![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Jamma, wa goan ze doarmee doen? Ze kunnen ze niet gebruiken. We hemme ze niet nodig." Daarop repliceer ik dan met: Je hebt gelijk. In uw tijd werden er nog oorlogen uitgevochten en had men nog joeng gaste nodig. Dat is nu niet meer het geval. Laat de ouders in wording bepalen of deze wereld nog klein mannen nodig heeft of niet, laat die ouders bepalen hoe hun kleine moet opgevoed worden, en leg dat pas afgestudeerd mieke vooral niets in de weg om zelf moeder te worden.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'ervaringsdeskundige' pleit vaak in het nadeel omdat je de zaken dan net niet of moeilijker van op een afstand kan beschouwen.... en zoiets is toch juist nodig als je er vrijelijk wilt over kunnen discussiëren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijt dat kinderloos mieke met haar laptop niets. Het zal wel toeval zijn dat eerstelijns welzijn hoofdzakelijk jong, vrouwelijk en kinderloos is. Ik verwijt wel een overheid die deze miekes op pad stuurt binnen de welzijnssector, en die iedere potentiële cliënt als marginaal beschouwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf levenslang kinderloos, dan kan je opvoeding steeds van op afstand en vanuit de hoogte bekijken. De bekendste filosofen hoeven zich niet te te storen aan een koppel kindjes en een lastige vrouw. Weten we ondertussen wel. Spijtig genoeg worden kinderlozen wel de meest gefrustreerden als ze op rijpere leeftijd met moderne jongeren worden geconfronteerd. Empathie voor ouders is niet bepaald hun beste kwaliteit. Je pikt die gefrustreerde kinderlozen er zo uit. Daarbij. De meeste kinderlozen zijn niet doelbewust kinderloos. De meeste kinderlozen hebben een affectieprobleem, vinden geen partner omdat geen potentiële partner met hen door het leven wilt gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om terug te keren naar het onderwerp van deze draad. Het organiseren van feestjes voor minderjarigen is niet per definitie een slechte zaak. Sta mij toe voorlopig te mogen spreken uit ervaring. Wat een kinderpsychiater als Peter Adriaenssens daarover denkt is voor zijn rekening. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 november 2010 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat je in je vorige post alsnog een mening hebt geformuleerd. Bedankt! Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 november 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen kwaad in die feestjes. Het is omringd met mensen die een oogje in het zeil houden.
Het zijn mooie herinneringen later voor die kinderen en ochere ze zijn maar één keer jong. Bovendien kan men er op die leeftijd nog eens over napraten thuis en hun een beetje leren om te gaan met de uitgang voor tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om geen toestemming meer nodig te hebben. En jong geleerd zonder drank of drugs is goed om mee te nemen naar een latere leeftijd, hopelijk blijft dat een beetje hangen en ik vermoed wel dat het dan zo zal zijn. Alez hier en daar toch.
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks de zeer nuttige ervaringsbagage van onzen Rudy glijdt hij hier even uit de bocht, daarbij niet bemerkend dat, gezien de immense explosie van éénoudergezinnen het duidelijk is dat affectieproblemen overal aanwezig zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder dank Steve. Denk maar eerst eens na over de vraag waarom ervaren ouders geen ervaring zouden hebben. Kinderlozen, gefrustreerd of gewild, kan je bezwaarlijk ervaringsdeskundigen heten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jouw informatie .... ik ben niet kinderloos ![]() Maar dat van dat affectie-probleem kan wel kloppen ... gek ( of juist niet ? ) genoeg hadden mijn ouders ( tiens ?... die hadden dus wel kinderen ) dat ook en hebben ze dat netjes doorgegeven, vrees ik. ![]() Het al dan niet hebben van kinderen heeft geen zier te maken met het al of niet hebben van affectie-problemen .. anders moest het evolutionair gezien al lang één flower-power toestand zijn. Soms vrees ik net het omgekeerde... als je de redenen en doelstellingen om aan kinderen te beginnen doorheen de geschiedenis en maatschappelijk-cultureel bestudeert ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet nog mijn eerste grote technofuif op mijn 13de. Omdat ik daar ene van den organisatie kende, stond ik daar achter den tap. Tappers dronken voor niet, maar enkel groene duvel. Man toch.
Dus het is zo erg nog niet.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 5 november 2010 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vereenzelvigt dat blijkbaar met liefde en graag zien en meer van dat fraais. Misschien heb je zelf een affectie-probleem ? ... dat kan zich oa uiten in het binair denken over relaties Laatst gewijzigd door praha : 5 november 2010 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben je me toch wat uitleg verschuldigd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Wat men hier soms voor gore onzin kan lezen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dat het er kwam, daar heb ik geen idee van, echter na 5 in mijn kas te hebben geslagen kon ik nog maar amper tappen. Dus later dacht ik: 4 duvels dat is geen probleem, een kleine misrekening ![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |