, als je binnenkomt krijg je de goedkoopste tandenborstel uit China en tandpasta, daarna is het betalen.
Ik kan natuurlijk niet uit ervaring spreken maar dit lijkt me toch twijfelachtig, men is verplicht om de basismiddelen voor persoonlijke hygiene te voorzien.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:27   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
128 euro, voor ne werkmens, is veel geld.

En voor TV moet je betalen, geen geld geen TV.

Geen geld, dan geen tandpasta, zeep, shampo, scheermesjes, tandenborstel, geen schrijfpapier en postzegels en ga zo maar verder. En als het WC papier op is mag je daar ook voor betalen of je vingers gebruiken om je reet te wassen terwij er drie man zit op te kijken.

Pas op, als je binnenkomt krijg je de goedkoopste tandenborstel uit China en tandpasta, daarna is het betalen.
is dat wettelijk ?
hygiene moet toch gratis zijn,zou ik zo denken

jakkes, als t zo zit, voor mij genen bak ze
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:28   #146
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht

Eén rechter volstaat om het systeem onderuit te halen en een lawine van weigerende burgers op gang te brengen.

Ben trouwens benieuwd hoeveel bijzitters zich bij de volgende verkiezingen op de ongrondwettelijkheid gaan beroepen om te ontsnappen aan de "burgerplicht".
Bijzitters beroepen zich wel op een andere ongrondwettelijkheid, namelijk op de ongrondwettelijkheid van de huidige kieswetgeving met betrekking tot de kieskringen BHV en Leuven. Ze beroepen zich niet op de ongeldige samenstelling van het parlement. Dat zal volgens mij het verschil maken.

Maar ja, zoals je zegt, we zullen zien. Proberen kan geen kwaad, veronderstel ik.

Edit: Soit, first things first: de boycot!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 mei 2008 om 14:31.
Oud 28 mei 2008, 14:30   #147
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik kan natuurlijk niet uit ervaring spreken maar dit lijkt me toch twijfelachtig, men is verplicht om de basismiddelen voor persoonlijke hygiene te voorzien.
Als u dat al niet gelooft, dan zwijgen beter verder over de Belgische gevangenissen.

In VN-rapporten staat geschreven dat Belgie zijn gevangenen mensonwaardig behandeld? Gelooft u dat of vindt u dat ook twijfelachtig?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:30   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is zeer slechte vergelijking!
De dienstweigeraar voor BHV brengt een zeer duidelijke niet mis te verstane boodschap: Splits BHV!

Die dienstweigeraar heeft daarbij ook zij stem uitgebracht voor een partij die dat zeer duidelijk eist
Ik vergeleek niet, dacht ik.
Dat het regime geen moeite te groot was om de dienstweigeraars te vervolgen is een feit.
Niet gehoorzamen aan de opkomstdwang wordt niet gestraft. Het zouden immers in hoofdzaak Brusselaars en Walen zijn die daaronder zouden lijden.
Oud 28 mei 2008, 14:30   #149
luc broes

Standaard

Citaat:

Nogmaals: een bijzitter die weigert om wille van BHV brengt een duidelijke boodschap.
Wie weigert te stemmen kan 100 redenen hebben.

bijzitters die weigeren: prima!
weigeren te stemmen: waanzin
Oud 28 mei 2008, 14:33   #150
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is dat wettelijk ?
hygiene moet toch gratis zijn,zou ik zo denken

jakkes, als t zo zit, voor mij genen bak ze
Wettelijk? Ik heb periodes gehad waar men om de vijf a zes weken èèn douche kreeg, zes weken met het zelfde ondergoed. Als de familie dan op bezoek kwam deinsden die mensen achteruit van de stank.

Wettelijk? Waarom denkt u dat Belgie door Europa veroordeeld is omdat gevangenen hier geen rechten hebben?

Onckelinkx zei daarover toen, rechten geven? Nooit, anders moeten we morgen driekwart loslaten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:36   #151
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Geert C u zegt wel dat alhoewel het onwettelijk is ze zichzelf geldig kunnen verklaren en dat we niets kunnen doen. Welk signaal denkt u dat het naar de bevolking en het buitenland stuurt als de regering zelf niets eens de grondwet respecteert?
Oud 28 mei 2008, 14:37   #152
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Geert C u zegt wel dat alhoewel het onwettelijk is ze zichzelf geldig kunnen verklaren en dat we niets kunnen doen. Welk signaal denkt u dat het naar de bevolking en het buitenland stuurt als de regering zelf niets eens de grondwet respecteert?
Een heel slecht signaal uiteraard.
Oud 28 mei 2008, 14:38   #153
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: een bijzitter die weigert om wille van BHV brengt een duidelijke boodschap.
Wie weigert te stemmen kan 100 redenen hebben.

bijzitters die weigeren: prima!
weigeren te stemmen: waanzin
Ik denk niet dat de Haviko-actie ooit iets anders beoogd heeft dan de onwettelijke verkiezingen onmogelijk te maken.

Wat individuele burgers daarmee doen, is hun eigen beslissing.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:42   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de Haviko-actie ooit iets anders beoogd heeft dan de onwettelijke verkiezingen onmogelijk te maken.

ik zou de mening van M Storme wel eens willen weten over wat dat doet met bvb de programmawet of het innen van belastingen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:46   #155
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een heel slecht signaal uiteraard.
Dat lijkt me inderdaad logisch. Ziende de commentaar op de laatste regeringsvorming en de problemen die men er toen al mee had (en deze problemen zijn alleen maar verergerd, er zijn er zelfs bijgekomen) en dan nog de kritiek die er ongetwijfeld zou komen door de ongrondwettelijke verkiezingen...
Het zou zeker een interresant resultaat geven.
Oud 28 mei 2008, 19:23   #156
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat een brief wordt opgesteld voor alle burgemeesters uit Vlaams-Brabant, met daarin de boodschap om de verkiezingen te boycotten! Een aantal zullen hier zeker voor te vinden zijn...
Oud 28 mei 2008, 19:27   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Luc heeft het nog altijd niet verteerd dat er één VB-stem verloren ging. Ik denk dat het verteringsproces beter geweest was mocht er nog een extra SP.A of VLD stem zijn weggevallen.
Oud 28 mei 2008, 20:42   #158
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Luc heeft het nog altijd niet verteerd dat er één VB-stem verloren ging. Ik denk dat het verteringsproces beter geweest was mocht er nog een extra SP.A of VLD stem zijn weggevallen.
Beste kuppel, voor mij mogen alle VB-stemmen verloren gaan ALS dit aarde aan de dijk brengt.
Oud 28 mei 2008, 20:50   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste kuppel, voor mij mogen alle VB-stemmen verloren gaan ALS dit aarde aan de dijk brengt.
Je bent een brave, maar deze keer geraak je daar toch niet zomaar mee weg, Luc.
Je hebt me één keertje té vaak onder mijn neus gewreven dat IK weigerde te stemmen. Dit terwijl ik je nooit heb horen klagen omdat er meer dan een miljoen stemmen verloren gaan bij ELKE verkiezing. Nochtans heeft dat evenmin al aarde aan de Belgische dijk gezet.
Oud 28 mei 2008, 21:22   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Verkiezingen in oktober zijn alleen maar waarschijnlijk, als BHV gesplitst zou zijn.

Zolang de frankofonen blijven belangenkonflikten en/of alarmbellen, zal er een ontslagnemende regering zijn, desnoods een noodkabinet (rampenkabinet zou nog beter zijn).

Mogelijks ondernemen de Waalse partijen tegen 15 juli nog een wanhoopspoging door geen fatsoenlijke staatshervorming mee goed te keuren, èn door nogmaals te dreigen een belangenkonflikt in te roepen.
Maar als de Vlamingen dan niet toegeven, wat ik verwacht, dan valt de regering, en dan zullen de Walen beseffen dat er geen lievemoederen meer mee gemoeid zal zijn.

(trouwens, hoelang duurt de uiterste periode van mogelijke prosedure van belangenkonflikten en alarmbel? Het is inmiddels al duidelijk dat de Waalse gewestregering geen belang kan hebben, dus geen belangenkonflikt kan inroepen).

ps. de eventuele moeilijkheden van onwettige verkiezingen zullen er zijn tijdens de prosedures van het opstarten van de verkiezingen en tijdens het verkiezen zelf. En niet dus na de eventuele installatie van het nieuwe illegale parlement, want dan is het te laat.

Iedere administratieve stap van organisatie van verkiezingen kan aangevochten worden voor de Raad van State. Iedere aanduiding van een voorzitter of lid van kies- of telburo kan aangevochten worden (laat staan dat die mensen die aangeduid zouden worden, zelf juridisch advies gaan inwinnen, en zolang zich onthouden van medewerking .... en nog zoveel andere dingen: ieder fatsoenlijk jurist kan je het bloed van onder je nagels pesten in zo'n onduidelijke toestanden)
Daarom moet je daar niet op rekenen: die slechte reklame in het buitenland willen zelfs de Walen niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be