Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 13:12   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dank je.

Graag had ik toch ook even een antwoord gekregen van Cdude.
Oud 8 september 2010, 13:40   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dank je.

Graag had ik toch ook even een antwoord gekregen van Cdude.
Walgelijke tekst die vrouwen reduceert tot objecten, en bovendien dus heel duidelijk stelt dat onderscheid wel degelijk de bedoeling is!
Dit staat totaal haaks op integratie, terecht dat het dragen ervan op scholen en werkvloeren wordt geweerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:43   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je pleit dan niet voor een verbod op religieuze kentekens op school en op de werkvloer?
Kan je eenduidig vertellen waarvoor je pleit?
Dat heb ik al duidelijk gezegd, waarom toch steeds iets vragen waarop al antwoord gegeven is!
Lees deze en vorige pagina, dan zie je het vanzelf wel staan.
Oud 8 september 2010, 13:44   #144
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Walgelijke tekst die vrouwen reduceert tot objecten, en bovendien dus heel duidelijk stelt dat onderscheid wel degelijk de bedoeling is!
Dit staat totaal haaks op integratie, terecht dat het dragen ervan op scholen en werkvloeren wordt geweerd.
Hoezo?

Het siert de vlaamse vrouw niet te spreken over 'objecten' meid.
Oud 8 september 2010, 13:53   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Het siert de vlaamse vrouw niet te spreken over 'objecten' meid.
Druif, geen enkele Vlaamse vrouw laat zich zo knechten en onderwerpen dat zij zichzelf "onzichtbaar" maakt om vooral geen lust op te wekken en zichzelf te onderscheiden, zodat iedereen kan zie dat ze "tot de club van onderworpenen van het ware geloof horen"

Dat jij voor een dergelijke bekrompen levensstijl kiest mag, maar kom niet vertellen dat dit "goed" zou zijn!
Mannen druif, zijn zelf verantwoordelijk voor hun seksueel gedrag, niet vrouwen en zij horen zichzelf te beheersen onder eender welke omstandigheid, om dit te garanderen beschermt de wet en gelukkig niet Allah!
Oud 8 september 2010, 13:59   #146
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Druif, geen enkele Vlaamse vrouw laat zich zo knechten en onderwerpen dat zij zichzelf "onzichtbaar" maakt om vooral geen lust op te wekken en zichzelf te onderscheiden, zodat iedereen kan zie dat ze "tot de club van onderworpenen van het ware geloof horen"

Dat jij voor een dergelijke bekrompen levensstijl kiest mag, maar kom niet vertellen dat dit "goed" zou zijn!
Mannen druif, zijn zelf verantwoordelijk voor hun seksueel gedrag, niet vrouwen en zij horen zichzelf te beheersen onder eender welke omstandigheid, om dit te garanderen beschermt de wet en gelukkig niet Allah!
Meid, heb je me ooit zien typen dat een vrouw verantwoordelijk is voor het seksueel gedrag van de man?

U laat me werkelijk lachen. De vlaamse vrouw is een object of u dat nu aanstaat of niet. Check de vlaamse affiches, reclameborden, reclamespotjes..

U vindt mijn levensstijl bekrompen, dat is uw goed recht. Wees gerust aan de goedkope vlaamse levensstijl kunnen we niet tippen wat bekrompenheid betreft.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 september 2010 om 13:59.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:04   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meid, heb je me ooit zien typen dat een vrouw verantwoordelijk is voor het seksueel gedrag van de man?

U laat me werkelijk lachen. De vlaamse vrouw is een object of u dat nu aanstaat of niet. Check de vlaamse affiches, reclameborden, reclamespotjes..

U vindt mijn levensstijl bekrompen, dat is uw goed recht. Wees gerust aan de goedkope vlaamse levensstijl kunnen we niet tippen wat bekrompenheid betreft.
Druif, waarom draag je een hoofddoek? Lees die tekst nog eens in de link en kom dan nog eens beweren dat dit ding u "vrijmaakt"!
Ja, vrouwen zijn aantrekkelijk en mooi, daar maakt ook reclame( soms tot in het absurde dat geef ik graag toe) gebruik van maar dat betekent helemaal niet dat mannen vrouwen als objecten kunnen behandelen,en kunt u even uitleggen wat de "goedkope Vlaamse levensstijl" zou zijn?
Wat achterlijkheid over opvattingen over vrouwen betreft tipt niemand aan Islam als ideologie, gelukkig zijn er verstandiger moslima's dan u die hun geloof dragen waar het hoort,in hun hart en niet op hun hoofd!
Oud 8 september 2010, 14:10   #148
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Druif, waarom draag je een hoofddoek?
Dat gaat jou niet aan.

Citaat:
Lees die tekst nog eens in de link en kom dan nog eens beweren dat dit ding u "vrijmaakt"!
Ja, vrouwen zijn aantrekkelijk en mooi, daar maakt ook reclame( soms tot in het absurde dat geef ik graag toe) gebruik van maar dat betekent helemaal niet dat mannen vrouwen als objecten kunnen behandelen,en kunt u even uitleggen wat de "goedkope Vlaamse levensstijl" zou zijn?
Wat achterlijkheid over opvattingen over vrouwen betreft tipt niemand aan Islam als ideologie, gelukkig zijn er verstandiger moslima's dan u die hun geloof dragen waar het hoort,in hun hart en niet op hun hoofd!
Die link boeit me niet zozeer. Ik wil een antwoord van Cdude.
Oud 8 september 2010, 14:14   #149
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over welke praktische redenen heeft u het?

Uh uiteraard is het niet toelaten van een hoofddoek een discriminatie. Voor een moslima is een hoofddoek het symbool voor bevrijding. Waar maakt u een probleem van eigenlijk, ge draagt er toch geen. Bende hypocriete vlamingen, niet te geloven. Het dragen van een hoofddoek is een vrouwenrecht. En vrouwenrechten zijn mensenrechten of u dat nu wilt of niet. Goed, verder ga ik hier niet meer op in. Praten met een bekrompen ziel die beweert dat de hidjaab een teken is van onderdrukking heeft geen enkele zin. Laat het oordelen maar aan de moslima's over die er zelf voor kiezen een hoofddoek te dragen. Dat recht hebben ze en daar zal uw gekrijs niks aan veranderen.
Met jullie soort zal daar nooit over gepraat moeten worden uiteraard. Jullie doen verder tot jullie jullie zin krijgen!
Tot nog niet zo lang geleden was er geen haan die kraaide over tulbanden, patka of whatever! Tot de moslims de boel kwamen verzieken, zoals ze het overal doen waar ze andersmans maatschappij binnenglippen! Hebt u hier al veel fora gevonden over tulbanden en patka's? Dacht van niet, zogoed als niemand had daar problemen mee en de dragers sprongen er op een verstandige manier mee om! Nog nooit een politieagent hier het verkeer zien regelen met een tulband op zijn hoofd, of achter een loket zitten kaartjes verkopen enz
Nog eens: tot de moslims de boel kwamen verzieken. Het is dan ook hun schuld dat ook die mensen lastig worden gevallen, want ja, wat de ene niet mag mag de andere ook niet nietwaar?
Waar zitten die politieke hypocriete stommelingen die voor een beetje stemmenwinst dat allemaal in gang hebben laten steken? Te wachten tot het land in vreemde handen is gevallen qua bestuur terwijl ze zelf van hun pensioen en dikke weddes zitten te genieten ergens waar ze er zelf geen last van hebben?
Er zit héél wat meer achter dat rondlopen met hoofddoekjes dan achter die tulbanden of patka's! Zelfs Erdogan wist dat klaar en duidelijk in het publiek te zeggen...
"De hoofddoekjes een symbool van bevrijding"??? Geloven jullie dat zelf?

Laatst gewijzigd door andev : 8 september 2010 om 14:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:17   #150
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat jou niet aan.

Die link boeit me niet zozeer. Ik wil een antwoord van Cdude.
Tja in die link staat namelijk waarom jij een hoofddoek draagt vreemd dat dit je "niet boeit"!
Oud 8 september 2010, 14:19   #151
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met jullie soort zal daar nooit over gepraat moeten worden uiteraard. Jullie doen verder tot jullie jullie zin krijgen!
Tot nog niet zo lang geleden was er geen haan die kraaide over tulbanden, patka of whatever! Tot de moslims de boel kwamen verzieken, zoals ze het overal doen waar ze andersmans maatschappij binnenglippen! Hebt u hier al veel fora gevonden over tulbanden en patka's? Dacht van niet, zogoed als niemand had daar problemen mee en de dragers sprongen er op een verstandige manier mee om! Nog nooit een politieagent hier het verkeer zien regelen met een tulband op zijn hoofd, of achter een loket zitten kaartjes verkopen enz
Nog eens: tot de moslims de boel kwamen verzieken. Het is dan ook hun schuld dat ook die mensen lastig worden gevallen, want ja, wat de ene niet mag mag de andere ook niet nietwaar?
Waar zitten die politieke hypocriete stommelingen die voor een beetje stemmenwinst dat allemaal in gang hebben laten steken? Te wachten tot het land in vreemde handen is gevallen qua bestuur terwijl ze zelf van hun pensioen en dikke weddes zitten te genieten ergens waar ze er zelf geen last van hebben?
Er zit héél wat meer achter dat rondlopen met hoofddoekjes dan achter die tulbanden of patka's! Zelfs Erdogan wist dat klaar en duidelijk in het publiek te zeggen...
Dat is logisch, aangezien die tulbanddragers hier enkel getolereerd worden om voor 4 euro per uur fruit te plukken en dan braafjes met zijn zestienen in een garagebox te gaan zitten.

EDIT: in Canada zijn er mounties met een tulband (tijdens de diensturen) en in Australië stikt het van de tulbanden op de luchthaven. Nochtans ook ambtenaren.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 september 2010 om 14:20.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:20   #152
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Tja in die link staat namelijk waarom jij een hoofddoek draagt vreemd dat dit je "niet boeit"!
Neen, in die link staat een opinie. Wat ik denk, doe en waar ik mn info haal gaat jou namelijk niet aan.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 september 2010 om 14:24.
Oud 8 september 2010, 14:22   #153
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is typerend voor de vlaamse cultuur is me opgevallen. Alles wat hen niet aanstaat, is marginaal. Alles wat overeenkomt met hun leefwijze is deftig. De Vlaamse man is namelijk egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Wat een ander doet en andere tradities boeit hen niet zozeer. Uiteraard zullen ze als eerste kritiek leveren op hetgeen (marginale) hen niet aanstaat.

Een pet dragen hoort niet en is onbeleefd. Het zit er namelijk van kleinsaf ingebakken. Wat mij ook opvalt is dat de vlaamse petdrager er als eerste bij is om te roepen dat een hoofddoek verboden dient te worden en een pet is dan ineens iets dat tot de 'vlaamse cultuur' behoort en niet verboden zou mogen worden.

Ik vind daar trouwens niks kinderachtig aan. Een individu bepaalt nog steeds zelf wat het draagt en waar het zich goed bijvoelt. Iemand die dat niet accepteert heeft duidelijk een probleem.
Dus vrouwen mogen van u dragen wat ze graag willen? Dat gelooft geen kat. De moslimdudes kunnen dat nooit hebben.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:24   #154
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is typerend voor de vlaamse cultuur is me opgevallen. Alles wat hen niet aanstaat, is marginaal. Alles wat overeenkomt met hun leefwijze is deftig. De Vlaamse man is namelijk egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Wat een ander doet en andere tradities boeit hen niet zozeer. Uiteraard zullen ze als eerste kritiek leveren op hetgeen (marginale) hen niet aanstaat.
Jij loopt in Marokko in een korte broek, sexy rokje en topje ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:24   #155
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Wederom racisme en discriminerend gedrag tov de vlaamse vrouwen. U laat duidelijk voelen dat vlaamse vrouwen minderwaardig zijn. U geeft de moslimdudes dan ook groot gelijk dat ze niet moslimas als hoer behandelen. Vandaar dat ik pleit voor de afschaffing van de islam. Dat is een haatdragende religie. Deze moslima bewijst dit constant. Moderatie stigmatiseren van een bevolkingsgroep dat mag toch niet.
Oud 8 september 2010, 14:25   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, in die link staat een opinie. Wat ik denk, doe en mn info haal gaat jou namelijk niet aan.
Wil je nu beweren dat die "opinie" niet juist is?
Kom, vertel eens, waarom zet jij iedere dag je hoofddoek op?
Waarom mogen anderen dit niet weten?
Je doet dit toch uit "overtuiging" in welke zin wijkt dit af van wat er in de link staat?
Oud 8 september 2010, 14:26   #157
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dus vrouwen mogen van u dragen wat ze graag willen? Dat gelooft geen kat. De moslimdudes kunnen dat nooit hebben.
Ja, vrouwen mogen van mij dragen wat ze zelf willen en bepalen zelf waar ze zich goed bijvoelen. Dat u mij niet gelooft, is niet mijn probleem.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 september 2010 om 14:27.
Oud 8 september 2010, 14:26   #158
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is logisch, aangezien die tulbanddragers hier enkel getolereerd worden om voor 4 euro per uur fruit te plukken en dan braafjes met zijn zestienen in een garagebox te gaan zitten.
En wat heeft dat er nu mee te maken?
Dat sommigen onder hen uitgebuit worden is erg en mag/moet aangepakt worden maar heeft niets met de discussie over het dragen van een tulband te maken, en dat zul je zelf wel weten: vlug vlug over iets anders beginnen, dat is wat je probeert.
En inderdaad, er is iets eigenaardigs aan. De tulbanddragers komen hier hard werken voor een schamel loontje, terwijl een andere soort gewoon onze ocmw's platloopt en daar geld ontvangt zonder een klop te hoeven doen. Als je het toch daarover wil hebben. Het land loopt er stilaan vol van en toch moeten we nog dat lastige werk door de "tulbanddragers" laten doen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:26   #159
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, in die link staat een opinie. Wat ik denk, doe en waar ik mn info haal gaat jou namelijk niet aan.
Ik kan zo nog 10 andere linken en bronnen bezorgen. De waarheid klinkt lelijker als het daar zo koud staat. Niet waar moslima !
Oud 8 september 2010, 14:26   #160
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

EDIT: in Canada zijn er mounties met een tulband (tijdens de diensturen) en in Australië stikt het van de tulbanden op de luchthaven. Nochtans ook ambtenaren.
Zover niet gaan ...UK police
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be