![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Gouverneur
|
En dan hebben we het nog niet gehad over een aantal extralegale voordelen.
Bij mijn weten heeft geen enkele ambtenaar een bedrijfsvoertuig of hospitalisatieverzekering die door de werkgever betaald wordt. Ik denk dat er te rap een steen gesmeten wordt naar de ambtenaren en hun zogenaamde goede wedde. (Let wel ikzelf ben geen ambtenaar) Er is een gezegde: "Het gras is altijd groener aan de overkant" Laatst gewijzigd door Den Bal : 23 augustus 2009 om 22:02. |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die bedrijfswagen is een alternatieve manier om personeel te betalen omdat gewoon loon kapotbelast wordt door de staat, deels om haar ambtenaren te betalen. Maar nog steeds vind ik niet dat ambtenaren slecht betaald worden. De vraag is danwel: waarom blijven ze allemaal ambtenaren als ze in de prive meer zouden kunnen verdienen ? Want blijkbaar hebben ze allemaal die gedachte ? Het antwoord is simpel: in de prive moet effectief gewerkt worden. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Banneling
|
PS: Ik werk in de openbare sector op het moment (na tijdje prive).
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Banneling
|
Het verschil zijnde dat de prive sector de welvaart van een land creeert. Wetende ook dat die extratjes zodanig zwaar belast zijn dat meneer ambtenaar zichzelf in de poot schiet mocht hij ze laten afschaffen: de staat gaat met de overgrote meerderheid van een bonus lopen....
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
Afgezien van de zware belasting op de arbeid en de belasting op de winst zorgt de privé ook voor een gigantische BTW-opbrengst voor vadertje staat. Leg dat maar eens uit aan een ambtenaar.
|
|
|
|
|
|
#147 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat soms géén extra-legaal voordeel voor U.. En die heeft ook een hospitalisatieverzekering die door zijn werkgever de spoorwegen in casu worden betaald... Daarbovenop heeft hij jaarlijks recht op zo'n kleine 60 dagen vakantie alles inbegrepen... En daarbovenop komt nog dat het aantal ziektedagen die zij jaarlijks opsparen aan het einde van hun loopbaan worden omgezet in uitbetaalde dagen vooralleer zij op pensioen gaan... In de prive is daar helemaal niets ter compensatie mijn beste... Citaat:
eigen kosten moet zien dat ik op mijn werk geraak... |
||
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Akkoord, op voorwaarde dat er ook wat huisvrouwen, een straatveger, een keuterboertje, en nog zo wat van dat volk méé naar dat parlement mag om de deftige technocraten op tijd en stond van hun neiging tot het bouwen van (peperdure) luchtkastelen af te helpen. En als d�*t niet mag, voer dan maar het BROV in.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook het aantal leerkrachten? |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken verschillende ambtenaars die een bedrijfsvoertuig hebben. En de mannen van het spoor hebben geen hospitalisatieverzekering nodig omdat ze een eigen ziekenkas hebben die ALLES terugbetaald
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ambtenaren worden betaald door de opbrengsten van de arbeiders. Ze hebben wel een veel beter pensioen. Ik ken iemand die als onderhoudsman gewerkt heeft op de steenkoolcentrale van de mijn in Winterslag. De alleenstaande man heeft een pensioen van 2100 euro netto. Toch moet hij bij de bakker niet meer voor zijn brood betalen dan ik.
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een ambtenaar werkt gemiddeld 200 uren minder dan een arbeider in de privé (bij gelijkaardige functies). Wij hebben onlangs een studie laten doen hierover. De voornaamste oorzaken zijn: Een ambtenaar kan 4 tot 12 dagen verlof krijgen als hij bloed of plasmagever is. Een ambtenaar heeft meer feestdagen dan een arbeider. Een ambtenaar is meer ziek dan een arbeider (sancties zijn praktisch nihil, bij de privé vlieg je er uit bij teveel ziekendagen. Erger zelfs, een ambtenaar heeft recht op X aantal ziekendagen, tot voor kort konden ze die zelfs opsparen.
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tussen haakjes, voor elke 'extralegaal' of ander voordeel worden belastingen afgedragen waarmee het ambtenarenkorps gefinancierd worden, dus zij maar blij dat er voordelen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok
nu eens niet gezeverd: na de babyboom van '92 is het kinderaantal bvb gezakt met 20-30%, is in de kleuterschool en de lagere school de tewerkstelling gezakt met 30 % Antwoord: NEE Dus probeer nog eens |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En spreek eens over die ambtenaren die gewoon door examens te doen meer verdienen, zonder daarm een klop meer te doen
En spreek eens over ambtenaren die na verloop van tijd carriere maken in een overheidsjob en zo 5000euro per maand krijgen. Het wordt dan bijzonder leuk als je weet dat de top bvb 5000 krijgt, en dat ze elkaar het 'postje' geven juist voor ze in pensioen gaan zodat ze hun loon zo gezellig zien doorlopen... Etc. |
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ze hebben datzelfde systeem van het spoor voor politie, leger, nationale bank, intercommunales en water, etc |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het doet mij zo denken aan bvb een privé die werkt op commissie
zijn loon is zodanig laag dat hij zowat overal steun kan trekken... |
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ze mogen bijna geen vaste kosten rekenen op uw rekening ze moeten de buitenlandse transacties gratis doen ze moeten meer belasting betalen op uw beurstransactie dan ze zelf verdienen etc... Er zijn voor zover ik doorheb 2 grote inkomstenbronnen voor de bank 1° de spread tussen de interest die ze aanrekenen en die ze zelf moeten betalen Ze kopen bij de groothandel de nationale bank, en verkopen met een marge.. 2° de beleggingen, de instapkosten.. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien is het zelfs een strategie, we zijn te rijk geworden om nog sociaal te zijn, en nu eerst ons collectief verarmen zodat ze later weer wat sterker worden. |
|
|
|
|