![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de gebruikte context was de terminologie nochtans correct.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 augustus 2010 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik al over 'les hollandais' gehoord heb tijdens mijn trips in Wallonie durf ik je zelfs niet te vertellen. Trouwens, Walen kijken énkel en alleen richting Frankrijk. Nederland is het zelfs niet waard om er een mening over te hebben, het laat ze volkomen koud. Maar wel zeer vriendelijk als je ergens gaat eten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen die nu België willen afbreken en doen uiteenspatten, maken hoogstens een 10% �* 15% uit van de Vlamingen. Zelfs 70% of 80% van de NVA-kiezers wil België behouden volgens een enquête gehouden onder de toenmalige NVA-kiezers. Maar die kleine groep amokmakers van 10% tot 15% hebben hebben wel de grootste mond en maken veel lawaai. En daarmee is alles gezegd. Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar geen paniek: de Vlamingen deden het al niet veel beter bij de Walen volgens Balace. Zo omschreef hij het vieren van de 14 juillet (Franse feestdag) in Luik (elk jaar weer een groot feest) als volgt: "L'amour qui'il (le liégeois) proclame pour la France est souvent un moyen détourné de dire qu'il n'y en a aucun pour la Flandre". Laatst gewijzigd door Zeno! : 4 augustus 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zo'n zin poneer wordt mijn hele betoog direkt getorpedeert. Maar ik wil U, niet tegenstaande het de uitspraak is van een enkeling de kans geven het te onderbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De hele vraag of België moet blijven bestaan, of moet worden opgeheven is denk ik beantwoord indien er een antwoord is op onderstaande:
Waarom spreken niet alle Vlamingen ook Frans en alle Walen ook Nederlands? beantwoord dat en jullie zijn al een stap verder met je puzzel. Beantwoord ook nog even de vraag of dat in de nabije toekomst gaat veranderen, en je weet weer een beetje meer over de toekomst van België.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 4 augustus 2010 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gebruik zelf soms het woord Belg om naar mezelf te verwijzen, inderdaad. Jezelf daarin in druk maken is kleinzielig. Erger vind ik mensen die spreken over Frans- en Vlaamstaligen.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja? Bewijs het dan.
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België bewijst elke dag meer zijn onbestuurbaarheid. Zelfs een discussie over de nummerplaten(!) is communautair. De Vlamingen beginnen dit (eindelijk) in te zien. Ze zien in dat de Belgische constructie niet meer funcioneert. Deze vaststelling zorgt voor een énorme toenname van mensen die een onafhankelijk Vlaanderen een kans willen geven. Vroeger was praten over Vlaamse onafhankelijkheid een taboe, nu is het vanzelfsprekend geworden. Enkel een handvol belgicisten wil dit blijkbaar niet inzien. Uit nostalgische, voorbijgestreefde redenen klampen ze zich vast aan de non-identiteit 'Belg' die enkel in hun verbeelding bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een Waal die zich als "ollander" voordoet om de Vlaams-Nederlandse samenwerking te saboteren.
![]() |
![]() |
![]() |