![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Het is een misvatting te denken dat het die progressieve mensen zijn die op electoraal vlak (of andere vlakken for that matter) het verschil zullen maken. Integendeel: de geschiedenis loopt over van voorbeelden van progressieve mensen die op cruciale momenten de verkeerde keuzes maakten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementslid
|
![]() De vraag is waar zijn de progressieve stemmers wel naartoe gegaan? Groen! ging achteruit, LSP en Cap gingen achteruit, de Spa ging achteruit. Van alle partijen die zich op linkse, progressieve waarden beroepen, ging alleen de PvdA vooruit....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Schepen
|
![]() Ik ken er bvb een paar die twijfelden tussen vandenbroucke en dewever. Of tussen vandenbroucke en verhofstadt. die keuze verloopt niet altijd zo logisch, als ze het gevoel hebben dat niemand hen echt aanspreekt.
Wat opnieuw duidelijk maakt dat je de sympathie van mensen moet winnen, niet alleen een ideaal programma onverkort verdedigen. De 'progressief' bestaat natuurlijk niet. Het is de partij die zelf zijn kiezerspubliek creëert (waarop de vaderivans van deze wereld die aanhang kunnen kwalificeren als 'progressieven') Een nietzscheaanse gedachte trouwens...
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gros van de mensen is dan ook niet progressief (of conservatief). De 'progressieve stem' bestaat amper, tenzij onder de middle-class yuppies en alternativos die vooral progressief zijn als een pose. Als je wil weten waar de stemmers van SP.A en Groen naartoe gaan, zoek ze dan bij LDD, CD&V en N-VA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Burgemeester
|
![]() weet er iemand hier soms een audio interview met Hans Heinz Holz of zo iets?
want ik probeer mij een beetje te verdiepen in dat marxisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementslid
|
![]() De enige Heinz die ik ken heeft met ketchup te maken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.marxists.org/nederlands/m...ding/index.htm ik vind deze heel goed
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |