Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 16:10   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Tja... buiten dit forum wordt er heel weinig aandacht besteedt aan die Gravensteengroep... Blijkbaar zijn die dus niet echt actief...
Nu wel even dat artikel in De Standaard, dat overgenomen wordt door een tiental andere kranten - De Standaard, da's toch een van die kranten die op dit forum regelmatig als rioolgazet versleten wordt? Of plots toch weer niet?

Wel... een groepje van 25 mensen die gezamenlijk hun standpunt formuleren...

Is daar dan echt een reden voor?...
Ken je nu echt niets van Belgische politiek of doe je maar alsof?
Oud 25 augustus 2011, 16:11   #142
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie of wat is dat eigenlijk die "Gravensteengroep" (ofte "Progressieve Vlamingen")?

Behalve op dit forum (dat vol zit met Vlaams-nationalisten en dus zeker niet als objectief kan doorgaan) en heel sporadisch eens een krantenartikel, hoor of lees ik daar niks over - ik zou anders nooit geweten hebben dat er een Gravensteengroep bestaat en nog minder wat ze doen - doen ze eigenlijk wel iets buiten Vlaams-nationalistische standpunten ventileren? En is dat een reden om mij daar niet goed bij te voelen?

Als ik het goed begrepen hebben zitten er een aantal bekende smoelen tussen die Gravensteengroep (op een paar na ken ik er geen enkele van)? Nu ja, er zijn ook bekende smoelen die beweren dat ze heel dat Vlaams-Nationalistisch / separatistisch gedoe maar niks vinden ... die noemen dan bvb. Bart Peeters (op dit forum goed voor 68 pagina's op 10 dagen tijd) of Kim Geevaert... die toen een hele hetze veroorzaakte...

is dat standpunt van die Gravensteengroep nu echt iets om van wakker te liggen?

Het verschil tussen de gravensteengroep en types zoals Bart Peeters is dat de gravensteengroep hun standpunt onderbouwt met argumenten terwijl types zoals Bart Peeters niet verder geraken dan "Bart De Wever is slecht" boutades.

Verder is het ook zo dat de media maar wat graag Bart Peeters overal liet opdraven om zijn "mening" te verkondigen terwijl de onderbouwde mening van de gravensteengroep ergens achteraan in de krant zal komen te staan.

Verder hoeft u daar helemaal niet wakker van te liggen. Ik zal zelfs meer zeggen, misschien is het zelfs best dat u het artikel gewoon niet leest. Kwestie dat je dan ook helemaal niet moet nadenken en dat je je ook helemaal geen vragen moet stellen bij dit onland.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:13   #143
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ook weer dat geklaag over 'dit Vlaams-nationalistisch forum'. Het is geen samenzwering, hoor; we hebben niet allemaal afgesproken om hier te komen posten. Misschien kan men zich eens de vraag stellen waarom het komt dat politiek geïnteresseerde mensen vaak ook Vlaamsgezind zijn.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:15   #144
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Wat is 't jongens en meisjes? Lukt het niet om de stellingen uit het 8ste manifest te ontkrachten? Verder dan wat kakken op personen en zeiken over al dan niet progressief zit er voor jullie weer niet in zie ik. Nu ja, we zijn 't niet anders gewoon.
Als er eens spijkers met koppen worden geslagen dan geven jullie niet thuis. Het wordt zo stilaan meelijwekkend.
Het lukte de Vlaams-nationalisten ook op een zinvol argument te vinden om de stelling van Bart Peeters te ontkrachten... 68 pagina's... Stond daar een *echt* zinvol argument tussen?
LcGrs is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:19   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lukte de Vlaams-nationalisten ook op een zinvol argument te vinden om de stelling van Bart Peeters te ontkrachten... 68 pagina's... Stond daar een *echt* zinvol argument tussen?
De stelling van Bart Peeters is, "ons landje is al sjoo kleinnnnn..."

Dat is geen stelling maar emo-zever.
Oud 25 augustus 2011, 16:23   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De stelling van Bart Peeters is, "ons landje is al sjoo kleinnnnn..."

Dat is geen stelling maar emo-zever.
Bart Peeters heeft gelijk. U bent blijkbaar voorstander van dwergstaten. Goed, dan wil ik ook een onafhankeijke staat voor de beide Limburgen.
system is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:27   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bart Peeters heeft gelijk. U bent blijkbaar voorstander van dwergstaten. Goed, dan wil ik ook een onafhankeijke staat voor de beide Limburgen.

Puur goud!

Nog van dat, zo kunnen we tenminste nog eens smakelijk lachen.
Oud 25 augustus 2011, 16:37   #148
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dus als Hitler pleitte voor de afschaffing van de corrupte Weimarrepubliek was dat per definitie progressief?
Dit is geen hypothetische gebeurtenis. Je stelling is dus grammaticaal niet correct. Dat moet zijn " Dus toen Hitler ... "

Irrelevante opmerking van mij ? Misschien wel, maar de jouwe is dat zeker niet minder.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:39   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Puur goud!

Nog van dat, zo kunnen we tenminste nog eens smakelijk lachen.

Lach met uw eigen. De staat Luxemburg is anders niet veel groter dan de beiden Limburgen.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 16:40.
system is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:41   #150
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ook weer dat geklaag over 'dit Vlaams-nationalistisch forum'. Het is geen samenzwering, hoor; we hebben niet allemaal afgesproken om hier te komen posten. Misschien kan men zich eens de vraag stellen waarom het komt dat politiek geïnteresseerde mensen vaak ook Vlaamsgezind zijn.
Uiteraard heeft niemand afgesproken om hier te komen posten. 't Is ook geen samenzwering...

Maar toch even dit:
  1. Ik klaag niet
  2. Ik heb het niet over een "dit Vlaams-nationalistisch forum". Wat ik wel zei is dat het hier vol Vlaams-nationalisten zit.
    • Niet alle politiek geïnteresseerde mensen zitten op dit forum, er zijn er ongetwijfeld een heel aantal die hier nooit komen.
    • Wellicht komen hier gewoon veel Vlaams-nationalistisch denkende mensen omdat ze hier veel gelijkgezinden vinden.
      • Plaats hier een bericht waarin je zet dat België liefst gisteren moest splitsen en Vlaanderen dringend onafhankelijk moet worden. Je krijgt hier meteen tientallen reacties van mensen die vinden dat je groot gelijk hebt en dat het zo veel beter zal zijn en dat we dan eindelijk van de Walen af zijn en dat...
      • Plaats een bericht waarin je stelt dat België opnieuw unitair moet zijn en dat we op een sociale manier moeten samen leven, rekening houdend met *al* onze landgenoten, ook zij die het wat moeilijker hebben om de eindjes aan elkaar te knopen (om het even of die op een kaar ergens links, rechts, bovenaan of onderaan of in het midden van het land wonen), wat voor reacties krijg je dan???...
LcGrs is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:42   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad een voorstander van dwergstaten, ja. Hoe minder staat, hoe beter.
En ik ben ook volop voorstander voor uw limburgse onafhankelijkheid.

Hoe meer versnipperd de staatsbemoeienis is, hoe beter. Zolang de grenzen die staatsmacht tegen houden maar geen mensen tegenhouden.
Oud 25 augustus 2011, 16:44   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lach met uw eigen. De staat Luxemburg is anders niet veel groter dan de beiden Limburgen.
Je bent dus voorstander van dwergstaten...
Oud 25 augustus 2011, 16:45   #153
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dan is een onafhankelijk Vlaanderen al zeker geen probleem. Goed gezien.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:47   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er zo nog eens extra indraaien, dat is toch leuk he?
Oud 25 augustus 2011, 16:49   #155
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
..., maar toch hecht ik geen belang aan de taal op de radio, ....
Jij niet nee.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:52   #156
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Je valt de boodschapper aan, niet de boodschap.

Waarom moeten de Franstaligen in Vlaanderen al die rechten hebben en de Nederlandstaligen in Wallonië niet?
Natuurlijk moeten die Nederlandstaligen in Wallonië die zelfde rechten hebben!...

Als ons landje nu eens dat beruchte minderhedenverdrag zou ratificeren?...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minderhedenverdrag
De lidstaten dienen er onder meer voor te zorgen dat de aldus erkende minderheden toegang tot de media hebben, onderwijs in de eigen taal kunnen volgen en in hun contacten met de overheid de eigen taal kunnen gebruiken, zodat hun cultuur en identiteit behouden blijft.
Bron: http://www.docu.vlaamserand.be/ned/w...?WebpageId=533
LcGrs is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:54   #157
willysproject
Vreemdeling

Standaard

Indien zo'n stelling door een groot deel van de Limburgers zou worden gedragen dan is dit iets wat men niet mag negeren.
Echter...

Citaat:
willysproject is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:56   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen? Wie kent nu Vlaanderen. Luxemburg kent men wegens de banken en haar (bijna vervlogen) fiscaal paradijs. En anders was het nougabollen. En het zal op betrekkelijke korte termijn nougabollen worden voor Luxemburg. Neem dat maar van me aan.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 16:57.
system is offline  
Oud 25 augustus 2011, 16:59   #159
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard heeft niemand afgesproken om hier te komen posten. 't Is ook geen samenzwering...

Maar toch even dit:
  1. Ik klaag niet
  2. Ik heb het niet over een "dit Vlaams-nationalistisch forum". Wat ik wel zei is dat het hier vol Vlaams-nationalisten zit.
    • Niet alle politiek geïnteresseerde mensen zitten op dit forum, er zijn er ongetwijfeld een heel aantal die hier nooit komen.
    • Wellicht komen hier gewoon veel Vlaams-nationalistisch denkende mensen omdat ze hier veel gelijkgezinden vinden.
      • Plaats hier een bericht waarin je zet dat België liefst gisteren moest splitsen en Vlaanderen dringend onafhankelijk moet worden. Je krijgt hier meteen tientallen reacties van mensen die vinden dat je groot gelijk hebt en dat het zo veel beter zal zijn en dat we dan eindelijk van de Walen af zijn en dat...
      • Plaats een bericht waarin je stelt dat België opnieuw unitair moet zijn en dat we op een sociale manier moeten samen leven, rekening houdend met *al* onze landgenoten, ook zij die het wat moeilijker hebben om de eindjes aan elkaar te knopen (om het even of die op een kaar ergens links, rechts, bovenaan of onderaan of in het midden van het land wonen), wat voor reacties krijg je dan???...
Er zijn veel Vlaamsnationalisten hier + Er zijn hier veel politiek geïnteresseerde mensen ...

Je conclusie : veel politiek geïnteresseerde mensen ( die niet vlaamsgezind zijn ) komen niet naar hier, ze zijn er uiteraard wel maar niet hier. Andere mogelijkheid die je niet in overweging lijkt te nemen : Vlaamsgezindheid scoort bovengemiddeld goed bij mensen die weten waar het om gaat en die de politiek volgen en het zijn vooral de niet-politiek geïnteresseerden die zich laten vangen aan de Belgicistische emotionele non-argumenten. Is dat ook geen realistische mogelijkheid ? Dat het aantal overtuigde Belgicisten gewoon afneemt en er gewoon minder van zijn ? De verkiezingsuitslag van vorig jaar en verschillende peilingen lijken die mogelijkheid toch te ondersteunen, nietwaar ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:01   #160
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man, als linkse, heeft nu eindelijk door dat het walgelijke Franstalig imperialisme nooit zal stoppen zonder dat we het een halt toeroepen.

Het siert de mens dat hij na het spelletje lang te hebben meegespeeld toch eindelijk beseft heeft dat de Franstaligen onredelijk zijn.

Dat jij dan die mensen onvoorwaardelijk blijft steunen - en zelfs ronduit staat te liegen, maakt ons ook ineens duidelijk wat voor iemand u bent.
In tegenstelling tot Vermeersch heb ik nooit gepleit voor de uitbreiding van Brussel.
solidarnosc is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be