Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2009, 19:17   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh, ekskuzeer, bent u van uw stoel gevallen van deze titel ??

't Staat pertang (niet letterlijk, maar 't scheelt geen haar ...) in een ernstige gazet.
Niet letterlijk? Ja hé, wat dan?
Wel, eender wie die zulke uitspraken eerder deed, werd door de linkse kerk en/of de groene eredienst steevast beschimpt als "ofwel rassist ofwel ongelooflijk dom en misleid door rechts-ekstremisten".

Ja, lees het zelf hé:

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=5D2FRJ8M

Het titeltje:

No-go-zones ? Als ge er van sprakt tot vorige week, dan kreegt ge gegarandeerd een fatwa over uw lichaam en geest, uitgesproken door een ps-burgemeester van één van die fraaie gemeentes ....

Diskriminasie tussen venten en wijven? Nog nooit van gehoord ?

Zouden "ze" flaminganten zijn? Want B. is een scheldwoord !! Neen, gelukkig niet. Ze zijn -anten van iets anders:

En nu het punt van diskussie:
gaat Lukas Vandertalen buitengezwierd worden uit Groen! ??
Neen, joke,

Luidt dit het begin in van een kentering van de politieke of maatschappelijke houding?
Gaan we 'de goede richting' uit, eventueel onder de te ontkennen invloed van enkele zweeppartijen?
Wat gebeurt er ????
Heeft

Het is mij geenszins meer dan normaal dat deze gebeurtenissen zich voordoen. Zelf heb ik wegens beroepsredenen enige tijd in het ons bekende Kosovo verbleven. Daar gedragen deze "anders gelovigen" zich ook zo; geen respect voor hun land wetten en medemensen. Toch vind de regering dat we deze mensen een betere thuis moeten kunnen bieden aangezien er zoveel onrecht en oorlog is in hun land, en ze zich daardoor onveilig voelen. Maar de regering vergeet er wel bij te vertellen dat de meeste onenigheden in hun thuisland er zijn omwille van hun GELOOF.

Zo heb je de oorlog die zich voordoet in Afghanistan deze is vooral begonnen tussen de Taliban (extreem gelovigen) en de rest van de bevolking (verwesterde gelovigen). Daar deze mensen meer en meer hun geloof aan het verwesteren waren in functie van hun werk, familie, enz. kon de Taliban dit niet meer aanzien ;steeds meer vrouwen die geen boerka meer droegen die meer en meer te zeggen hadden. Daardoor is de Taliban begonnen zich daartegen te verzetten dit vooral tegenover de overheid en hun eigen andersdenkende medemensen.

Het zijn wel deze andersdenkende verwesterde gelovigen die hun land uit schrik voor de Taliban ontvluchten en naar europa immigreren. Toch weigeren ze hier hun aan te passen aan onze normen en wetten vanwege van hun geloof. Dat zelfde geloof als dat waar ze in hun thuisland weigerde het te volgen.

Zo heb je ook de Albanees-Kosovaren (moslims) en de Servisch-Kosovaren (orthodoxiekatholieken). Al zegt men vaak genoeg dat deze oorlog om land draait wat niet onwaar is speelt er alweer een grote bijkomende factor mee. Het verschil van GELOOF. Het is dan ook om geloofsredenen dat er steeds zo'n grote onenigheid was tijdens de verkiezing periode. Het is dan ook zo dat als een Serviër met zijn wagen de Albaneese wijk gaat betreden, hij eerst zijn nummerplaat verwijderd eer hij zijn reis verder zet. Dit uit schrik voor problemen. Ook heb je de Roma's (mensen van Servische afkomst die leven van vuilbakken en in golfplaten hutjes wonen). Deze mensen hebben in het verleden van de regering een woonst gekregen in de hoop dat ze het hutjes imago konden verwijderen. Maar vooraleer de regering daar aantoekwam hadden de Roma's hun woningen alweer verkocht aan (Albanees-Kosovaren) en hadden ze hun altrouwe hutjes alweer bewoond. Dit bewijst dat deze mensen geen hulp willen dat ze geen respect hebben voor zichzelf en dus al zeker niet voor hun land en dat ze als het hun uitkomt gerust kunnen en willen doen ongeacht hun geloof maar dan ook alleen als het hun uitkomt.

Zo heb ik eens een jongeman gekend van Marokkaanse afkomst. Deze man was zeer gelovig en volgde dan ook de rammadam. Maar aangezien wij regelmatig in het buitenland vertoefden, vroeg ik mij af hoe volg je nu de rammadam van zonsopgang tot zonsondergang aangezien die in iedere tijdszone anders is? Hij wist me te vertellen dat die zonsopgang en zonsondergang volgens de koran te zien is van het punt Marakkech. Maar dat volgens de westerse moslimgemeenschap aanvaard word dat als je tussen x-uur en x-uur niet eet enz. je ook voldoet aan de rammadam. Nu kun je me nooit wijsmaken dat je aan de hand van x-uur en x-uur volledig aan de rammadam kunt voldoen zoals staat voorgeschreven in de koran. Dus willen ze dit wel verwesteren, maar een doek op hun hoofd kunnen ze niet afdoen!!!

Dit alles toon ik jullie aan als bewijs dat deze anders gelovigen niet willen en dus ook niet kunnen fungeren in een totaal westers land. Het is een bewijs dat de problemen die zich voordoen in hun thuisland grotendeels uit hun geloof voortvloeien. En dat we net dat geloof en die problemen in ons land aan het binnenhalen zijn. En dit alles omdat de Belgische regering vindt dat we europees moeten denken en handelen? We zien het wat er gebeurt met europees handelen aan onze mooie fabriek in Antwerpen en Duitsland die onder onze duiven schiet.

Nu ben ik blij dat een mensen leven niet veel langer dan ongeveer 80j duurt want ik zou niet graag willen zien dat er hier over 100jaar in m'n straat, buurt of land ook zo'n Balkan oorlog word gevoerd omwille van geloof. Echter staat dit wel te gebeuren zolang we al die andersgelovigen maar blijven binnenlaten en blijven nationaliseren, want nationaliseren is dan ook het enige wat we kunnen veranderen bij deze mensen maar hun geloof dat al honderden jaren de reden is van oorlog zal blijven bestaan en dus ook blijven in de weg staan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:19   #142
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
En toch zijn ze onderworpen aan dezelfde wetten en voorwaarden. Waarom zou iemand werken als de wet hem toelaat dat niet te doen. Uiteraard heb je luie mensen alsook hardwerkende "baarden" (of hoe je ze graag heet). U viseren op de ene of de andere helpt niet.

De wet laat luieriken toe te profiteren, en _daar_ moet wat aan gedaan worden ipv met racistische uitspraken(of op zen minst vernederende benamingen) te gaan generaliseren en met hagel in een kiekekot te schieten.
Toch vreemd dat andere inwijkelingen niet dat soort opmerkingen krijgen.
Hoe zou dat komen, denkt u ?
Misschien omdat die wél begrijpen dat men 's mens goedheid niet mag misbruiken ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:20   #143
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en trouwens, u quote m wederom maar half.
Dus als u het weigert t doen, de zin was : "... geen gevaar voor de maatschappij of onze fysieke integritieit."
Er staat/stond niet "én", dus was de rest van de zin niet functioneel voor uw betoog.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:20   #144
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Citaat:
Je moet je ogen eens open doen en rondkijken.
Er zitten misschien veel vreemdelingen in de bak voor "kleine criminaliteit" maar er lopen een pak blanken rond die niets gedaan worden. Alle bedrijfsleiders waar ik al heb voor gewerkt zijn criminelen : van zwartwerk, smokkel van moto's auto's en andere luxewaren, gebruik van illegale drugs, tot bedrijfsspionage en ga zo maar door :
Citaat:
allemaal als gewoon arbeidertje met de eigen ogen gezien of voor hen gedaan.
Dat is criminaliteit waar niet naar omgekeken wordt en men laat begaan. Maar o wee als iemand die daar de kans niet voor heeft wat drugs verkoopt of een sjakos pikt of een gewapende overval of carjacking pleegt. Er heerst een dubbele moraal. De staat oplichten maakt je een held, financiële trukken uithalen zijn te moeilijk te achterhalen maar iets waarvoor je geen deftige flikken nodig hebt wordt zwaar bestraft. Die baas die de staat financiële middelen onttrekt zorgt ervoor dat gehandycapten op een wachtlijst blijven staan.
Ik wil zeker de "kleine criminaliteit" niet marginaliseren want het is tenslotte de gewone brave angstige man die daar direkt onder lijd. Diezelfde man lijdt echter ook onder die andere minder zichtbare criminaliteit alleen is het niet zo direkt zichtbaar.
Nu on topic : daar vreemdelingen eerder laag geschoold zijn laat het zich raden bij welke groep zij te vinden zijn.
Quotes:

1) Doe ik elke week als ik klanten ga bezoeken in Brussel. Het uitzicht en het gevoel dat je bekruipt is bedroevend.

2) Dan ben je medeplichtig.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:24   #145
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zou een mens daar nu 'racist' voor worden?

Dwaasheid met dwaasheid bestrijden lijkt me niet de aangewezen weg.

Voor alle zekerheid: ik heb daarmee nog lang niet beweerd dat 'alles koek en ei' is, ik heb daarmee nog lang niet beweerd dat een mens niet 'ontevreden' mag zijn, ik heb daarmee nog lang niet beweerd dat een mens niet mag vragen om 'keiharde aanpak van de criminaliteit', ...
Tuurlijk niet.......De (echte) vlaming en of (Belg)Bekijkt toch de zaken langs de zijlijn,met de handjes in de zakken,wordt beschimpt,bespuwd,enz.
Wel zwijgen, en vriendelijk blijven, dat moeten we zeker .
Ondertussen voelen en weten (ZIJ ....)dat (ZIJ....)""stilaan""of is het al MEER de baas worden.
Niet alleen in belgie.....Gans Europa !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:25   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

3) Lieden van de corrupte witte welvarende kliek mogen niet vervolgd of veroordeeld worden, want dat zou immers getuigen van kleingeestige jalousie van de eerzame en oplettende burger. En we zouden toch niet jaloers mogen zijn op zo'n slimme corrupte persoon?

Citaat:
Over Nr-tje 3 : Waar en wie heeft dat gezegd?

Infowarrior,
Als reactie op mijn onderstaande quote:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De meeste goed geconnecteerde witte mensen zijn dan ook zo slim om zich op een positie te laten benoemen waar zij het juiste netwerk voor hebben.

Zakjes vullen op kosten van de belastingbetaler, elke dag een mooi pak aan, een keer in de week naar de rotary club, en verder niets aan de hand.....toch?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Jaloers op iemand die een succesvolle carrière kan opbouwen en in een maatpak rondloopt?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2009 om 19:26.
Oud 1 oktober 2009, 19:29   #147
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
3) Lieden van de corrupte witte welvarende kliek mogen niet vervolgd of veroordeeld worden, want dat zou immers getuigen van kleingeestige jalousie van de eerzame en oplettende burger. En we zouden toch niet jaloers mogen zijn op zo'n slimme corrupte persoon?

Infowarrior,
In het uit de context trekken van woorden of zinnen ben je de beste.

Voor de rest één brok frustratie.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:30   #148
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
....
Ik kan me voorstellen dat die vieze bijklank er gekomen is nadat je merkte dat niet alles volledig volgens uw wensen verloopt. Een beetje naïef om in een silver bullet te geloven, niet?
Dat er kritiek wordt geuit op het buitenlands beleid van de VS is
1) geen argument voor om het even wat in Belgie aangaande immigratie-problemen te bekritiseren (al zou je de hogere graad inwijkende Irakezen daar wel mede aan kunnen wijten)
2) niet hetzelfde als kritiek geven op "Amerika". De helft van de Amerikanen was er destijds al tegen en op dit ogenblik is de verkozen president wel duidelijk het resultaat van de afkeur van het eigen volk tegen het beleid van hun vorige president.
en 3) Het linken met hetgeen in België gebeurt als zijnde = dat het iets wat links wil is zuivere stemmingmakerij. Persoonlijk ben ik verre van links, maar absoluut niet rechts ook en vind ik het belachelijk om elke kritiek op rechts als "links" te beschouwen. NIEMAND wil wat er in Belgie nu gebeurt. Noch links noch rechts...Waar ze wel in verschillen is de manier om die problemen aan te pakken. Desondanks dat elke poging, "geen poging" is volgens rechts wanneer links iets doet. Rechts zelf wil geen pogingen doen..die willen anarchie en een burgeroorlog als je het mij vraagt.

Mensen staan vandaag luid te schreeuwen dat bepaalde maatregelen (en ik herhaal) ZULLEN POLARISEREN EN NET DIE GHETTOS GAAN VERGROTEN. Al tientallen keren heb ik voorspeld dat rechts uit de lucht zal gaan vallen eens de miserie serieus escaleert..

Ik heb al meerdere malen gevraagd = wat is nu precies echt Vlaamse cultuur? Nog niet 1 antwoord kreeg ik. We zijn telkens van jantje naar pietje gegaan als landje. In de 2de WO waren er marokkanen die voor de belgen streden toen deze al was gecapituleerd. zo goed als alles kent een vreemd origine en de buitenlandse invloeden waar niet op gelet wordt = muziek, kledij, voeding, trends, ...vermeerderen IMMENS met het geldig excuus = dat hebben we graag. Is cultuur dan een persoonlijke voorkeur? Indien ja, wie is het recht gegeven?

"JOUW" samenleving bestaat uit allochtonen en anders-gelovigen. En die redden begint bij verdraagzaamheid en niet enkel aan jezelf denken maar wel bij jezelf beginnen door het voorbeeld te stellen in plaats van op een onrespectvolle manier respect te eisen.

Niet enkel Belgie, maar de hele wereld jankt dat de schatkist leeg is. De hele wereld kent ghetto vorming in zijn grootsteden. De gehele "rijke" wereld kent immigratieproblemen....Er is meer dan "jouw landje" beste man.

Niemand wil iets in jouw "strot rammen". Mensen vragen = te mogen zijn wie zijn. En de ridicule redenen waarom dat soms niet kan zorgen voor spanningen. Definities en morele waarden worden geboren met debatten enkel ter argumentatie en niet als initiele reden. De ware reden is simpel = haat.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 oktober 2009 om 19:31.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:33   #149
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Infowarrior,

Dit was uw nummer 3 :
Citaat:
en dat was dan als interpretatie van
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior
Jaloers op iemand die een succesvolle carrière kan opbouwen en in een maatpak rondloopt?

U zevert toch mag ik hopen.

Net zoals u mij niet volledig moet quoten omdat er geen 'en' tussen stond maar of.

Nevermind.
Ik al uw zever vanaf nu niet meer hoeven te lezen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 1 oktober 2009 om 19:34.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:41   #150
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Niemand wil iets in jouw "strot rammen". Mensen vragen = te mogen zijn wie zijn. En de ridicule redenen waarom dat soms niet kan zorgen voor spanningen. Definities en morele waarden worden geboren met debatten enkel ter argumentatie en niet als initiele reden. De ware reden is simpel = haat.
Ik kan u geruststellen. Ik voel geen haat jegens wie dan ook.
Ik hou van het land waar ik in opgegroeid ben en waar ik al 35 jaar hard voor werk.
Zoiets noemt men zelfbehoud. Geen haat.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 19:51   #151
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
In het uit de context trekken van woorden of zinnen ben je de beste.

Voor de rest één brok frustratie.
Bedankt...

Voor al die al jaren stomverbaasde landgenoten waarom de witte elite niet achter de tralies hoeft in Belgie. Geachte forumleden geven zelf in deze draad vier redenen waarom ze dit ook zeer onwenselijk zouden vinden.

1) "Leden uit de bovenklasse die criminele feiten plegen zijn meestal geen gevaar voor de maatschappij "

2) "Hij is er nu wel uit maar z'n naam is bezwadderd voor de rest v.zijn leven" Ergo: Voor deze persoon is de negatieve publiciteit al straf genoeg.

4) Voor hen die desondanks wel graag de corrupte witte bovenklasse de bak in zouden zien draaien geldt dat zij gefrustreerd zijn. En frustraten gaan we niet serieus nemen toch.

Gevangenisstraffen in Belgie zijn blijkbaar uitsluitend voor de onderklassse bestemd, zoals hierboven gloedvol wordt betoogd.
Oud 1 oktober 2009, 19:54   #152
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik al uw zever vanaf nu niet meer hoeven te lezen.

Ik denk dat die oogkleppen u wel bevallen.

Criminaliteit zit alleen aan de onderkant van de samenleving toch...

Welterusten.
Oud 1 oktober 2009, 19:58   #153
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit was uw nummer 3 :

en dat was dan als interpretatie van
Citaat:

Net zoals u mij niet volledig moet quoten omdat er geen 'en' tussen stond maar of.
Kijk daar hebben ze dus aanhalingstekens voor uitgevonden:

Citaat:
Interessant!

1) "Leden uit de bovenklasse die criminele feiten plegen zijn meestal geen gevaar voor de maatschappij "

2) "Hij is er nu wel uit maar z'n naam is bezwadderd voor de rest v.zijn leven" Ergo: Voor deze persoon is de negatieve publiciteit al straf genoeg.

Oud 1 oktober 2009, 20:06   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Ik had het meer over strangers en de gepaste VB uitleg er elke keer bij.
Misschien moet ik me voor uw gemoedsrust aansluiten bij het VB?

Ik heb niet het VB nodig om een bepaalde visie te hebben hoor.
Oud 1 oktober 2009, 20:10   #155
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk daar hebben ze dus aanhalingstekens voor uitgevonden:
Speitig dat ze voor mensen zoals u geen weglatingstekens uitgevonden hebben.
Oud 1 oktober 2009, 20:15   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind toch ook wel dat er een verschil is tussen een bankovervaller met vuurwapen die 100.000 € pikt, en een belastingsfraudeur die diezelfde som achteroverslaagt.

De overvaller moet voornamelijk gestraft worden in funksie van zijn gevaarlijkheidsgraad enz. en dat betekent : meer gericht op lange gevangenisstraf en iets minder op de geldboete ...

De fraudeur moet voornamelijk gestraft worden voor zijn hebzuchtige oplichting en dat betekent: meer gericht op een enorm hoge geldboete en iets minder op gevangenisstraf (noteer: die laatste mag zeker niet ontbreken !!)
Je kan het ook anders bekijken. In het geval van de fraudeur is de staat de overvaller. Het is de staat die zich eigen maakt van om en bij de 40 �* 50 % van het door de fraudeur verdiende geld.
Oud 1 oktober 2009, 20:17   #157
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Het is de gulzigheid en het steeds meer bepalende materialisme dat ons als een sluipend gevaar steeds meer tegen elkaar opzet.
Oud 1 oktober 2009, 20:38   #158
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het is de gulzigheid en het steeds meer bepalende materialisme dat ons als een sluipend gevaar steeds meer tegen elkaar opzet.
Mag ik eraan toevoegen = de media ? Niet enkel berichtgevingen, maar ook de -tigtallen realityshows welke een vertekend beeld geven van onze maatschappij. De gewone man/vrouw komt daar niet in voor, dat is niet sensationeel genoeg.

Plots is Vlaanderen een bende dansende en zingende koks..

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 oktober 2009 om 20:39.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 20:41   #159
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

De gulzigheid en het materialisme worden door meerdere zaken dan alleen de media gevoed. Maar het mag er zeker bij!
Oud 1 oktober 2009, 20:47   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lulkoek. Het is de luiaardij van bepaalde gemeenschappen die ons tegen elkaar op zet. Het is ook dat wat het verschil op materialistisch vlak teweeg brengt. Ze willen alles hebben wat anderen hebben maar ze willen er vooral niets voor doen. Dat kweekt gangsterkes. En dat begint al van in het school. Liever overal wat rondhangen in plaats van mee te werken in de klas. Het is veel plezanter boel te scheppen dan inspanningen te leveren.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be