![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
katholieken slaan een kruisje. Heeft het nut? Voor niet-katholieken niet, maar voor katholieken blijkbaar wel. Hebben jij en ik er last van? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik zie niet in waarom voor hoofdoeken een andere redenatie geldt. Citaat:
Een beroep op godsdienstvrijheid is niets anders dan een beroep doen op rechten die we hier al vastgelegd hadden lang voordat hier maar 1 moslim was. Nergens in onze grondwet is een beroep op de sharia voorzien en waarom zou het ook? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik ben verre van gefrustreerd, ik ben gewoon een realist en hou me bezig met feiten. uw wereldbeeld is verstoord daar u een religie probeert goed te praten die alle andere gelovigen als minderwaardige mensen beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom in een staat waar er een scheiding is van kerk en staat een aanhanger van een godsdienst meer voorrechten zou moeten krijgen dan een aanhanger van een sportclub. In de grondwet staat trouwens een artikel dat zegt dat iedereen recht heeft om deel te nemen aan het verenigingsleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nieuwe schoolreglement geldt voor iedereen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal gewoon het bewuste artikel aan dat zegt dat ALLE politieke en religieuze symbolen verboden zijn en er van discriminatie totaal geen sprake is zoals de moslimgemeenschap volkomen ten onrechte beweert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar idd, u heeft gelijk, het betreft alle "symbolen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en dan zal eindelijk het link liberalisme gedaan zijn |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Slegie toch, u kent uw eigen partij zijn voorspellingen niet zeker? noch die van uw bevriende noorderbuur?
![]() Ik kan er zeker met mijn ideeën naast zitten . Het is maar een afleidsel welke ik maakte na (eigen!) onderzoek. Blindelings het vb achternazitten doe ik niet ![]() Maar let toch maar op met uw vb-fantasietjes...morgen komt u nog uit de lucht vallen en roept u "oesje!". Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 september 2009 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
men wil itt de sikhs en al die andere religieuze groepen een voorkeursbehandeling. aangezien iedereen gelijk is voor de wet en een totale vrijheid van kledijdracht problemen kan en zal scheppen mag hier dus paal en perk aan gesteld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daar scholen dit soort praktijken niet kunnen en mogen tolereren is een vebrod op zijn plaats. Moslism zouden beter de hand in eigen boezem steken. mits enige verdraagzaamheid en enig respect jegens medemoslima's en de school hadden ze nu nog altijd hun hoofddoek mogen dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Behalve in het Westen, die tijd is al lang voorbij. Kruisjes maken in het openbaar zie ik ook niet meer. Daarvoor moet je liefst op een zondag in de kerk zijn. Het katholicisme betekent ook geen gevaar meer voor de gemeenschap. Lang geleden was dit anders. Behalve in sommige Amerikaanse kerken waar "gelovigen" hun hand in een doos steken waarin een pofadder zit... God heeft daar altijd gelijk ![]() Het probleem met alle godsdiensten is NIET God, mocht die bestaan maar zijn het de mensen die hun godsdienst uitvoeren, beleven en het anderen opdringen. Of het beleid die met harde hand de godsdienst doet naleven. Het kan me niks schelen dat mensen een bijzondere (?) mens vereren zoals Christus, de Profeet of Mohamed vereerd wordt. Voor mij of andere is dit folklore en voor nog andere is en blijft het harde realiteit, of ze het willen of niet. [/quote] Citaat:
Maar goed dat jij niet moet voldoen aan hetgeen de sharia voorhoudt ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 september 2009 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn nu eenmaal de plaatselijke gebruiken en gewoonte hier. Het is als gast niet verstandig van in het land waar je te gast bent de plaatselijke bevolking voor het hoofd te stoten door onbetaamd gedrag. Uw vrouw of dochter kan ook maar beter niet monokini gaan lopen in Marokko denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 september 2009 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een aantal jaren geleden, we waren 25 'gers, ging een vriend van mij met zijn 2PK naar Marokko in korte broek. Lange broeken had hij niet bij. Bij aankomst werd hij onmiddellijk opgepakt door de politie en meegenomen. Na een hele tijd over en weer geklets hebben ze hem meegenomen naar een kleermaker waar dat hij een lange broek mocht bestellen. Daar heeft hij mogen wachten tot deze klaar was alvorens dat hij terug naar zijn tuffertje mocht. Ga jij me nu vertellen dat monokini zou mogen? Dat Turken van geen Marokkanen moeten hebben moet ge me ook niet vertellen. In Antwerpen aan de Berchem, aan de Driekoningenstraat. Die wordt doorsneden door de Mechelse steenweg. In de wijk langs de ene kant van de M.Stwg zijn het allemaal Marokkanen, langs de andere kant zij het allemaal Turken. Probeer maar eens een huis te verkopen aan een Turk in de Marokkaanse kant en/of omgekeerd. Het verschil is, er zitten ook onnoemelijk veel Chinezen hier, maar niet met de Chinezen, niet met de Turken, hebt ge hier zoveel ambras dan mat dat Marokkaans uitschot, als we ze al Marokkanen mogen noemen. Zelfs de echte Marokkanen vinden niet dat dat gebroed Marokkanen zijn. Spreek nooit tegen een echte Marokkaan over die Berbers alsof het Marokkanen zijn want daar zijn ze niet gelukkig om hoor. En ja, ik ken verdomt heel goed de geschiedenis van het Vlaamse volk. Misschien wel stukken beter dan u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En trouwens, als u wenst dat zij de wetten hier naleven en er bestaat ginds zo'n wet, dan moet jij toch als geen ander voorstander zijn om dat na te leven? aangezien u het zo graag wenst in Belgie ook? Als u de geschiedenis van het vlaamse volk zo goed kent, mag ik u dan vragen = wat is nu een echt "vlaamse waarde" ? Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 september 2009 om 03:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien is dat geen speciaal recht, iedereen in dit land heeft godsdienstvrijheid. Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.598113 waar maak jij uit op dat Sikhs hier geen probleem mee hebben? Citaat:
ik zie dat niet, ik zie ook niet hoe een hoofddoek andere mensen op enige wijze belemmert. |
|||
![]() |
![]() |